Jakie występowały średnice przepustnicy w gaźnikach motorcraft vv.
W jaki sposób ford różnicował te gaźniki, średnicą gardzieli czy w inny sposób?
kwiatkowski / 2006-03-16 18:09:22 /
Z tego co ja wiem to były z zielona przepustnicą górną i z czarną i rózniące się w dźwigni przepustnicy do automatu (dodatkowy cycek na linkę).
Te z zieloną są starsze i pracują z silnikami bez tych podciśnień jakiś tam ekonomizer czy coś a te czarną to widywałem zazwyczaj z bajerami podcisnień jedno w spodzie kolektora wodne dużo takich małych zaworków i pierdołek.
No i ssanie było albo ręczne starsze albo bimetal sprężyna.
I w sierrach czyli bodajże już w 84r. przeszły jakies istotniejsze zmiany mocowanie zaworu iglicy czy coś i przepustnica miała liste posuwu albo wygiętą faję coś jak to () albo prostą [].
Mam takich 4 sztunie i każdy jest inny ;D
Burza / 2006-03-17 17:00:59 /
hehehe ... Burza .. ja z 4-rech zmontowalem 2 jezdzace newet. Szkoda, ze po tym jak w miare doszedlem o co chodzi zaczalem uzywac webera ;\
Co do zmian roznic. Istota, czyli komplet naprawczy jest wynienny miedzy chyba wszystkimi wersjami. Nawet mam ten ze scierki ... ksztalt obudowy - dekla - nieco inny - ale wszystko pasuje.
Wazna roznica ... nowsze mialy dodatkowa dysze paliwa.
amator liil (EM) / 2006-03-17 17:13:54 /
Ja mam problem iż posiadam w transicie silnik 2.0 a gaźnik mam od 1.6 i za chiny nie mogę dojść w czym tkwi róźnica w budowie wymiarach gardzieli, średnicy dyszy( jakiej dyszy??). Mój gaźnik ma średnicę gardzieli 36mm i wydaje mi się to bardzo mało (równa średnicy 1 zaworu), może istnieją motorcrafty vv o średnicy np. 40mm.
W jakim fordzie(oprócz transita) z 2.0 ohc występował gaźnik motorcraft vv?
kwiatkowski / 2006-03-17 21:24:23 /
ja do 2.0 ohc chce wsadzic webera bo ten od 1.6 to w buty wsadzic, capri sie nie radzi JAC
Kwiatkowski ... ale powiedz, o co Ci chodzi?
Szuflada jest gaznikiem do 1,3-1,6 ohc wiec byla montowana we wszystkich fordach ktore mialy takie silniki. Opinie sa rozne, ale moim zdaniem dobrze wyregulowany przy sprawnym 1,6 ... sprawdza sie.
do wyzszych pojemnosci masz 2-gardzielowe ... i pewnie ma to jakies uzasadnienie w przyrodzie ...
amator liil (EM) / 2006-03-17 22:55:00 /
"ja do 2.0 ohc chce wsadzic webera bo ten od 1.6 to w buty wsadzic, capri sie nie radzi"
1,6 też miało webera ;-) I to tego samego co 2.0 ohc - fabrycznie ! W 88 KM 1,6 GT.
MikeB4 / 2006-03-18 00:56:12 /
Podepnę się tutaj, gażnik Motorcraft 1V , czy tam ma być zaworek(elektromagnes) wolnych obrotów, może ktoś ma jakieś fotki ?
AndrzejKudowa / 2010-02-17 15:34:51 /
A numer gaźnika?
Konar / 2010-02-17 15:42:29 /
O ile nic nie zmieniałeś to pewnie Transitowe 78HF-KEA, a on wygląda od interesującej Cię strony tak:
Konar / 2010-02-17 15:54:08 /
Trochę kiepska jakość, ale widać chyba co i jak ;)
daniel46 / 2010-02-17 15:55:34 /
No i się spóźniłem ;D
daniel46 / 2010-02-17 15:56:14 /
A tak w ogóle to wszystkim walczącym z Motorcraftem 1V w Transicie i nie dbającym za bardzo o oryginalność polecam zestawy konwersyjne Webera na gaźnik Weber 34ICH.
Koniec jakichkolwiek problemów, wszystko pasuje idealnie bo zestaw specjalnie dedykowane do Transita i ponieważ niewiele kto to kiedyś kupował można dorwać w dobrych pieniądzach na eBayu. Zestaw wygląda tak (to akurat złe pieniądze :P - ostatnio coś takiego poszło za 15£):
http://cgi.ebay.co.uk/WEBER-34-ICH-CARB-KIT-FORD-TRANSIT-P100-PICKUP-1-6_W0QQitemZ360210974056QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item53de3f4568
Konar / 2010-02-17 16:13:38 /
już wszystko wiem, dzięki, a gażnik transitowy 1,6
AndrzejKudowa / 2010-02-17 16:15:47 /
Podepnę się pod wątek. Założyłem gaźnik 1V do taunusa 1.6 ale są dziwne objawy ponieważ na benie całkowicie nie chodzi tzn. gaśnie,strzela etc. zaznaczam, że miałem wcześniej też 1V i jak go podłączałem to działo się to samo czyli strzelał niemiłosiernie, tylko ze tamten 1V gdzieś się zgubił :) na weberze 32/36 chodził na benzynie, ale nie zawsze równo. Czyli na 1V, który teraz jest zamontowany nie chce na benie, ale za to na gazie elegancko, nic nie gaśnie, równo pracuje. Nie mam zbytnio pomysłu z tą beną, czyżby zapłon miał do tego coś?? niestety nie mam teraz dostepu do lampy i nie mogę sprawdzić zapłonu. Zawory ustawiane jakieś 4 miesiące temu, śrube od mieszanki wykręciłem tak na 2,5 do 3 obrotów Jakieś sugestie?? oprócz tego, że powinienem jeździć wyłącznie na gazie :)
Numer na gaźniku?
Konar / 2010-03-01 14:12:12 /
Konar napisze za jakiś czas, ale to nie jest taki jaki tu był pare postów wczesniej prezentowany, czyli nie mam tego zaworka
Kicok ... bo miałeś Motorcrafta VV, a nie 1V
amator liil (EM) / 2010-03-01 14:25:53 /
Kicok, chodzi o to, że wkładanie na pałę jakiegokolwiek Motorcrafta 1V trochę mija się z celem bo jak do tej pory doliczyłem się 92 różnych modeli tego gaźnika, więc szansa, że pierwszy z brzegu będzie dobrze działał jest nikła :D
Podaj numer - o ile mam go w spisie, to napiszę w czym jeździł. Będzie choć trochę bliżej.
Konar / 2010-03-01 14:28:35 /
Oto numery jeśli dobrze odczytałem
77HFKGA
8CA tak pisze na obudowie.
77HFKGA to na 90% gaźnik z Transita 2,0 LC.
Konar / 2010-03-01 15:52:34 /
Dzięki Konar
Rozszyfruj też mój proszę:
79HF-KOB
P08C
2DC W
01
JoKo 3M_U / 2010-03-17 21:47:26 /
79HF-KOB nie istnieje - nie może być litery "O". Podejrzewam, że chodzi o 79HF-KDB, a to gaźnik z Taunusa 1600 Automatic 1980-1983, kod silnika LCR. Ewentualnie to samo tylko ręczna skrzynia ma końcówkę "KCB".
Konar / 2010-03-19 12:30:06 /
dzięki
JoKo 3M_U / 2010-03-19 13:36:02 /