jako że zapodaję koło zamachowe z manuala do silnika z automatu (powodowany doświadczeniem z innymi silnikami )postanowiłem nie zważajac na koszty wyważyć koło zamachowe i docisk sprzęgła (silnik v 6 2,8 )po tej dość skomplikowanej i kosztownej operacji stwierdzam - ford wyważa na zero koło zamachowe i docisk (każde z osobna ) a co za tym idzie i wał korbowodowy . ......można zmieniać , zamieniać , przerabiać bez obawy . .......piszę o tym bo wczesniej nikt nie mogł odpowiedzieć mi jednoznacznie na to pytanie
ułaz / 2006-02-10 19:55:27 /
witam ztego co mi wiadomo to wał koło zam i docisk są wyważane fabrycznie i niema sensu wyważać samego koła i docisku, hyba że po odchudzeniu dynamicznym i statycznym ale razem z wałem i krbowodami tolerancja do 5gram ale czym mniej tym lepiej, nobo na logike siadło koło zamachowe albo docisk idziesz do sklepu kupujesz nówkę zakładasz isimigasz dalej pozdro
tak , ale chodziło mi o to że są silniki w ktorych koło i wał wyważane są w kompletach (koło +wał razem )i wtedy gdy z takiego kompletu zabierzesz orginalne koło i w miejsce jego dasz koło z innego silnka - powstaje bicie ..........no ale akurat forda v 6 to niedotyczy
ułaz / 2006-02-11 19:07:54 /
Czy koło zamachowe od 2.8 pasuje do 2.9? Tzn. czy rozstaw śrub w wale korbowym jest taki sam?
Pasuje. od 2,0 V6 do 4,0 v6 rozstaw śrub jest taki sam.
Trójkąt / 2009-12-18 14:40:53 /
a czy średnica tarczy sprzęgłowej tez jest taka sama? mam jakiś pasujacy zamach (nie wiem z jakiej pojemnosci) ale tarcza i docisk z 2,9 są za duże o pare mm
Endryou / 2010-01-30 01:26:21 /
2,3; 2,6; 2,8; 2,9 mają możliwość założenia tej największej tarczy sprzęgła. Tylko 2,0 ma mniejszy docisk i koło zamachowe o mniejszej średnicy powierzchni czynnej.
granadziarz_3M / 2010-02-01 08:33:14 /
A czy zamach od 2.5 w gnojówce jest wymienny z tymi od V6? Docisk i tarcza jest na 242mm, ale reszta czy będzie pasować?
Konrad vel smasher / 2018-03-05 18:01:24 /