Zrobiłem hamulce od zera. Fajnie hamuje, ale na suchym. Na mokrym zbyt łatwo blokuje przednią oś. Praktycznie to wystarczy lekko nacisnąć i już koła stoją.
Jest nowa pompa, serwo, większe zaciski, nowe tarcze, stalowe przewody elastyczne, wszystkie przewody sztywne wymienione, fajne klocki no i efekt... zbyt mocny :P
W warunkach typu jazda na czas czy po prostu zabawa na zakrętach to nie przeszkadza. Ale w warunkach miejskich nie da się jeździć. Lemingi w plastikach widzą "starego trupa" co jest równoznaczne z "a, to zdążę się wpierdolić przed nim", co dla mnie oznaczana awaryjne hamowanie.
Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi? Są jakieś sprawdzone sposoby? Wiem, że jak ktoś montuje tarcze z tyłu, to musi zmniejszyć siłę wychodzą z pompy na tylne zaciski? Ale jak to się robi?
Czy takie coś zda egzamin ostatecznie?
Korektor siły hamowania OBP http://allegro.pl/korektor-sily-hamowania-obp-pokretlo-i7024944743.html
Tylko, że trochę drogie. A mam wrażenie, że można to rozwiązać taniej.
Curtis_Capri / 2017-11-23 10:43:06 /
są też droższe z regulacją przód-tył
http://www.wilwood.com/MasterCylinders/MasterCylinderValves.aspx
aaannnd / 2017-11-23 11:23:34 /
"Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?" Poprzez słabsze naciskanie pedału hamulca. Problem polega na zbyt słabym hamulcu tylnym a nie za mocnym przednim, jak rozumiem. Jeśli bardzo szybko blokują koła przednie to pomyślałbym o pompie z większą średnicą. Korektory stosuje się raczej na oś tylną, stosowanie korektora na przód wydaje mi się bezsensowne i ryzykowne. Raczej dostosowujemy tył. Jeśli z tyłu są szczęki to cylinderki powinny być większe, żeby przy tym samym ciśnieniu bardziej hamował tył. Jak masz z tyłu tarcze to poszukaj po drodze korektora, może gdzieś jest na przewodach. Jeśli masz 4xtarcze i brak korektora to coś jest przekombinowane z hamulcami przednimi.
docencik12 / 2017-11-23 11:32:32 /
Jeżeli tył ma mocniej hamować to, poprawcie mnie, ale przy niezmienionej reszcie układu cylinderki właśnie muszą mieć mniejszą średnicę, żeby wykonały przy tej samej ilości wpompowanego płynu większy skok = mocniej docisnęły szczęki do bębna.
Większy skok=mniejsza siła. Poprawiamy Cię.
docencik12 / 2017-11-23 12:12:31 /
siła docisku to ciśnienie [N/cm^2] razy powierzchnia tłoczka[cm^2], jak widać im większa powierzchnia czyli średnica tłoczka, tym większa siła.
aaannnd / 2017-11-23 12:36:03 /
A co dokładnie zamontowałeś? jakie średnice tłoczków, zacisk pływający czy stały? pompa jaka, elektryczne serwo, czy zwykłe na podciśnienie? Może masz za mocne serwo i stąd taki "efekt". Generalnie zawsze przód przed tyłem ma blokować, bo bąki byś kręcił ;-)
Konrad vel smasher / 2017-11-23 12:37:34 /
przesuń oś obrotu pedału wyżej.
granadziarz_3M / 2017-11-23 13:46:25 /
Może to kwestia opon. Co jest założone ?
mateush (proko) 3M / 2017-11-23 14:11:44 /
Mam to samo i słabe opony .
Zamontowałem duże dwu-membranowe serwo wraz z pompą, która zawsze występowała w zestawie z takim serwem. To jest chyba największa zamiana. Elastyczne przewody w stalowym oplocie, nowe przewody sztywne, zregenerowane zaciski przednie, które też są jednotłoczkowe, ale ciut większe (1,1 mm większy tłoczek, ale też taki zawsze był w tym zestawie serwo-pompa). Same tłoczki w zaciskach zmieniłem z ebonitu na stalowe.
Z tyłu dałem nowe bębny i nowe szczęki, wszystkie sprężynki i mechanizmy nowe. Szczęki oraz klocki z przodu dałem dobrej firmy, które właśnie miały poprawić hamowanie.
Po tych wszystkich operacjach pojechałem na przegląd, bo i tak się skończył. Przód wyszedł na 70%, tył 30%. Różnica między kołami lewe-prawe praktycznie nie występowała.
Zostawiłem oryginalny "proportion valve", który rozdziela siłę hamowania przód-tył.
""Jak mogę zmniejszyć siłę hamowania na przedniej osi?" Poprzez słabsze naciskanie pedału hamulca.'
docencik12 Wyślij wiadomość Zdjęcie w profilu Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 11:32:32 / zgłoś do usunięcia 0
No nie powiesz. Na mokrym, w sytuacji awaryjnej bardzo cienka jest granica między zablokowaniem kół a skutecznym hamowaniem. Operuje się na pierwszych 2cm zakresu pracy pedału hamulca.
Opony: obecnie 2015r, klasa hamowania B, Yokohama
Curtis_Capri / 2017-11-24 08:17:18 /
Granadziarz - nie mam pojęcia o czym mówisz ;>
W sensie, że mam dać pedał hamulca wyżej?
Curtis_Capri / 2017-11-24 08:20:13 /
A porównaj skok pedału hamulca dawcy z Twoim autem... może jest tak jak pisze Granadziaż...
Jak Ci za dobre hamulce przeszkadzają to trzeba było zostawić stare;))
Ignacy / 2017-11-24 08:24:11 /
Nie wiem czy to wykonalne ale może załóż najprostszy system abs ;). A blokujące koła podczas deszczu to normalka u mnie w granadzie.
Kilgore / 2017-11-24 09:25:03 /
Coś chyba za dużo skopiowało Ci się do cytatu ale mniejsza z tym. Skoro masz z tyłu bębny to, tak jak pisałem:
1. Daj większe cylinderki z tyłu - wyrównasz moment blokowania przodu z tyłem (choć przód powinien być ciut wcześniej)
2. Siła wspomagania serwa jest zbyt duża i bardzo szybko następuje silne blokowanie - wymień pompę na większą średnicę, będzie bardziej precyzyjne hamowanie bo siła serwa będzie dla niej mniejsza, a poprzez wymianę tylnych cylinderków ilość płynu potrzebnego nie zmieni się więc skok będzie podobny.
Zdaje się , że to dobry kierunek zmian i zdecydowanie odradzam kombinowanie i zakładanie korektora na drodze pompa-przód.
docencik12 / 2017-11-24 09:31:05 /
O, pompa o większej średnicy to dobry pomysł. Dzięki :)
Ale zanim zabiorę się za szukanie odpowiedniej to sprawdzę o co chodzi z tym pedałem hamulca.
Curtis_Capri / 2017-11-24 10:06:37 /
Oś obrotu bardziej w lewo i bedzie lepiej :)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/FirstClassLever.svg/2000px-FirstClassLever.svg.png
Kilgore / 2017-11-24 10:39:49 /
F1 x r1 = F2 x r2
F1 - siła deptania butem na hamulec
r1 - długość pedała (oś obrotu - but)
F2 - siła pchania tłoczka
r2 - odległość między osią obrotu a punktem pchania tłoczka
zwiększając r2 zmniejszasz F2
aaannnd / 2017-11-24 10:54:40 /
Jak odlaczysz serwo to bedziesz mial ,, slabsze hamulce,, mocniej bedziesz musial dusic pedal by zablokowac kola
krauzi / 2017-11-24 15:13:12 /
Nie bardzo trafia mi do świadomości pojęcie "za mocnego hamulca". Raczej albo:
a) po zmianie nie nauczyłeś się jeszcze go wyczuwać, albo
b) masz do dupy opony, albo
c) masz do dupy amortyzatory, albo
d) dowolny mix powyższych.
Tyle w temacie.
gryziu liil (EM) / 2017-11-24 19:35:33 /
Gryziu, wpakowałem chyba za duże serwo. Od samochodu cięższego o 500kg, z silnikiem V8 o pojemności 4.7l. Jak nie uda się go dostosować siły hamowania, to wrócę do starego serwa...
Curtis_Capri / 2017-11-24 20:42:22 /
Zasada projektowania układu hamulcowego jest taka, że serwo ma tylko wspomagać działanie tegoż układu, ale sam układ ma być w pełni skuteczny i bez serwa. Czyli w razie awarii serwa - pomimo konieczności silniejszego deptania w pedał - musi pozostać w pełni sprawny.
Jeśli teraz zaczniesz wprowadzać restrykcje w układzie zasadniczym, by dostosować go do "przerośniętego" serwa, to naruszasz powyższą zasadę i należało by dowód zostawić u diagnosty:/
gryziu liil (EM) / 2017-11-24 20:52:25 /
To bardzo fascynujące, bo jeepem z '88 na oryginalnym serwie nie zablokujesz kół wcale, a co dopiero bez serwa. Wszystkie jeepy do pieca.
Curtis_Capri / 2017-11-24 21:54:47 /
Czy badanie w SKP owego jeepa z '88 na oryginalnym serwie daje negatywny wynik pomiaru skuteczności hamowania?
gryziu liil (EM) / 2017-11-24 22:04:02 /
Gryziu niekoniecznie. Ja jak ostatnio byłem to diagnosta stwierdził, że dla niego ważniejsze jest równa siła hamowania na osi. Bo starsze auto nie będzie tak skutecznie hamowało jak nowsze.
wąski77 / 2017-11-24 22:06:08 /
Właśnie rozkminiam zmianę hamulców w Mustangu pierwszej generacji . By nie mieć problemów z blokowaniem jednej z osi co dość łatwo jak widać z kolegi opisu da się uzyskać warto zainteresować się takim oto rozwiązaniem : Master Cylinder With Adjustable Proportioning Valve Disc/Drum . Nie wiem czy jest to lek na całe zło ale z pewnością da się zapanować lepiej nad powstającymi różnicami siły hamowania .
bogdanw / 2017-11-24 22:41:09 /
toż to korektor siły hamowania przykręcony do pompy...
Konrad vel smasher / 2017-11-24 23:05:08 /
Dwa korektory :)
Curtis_Capri / 2017-11-24 23:06:41 /
To coś musi być popsute w tym dzipie skoro kół nie można w nim zablokować przy hamowaniu. A druga sprawa ze jak sam piszesz twoje serwo jest od auta 500 kg ciezszego a to jest jakieś 25 % wagi więcej niż leciwy ford...
leetvoos / 2017-11-24 23:20:59 /
Ooo sorry. Jakoś mi weszło że to Granada. A jednak nie więc pewnie raczej 30% +
leetvoos / 2017-11-24 23:22:44 /
Ja tu widzę problem " Łącznika ".
Ja pierdolę :D Do was czasem to jak do ściany :D Trochę zaufania. Jeep nie jest mistrzem przyczepności, szczególnie podniesiony, a opona choć całkowicie asfaltowa to ma ten profil 75 czy 80, już nie pamiętam, i to raczej nie poprawia sytuacji. Kto nie wierzy niech sprawdzi, Wrocław to nie takie zadupie, czasem się tu przejeżdża - zapraszam na testy :D Można sobie nawet porównać - mój jeep z serwem od Granda Ch. oraz jeep mojego brata ze stockowym serwem z '88.
Curtis_Capri / 2017-11-25 08:46:43 /
Kurde, miałem przez chwilę XJta i jak depnąłem solidnie w hebel to blokował przednie kartoflaki ;)
Beddie / 2017-11-25 10:23:09 /
Odepnij serwo i w bezpiecznym miejscu zobacz jak sie heble zachowuja bez niego. Chlopaki maja racje, nawet jak Ci walnie serwo musisz zatrzymac samochod bezpiecznie. Kiedys serwa w ogole nie bylo w autach. Jak zrobisz test, podziel sie jak bylo. Zblokowac heble to nie problem, dobre hamulce maja odpowiednio dlugi czas "wyczucia" od nacisniecia pedalu hamulca do zblokowania. Moze u Ciebie to za duze serwo skrocilo to do minimum.
Konrad vel smasher / 2017-11-25 11:04:30 /
Przeczytałem tytuł wątku i to co pomyślałem o autorze niech pozostanie tajemnicą...
Mysza liil (EM) / 2017-11-25 14:58:14 /
Kurwa, ty to już jesteś tak majestatyczny, że dwie składki klubowe mógłbyś płacić: za Ciebie i twoją Zajebistość.
Curtis_Capri / 2017-11-25 19:36:45 /
Curtis, masz wielkie heble od WJ z przodu i żałosne 9" bębenki z tyłu?
granadziarz_3M / 2017-11-25 20:03:43 /
Czytanie forum trzyma mnie przy życiu podczas wyjazdów w w trasę Dzięki mistrzowie hehe :*
Wasze zdrowie panowie, dziś piję Cabernet Sauvignon za waszą majestatyczność za wasze heble za wasze zmniejszanie skuteczności hamowania przedniej osi salut;))
Ignacy / 2017-11-25 20:56:55 /
haha Był też podobny wątek o hamulcach w capri.. było tam jakieś rozwiązanie ostatecznie ?
Kilgore / 2017-11-25 21:00:55 /
Wszystko podane na tacy,a dyskusja toczy się dalej. To tak jak z tym podnoszeniem auta na zimę.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2017-11-25 22:15:00 /
Był jeszcze "fajny wątek" i "igła w cylindrze"
I bujanie budom .
Dzięki takim jak Curtis zalegam z wszystkimi składkami. Ale sztuczne problemy które drąży nie pozostawiają wyboru :( Mówią, piszą, podpowiadają to nie. Tylko sztuczna rozkmina :/
Mysza liil (EM) / 2017-11-26 02:59:08 /
No ale to wy sami się nakręcacie jak banda idiotów. Kurwa, jest 'problem' więc zwracam się do, teoretycznie, bardziej doświadczonych opisując owy problem i pytając o rozwiązanie. Docent z Konradem potrafią podać rozwiązanie czy sprawdzenie, ktoś słusznie wspomina o oponach. Stockowe hamulce w jeepie to kibel. Szukam sposobu na ich poprawę, więc między innymi włożyłem serwo od WJ. S Z U K A J Ą C poprawy. Docelowo w samochodzie zostaną zamontowane także mosty od WJ z ichniejszymi stockowymi hamulcami.
Ale, kurwa, nie.
"O la b o g a, wariat jakiś co on wyprawia, jak tak można, n o c o z a p r o b l e m".
Dobrze, więc napiszę drukowanymi i polecam przeczytać powoli i dokładnie:
PRZEDNIE HAMULCE BLOKUJĄ SIĘ ZBYT ŁATWO, ZBYT SZYBKO.
I jak tam, jakoś poszło? Ignacy? Mysza? Jak nie, to spróbujcie jeszcze raz, może na głos.
Celowo zakładam tematu tutaj a nie na jeep.orgu bo WIEM, że tutaj mam szansę otrzymać logiczne i konkretne odpowiedzi, za którymi stoją lata doświadczenia, prób, kombinacji i błędów. Przynajmniej tak było przez kilkanaście ostatnich lat. No ale jak widać nie wszystkim czas sprzyja ku dobremu.
Jeżeli duże serwo jest tu problemem? Ok, godzina, może dwie i stare serwo jest z powrotem w samochodzie.
"Aleeee nieeeeee" :|
Curtis_Capri / 2017-11-26 11:35:49 /
A odpiales to serwo chociaż?
leetvoos / 2017-11-26 11:54:06 /
Ej no nie pij do mnie.... ja jestem laikiem, zwróciłem tylko uwage jak pociesznie czytać te forum... kocham je za to ;)
Jak będe gdzieś jechać przez wroc to wpadne sprawdzić jak to to działa o ile dasz dziadowi wsiąść do lux wozu ;p u mnie macie tylko serdeczność względem Waszej majestatyczności i zbyt ostrych hamowników, naprawde ;)
Pozdrox z nad shiraz gdzieś przy bagno vignoni... koś tu tarkowskiego oglądał? ;p
Ignacy / 2017-11-26 11:55:55 /
To zacznij po kolei.
Jakie masz opony i jakie jest w nich ciśnienie ?
Tylne hamulce masz sprawne ?
Nie masz luzów w zawieszeniu ? może głupie, ale jest szansa na to że podczas hamowania rozjeżdża Ci się zbieżność/geometria.
Grzesiek_Rudy / 2017-11-26 12:40:07 /
Nie ma takiego problemu jak zbyt mocne hamulce przednie, więc nie ma rozwiązania.
Mysza liil (EM) / 2017-11-26 18:54:35 /
Mysza czasami trzeba umieć czytać między wierszami. Jak wątek nazwany, tak nazwany - problem jest, że przednie heble za szybko blokują, bez modulacji.
Co z tym serwem? Odpiąłeś? Opony ile lat mają?
Konrad vel smasher / 2017-11-27 10:10:05 /
Dziś wrócę z pracy i odpinam.
Opony to yokohamy z 2015, zimówki. Letnie to dunlopy też z 2015, całkowicie drogowe. Na obu kompletach ten sam problem na mokrym asfalcie. Koło 16 dam znać jak wypadł test z serwem.
Curtis_Capri / 2017-11-27 10:41:42 /
No dobra, dziś piękna pogoda była, więc sprawdziłem tylko na suchym asfalcie.
Po odpięciu serwa, trzeba włożyć w ..uj siły aby zablokować koła. Właściwie to trzeba nacisnąć pedał dwoma nogami aby koła zablokowały się szybko i gwałtownie. Ogólnie do 60 km/h da się hamować, ale siły trzeba używać sporo. Trochę pojeździłem tak po osiedlu to można nawet się przyzwyczaić i zatrzymywać auto tam gdzie się chce. Niestety więcej jak 60 nie rozpędzałem, najbliżej jest już zbyt ruchliwa droga.
Curtis_Capri / 2017-11-27 18:28:13 /
No to jak dla mnie wszystko gra, tylko to serwo za wielkie.
Auto za lekkie masz i wystarczy lekko dotknąć pedał hamulca i blokuje.
Zakładaj mniejsze serwo i wtedy kombinuj dalej.
Konrad vel smasher / 2017-11-27 19:40:43 /
Zaburzeń psychomotorycznych nie należy upatrywać w serwie.
Mysza liil (EM) / 2017-11-27 21:00:48 /
Docencik i Granadziarz wyczerpali temat, mimo że nie jest to forum Jeepa.
Mysza liil (EM) / 2017-11-27 21:06:38 /
Problemem jest brak modulacji. System działa zbyt 0-1.
Curtis, czy masz taką małą kosteczkę mosiężną przy pompie? Tą z różnicowym czujnikiem ciśnień w układzie? Czy już ją ktoś pożegnał?
granadziarz_3M / 2017-11-27 22:18:41 /
Jest.
Curtis_Capri / 2017-11-27 23:27:15 /
To musi być wina opon...
Mysza liil (EM) / 2017-11-28 06:52:25 /
Buhaha ;p
Mysza Przestań ja w tygodniu pić nie mogę! :p
Ignacy / 2017-11-28 08:37:51 /
To dziwne, że z tym ustrojstwem masz zerową modulację. To właśnei to ustrojstwo powoduje ,że w jeepie pedał jest taki śmiesznie gumowaty. Odkręć ten element z gumką i zobacz co się tam w środku dzieje. To jest ogranicznik ciśnienia na tylnej osi. Jest tam wewnątrz tłok popychany sprężynką. Sucha strona tłoka "oddycha" pod tym gumowym kapturkiem, Jest opcja, że "oddychała" kiedyś w błocie i zablokowało tłok. Tylko gdybam, ale zajrzyj tam. Sugeruję wyjęcie tego i zrobienie tej operacji w warunkach warsztatowych a nie pod maską. Bo i tak i tak zapowietrzysz układ. A przynajmniej wygodniej i czysto będzie.
granadziarz_3M / 2017-11-28 13:17:32 /
Problem rozwiązany.
Nie wiem co dokładnie było nie tak.
Faktycznie modulator był trochę zasyfiony w środku.
Po prostu go rozebrałem, wyczyściłem i złożyłem z powrotem.
Jest sporo lepiej. Właście to można już normalnie jeździć, jest zakres modulacji przed zablokowaniem kół :)
Dzięki. Mistrz.
Curtis_Capri / 2017-12-12 11:21:07 /
Na drugi raz pytaj na jeeporgu. Ja tam urzęduję jako Jaskier.
granadziarz_3M / 2017-12-16 15:33:44 /