Granada Kombi 2.0 ohc.
Tak jak w opisie - kiedy naciskam hamulec - faluja obroty w niewielkim zakresie, ale jest jeszcze cos - mam uszkodzona uszczelke miedzy blokiem a kolektorem wylotowym. Efekt, to pojawiajace sie spaliny w komorze silnika (niestety, czasami na trasie na swiatlach troszke tego naleci do srodka kabiny... ale zyje:). Wiec kiedy naciskam na hamulec to tych spalin pojawia sie znacznie wiecej i podejrzanie na bialo zaczynaja byc te spaliny zabarwione. Radzcie mistrzowie!
bartozłomero / 2006-02-23 17:41:11 /
Plyn hamulcowy w serwie
Mysza liil (EM) / 2006-02-23 18:42:35 /
czyli remont lub wymiana pompy hamulcowej
granadziarz_3M / 2006-02-24 07:31:20 /
gdyby tylko spadaly obroty wskazywaloby to na lewe powietrze czyli dziurawe serwo
ale jesli pojawia sie dziwny dym to racja, plyn w serwie, po nacisnieciu hamulca silnik zaciaga go troche
odkrec pompe hamulcowa od serwa i wszystko sie okaze, pewnie jest do wymiany
camaro / 2006-02-24 10:10:50 /
Dzieki za odpowiedz! Mysza wie, bo mi pompe sprzedal - stara pewnie puscila plyn do serwa. Nowa pompa dziala i juz mi plynu nie ubywa wiec oki. A jak sie z serwa wylewa plyn? Trzeba wymontowac i przechylic? :)
bartozłomero / 2006-02-24 21:08:31 /
Dziurawe serwo ? U mnie spadają czasem o 300 przy mocnym wduszeniu hamulca na postoju...... jak sprawdzić sprawnośc serwa ? Jakieś dobre sposoby ?
MikeB4 / 2006-02-24 21:35:31 /
jezeli dzieje sie to podczas postoju to najprawdopodobniej masz serwo do wymiany, jak membrana sie rusza to przepuszcza powietrze
zdejmij waz z serwa, zatkaj go i zobacz czy silnik pracuje lepiej niz normalnie, byc moze caly czas dostawal nieco lewego powietrza
camaro / 2006-02-25 01:08:51 /
obecnie z silnika mam osobno blok, osobno tłoki, wał też leży nieco dalej ;-)
a da sie kupic takie nowe ? serwo wygląda jak z Capri Mk2 1.6 - fabrycznie z Fiesty Xr2 rocznik 82.
MikeB4 / 2006-02-25 10:40:56 /
Podepnę się tutaj.
FC III 2,0 ohc
Podczas naciskania hamulca podczas postoju podnoszą się obroty silnika o ok.
300-500 . Czy to jest znak że pompa umiera?
Pozdro.....
dzida .M / 2006-03-12 18:37:41 /
Nie, to znaczy że poprzez serwo do kolektora dostaje się większa ilość powietrza. Dodatkowa porcja paliwa widocznie powoduje taką zmianę składu mieszanki, że obroty silnika rosną. Nie łączyłbym tego z pompą. Raczej z ustawieniami gaźnika i serwem.
Odgrzeje kotleta, chociaż chyba w zasadzie odpowiedź na pytanie znalazłem w wątku.
CAPRI OHC. Na postoju jak wduszę hamulec to spadają obroty o ok 350, silnik zaczyna się krztusić, dusić itd. Im mocniej wcisnę tym bardziej się dusi. Płynu nie ubywa - przynajmniej nie zauważyłem. Serwo?? czy może jednak pompa? (skoro płyn nie ubywa to wydaje mi się, że raczej serwo).
jak pedał hamulca nie wpada w podłogę to raczej nie pompa,sprawdź przewód od serwa do kolektora szczelność i połączenie pompa-serwo czy tam jest szczelne
żarówki od stopu pobierają tak dużo prądu że altek staje kołkiem ;P kozi może mieć racje, innego związku niewidze chyba że to automat...
Tachu, popraw mnie ale czy w automacie nie jest na odwrót? Jeździłem kilkunastoma autami na automacie i wydaje mi się, że po wrzuceniu na luz obroty właśnie wzrastają..
Milo słoneczko nie wiem jak jest w automacie bo nie miałem i nie uczyłem sie tego ale nieszczelny wąż od serwa do kolektora jesli to gaznik powodowałby mniejsze podciśnienie w kolektorze i gorzej by było z zasaniem mieszanki na wolnych obr, więc w automacie chyba był by ten sam objaw...jeśli to wetrysk to u mnie np powoduje to wyższe obr.
ew. serwo może byc nieszczelne i po naciśnieciu hamca jest przedmuch, proponuje zdjąc przewód przy serwie zatkać go szczelnie(przewód) i wtedy sprawdzić(nie ruszając sie z miejsca), może obroty będą stałe, albo sciągnąc przewód i zaciągnąc mordką czy jest szczelność serwa:) chyba że spadki obrotów występuja tylko jak auto jest w ruchu nie tylko na postoju...
Manual - stawiam na serwo. Mam nadzieje, że w weekend uda mi się temat obadać.