Szukałem ale jakoś schematy elektryczne trudno kumam. Dziś znalazłem takie coś pod maską po naprawie auta i nie wiem jak to poprawnie połączyć. Z sondy wychodzą 3 przewody 2xbialy raz czarny. A na wtyczce do kompa jak na zdjęciach. Jak to poskładać żeby było ok? A i było to rozlaczone i silnik odpala
Lesioo / 2018-01-02 16:37:23 /
jeśli to standard Bosch'a to : czarny sygnał (0,1-0,9V) , białe grzałka (masa i +12V). Szukaj masy i stałego +12 w przewodach od strony samochodu.
marian212 / 2018-01-02 19:43:59 /
3 przewody z wtyczki idą do kompa te kolorowe a trzy z sondy szły do wtyku tej wtyczki :-)te białe i ten czarny ale się urwały i nie wiem jak powinno być poprawnie
Lesioo / 2018-01-02 20:37:42 /
to jak piszę, włącz zapłon (a może i trzeba uruchomić) i sprawdź w których przewodach jest +12 i -12
marian212 / 2018-01-02 22:09:29 /
To nie jest Ford.
Mysza liil (EM) / 2018-01-03 04:02:53 /
W sensie co nie jest Ford :-). Chodzi mi o to ze się urwały kabelki od wtyczki do sondy i stercza 3. 2xbialy i czarny. Wtyczka ma 3 wyjscia i nie wiem jak to poskladać :-( i jak sprawdzić czy jest ok?
Lesioo / 2018-01-03 06:43:17 /
1,2-białe, obojętnie jak. 3-czarny. W tej dziwnej jak na forda wtyczce sondy.
Mysza liil (EM) / 2018-01-03 21:02:57 /
Dzięki i tak podłączyłem :-)
Lesioo / 2018-01-04 07:17:29 /
podepnę się z pytaniem dot. lokalizacji sondy szerokopasmowej.
Wiem, że producenci zalecają montaż np. ok 60cm za turbiną, ale czy można by sondę zainstalować w środkowej/tylnej części wydechu? Mniej więcej na wysokości końca skrzyni biegów? Czy wskazania mogą być w jakiś sposób przekłamane? Czy może nie powinno to robić żadnej różnicy? Z góry dzięki za wszelkie sugestie. (mowa o Bosch LSU 4.2 /4.9)
♠Zoggon♠ / 2018-12-28 09:24:38 /
Im dalej, tym większe prawdopodobieństwo, że gdzieś układ będzie nieszczelny po drodze i wprowadzi zaburzenia do odczytów. Nawet małe nieszczelności robią mega różnicę.
Konrad vel smasher / 2018-12-28 09:34:44 /
a przy założeniu 100% szczelności układu?
♠Zoggon♠ / 2018-12-28 09:48:51 /
temperatura.
Ta Boschowa to ma grzałkę przecież. Nie wiem tylko, czy te grzałki w sondach to grzeją cały czas, czy tylko dopóki się nie nagrzeją. Ale chyba EGT to w nich nie ma?
Konrad vel smasher / 2018-12-29 18:48:16 /
W zasadzie producent zaleca montowanie w możliwie jak najbardziej gorącym miejscu.
Max temp. stała pracy to 930st., chwilowa to 1030zł. Znajomi przy upalaniu w podobnych silnikach nie osiągają EGT większego niż 970st. mierzonego tuż przed turbo, więc zaryzykowałem, rozwierciłem otwór fabryczny z 12mm na M18x1,5 i cóż... może nie upali za szybko. Jeśli zrobiłem głupotę, to chętnie się o tym dowiem :)
♠Zoggon♠ / 2018-12-29 22:26:21 /
A ta dźwignia to od hamulca silnikowego? ;P
Ignacy / 2018-12-29 22:56:56 /
Ja bym odwinął trochę bandaża, naspawał na rurę pół nakrętki 18x15, wywiercił dziurę w środku, wkręcił sondę, zawinął bandaż i heja. Na sprężarce jakoś mi się to nie podoba :/
Mysza liil (EM) / 2018-12-30 18:40:08 /