Cześć.
Mam dość mocno skorodowaną puszkę serwa, dodatkowo uszkodzony gwint jednej ze szpilek mocującej pompę.
Kupiłem cały zestaw z rozbieranego transita (nie wiem dokładnie jaki model).
Wygląda identycznie poza średnicą. Nowo nabyte serwo ma o jakieś 2 - 3 cm większą średnicę.
1.Czy może być jakiś efekt uboczny zastosowanie takiego serwa?
2. czy jest jakaś sprawdzona i prosta metoda na rozkręcenie serwa? Połączone są połówki poprzez złożenie i przekręcenie. Ale za nic nie potrafię tego rozłączyć. Chciałbym podratować zdemontowane serwo na zapas.
dzięki!
vOOytas / 2017-11-08 15:19:02 /
do szczeliny między połówkami nalac gliceryny, a zrobić przyrząd mocujący połówki.
Następnie młotek gumowy do obijania, i duży moment odkręcający....
oraz czas na zadziałanie gliceryny.
Dziękuję, spróbuję !
Pozdrawiam.
vOOytas / 2017-11-09 10:55:53 /
Cześć. Mam nowy problem.
Udało mi się kupić serwo + pompę hamulcową z Transita II.
Bardzo ładny stan, bez korozji etc.
Cieszyłem się, że skuteczność hamowania wzrośnie bo puszka serwa nieco większa.
I dupa. Skuteczność hamowania gorsza niż była :(
Czy silnik 1.5 4v wytwarza za małe podciśnienie do takiej puszki?
Może robie coś nie tak ?
Pytanie jeszcze mam o tą kostkę sześciokątną do której schodzą się przewody na górze pompki hamulcowej.
Czy jest to jakiś regulator, odpowietrznik?
Będę wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
vOOytas / 2018-09-11 06:58:35 /
To u góry to trójnik bez ciśnieniowego znaczenia. Rozchodzą się z niego przewody do przednich kół bo pompa ma tylko po jednym wyjściu na przód i na tył.
docencik12 / 2018-09-11 07:45:17 /
dziękuję.
Rozebrałem to "coś" wewnątrz jest tłoczek i sprężynka.
Dlatego zastanawiałem się do czego to służy.
A masz może jakieś przemyślenia co do podmiany serwa?
Mam poczucie kolejnej porażki. Ciężko z tym żyć.
Miałem nadzieje, że w tym miesiącu wyjade choć raz na weekend z synkiem :(
Wychodzą coraz to nowe problemy.
Echhhh
vOOytas / 2018-09-11 15:46:29 /
ale skuteczność hamowania, czyli Ty wciskasz do podłogi a hamuje źle, czy nie możesz wcisnąć hamulca? Bo jak to pierwsze to ja bym obstawiał chyba problem z pompą, a jak drugie to serwo raczej.
Al_Coholik / 2018-09-11 16:16:32 /
Jak jest tłoczek/kulka i sprężynka to musi będzie to korektor.
gryziu liil (EM) / 2018-09-11 16:40:47 /
Ad. 1 kulki nie stwierdzono :)
Ad. 2 hamulec zachowuje się "normalnie" twardość ok. moment stawiania oporu ok. tylko skuteczność mizerna.
Wyczyszczę jeszcze tarcze i klocki. Odtłuszczę. Zobaczymy czy coś się zmieni.
dziekuje
vOOytas / 2018-09-11 20:22:52 /
Witam ponownie.
Odpowietrzyłem jeszcze raz układ.
Moje spostrzeżenia są takie:
Hamulec reaguje właściwie do pewnego momentu, potem jest jakby brak wsparcia i trzeba naprawdę się zaprzeć aby uzyskać większą siłę hamowania. jest wyczuwalny "próg" przy wciskaniu pedału.
Samą pompę rozebrałem, przemyłem i poskładałem zpowrotem.
vOOytas / 2018-09-16 22:15:30 /
Serwo miało inne mocowanie (mam na myśli tą podporę przestrzenną).
Czy może mieć to znaczenie? powinienem prze regulować długość pręta pomiedzy pedałem a serwem?
vOOytas / 2018-09-16 22:18:03 /
Miałem taki "próg" i serwo było nie sprawne w granadzie,trzeba było sie zapierać zeby zwolnić. Była dziura w membranie. Po wymianie wszystko wróciło do normy:)
Kilgore / 2018-09-17 09:27:35 /
dało sie też to zauważyć w obrotach, bo przy hamowaniu rosły. Zasysało powietrze do silnik przez serwo
Kilgore / 2018-09-17 09:29:38 /