logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Uklad chlodzenia Zetec

Uklad chlodzenia Zetec

Czy taki układ chłodzenie jak na rysunku jest dobry ? Silnik to Zetec ST 170. Chłodnica z VW Polo z takimi wyjściami jak na zdjęciach ?

Pzdr

Jarek / 2017-12-06 18:14:46 /


Zapomniałem dodać.

Jarek / 2017-12-06 20:36:33 /


u mnie w ST170 rwd i teraz w Zetecu RS Turbo rwd układ chłodzenia wygląda jak na załączonej profesjonalnej rycinie

w turbo jeszcze dodatkowo chłodzenie turbo z szyny wodnej z powrotem do zbiorniczka.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-06 21:00:39 /


Czy termostat jest tak bardzo z przodu czy tylko na rysunku ?

Jarek / 2017-12-06 22:01:12 /


przy ST170 z itb's był po prawej stronie pod dolotem. Może być tez po lewej stronie na końcu szyny wodnej, jeśli taką byś zastosował. Natomiast przy Turbo oryginalny kolektor dolotowy z prawej oraz turbina z lewej wymusiły przeniesienie obudowy termostatu tuż przy samej chłodnicy.

Na pierwszych fotkach jest szyna wodna jaką sobie wyspawałem z kwasówki, a na następnych umiejscowienie termostatu z dorobionym mocowaniem przy chłodnicy (wlot do chłodnicy na górze, a wylot do pompy na dole po przeciwnej stronie.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-06 23:10:22 /


Pytam właśnie ze wzgledu na szynę, którą chce wyspawać. Przeczytałem gdzieś, że termostat z przodu daleko od miejsca fabrycznego powodował przegrzewanie. Ale skoro u Ciebie funkcjonuje to powinno być oki.

Jarek / 2017-12-07 12:58:05 /


Czy czujnik temperatury powinien być przed termostatem czy za termostatem ?

Jarek / 2017-12-07 13:55:39 /


Przeeed :p w naj najlepszym silniku świata jest na głowicy w ogóle :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-07 13:59:16 /


termostat poza głowicą powoduje przegrzewanie, jeśli nie zastosujesz obiegu wody opływającej termostat wracającej do pompy, albo boczny mały obieg do chłodnicy. Jak obejrzysz oryginalną obudowę termostatu, to zobaczysz że ona oprócz głównego wyjścia ma jeszcze 3 poboczne.
Chodzi o to, że jeśli na zamkniętym termostacie woda ma problem z "dotarciem" do termostatu, bo woda "stoi" to wtedy, zanim się zagrzeje i otworzy termostat, to na castrolu już możesz karkówkę smażyć

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 14:26:04 /


O, to ciekawa wiedza, a przy zalozeniu ze bedzie jezdzone tylko w lato to moze termostat mozna olać? Poza tym to dobrze ze zalacznik j nie dopuszcza prowadzenia wody wewnatrz kabiny, bo mi juz jakis kibelzawor po glowie chodzil :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 20:45:46 /


no jak nie dopuszcza? :-O
przecie w RallyCrossie mają chłodnice często z tyłu, a auta mają książeczki PZM i powbijane "badania" ?

To chyba jest tak, że rur klatki bezpieczeństwa nie wolno wykorzystać do poprowadzenia żadnych płynów :D
chociaż, ja tam nie wiem

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 20:56:54 /


Jak wol na pierwszej stronie w p 3.2 stoi:
Przewody wody chłodzącej lub olejowe muszą znajdować się na zewnątrz pojazdu.

Choc z prawnego punktu widzenia, jak oba rodzaje sa na zewnacz to zdane jest falszywe :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 21:59:21 /


Na zewnątrz pojazdu? To i w komorze silnikowej nie może ich być :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 22:03:42 /


ma to sens, bo przy dachowaniu jeszcze się wykąpać w gorącej wodzie i oleju, to żadna fantazja, ale w takim razie ciekawe jak to w rallycrossie? Chyba, że zabudowanie przewodów poprzez np. puszczenie ich w dodatkowej rurze załatwia sprawę...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-07 23:56:47 /


A z tym termostatem to może w ogrodnictwo pójść :)

http://www.k-rain.com.pl/1019,pl_elektrozawor-irritrol-euro-f-dc-1-gw-wzmocniony-z-regulacja-przeplywu-z-cewka-9-12-vdc.html

Zamontować gdziekolwiek pomiędzy głowicą a górą chłodnicy i dać przekaźnik z czujnika temp, lub samemu z kabiny pykać.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-08 11:13:45 /


Zawór masz zawsze 0/1 a termostat działa płynnie. Nie rezygnowałbym z tego elementu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-08 11:16:38 /


Dobrze, dobrze, wiedza rośnie, niemniej jednak nadal uważam że do pałowania w lato to mi ten cały termostat to potrzebny jak zającowi dzwonek :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-08 11:32:56 /


Za zimno też niedobrze, bo masz duże naprężenia materiałowe. I jeśli masz wtrysk paliwa, to sterowanie myśli, że dopiero się nagrzewa i leje sporo paliwa. Masz za bogatą mieszankę, nagar, samozapłon, rzerzączkę.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-08 11:34:48 /


Zoggon ile cm na ile ma twoja magistrala ?

Jarek / 2017-12-18 18:21:04 /


jeśli pytasz o pole przekroju, to jest nieco większe niż wlot pompy wody, ale nie aż tak duże jak wylot z głowicy... Zmierzę i napiszę, bo nie pamiętam na ten moment

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-12-18 18:27:57 /


Dzięki, to mi starczy.

Jarek / 2017-12-18 18:41:26 /


Czy jak silnik jest sterowany np: EMU to potrzebuje osobny włącznik wentylatora ? Czy komputer będzie włączał ? Jeżeli jest potrzebny to gdzie powinien byc umieszczony: chłodniaca, przed termostatem, za termostatem ?

Pzdr

Jarek / 2018-01-25 22:39:52 /