Witam!
Wobec walnietej uszczelki pod glowica postanowilem, "przy okazji" rozbebeszania calej gory, wstawic utwardzane gniazda. Czy jest ktos w Poznaniu lub okolicach, kto robi takie rzeczy (i jest sprawdzony najlepiej)?
Przy okazji - szukam tez kogos, kto podjal by sie zrzucenia glowic, przygotowania ich pod utwardzenie gniazd, a nastepnie zlozenie tego wszystkiego do kupy tj.wlacznie z wymiana szczelniaczy zaworowych itp. po prostu full service:) - poradzcie jakis fachowcow, a moze ktos z Was ma do tego warunki, checi i umiejetnosci?:D No podstawa- calosc musi byc na studencka kieszen...!!!:)Wiec, tak jak w Erze...Tani, solidny, i na miejscu...
Bartuś / 2006-02-26 14:58:17 /
To ja od razu spytam o Wrocław
Młody_wFe / 2006-02-26 22:08:07 /
taki remont jak piszesz to nigdy nei bedzie na studencka kieszen, tkaak prace trzeba wykonac solidnie a tanio i solidnie w parze niechodza
grzech / 2006-02-26 22:51:18 /
Ja wiem, ze to nie wyjdzie 300zl ale zeby nie 1500. Liczylem ze z wszystkim zamkne sie w 850 zl. To chyba realne? A poza tym jest szansa, ze jednak nie bede musial rozierac silnika...., ale nie uprzedzajmy faktow. Tak ,czy siak zaworki musze kiedys i tak zrobic, wiec czekam dalej na fachowcow!
Bartuś / 2006-02-26 23:01:13 /
No, jest Mariusz Capri Service...
pmx (wiewior;) / 2006-02-26 23:25:03 /
:) to a propos tanio i solidnie, czy robi gniazda ;)
Bartuś / 2006-02-26 23:27:18 /
Mariusz wszystko robi... śpiewa, tańczy, recytuje.... i krawaty wiąże ;)
Piotrek PCK / 2006-02-27 00:04:32 /
Poszperałam po znajomych i co sie dowiedziałam ... Wklejam...
..firma (dane niżej) nie należy do tanich :-( Najlepiej jakbś zadzwonił i spróbował się jakoś dogadać z szefostwem...
Tutaj mała dobra rada (tak by zyskać sympatię Szefa - Mankiewicza - najlepiejmówić, że jest sie studentem i kocha majsterkować, przy samochodzie) to może "Ździchu" trochę spuści z ceny. Tylko nie wolno mówić, na starcie,że musi być tanio bo się najeży:-/ Warto wspomnieć, o tym by nie było to drogo, ale to dopiero w trakcie rozmowy:-)
Mogę powiedzieć o tym jak robią tam głowice .. to jeszcze żadna do nie wróciła w ramach reklamacji.
A klient od samego początku mówi co chce mieć zrobione, i wszelkie dodatkowe czynności po zdemontowaniu głowicy, są konsultowane z klientem, więc jest pełna kontrola czynności. Za wczasu mówię, że prawdopodobnie bedzie trzeba zdemontować zawory z głowicy i sprawdzić głowicę na szczelność płaszcza wodnego tj npo ludzku mówiąc sprawdzić w temp. pracy silnika czy nie jest pęknięta.
Taki mały ":myk" aby remont był tańszy:-) a czas krótszy:-)
Warto by głowica miała zdemontowane kolektory i była umyta - to skraca czas remontu i zmniejsza koszty o jakieś; 40 zł.
Mogę trochę przybliżyć czynności które bedą( prawdopodobnie) tu miały miejsce:
- demontaż głowicy
- sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego
-zamawiana wymiana gniazd, co niestety wiąże się z ichprofilowaniem i szlifem samych zaworów.
-szlif płaszczyzny.
Niestety kwestię zdjęcia głowicy trzeba zostawić jakiemuś mechanikowi, chyba że sam potrafisz to zrobić samemy - w sumie nic straasznego:-)
A jeszcze jedno:
Jęsli zapadnie decyzja o dosterczeniu głowic to należy pamiętać o całeej górze głowicy wałki, szklanki płytki itp. Najlepiej tego nie demontować z głowicy.
Poniżej podeję namiary na firmę
Odezwie się centrala i trzba wybrać tonowo numer do regeneracji głowic.
Prosić o rozmowę, z P. Ryszardem Mankiewiczem
Inne namiary na firme:
Marex motor s.c.
ul. J.H. Dąbrowskiego 175
( za salonem Toyoty Bońkowski przy krzyżówce z Polską)
(061) 8476-888
0607-128-145
może i reklama, a może nie, samemu i tak trzeba podjęć decyzję, jak by coś ... to pisac :-)
BeaTa / 2006-02-28 11:41:11 /
Wieeeelkie dzieki!!! Jakis konkret w koncu:) Jak wyjasni sie sytuacja z moja granada (tj- czy aby na 100 % poszla uszczelka)to bede dzwonil i zdawal relacje. Telefon zapamietuje...choc licze troche, ze moze wymiana gniazd sie odwlecze... . W kazdym razie wielkie dzieki Beata!!!
Bartuś / 2006-02-28 16:40:17 /
To ten Ryszard Mankiewicz? Jeżeli warsztat jest równie perfekcyjny jak jego umiejętność prowadzenia motocykla, to warto zapłacić.
radzieckii / 2006-03-01 01:25:52 /
tak to własnie TEN Mankiewicz :-)
BeaTa / 2006-03-01 09:00:23 /
do sprawdzenia szczelności nie trzeba ściągać zaworów.
ktoś ostatnio wymianiał gniazda na twarde ? ile kosztuje teraz taka przyjemność / gnizado ?
marian212 / 2014-05-25 21:50:24 /
Ja --- V6 i V4 mało kto Ci sie podejmie ... :)
MikeB4 / 2014-05-26 01:42:04 /
Ja za dwie głowice od V6 zapłaciłem coś około 600-700 zł jakieś 2 lata temu.
Miałem głowice od 2.8 EFI, tam są standardowo wstawione gniazda, ale dowiedziałem się, że bardzo płytko i dlatego się obluzowały. Podfrezowali trochę głębiej i wstawili nowe, ale gwarancji pełnej nie chcieli dać na naprawę... Większość mówi, że nie wstawią gniazd, bo to monoblok i mogą się dowiercić do kanałów wodnych, bo nie wiadomo ile wiercić.
Konrad vel smasher / 2014-05-26 09:22:03 /
A kanały wodne są płytko i łatwo się do wody dostać. Straciłem tak 2 komplety głowic, kolejny komplet się udał, ale przy szlifowaniu nowych gniazd zobaczyli pęknięcia między gniazdami ssącymi i wydechowymi. Głowice do V-ek to się powoli robi ciężki temat.
m.kozlowski / 2014-05-26 10:11:03 /
No właśnie dlatego -- szlifiernia w Mikołowie powiedziała że za temat i się podjęła a kilka okolicznych powiedziało , że nie dadzą gwarancji .... Wyszło chyba taniej niz 700 ...
MikeB4 / 2014-05-26 10:59:09 /
aby zminimalizowac ryzyko pekniecia mozna wstawic gniazda tylko po zawory wydechowe. Moze to polsrodek ale w sumie zawory dolotowe nie sprawiaja wiekszych problemow.
bartek nowakowski / 2014-05-26 12:46:25 /
Bartek, twarde gniazda się wstawia tylko w wydech. Ja przynajmniej piszę tylko o takiej sytuacji.
m.kozlowski / 2014-05-26 13:30:53 /
Tam jest bardzo blisko kanał wodny tak jak napisane powyżej więc i tak ryzyko jest spore ...
MikeB4 / 2014-05-26 14:30:49 /
mi chodzi o Essexa, mam nadzieję że jest tam więcej mięsa.
marian212 / 2014-05-26 14:56:58 /
Tylko ostrzegamy :)
Konstrukcyjnie są to jednak bardzo zbliżone silniki.
m.kozlowski / 2014-05-26 14:58:05 /
Może dać do jakich speców od spawania, niech naspawają trochę wokół gniazda, a później to obrobić... Nie wiem, tak tylko myślę, nie znam się.
Konrad vel smasher / 2014-05-26 22:05:30 /
Dobry plan. Zaspawać kanały wodne i można walnąć naprawdę fest gniazdo;-)
bobik liil / 2014-05-26 22:30:05 /
no, z tym spawaniem to super pomysł! Ze tez wczesniej nikt na to nie wpadł :-)
stiop3 / 2014-05-26 23:57:21 /
Teoretycznie by się dało... trzeba by było tylko: mieć głowicę za znacznym ubytkiem gniazd, znać skład chemiczny materiału z jakiego zrobione są fabryczne gniazda, potem dobrać do tego stopiwo o lepszych własnościach (odpornych na wysokie temperatury oraz gazy spalinowe), podgrzać głowicę przed napawaniem, napawać precyzyjnie TIGiem sprawdzając temperaturę międzyściegową, zbadać Penetrantem czy nie ma mikropęknięć, sprawdzić, czy głowica nie uległa odkształceniu, obrobić gniazdo, dotrzeć zawory... i już;)
Bartuś / 2014-06-02 14:12:02 /
Pękniętą głowicę od Essexa mi gdzieś kiedyś w stoczni w 3M spawali, ale to nie gniazdo...
Konrad vel smasher / 2014-06-02 14:39:40 /
Odezwij się do Józefa za Speccaru na Plewiskach jeżeli chodzi o regenerację głowic, stara szkoła.
a co do zdjęcia i poskładania znam sporo warsztatów bo sam pracuję w hurtowni części samochodowych. Jak chcesz to przedzwoń mogę ci podać parę kontaktów to sobie popytasz ile by cię kosztowała taka usługa.
Newek / 2014-06-02 19:32:06 /
w speccar zrobiłem kilkanaście głowic od plastików i muszę powiedzieć że jakość roboty na poziomie średnim-wyższym (zdarzyły się wpadki),ceny zdecydowanie wysokie,to już nie ta sama firma co 10-15 lat temu,w OHC nie podjęli się wstawiania twardych gniazd.
karolb863 / 2014-06-02 21:30:05 /
To ja tu dokleję się z takim pytaniem. Jak wiadomo lub nie wiadomo głowice od 2,8 z EFI mają jakoś utwardzane gniazda. Tylko może ktoś wie jak to jest zrobione? Mają wstawione jakoś fabrycznie gniazda - zapewne nie. Mają jakoś utwardzone te co są w głowicy? To by dawało nadzieję, że da się to zrobić w każdej - przynajmniej teoretycznie. Czy w ogóle są jakieś inne, lub z innego materiału całe zrobione? AAaa?
bobik liil / 2016-10-13 20:59:46 /
Inny materiał głowicy.
Najskuteczniej będzie znaleźć twarde głowice. Wstawianie gniazd w V-kach jest ryzykowne.
Trójkąt / 2016-10-13 22:24:30 /
No wsawianie gniazd do 2,8 było wałkowane wiele razy, Zafiksowałem sobie, że się nie da. Chyba, że ma być natrysk płynu chłodniczego na denko;-) Czyli to nie twarde gniazda, tylko twarda cała głowica jest;-)
bobik liil / 2016-10-14 05:18:31 /
Głowice od 2.3 i 2.0 mają ten sam prawie odlew, a mniejsze zawory - tam wstawić się da... Do 2.8 wstawianie najczęściej niestety kończy się dowierceniem do kanałów wodnych.
m.kozlowski / 2016-10-14 08:04:13 /
Można opóźnić agonię poprzez wstawienie układu lubryfikacji.
Trójkąt / 2016-10-14 09:27:57 /
Oj tam oj tam... 2.8 EFI ma fabrycznie twarde gniazda wstawione, nie ma że głowica z twardszego odlewu. Wiem, bo mi takowe wypadło :D
Są bardzo płytko osadzone, pewnie dlatego wypadają jak się przegrzeją (gaz?).
Na Krasnobrodzkiej w Wawie wstawili mi nowe - ciut głębiej niż fabryczne, ale powiedzieli, że może być z tym różnie... Gazu nie będzie, mam nadzieję że przetrwa dłużej.
PS. To się dotyczy też paliwa bezołowiowego jakby ktoś zapomniał z tymi twardszymi gniazdami.
Konrad vel smasher / 2016-10-14 15:37:15 /
No to nie wiem już nic... Może w tej co wypadło, były już wstawiane?
bobik liil / 2016-10-14 16:12:29 /
Miałem wstawiane gniazda w 2,8.Zero problemu
Murmur vel Magman / 2016-10-14 18:21:35 /
Bobik 2.8 EFI było przystosowane do Pb i jak dla mnie to przystosowanie właśnie polegało na tym, że do tych głowic dołożyli utwardzone gniazda. Sam odlew jest kapkę inny (jakaś różnica w kształcie odlewu od góry jest, ale już nie pamiętam jaka). Ale co ja tam w życiu widziałem, raptem 4 głowice od 2.8i i jedną parę od 2.8 EFI :-)))
Konrad vel smasher / 2016-10-14 18:55:29 /
Fabrycznie nie było gniazd. Ktoś wstawił za płytko i dlatego wypadło.
Trójkąt / 2016-10-14 20:38:18 /
No i znowu wojna;-) Ale jakoś teoria 3konta bardziej mnie bierze;-)
bobik liil / 2016-10-14 21:19:10 /
Mam głowice z efi,powiększałem gniazda zaworowe ssący 43,5,wydech 38.Materiał jednorodny.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2016-10-14 21:32:18 /
Bobik, przy tym ustawieniu mieszanki i na blosie (jednorodny skład w całym zakresie obrotów) nie powinno być kłopotów z irytującym wypalaniem gniazd. Myślę, że przy normalnej jeździe na 10.000km starczy. A w międzyczasie możesz szukać głowic od EFI - niech leżą na półeczce:)
A co - nie mów, że regulowałeś już 3 razy...
Bartuś / 2016-10-17 15:26:31 /
A skąd. Problem interesuje mnie czysto teoretycznie póki co;-)
bobik liil / 2016-10-17 17:37:19 /
Hej,
Odświeżam wątek.
Czy w pinto 1.6 i 2.0 montaż gniazd utwardzonych też jest ryzykowny, z racji na możliwość doratcia do płaszcza "wodnego"?
Czy dotyczy to głównie V-ek
RICOGAME / 2023-10-01 17:11:23 /
Bez problemu się da.
m.kozlowski / 2023-10-01 17:42:59 /
Super, dziękuję za info.
RICOGAME / 2023-10-01 17:55:01 /