Korzystając z ładnej pogody i chwili wolnego czasu postanowiłem podłubać przy Capri i wymienić części, które znalazłem pod choinką ;) Jednak mimo wymiany silnik nadal nie pracuje tak jak powinien: mocy jest mało, a do tego mam wrażenie że nie pracuje na wszystkie cylindry.
Wymienione:
- kable wysokiego napięcia,
- kopułka,
- palec.
Zanim wymieniłem ww. elementy wykręciłem świece, które są tam od września i wyglądały tak (od lewej: 4-3-2-1):
Nagrałem krótki filmik jak całość pracuje po krótkiej przejażdżce i mojej niesfornej próbie regulacji gaźnika (cały czas się uczę, stąd problem przy ponownym zapaleniu)
Nie mam porównania jak powinien pracować ten silnik, dlatego jak znajdziecie chwilę czasu to zerknijcie na film i napiszcie co o tym myślicie i co może być przyczyną takiego zachowania:
https://photos.app.goo.gl/58YWrpdEElFrhdB72
Dzięki!
Rzeźnik / 2017-12-28 15:59:16 /
Chodz i jak moj djezel w pierwszych 5 minutach odpalenia... ktory wtfysk bym nie popuscił chodzi tak samo kaprawo ;p
Ignacy / 2017-12-28 16:07:32 /
może kątem wyprzedzenia zapłonu się pobaw. żopiasto pracuje. Tak jakby wlasnie jeden garnek nie teges, ale sie nie powinienem wypowiadac bo ja sie wiecej żopiastych v nasluchalem...
dziadekmietek / 2017-12-28 16:34:20 /
Bawiłem się kątem wyprzedzenia i cały czas to samo. Kręcąc w prawo silnik gaśnie, dlatego kręciłem w lewo do pewnej granicy kiedy pracował najrówniej.
Rzeźnik / 2017-12-28 16:51:16 /
Najpierw zapłon ustaw tak jak ma być tu masz filmik https://www.youtube.com/watch?v=p_5MqRS43ao a potem dopiero gaźnik reguluj. Przydałby sie lampa i colortune.
mishq (Mateusz G.) / 2017-12-28 16:52:45 /
No tak pierw zapłon a pozniej, możesz sprobowac mu obroty podkręcic
dziadekmietek / 2017-12-28 16:56:08 /
mishq-jeśli limonke ustawiałeś wg tego filmiku to chyba zepsuty ten filmik...:D
Hubert_M / 2017-12-29 00:12:30 /
sam jesteś zepsuty :P pisałem do autora tego filmiku jak prawidłowo wyregulować przy ostrzejszym wałku i tam cos było o aparacie zapłonowym i ustawianiu najlepiej na hamowni tutaj też ktoś pisał żeby ograniczyć ruch ciężarków w aparacie i powinno jakoś w miare działać
mishq (Mateusz G.) / 2017-12-29 11:39:41 /
Mam bardzo podobny problem u siebie, jak zdejmuje kable z 3 i 4 cylindra to praktycznie żadnej reakcji, jak zdejmę fajke z 1 lub 2 od razu gaśnie. Zapłon mam ustawiony na 10 stopni, u mnie są dwa IDF, poziomy paliwa ustawione, gaźniki zsynchronizowane.
Może gdzieś lewe powietrze ciągnie, ewentualnie sprawdzić luzy zaworowe ? nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
Sprawdził bym jeszcze zawory, czy nie są podparte, to samo mam zamiar zrobić u siebie, ale już chyba nie dzisiaj. Daj znać co ustaliłeś. Bo u mnie objaw identyczny a wszystko nowe i 10 km temu poskładane do kupy.
A może kable pozamieniane WN , albo pasek przeskoczył o ząbek ?
To są proste sprawy , ale czasami kluczowe .
kolejność kabli chyba dobra (nie widać dokładnie), ale może kopułka na odwrót założona?
konrad.s / 2018-01-01 09:53:18 /
Kopulki się nie da założyć na odwrót.
Mysza liil (EM) / 2018-01-01 11:56:46 /
nie da się ścisnąć pięciozłotówki, tak, żeby się orzełek posrał.
Mysza, piszesz, jakbyś pierwszy raz wszedł do warsztatu. Nie doceniasz ludzkiej pomysłowości?
granadziarz_3M / 2018-01-01 19:30:46 /
mnie chodziło o odwrócenie kabli o 180 stopni, ale wtedy by nie odpalił (?)
konrad.s / 2018-01-01 20:10:23 /
Kopułka założona poprawnie - weszła gładko i nie musiałem nic kombinować. Kable sprawdzałem x razy i powinny się zgadzać.
Szukam dalej.
Rzeźnik / 2018-01-02 12:57:55 /
Ja bym zaczął od kompresji potem sprawdził czy nie przeskoczył na pasku, luzy zaworowe, kolejność zapłonu no i przerwę platynek bo to chyba nie elektronik, na koniec świece i kable (po prostu zapłon) a przy okazji szacun za zdejmowanie kabli gołą ręką, być może te są dobre.
Tak to wygląda jak by iskra była nie w tym miejscu, bo nie ma reakcji na brak iskry po zdjęciu kabla WN.
Później sprawdził bym podciśnienia przy gaźniku no i serwo i przewód od kolektora do serwa.
nietykalny / 2018-01-03 09:15:46 /
Świece wymienione, śruba mieszanki wykręcona na 1,5 obrotu i zapalił od strzała. Następnie zapłon ustawiony na 4 stopnie z lampą i chodził ładnie.
Jednak z racji na pogodę nie jechałem nigdzie, więc jeszcze nic nie wyrokuję.
Co do kompresji to mierzyłem ją jesienią i wyszła w granicach 7-8 na każdym garze. Więc trochę mało :/ Za jakiś czas dla pewności sprawdzę jeszcze raz innym przyrządem.
Rzeźnik / 2018-01-03 17:13:33 /