logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » SZYBY (montaż, regulacja)

SZYBY (montaż, regulacja)

Witam Wszystkich i proszę o radę. Jestem na etapie montażu osprzętu w drzwiach, a konkretnie szyb wraz z mechanizmami. No i trochę pod górę mi to idzie. Ciężko jest zgrać mechanizm podnoszący szyby z ramkami, cięgnami od zamka. Może ktoś ma to "obcykane" i podpowie od czego najlepiej zacząć, co do czego równać - ramki do szyby, jakieś tricki, itp. W tej chwili mam już przykręcone ramki i spasowane z linią dachu, i słupkiem. Szyba jest założona ale jakoś się nie bardzo chce z ramką spasować, podnosi się do 2/3 wysokości i ... dalej ciężko. Czekam na podpowiedzi. Z góry dziękuję.

Marek_MK1 / 2002-11-25 11:09:07 /


najlepiej jak masz juz ustawiona ramke do karoserii, poluzuj sruby mechanizmu, rozkrec go do samej gory i troszke cofnij, ustaw szybe rowniutko w ramce i dokrec sruby mechanizmu
powinna teraz juz jezdzic spokojnie, jesli gdzies sie jeszcze zacina to staraj sie sprawdzic gdzie i czemu sie napreza i przesun odpowiednia ze srub

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-11-25 12:18:45 /


Hmmm, no to może pomóc, bo ja przykręcałem te trzy srubki mechanizmu w dolnym połozeniu szyby. Sprawdzę i w razie czego dopytam. Dzięki.

Marek_MK1 / 2002-11-25 12:32:39 /


Proszę o radę jakim specyfikiem najlepiej wkleić tylne szyby boczne w Capri( patrz załączona fota)?? Poprzednio były przyklejone chyba na czarny silikon i niestety to połączenie straciło szczelność. Chciałbym przykeić szyby na coś znacznie trwalszego od silikonu. Jak macie jakieś sprawdzone preparaty czy kleje to podajcie nazwę lub markę.

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-31 13:57:11 /


To czarne to raczej nie byl silikon, tylko klej do szyb. Musisz podjechac gdzies do sklepu i taki kupic. Szybe klei sie na 2 etapy, bo klej jest 2 skladnikowy. Jeden skladnik jest w malym pojemniczku razem z pedzelkiem. Dokladnie oczyszczona powierzchnie blachy oraz szyby malujesz tym specyfikiem. Jak wyschnie to przeciagasz tym drugim skladnikiem - to jest tak naprawde guma, ktora z czasem sie utwardza. Dopiero wtedy przykladasz szybe. Ja kleilem tylko tylna szybe, ale w tymi boczynymi powinno pojsc latwiej. Jedna wskazowka - postaraj sie tak przylozyc szybe, zeby juz jej nie przesowac.

KOBYSZ / 2003-01-31 14:07:27 /


Ja też mam pytanko odnośnie szyb. W przyszłości chcę wywalić ramki. Czy idą za tym jakoś daleko idące zmiany oprócz uszczelek? Jak z podniesieniem szyby o ten cm do góry? Czy szyba opuszcza się i zamyka bez problemu? Bo w niektórych nowych kabrioletach szyby bez słupków trzeba przytrzymywać ręką ( tak jakby stawiając ję do pionu) aby sięęła.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-31 14:09:30 /


Co do szyb bez ramek to raczej marnie to widzę, chyba że zadoptujesz prowadnice od jakiegoś samochodu który fabrycznie miał drzwi bez ramek, bo te od Capri raczej się nie nadadzą. Z resztą jeżeli nie ma ramek to szyba powinna być dociskana na całej długości, a w Capri nie jest. No i ostatnia sprawa mocowanie szyby, przeważnie, z tego co wiem, w drzwiach bez ramki szyba ma otwory mocujące przez które przechodza śruby, a płaszczyzna mocowania jest dużo wieksza. W capri jest tylko ta szyna z gumą z której zresztą łatwo mozna szybę wyjąć. Ale do odważnych świat należy, może akurat uda Ci się znaleźć rozwiąznie godne skopiowania.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-31 15:09:15 /


Są kleje do szyb jednoskładnikowe - klejenie proste jak drut, tylko że nie w Capri bo:
Szyba boczna jest oryginalnie odstawiona od karoserii o prawie centymetr. Moim zdaniem bardzo trudno jest nałożyć taką ilość kleju i jeszcze później tak wpasować szybkę, żeby trzymała ten dystans.
Wczoraj kleiłem i powstał następujący problem:
Te metalowe ramki zewnętrzne, co są przymocowane na nity do słupka nie dochodzą do szyby. Optycznie to mi to nie przeszkadza, ale może warto to wypełnić resztką kleju czyli "zafugować". Z drugiej strony jednak w oryginale nie jest to na fest uszczelnione i w zasadzie woda ma gdzie wypływać.
Doradzcie coś bo nie mogę się zdecydować co z tym robić...
Pozdrawiam

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-06 09:28:58 /


Podepnę się tutaj.
Musiałem wybić szybę w drzwiach (dziecko mi się zatrzasnęło). Mam już nową i nie wiem jak ją zamontować. W mechanizmie podnoszenia szyby jest taka listwa dolna, w której są resztki rozbitej szyby otulone gumową okładziną. Czy tą listwę można/trzeba na siłę rozgiąć aby wyciągnąć starą szybę i włożyć nową?
Czy trzeba zdemontować ramki aby włożyć nową szybę?

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-24 13:35:22 /


Zapomniałem napisać, że chodzi o FC III.

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-24 14:22:14 /


??? Jarek! A po kiego grzyba wybijałeś szybę??! Przecież zamek otwiera się byle czym. Ramki drzwi są przykręcone z przodu drzwi - tam, gdzie ramka wchodzi w drzwi, z tyłu, obok mocowania klamki i od wewnątrz (musisz ściągnąć boczek) przy prowadnicy. Jak zdejmiesz boczek i zobaczysz jak jest zamocowana szyba na szynie to się polejesz ze śmiechu. To jest akurat dziecinnie proste. Aha, szybę z prowadnic musisz wyjąć tak jakby "do tyłu". Gdzieś mam nawet fotki jak to wygląda rozebrane ale musiałbyś zaczekać do poniedziałku, bo w weekend nie mam na to kompletnie czasu. Ale jakby co dzwoń to spróbuję pomóc na odległość (dzwoń na 666...)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-24 15:00:42 /