logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie biegów » typ 5

Skrzynia biegów typu 5

Mikrofilm:

skrzynie biegów - sekcja M05 - typ 5

Dane techniczne:

Typ:   5 (E)
Ilość biegów:   4 do przodu, 1 wsteczny
Synchronizacja:   wszystkie do przodu
Typ oleju:   SAE 80 EP (Ford SQM 2C9008A)
Objętość oleju:   1.98 litra

Wersje i zastosowanie:

Przełożenia Zastosowanie
I  - 3.163:1
II  - 1.942:1
III  - 1.412:1
IV  - 1.000:1
R  - 3.346:1
Capri I RS2600 V6 Koeln (D od 1972/73)
Capri I 3000 V6 Essex GT/E/GXL (GB/D od 08.1972)
Capri I RS3100 V6 Essex (GB)
Capri II 3000 V6 Essex GT/S/Ghia (GB)
Capri II 3000 V6 Essex GT/S/Ghia (D)
Capri III 2.8i V6 Koeln (GB/D 01.1981-11.1982)
Capri III 2.8 Turbo V6 Koeln (D)
Capri III 3000 V6 Essex (GB/D do 08.1981)
? Consul/Granada I 2500 V6 Essex (GB 02.1972-08.1977)
Consul/Granada I 3000 V6 Essex (GB/D 02.1972-08.1977)
Consul/Granada I 2300 V6 Koeln (D 02.1972-08.1977)
Consul/Granada I 2600 V6 Koeln (D 02.1972-08.1977)
Granada II 2800 V6 Koeln (GB/D 08.1977-03.1983)

Elementy składowe skrzyni biegów:


Elementy składowe przeniesienia napędu:

Komentarze

mam taka....jak ja zalozylem w taunusie 2.0v6 to ciezko z jedynki mu sie ruszalo...trzebabylo na pol sprzegle...:))....nie wiedzialem wtedy ze jest ona do znacznie silniejszych silnikow...:))

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-17 01:11:35]


Mam upatrzoną taką tylko inaczej wygląda ..niech ktoś pomoże..

ma wteczny do siebie i do góry. 4 biegowa do rzędówki...na obudowie skrzyni widnieje cyfra "5" więc jak to, jeżeli ma inna obudowę przejżałem stronę Taunusa no i tam nie ma nic na temat skrzyni o symbolu 5 -niech ktoś pomoże...

Albi_Poznan [2004-07-29 16:22:11]


jeśli rzedówka, to na pewno nie Typ 5

Typ 5 montowali tylko do widlaków, więc szukaj dalej. To może być 3, N9, FH albo E (nie pamiętam czy wszystkie miały R przy I) - obejrzyj obrazki na stronce i porównaj ze swym oryginałem. Na pewno nie MT-75, bo ona ma wsteczny w prawo do tyłu, obok IV.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-07-29 19:03:19]


chciałem podziekowac Panu co to projektował, ze nie zsynchronizował wstecznego. :)
dziękuje

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-09-08 20:14:33]


Buhaha :) A co, ze zgrzytem wskakuje , zamiast dwojki?? :D

Mysza liil (EM) [2006-09-08 20:17:23]


chyba kwestia przyzwyczajenia :) jak narazie kończy sie na pieknnym zgrzycie.. 2 dzien i jak narazie tylko 3 razy :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-09-08 20:43:57]


kiedyś po calej zimie jeżdzonej automatem w Audi V8 wsiadlem do Granady i bez sprzegla wrzucilem wsteczny
auto szarpneło niemiłosiernie, zgrzytnęło, wsteczny wskoczył i silnik zgasl
skrzynia przeżyła :D

ETC Dokładna lokalizacja na mapie [2006-09-08 23:05:53]


Krk4M napisał wieki temu:

"jeśli rzedówka, to na pewno nie Typ 5

Typ 5 montowali tylko do widlaków, więc szukaj dalej. To może być 3, N9, FH albo E (nie pamiętam czy wszystkie miały R przy I) - obejrzyj obrazki na stronce i porównaj ze swym oryginałem. Na pewno nie MT-75, bo ona ma wsteczny w prawo do tyłu, obok IV.
Pozdro."

No mi to wygląda na Typ 5 i rzędówke :). przynajmniej na rysunkach wygląda identycznie.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-25 22:08:32]


a korek spustowy do oleju ma?
jak nie to bedzie 2000E 'Bullet'



dla porównania typ5

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-25 22:16:21]


Ma..
Szkoda tylko że wchodzą do niej 2 litry oleju. Bo ponoć ford już nie robi ów olejów pod skrzynie 4 biegowe. zrobili jeden olej do wszyskich i litr kosztuje 44zł. Chyba się pos.... pokupkam.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-26 18:23:00]


no to by wszystko wskazywało na typ5 pojemność oleju też, może dzwon ktoś podpasował, ale to znów by wałek sprzęgłowy trochę za długi był.. nie wiem :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-26 19:43:41]


Dokładnie. Dzis kupiłem łozysko od Chudera. jest o 1cm za krótkie. Zakładam spowrotem stare - ma dłużyszą plastikową obudowe. Nowe czeka na lepsze czasy.
No chyba że jak mówił Chuder, docisk mam stary, a nowsze są dłuższe. Skrzynia fajna, ale same z nią problemy w Pinciaku.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2007-09-26 20:38:48]


było powiedzeć, tydzien temu sprawna ładna 4b typE do pinto na złom wywalałem, chetnie bym sie zamienił :P

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-09-26 20:43:05]


Pytanie. Jaka powinna być srednica wałka sprzęgłowego w miejscu zaznaczonym strzałką? Dodam że przerabiam z R4 na V6. Inną długośc wałka poprzedni kombinator zniwelował dystansem za dzwonem, więc wszystko jest na swoim miejscu.
I pytanie drugie. Czy łatwo będzie zlikwidować luz tego wałka? bo machając nim wyczułem lekki luz.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 10:32:59]


eee, one fabrycznie były pod V6

dyra [2009-04-09 11:59:41]


Tak tak ja wiem, ale ja musze przerobić z R4 na V6. Rozwiń reszte wcześniejszych komentarzy to zrozumiesz :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 12:49:25]


Uwaga, poniższe informacje dotyczą wyłącznie V6. pochodzą z doświadczenia i obserwacji wypowiedzi KRK4M
Zależy od rocznika. W modelu '82 czyli od końcówki 81 powiększono otwór w wale weszły łożyska o wewnętrznej średnicy 15mm, typ 5 ma wałek 13mm.
Są dostępne łożyska:
19X13 (stary wał, stara skrzynia)
21X15 (nowy wał, N9)
21X13 (nowy wał stara skrzynia) spotykane wyłącznie w Capri po '81ze skrzynią typ 5 i w naszych wynalazkach :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 17:54:43]


Nie zauważyłem drugiego pytania.
Trudno, bo tam delikatny luz jest zawsze. Wynika to z budowy skrzyni - jednorzędowe łożysko, 3cm dalej igiełki łożyskujące go w wałku wyjściowym, 30cm dalej kolejne jednorzędowe, 50cm dalej łożysko ślizgowe. Na początek włóż wał w tył skrzyni i już się luz zmniejszy. Jeżeli nie można wałkiem puknąć od wewnątrz w lufę to nie ruszaj.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 18:01:04]


Dzięki wielkie Granadziarz!!
Ale mam chyba większy problem. Kupiłem od Chudera i założyłem dzwon pod v-kę. Dzwon ma długość około 18,5cm. Pisałem, że chyba nikt nie skracał wałka ale teraz mam wątpliwości. W zwykłej czwórce pod v-kę wałek wystaje poza płaszczyznę czołową dzwonu na dobre 2,5cm, a w mojej T5 jest 0,5cm "wgłąb". Czyli teoretycznie nie sięgnie do otworu w wale korbowym. Ale na dostępnych zdjęciach nie widać żeby ta część wałka która wchodzi w korbowód była aż tak długa... Musze pomierzyć na złożonym silniku.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 19:16:03]


Typ 5 a nie T5. za T5 to połowa z nas dałaby się pokroić....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 19:37:14]


od lewej:
wałek V6 13mm
wałek V6 15mm
wałek R4

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 19:47:09]


No to skrzynie moge sobie wsadzić. Wałek jest obcięty..

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 20:08:11]


czy ja wiem, kiedyś ludziska dorabiali tulejkę do łożyska wałka sprzęgłowego co by do v6 zapiąć skrzynie z r4 , jak takie coś domontujesz powinno chodzić...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-04-09 20:30:08]


Spróbuje cos wymyślić bo skrzynia jest swietna i szkoda się poddawać z takiego powodu :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 20:34:31]


one wszystkie sa swietne dopooki sie ich nie zlozy i nie zrobi test drivea. a potem demontaz i szookanie nastepnej...

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-09 22:30:59]


Też już taką opinię słyszałem... zrobie tak jak Coke podpowiada. Spróbuje pokombinować z łożyskiem i tulejką. Albo poszukam samego wałka. Do jego wymiany chyba nie trzeba całej skrzyni rozbierac.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-10 06:52:03]


NA emilu masz wszystko odnośnie łożysk, siemmerringów, i adaptacji tego obciętego wałka.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-10 09:32:54]


Posiada ktoś może wiedzę jaki rozmiar powinien mieć pierwszy uszczelniacz (nr 27 na rysunku złożeniowym)? Stary uległ zniszczeniu, nowy (teoretycznie mający pasowac) 40.15mm jest za duży.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-20 11:11:51]


Poprawka. Uszczelniacz jest dobry. Ktoś zastosował błyskotliwy patent z redukcją.
W ramach czekania na części skrzynie odpicowałem. Choć i tak po miesiącu będzie czarna.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-04-21 07:18:47]


Koledzy. Co to jest za magiczny wichajsterek oznaczony na schemacie cyferkami od 15 do 17 ?
Bo mam taką skrzynię i tego elementu własnie brakuje. Czy dobrze qmam ze to jest napęd do prędkościomierza ?
Ma może ktoś coś takiego na zbyciu ?

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-08 15:46:38]


Nie, napęd prędkościomierza to wichajesterek :) 12-14.

Jakub. Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-08 16:24:42]


Nie. Napęd prędkościomierza to 6. Obstawiam na czujnik wstecznego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-08 16:45:52]


15-17 czujnik wstecznego tylko ze to normalnie jest zespolone w 1czujnik ;)
6 naped linki predkosciomierza (zebatka plastikowa + metalowy kołnierz to dla odmiany mozna szybko rozebrać ;)
12-14 niewiem

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-08 18:42:14]


Jakaś śruba. Nigdy nie odkręcałem :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-09 07:31:47]


Dzięki wielkie.
Nie mam tego czujnika, ale może uda się coś dopasować skoro już wiem czego szukać albo zdobyć oryginał.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-10 16:37:04]


Powodzenia w poszukiwaniu tego czujnika:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-10 18:11:04]


najszybciej to dorobienie przesciowki gwintu z typ5 na standardowy z typE/N9

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-11 00:31:42]


Niezajebywalna!!!! Moja dzisiaj popełniła samobójstwo:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-10-01 21:28:51]


ciiiiii zepsujesz legendę!!! :P
kup zwykła 4' tylko zdrowa, przestanie tak mulić, i jest lżejsza :D

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-10-01 21:38:51]


W jaki sposob...???;)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-01 21:39:26]


Oczywiscie chodzi mi w jaki sposob popelnila samobojstwo...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-01 21:41:00]


zapewne powiesiła się na lince prędkościomierza ['] :[

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-10-01 21:42:03]


Dredzioch, będziesz ją reanimował? Czy będziesz się pozbywał? Bo mam taką, ale modyfikowaną przez rzeźnika i nie wiem i opierdzielić na części czy kupić taką co się wyłożyła.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-01 23:24:03]


Uglykid ta skrzynia jest do dupy. Daj sobie z nią spokój. Podaj mi lepiej konto na priv na które mam przelać Ci kasę za nią:).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-10-01 23:29:14]


Hehehehe jeszcze poczekam troszkę? Muszę dojrzeć do tej decyzji:)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2009-10-01 23:36:15]


wie ktoś może jaki moment może przenieść ta skrzynia ?

szecho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-03 20:04:59]


A taką typ5 widzieli?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-07-10 23:58:16]


Dla porównania typ5 z OD ze zwykłą piątką z czterema biegami.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-07-11 00:15:05]