Przez pomylke do silnika benzynowego renoult megane 1.4 wlalem olej do silnikow disel.
Boje sie ze silnik moze na tym ucierpiec. Jesli mozecie to napiszcie czy mozna na nim jezdzic? a jesli nie to dlaczego?
damcio1501 / 2006-03-21 09:40:39 /
Musisz jeszcze nalac do baku ON, moze sie przyzwyczai ;) PS fajny ford RENOULT :)
Mysza liil (EM) / 2006-03-21 09:43:27 /
Tylko koniecznie musisz zwrocic uwage na przeniesienie nadedu...
Ananiasz / 2006-03-21 09:44:58 /
Nic nie zaszkodzi. Lepiej jeździć na takim do turbodiesli niż na słonecznikowym czy olejku do opalania. Określenie "turbodiesel" w nazwie oleju jest tylko elementem jego nazwy handlowej. Ważna jest klasyfikacja własności smarnych.
Każdy olej oprócz klasy SAE [np.10W40 czy 20W50] ma podaną klasę API -np.CC/SD czy CF/SH. Literki CA, CB, CC... CH, CI oznaczają przydatność danego oleju do silników Diesla, a literki SA, SB...SK, SL - do benzynowych. Im późniejsza literka alfabetu stoi na drugim miejscu owego symbolu - tym lepiej. Zwłaszcza w przypadku benzynowych każda kolejna kategoria jest lepsza i zastępuje parametry poprzedniej [czyli SJ jest lepszy od SH, a tamten od SG]. Z dieslami jest gorzej - niektóre silniki wymagaja np. oleju CF a nie wolno do nich wlać CH.
Prawie każdy olej nadaje się do obu typów silników - tylko jedne są BARDZIEJ dedykowane do benzyniaków, a inne do ropojadów. Zobacz teraz na puszce co wlałeś. Jeśli olej miał klasę SH, SJ, SK czy SL - to jest bardzo dobrze. Jeśli SD, SE,SF lub SG - to nie przekręcaj motoru wysokimi obrotami, jeśli SA, SB, SC lub w ogóle tylko symbole na literkę C [nie ważne czy CA, CB... czy nawet CH] to wylej go natychmiast i wlej olej zgodny z instrukcją.
Sorka za szeroki wywód, ale temat wbrew pozorom przydatny jest również Fordziarzom. Każdemu się może zdarzyć :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-21 10:06:57 /
Wątek jest zamknięty, brak możliwości jego kontynuacji.