mam silnik z glowica taka z laczonymi kolektorami wydechowymi po kazdej stronie (2 wyjscia do kolektora na 3 cylindry); no wlasnie, pytanie jest trywialne, ale mam do ustawienia zawory i nie mam zadnej ksiazki wiec nie wiem, ktory jest wydechowy a ktory ssacy; prosze o informacje np. od strony blotnika cylinder 1 to z lewej taki a z prawej taki
Kriss_MustangII / 2002-11-22 17:01:24 /
Patrzac od przodu na silnik...
Po lewej (idac od przodu, czyli po kolei): in, ex, in, ex, ex, in
Po prawej: in, ex, ex, in, ex, in.
Gdzie in to ssacy, ex wydechowy. Poza tym to widac po miejscu w ktorym wychodzi kolektor wydechowy. Jesli wychodzi pomiedzy cylindrami to obok siebie sa dwa ex itp.
KOBYSZ / 2002-11-22 17:07:03 /
dzieki
Kriss_MustangII / 2002-11-22 17:54:01 /
Prościej = świeca zapłonowa skierowana w stronę zaworu wydechowego :-)
Mysza liil (EM) / 2002-11-22 21:49:36 /
najprosciej to tak jak pisal kobysz, patrzysz na kanaly wydechowe, ktory zawor z danej pary jest blizej kanalu wydechowego
camaro / 2002-11-23 09:03:53 /
a swoja droga to jest ciekawe ze te sruby regulacyjna przy zaworach nie sa zabezpieczone (a moze cos u mnie nie tak jest?)?? wiem, ze 126p to nie ford, ale tam sa takie na katre nakretki zeby sie nie wykrecalo
Kriss_MustangII / 2002-11-23 22:31:20 /
sruby regulacyjne zaworow maja bardzo ciasno pasowany gwint, byc moze jest on jeszcze czyms pokryty, same sie nie rusza i zadna kontra nie jest tam potrzebna. oczywiscie jakby sie uprzec to mozna taka srubke rozruszac i wtedy bedzie sie rozregulowywala, wiec jesli ktoras z nich dosc luzno sie kreci to radze wymienic ta dzwigienke
camaro / 2002-11-24 14:39:21 /
Nie tyle ciasno pasowany( no też oczywiście) ale śruba jest w kształcie rurki i sprężynuje cały czas w nagwintowanej dźwigience. Jeśli gwint dźwigienki się wyrobi, ze starości i częstego regulowania, to będzie się rozkręcało i zaworki bez przerwy będą hałasować.
Mysza liil (EM) / 2002-11-24 17:11:15 /