Powiedzcie mi drodzy użytkownicy naszego serwisu, na ile celowe jest wprowadzenie rozróżnienia w przypadku Taunusów i Granad na Mk II i Mk III ? Nie jestem wybitnym specem taunuso- i granadologicznym, w przypadku capri ten podział ma jakiś wyraźny sens, bo różnice są poważne między wersją Mk II i Mk II '78 (III). Czy też jest to uzasadnione z praktycznego punktu widzenia, aby podzielić je na Taunusy Mk II i Mk II '80 (III) czy też Mk II i Mk II '82 (III) dla Granady ?
Michał Konieczny / 2006-03-08 19:37:32 /
różnice są MK wyraźne i podziałjest jak najbardziej uzasadniony ..pozatym ułątwi to poruszanie się po stronie a technicznie chyba zbyt nie obciązy serwera :D
SKUN_3M / 2006-03-08 19:41:44 /
Dla uściślenia co do Taunusów:
- Najbardziej odpowiedni moim (i nie tylko: patrz Taunus.PL) zdaniem odpowiedni jest zapis:
Taunus TC I (co odpowiada Cortinie Mk3 w UK)
Taunus TC II (co odpowiada Cortinie Mk4 w UK)
Taunus TC III (co odpowiada Cortinie Mk5 w UK)
Do Taunusów nie stosuje się sformułowania mark (Mk) ponieważ była to marka niemiecka. W UKeju nazywały się Cortina (patrz wyżej).
Argument za podziałem na 3 modele jest prosty... W UK taki podział jest oczywisty (nie było przed i po facelifcie).
A co do Granad.
W UK Granada Mk3 = Scorpio. Więc raczej podział na zasadzie Mk2 przed/po faceliftingu.
A skoro już taki temat został poruszony, to ja bym proponował przyjrzeć się obecnie mającej miejsce sytuacji, w której Consul III i Granada I są "rozbite" na dwa działy pomimo faktu, że to w gruncie rzeczy to samo auto. Ja tu widzę niekonsekwencję i jakiś brak logiki.
JΒ / 2006-03-08 20:14:26 /
roznice w Taunusach i Granadach Mk2/3 sa podobne jak w Capri Mk2/3, niby kosmetyka ale sporo tego, nie ma jedynie tak wyraznie rzucajacej sie w oczy zmiany jak przednie swiatla w Capri
camaro / 2006-03-08 20:25:41 /
Co do UK to sprawa jest prosta - Granada MkIII to nasze Scorpio. Nasze Granady to u nich tylko MkI [luty 72-lipiec 77, z liftingiem w październiku 75] oraz MkII [sierpień 77-grudzień 85, z liftingiem w kwietniu 82].
Podobnie Cortina MkIII [październik 70-lipiec 76] ma lifting we wrześniu 1973, a Cortina MkIV [sierpień 76-sierpień 83] ma jedynie lifting w sierpniu 1979.
Nazwa Cortina MkV [podobnie jak Capri MkIII] występuje jedynie jako nadana retrospektywnie przez ludzi spoza kręgów Forda - wydawców książek, producentów pordóbek części zamiennych, itd. - w celu ułatwienia komunikacji z klientem. oficjalnie u Forda jest Capri MkII'78 i Cortina MkIV'80, podobnie jak Granada MkII'82 czy Capri MkI'73.
Oczywiście rdzennie brytyjskie "markowanie" Taunusów trąca absurdem.
BTW [do MK] Cortiny MkIII i MkIV były ciut później wprowadzane od Taunusów - warto nanieść poprawki w "zestawieniu modeli produkowanych przez EU-Forda". I jeszcze jedno - czy Francja to już nie Europa? A gdzie Comete, Vedette, Versailles i reszta francuskich Fordów z lat 45-54?
Temat podziału Capri, Taunusa i Granady na pokolenia powraca jak bumerang po raz ...nasty i osobiście dziwi mnie ta swoista słabość do poszukiwania granic tam gdzie ich nie ma z jednoczesnym zacieraniem granic istniejących.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-08 20:41:59 /
Jestem za podzialem taunusowym jak pisal Jeti, czyli I - dziobak, II - piekny taunusik i III - niewiadomo co ;P Roznice sa i to duze.
Co do granady to nie dajmy sie zwariować. Mk I 72-77 oraz Mk II 77-85, w obu przypadkach był lifting, ale podział na MkI, II, III i IV jest bezsensowny, rowniez dlatego ze na swiecie MkIII to właśnie scorpio. Poza tym za duzo tego by było. I mimo, ze jedynka poliftingowa ma pewnie wiecej wspolnych szczegolow z dwojka przedliftingowa, niz dwojki przed i poliftingowe (tak tak, wszystko inne, drzwi nie pasuja, tapicerki nie pasuja, wylaczniki nie pasuja), nie dzielmy ich zbytnio.
Jestem za nastepujacym podziałem: granady jedynki i dwojki, dla obu 'a' i 'b' (przed i po liftingu tak samo jak w przypadku capri mkI).
Mysza liil (EM) / 2006-03-08 21:01:20 /
Jezeli chodzi o Taunusy to Jeti zaproponowal najprostrzy i najbardziej czytelny podzial ... zreszta wydaje mi sie uznawany przez wiekszosc posiadaczy tych fordow.
Roznice miedzy poszczegolnymi wersjami sa konkretne.
amator liil (EM) / 2006-03-08 21:12:09 /
to ja dodam ze różnice wizualne w taunusach przed 80r i po są znaczne, np. przednie błotniki, kierunki, tylny pas, lampy, dach, drzwi, szyby, środek (tapicerka), zderzaki, tak więc możemu przyjąć nazewnictwo tc1 tc2 tc3, będzie nam dużo łatwiej określic o który model nam chodzi
Oczywiście powiem jak poprzednicy.Granada mkI 72-77,MKII 77-85 a mkIII to Scorpio.Szlus :)
Murmur vel Magman / 2006-03-08 23:16:15 /
> osobiście dziwi mnie ta swoista słabość do poszukiwania granic tam gdzie ich nie ma
Tu nie chodzi o szukanie dziury w całym, tylko o systematyczniejsze poukładanie całości, tylko po to aby informacja była pełniejsza i precyzyjniejsza. Podział np. na Taunusa II i III nie wnosi nowej jakości tak jak rozróżnienie pomiędzy Taunusem a Granadą, ale jest to uszczegółowienie informacji o samochodzie, jeśli te dwie wersje są istotnie rozróżnialne, to nie ma potrzeby udawać że tych różnic nie ma. Mamy do wyboru: nie mieć takiej informacji lub ją mieć, a jeśli można ją mieć to czemu nie ? Skłaniam się nawet ku wprowadzeniu rozróżnienia na Capri Ia i Ib w prezentacjach samochodów, ponieważ jest to ciut lepsze skatalogowanie niż wspólny worek - zawsze można to rozróżnienie zignorować, a w czym to szkodzi że sobie jest ?
Naniosłem poprawki do dat wprowadzenia Cortiny w zestawieniu modeli, jeśli chodzi o francuskie Fordy, to brak mi wiedzy, więc jeśli miałoby coś zaistnieć, to potrzebuję stosownych danych.
Rozdział na Consula III i Granadę I wprowadzony został przez Forda, więc skoro istnieje na szczeblu oficjalnym, to nie ma co udawać że go nie ma - mimo że te samochody są prawie identyczne, to jakieś tam różnice były. Chyba warto zachować ślad po tym czy to wyjechało jako Consul czy Granada.
Jeśli chodzi o Taunusy, to mamy jasną sprawę - TC I, II i III (II '80).
Teraz Granady: mamy tu na pewno I, II i II '82, nie używamy III żeby nie mylić ze Scorpio z UK, czy jest sens uwzględniać lifting Granady Mk I '75 ?
Michał Konieczny / 2006-03-08 23:40:02 /
http://www.capri.pl/cars/models
o to tu chodzi ?
Widze że oddziela też Escorty Mk3 i Mk4 wiec Taunusy 2 od 3 też powinno.
Fiesta bardzo prawidłowo ;-)
MikeB4 / 2006-03-09 00:19:28 /
Jeśli doprawdy odczuwalna jest konieczność wprowadzenia kolejnych podziałów 'śródgeneracyjnych' to moim [najzupełniej prywatnym] zdaniem najwłaściwszym byłby system połówkowy, czyli Capri [takoż Granada i Taunus] MkIa, MkIb, MkIIa, MkII b, a Cortina MkI, MkII, MkIIIa, MkIIIb, MkIVa i MkIVb.
Co do Consula, to po liftingu stał się Granadą "bez L/GL", więc MkIII wystarczy "gołe" - podobnie jak w Escortach MkI i MkII.
Natomiast podział na Consula i Granadę jest naturalną konsekwencją Zephyra/Zodiaca czy też 17M/20M/26M w Taunusach P5/P7 i absolutnie nie możemy z niego rezygnować.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-09 00:27:46 /
Właśnie mój czcigodny przedmówca słusznie zwrócił uwagę na adekwatność sytuacji - owe Fiesty w diagramie [a takoż i Sierry] zupełnie dobrze mogłyby nosić oznaczenia MkIa i MkIb [Sierra MkII to dopiero Mondeo, a Fiesta MkII - model 1989], zaś wyróżnianie siedmiu generacji Escorta to już zdecydowany przerost formy nad treścią. Scorpio także nie ma trzech pokoleń, a cztery - IMVHO: MkIa, MkIb, MkIIa oraz MkIIb.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-09 01:00:07 /
Fiesta Mk1 i Mk2 ( czy tam Mk1A Mk1B) ma mniejwiecej tyle ze sobą wspólnego co Capri Mk1 z Mk3 ....
oprócz niemal identycznego tyłu nadwozia (od przednich słupkow w tył) - przednie podłużnice zostały kompletnie przekonstruowane aby pomieścić skrzynie 5 biegowe i dać wiecej miejsca pod maską. Przód bardziej aerodynamiczny, ale niezbyt wyładniał ;-) Wahacze i drążki reakcyjne z przodu nie są zamienne pomiedzy generacjami. Że nie wspomnieć o zastosowaniu diesla i silników ohc dopiero w Mk2 (Mk1B) .... całe wnętrze zostało zmienione (zegary i ich obudowa - system nawiewów, przełączniki, tapicerki drzwi - nowe (okropne) kształty i inna epoka). Zrezygnowano z winylu, kół 12-stek, czy lampki cofania w tylnym pasie, wspólnych z Capri/Taunusem/Granadą lusterek zewnętrznych ....
a tak w ogóle to jak to jest z różnicą pomiędzy Mk1 Mk2 i Mk3 ;-)
http://www.fiestaklubpolska.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=28
MikeB4 / 2006-03-09 01:35:21 /
LIfting granady MkI w 75 przyniosl wiele zmian, przekonstruowana deska, tapicerki, inne emblematy, felgi, caly srodek, pojawila sie werjka Ghia kosztem GXLa, zniknął consul MkIII, tak wiec ja jestem za wprowadzeniem podzialu MkI na a oraz b.
Mysza liil (EM) / 2006-03-09 07:23:04 /
jestem za wprowadzeniem Granady Mk1a, Mk1b, Mk2a, Mk2b
Taunusa Mk1a, Mk1b, Mk2, Mk3 - tutaj Mk3 jest umowne jak w Capri ale nie koliduje z zadnym kolejnym modelem
niestety nazewnictwo Consuli i Cortin nawiazuje do starszych modeli z ktorymi nie maja prawie nic wspolnego poza nazwa a nie do Taunusa i Granady
Dla porzadku najlepiej przy nazwach dzialow wprowadzic w nawiasach roczniki jakie obejmuje np Granada Mk1a (02.72-02.75) , bedzie to rowniez dawalo jakies powiazanie np. z Consulem
pozostaje jeszcze drobniejszy lifting Granady w 73r, ale to juz chyba mozna pominac, jest on troche w stylu zmian w Capri '76 - pierwszy etap przejscia z Mk2 na Mk3
camaro / 2006-03-09 09:59:03 /
Mike B4 - nie musisz tłumaczyć różnic pomiędzy Fiestą'76 i Fiestą'83. Temat jest jak z tą szklanką do której wlano 125ml wody: czy jest do połowy pełna, czy do połowy pusta?
Wg Ciebie te auta mają TYLKO "...niemal identyczny tył nadwozia (od przednich słupków w tył)..." [swoją drogą ciekawy przykład umieszczenia kierowcy w TYLNEJ części nadwozia], zaś dla mnie mają tylko zmodyfikowaną komorę silnika (od przednich słupków w przód). I dlatego nie negując istnienia różnic, proponuję oznaczenia MkIa oraz MkIb - bo w końcu ponad 60% elementów jest wspólnych.
Adekwatnym może być rozróżnianie Capri MkIa i MkIb - tu też zmieniono silniki [znikły V4, weszły małe Pinta], tylne mosty, pokrywy silnika, komplet lamp, deskę i niemal całe wnętrze... zresztą lista jest długa, o czym wszyscy wiedzą.
IMVHO Fiesta ma tylko 3 pokolenia - w odniesieniu do zapodanego linku [rewelacyjnie napisane, po raz pierwszy ktoś wygłasza publicznie nt. Fiesty opinie zbliżone do moich :-) ] byłyby to MkI/II, MkIII/IV/V oraz aktualna MkVI - która dla mnie jest dopiero "trójką".
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-09 11:09:16 /
Jak widać śliski temat ;-)
Być może 60% elementów jest zamiennych ale tylko około 30% wspólnych - dach, drzwi, progi, tylne błotniki, podłoga, podszybie, wszystkie szyby i uszczelki, osłony tylnych nadkoli, półka i płyty zakrywające bagażnik. Tylna belka, wahacze i spręzyny, amortyzatory tylne. Część hamulców. 2 najmniejsze silniki. I to by było na tyle wspólnego.
Wspomniana kierownica nie jest wymienna - zmieniono końcówke z wieloklina na sześciokąt - a np. kierownice z każdego Capri da sie przykręcić w każdym Capri ;-)
Tu trzeba wymienić przekładnie kierowniczą lub przerabiać kierownice.
Facelifting Capri był przy tym sporo delikatniejszy ;-) ale niech będzie że to był FL.
Pinto OHC występowało też w Mk1A (choć jedynie w Mercury Capri na eksport).
http://www.capri.pl/capri/mk1-usa-2000
MikeB4 / 2006-03-09 11:57:55 /
"Facelifting Capri był przy tym sporo delikatniejszy ;-) ale niech będzie że to z Fiestą to był FL. "
Tak to miało być napisane. Dla mnie podział Fiesty Mk1-Mk6 jest jaknajbardziej sensowny a i poszukiwanie części jest w ten sposób ułatwione. Podobnie powinno byc z Taunusem TC1-TC3 i jest z Capri Mk1-Mk3 :-) Escorty do Mk7 ? cóż 30 lat produkcji .....
chyba o to sie tu rozchodzi
MikeB4 / 2006-03-09 12:07:56 /
--> camaro:
"jest on troche w stylu zmian w Capri '76 - pierwszy etap przejscia z Mk2 na Mk3"
na czym polegały te zmieny bo jakos mi umkneło chyba o co chodzi? albo po prostu nie moge sobie czegos przypomniec :)
Mac13k / 2006-03-09 12:55:09 /
glownie chodzilo o tapicerke, drobne opcje
zmienily sie wlaczniki na desce, przed 76 byly takie jak w Mk1b a po 76 juz takie jak w Mk3
Granada w 73r oprocz elementow deski miala zmieniona wersje coupe - tylna boczna szybka, slupek, blotniki itp
camaro / 2006-03-09 13:28:53 /
Zrobiłem wstępny podział - pominąłem jedynie Taunusa Ia i Ib, ponieważ taunusolodzy jakoś nie optują za takim rozróżnieniem. Samochody w prezentacjach oznakowałem automatycznie, wg klucza rocznikowego. To oczywiście może wprowadzić błędy, więc jakby co można sobie poprawić ane swojego samochodu lub gdyby się ktoś natknął na jakiś źle opisany to można pokazać mi palcem, to poprawię.
Dzięki temu mamy ciut więcej krótszych list z różnymi wersjami:
http://www.capri.pl/club/cars
Nie zrobiłem jeszcze jawnego podziału w Granadach na Ia Ib IIa IIb bo tu jakiś ekspert musiałby najpierw rzucić okiem czy nie ma błędów w tym co wyszło z podziału wg rocznika.
Michał Konieczny / 2006-03-09 19:08:36 /
jak dla mnie dziobak ze skosna deska i ten pozniejszy to zupelnie inne samochody, jest to podobna sytuacja co w Granadzie Mk1
jak chcesz to podam dokladne daty wszystkich zmian
camaro / 2006-03-09 20:15:42 /
No to dawaj !
Michał Konieczny / 2006-03-09 22:20:42 /
A zanim Camaro poda daty, to ja w ramach porządków chciałbym zgłosić jeszcze jedną rzecz, która mnie nurtuje. Otóż jeszcze nigdy, w żadnym źródle (nawet niemieckojęzycznym) nie spotkałem się z nazwą Koeln w odniesieniu do rodziny silników V4/V6. Niemieckie teksty (te, z którymi miałem do czynienia) w ogóle nie stosują żadnej nazwy, natomiast w angielskich stosowane są zamiennie nazwy Cologne (niby to samo, ale jednak nie do końca) i Taunus. Obie występują również w oficjalnym nazewnictwie Forda. Tak więc postulowałbym zmianę nazwy Koeln na Cologne. Kwestia niby kosmetyczna, ale istotna, jeśli chcemy zwracać uwagę na szczegóły i zgodność z nazewnictwem stosowanym przez FoMoCo. A o tym, że chcemy, świadczy cały niniejszy wątek.
JΒ / 2006-03-09 22:44:54 /
Granada:
poczatek produkcji 02.72, (wersja 2D 03.73)
zmiana blotnika w coupe, delikatne zmiany zegarow, wlacznikow, zmiana opcjonalnej srodkowej konsoli z dlugiej na krotka, powstanie modelu ghia itp 12.73 (niektore drobiazgi 8.73)
lifting - zmiana okna zegarow na prostokatne w Niemczech itd, koniec GXL 02.75, w Anglii 09.75
wprowadzenie modelu 2.8i 10.76
Granada Mk2 01.78 - ale nie jestem pewien czy model nie wszedl pod koniec 77r
lifting 08.81
Taunus
poczatek 07.70 (coupe 09.70)
zmiana skosnej deski i tapicerki 08.73
tu podobnie nie jestem pewien dokladnej daty zmiany modelu 76r
lifting 08.79
camaro / 2006-03-09 23:03:10 /
kiedys Ford nazywal te silniki jako " Ford - Koln gebaute V motoren" poniewaz w Anglii montowano zupelnie inne, pozniej Ford nazwal ta rodzine silnikow jako Taunus V4/V6 i tak zostalo do konca ich produkcji
Cologne to po prostu angielska nazwa na Koln
camaro / 2006-03-09 23:10:08 /
Cała kwestia tej terminologii to próba znalezienia złotego środka, wcale nie koniecznie podążanie za oficjalnym nazewnictwem Forda. Nie porzucimy oznaczenia Capri III, bo choć nie było czegoś takiego oficjalnie, to takie określenie funkcjonuje w praktyce. Dla mnie najważniejsza tu jest jednoznaczna informacji.
W kwestii silników, to nazwy Cologne i Koeln (a właściwie precyzyjniej z niemieckiego to Köln, tyle że taka notacja bez umlautu jest stosowana zamiennie) oznaczają to samo i są nazwą miejscowości Kolonia, tyle że pierwsza wersja jest w języku angielskim a druga właściwa dla lokalizacji miasta - po niemiecku. Jeśli jest jakaś dodatkowa różnica pomiędzy tymi nazwami, to jestem otwarty na edukację. Owszem, niemiecki Ford stosował nazewnictwo Taunus co do silników V4 i V6, które w dokumentacji technicznej wysŧpują skrótowo jako TV4 i TV6. Tyle że w praktyce właśnie tej nazwy Taunus do silnika używa się rzadko ze względu na niejednoznaczność, zaś częściej spotyka się określenie pochodzące od geograficznej lokalizacji ich źródła pochodzenia. Co do występowania w anglojęzycznej literaturze określenia Cologne wynika to po prostu z tego że to jest forma tej nazwy właśnie po angielsku, a jak angole mają pisać jak nie po angielsku ? A nazwanie ich Koeln (Köln) zamiast Cologne to mini-hołd dla pierwotnej nazwy miejsca ich pochodzenia :) Choć niewątpliwie masz rację że właściwym byłoby nazywać je 'Taunus', ale rzecz w tym że mało kto w praktyce takiej nazwy używa.
Michał Konieczny / 2006-03-09 23:11:59 /
Daty: dla Granady mk2 ja mam datę 08.77, zaś lifting - 04.82, takie daty też podał Krk4M. Które są właściwe ? Bo jeśli daty są z fiszek od części, to one miewają inny cykl niż daty występowania rynkowego, a nas raczej do drugie interesuje.
Jak już nam tak dobrze idzie, to jeszcze jedna moja wątpliwość: Mk2 czy Mk II czy samo II ? Bo np. Capri formalnie przez Forda nazwane było jako Capri II bez żadnego 'Mk', czy 'Mk' to tylko zwyczajowa notacja czy ma to jakieś głębsze umocowanie - również dla innych modeli ? Zaglądam właśnie do angielskiej książki "Essential Ford Capri" i jest tak: MK1, II i III. Serwisówki Haynesa: Capri MK I i Capri II. "Das Ford Capri Buch": Capri, Capri II i Capri II 1978, itd. Ogólnie widzę że nie ma żadnej zgody, ani co do 1/2 czy I/II ani też czy z 'Mk' czy też bez.
Michał Konieczny / 2006-03-09 23:30:17 /
Panowie,
doskonale wiem, co oznacza Koeln i Cologne. Chodzi mi o to, że wersja angielska jest mniej lub bardziej rozpowszechniona w świecie, niemieckiej zaś najwyraźniej używamy tylko my - tu w Polsce. Stąd moja sugestia. Skoro Niemcy tej nazwy nie używają, to pomimo całej logiki za tym stojącej wprowadzanie jej u nas jest dla mnie niepotrzebną próbą ścigania się z papieżem w papieskości.
JΒ / 2006-03-09 23:41:30 /
No, nareszcie trochę ładu w liście samochodów przy Taunusach... Pomijam fakt że jak na dłoni widać teraz rożnego rodzaju szczepy i kwiatki w stylu TCIII z 75 roku :)
fakt, obecny podzial taunusow jest bardzo prosty i czytelny.
Ale taunus z roku 1979 powinien wskoczyc juz jako TCIII.
Zmiana nastapila na przelomie VII-VIII '79. Wiec w galerii kilkanascie TCIII zajeloby swoje miejesce bez straty dla innych modeli.
A przerobki i szczepy zawsze sie beda blakac .....
amator liil (EM) / 2006-03-10 07:34:08 /
tak jak pisalem nie jestem pewien dokladnych dat przejscia z Granady i Taunusa Mk1 na Mk2
ale co do liftingu zdecydowanie bede sie upieral nad datami zwiazanymi z czesciami a nie datami wystawienia w salonach - to mozna napisac jako dodatkowa informacje.
Nie funkcjonuje u nas tak jak w Niemczech data pierwszej rejestracji tylko wazne sa dwie literki z numeru nadwozia ktore oznaczaja konkretny miesiac produkcji a nie sprzedazy. Tylko i wylacznie po tym miesiacu produkcji mozemy okreslic czy samochod jest przez czy po pewnych zmianach, np Granada wyprodukowana w 10.81 bedzie juz poliftingowa niezaleznie od tego ze byla wprowadzona na rynek kilka miesiecy pozniej
camaro / 2006-03-10 08:45:29 /
Mk jest to oznaczenie umowne wprowadzone chyba przez Angoli z przyzwyczajenia i dla ulatwienia
Ford zawsze oznaczal Capri oraz Capri II, ewentualnie rocznikowo Capri '74, Granada '78
camaro / 2006-03-10 08:51:13 /
a jak ma sie sprawa z silnikami diesla ktore wogle nie sa ujete?? chodzi o granade i transita
pozdro
Zakrzak! / 2006-03-10 15:04:46 /
Jeśli są jakieś "predefiniowane" silniki warte dodania do listy, to proszę podać, zrobi się.
Michał Konieczny / 2006-03-10 15:11:14 /
chyba można dodać 1,8 pinto ohc , 2,0 pinto ohc Efi , 2.0 Dohc 8v Efi , 2,0 Dohc 8v gaźnik , 2,0 Dohc 16v , 2,3 R4 16v , 2,4 V6 Efi , 2,9 Efi , 2,9 24v , 3,5 V8 Rover , 3,9 V8 Rover , 4,0 V6 Efi , 4,6 Sohc V8 , 5,0 ohv V8
coś jeszcze ?
MikeB4 / 2006-03-10 22:14:39 /
zapomniałem o Cosworth 2.0 ;-)
MikeB4 / 2006-03-10 22:17:23 /
i jeszcze big blok zoogona :P
Zakrzak! / 2006-03-10 22:54:54 /
ja bym dal dla tego wszystkiego jedna kategorie - inny nie oryginalny
a w tekscie niech sobie kazdy pisze co to jest konkretnie za dziwactwo
camaro / 2006-03-11 01:30:47 /
Sorry, jeśli piszę rzeczy oczywiste, ale jeszcze dorzucę, że w Niemczech, Austrii i pewnie paru innych krajach, pod nazwą "Granada Mk3" występuje wersja z lat 1982-85. Mk2 to tylko 1977-82. Czyli jeszcze większe zamieszanie. :-)
Podoba mi się podział wprowadzony przez MK, przynajmniej jeśli chodzi o Granady. Wprawdzie do tej pory w Polsce nie mówiło się masowo o Granadach "Mk IIa" i "Mk IIb", ale pewnie od tej pory tak będzie.
Rafał L. / 2006-03-15 01:55:47 /
Pytanie do Taunusologów: czy aby na pewno istnieją określenia TC2 i TC3 dla modeli wprowadzonych w latach 1976 i 1979. Pytam, bowiem dla Cortiny wymiennie z określeniami MkIII i MkIV spotykana jest nomenklatura: Cortina TC [premiera pażdziernik 1970], TD [wrzesień 1973], TE [wrzesień 1976] oraz TF [sierpień 1979]. Dżemojady uparcie uważają lifting modelu 1974 za identycznie istotny jak ów z modelu 1980 i wyróżniają albo DWIE albo CZTERY generacje "szerokiej" Cortiny. Dlaczegóż zatem Taunus miałby mieć ich tylko [a może aż] trzy?
Zaś co do dat premier kolejnych modeli Granady w Dagenham i okolicach to u mnie figurują: luty 72 - wejście wersji MkI, wrzesień 75 - lifting modelu MkI, sierpień 77 - wejście budy Mk2 i dalej jak w Niemczech, bowiem Angole już Mk2 nie produkowali.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-03-26 23:33:27 /