Witam.Potrzebuję pomocy.Chodzi o tę właśnie dyszę a dokładnie o jej położenie.Ile obrotów wykręcić po wkręceniu na maxa? Gaźnik po '82,chyba nie powinno sie jej w ogóle ruszać jak słyszałem ale niestety ktos to zrobił...Dzięki za info.
robertas / 2006-02-06 16:57:52 /
dysza powietrza dodatkowego? jesteś pewnien, że tam jest coś takiego? może wkręt regulacyjny ilości mieszanki dodatkowej?
Polecam lekture Kasedorfa.
Coke
Napewno chodzi tu o wkręt regulacyjny składu mieszanki dodatkowej.
Położenie do regulacji to wkręcić na maksa z czuciem! i wykręcić pięć obrotów. Ale podkreślam jest to położenie wyjściowe do odpału u jednego potem trzeba wkręćić dwa obroty a u innego wykręcić półtora. Bez czujnika co2 raczej dobrze nie ustawisz.
Pankol / 2006-02-06 19:36:06 /
Czy ten wkręt o którym mówicie jest plastikowy i na imbus?Bo o takie cos mi chodzi.W serwisówce napisane jest że pod żadnym pozorem nie należy tego regulować(ale niestety zdarzyło się :/ ). Znajduje się to przy zebatkach od synchronizacji...
robertas / 2006-02-06 23:27:15 /
załączam fotke...Wygląda na to że wkręt był w starszych modelach a tu jest rzeczywiście dysza...
robertas / 2006-02-06 23:52:36 /
to jakis otwór technologiczny a nie wkręt czy dysza, tak przynajmniej jest w wszystkich moich solexach, ja tam mam zaślepke poprostu.
pozdro
no własnie a pod tą zaślepką jest dyszka i jakis "fachowiec" mi tam majstrował...
robertas / 2006-02-07 13:07:27 /
to dobry fachowiec jak zaczął majstrowac tam gdzie zaslepione
Łukasz 33 radom / 2006-02-07 14:53:06 /
moze mechanik mial jakis kompleksik...
W zasadzie nie trzeba bylo nic ruszac tylko zakladac i kitowac, gaznik wyglada na noweczke. Nie pytaj ile obrotow trzeba wkrecic czy wykrecic bo to bez sensu gdyz kazdy uklad zareaguje inaczej. Ustaw zeby bylo dobrze, z Twoim filtrem i na Twoim silniku.
Mysza liil (EM) / 2006-02-07 14:59:25 /
I tak właśnie zrobie....A kręcone w nim było zanim go kupiłem.Dzieki za sugestie.Pozdro.
robertas / 2006-02-07 17:14:36 /
to jest miejsce na króciec doprowadzanący podciśnienie do sterowania automatyczną skrzynią biegów.
Wkręt regulacji powietrza dodatkowego znajduje się od lewej stronu lewego przelotu (z miejsca kierowcy patrząc oczywiście), często zatkany jest plastikową zaślepką.
Na rysunku zaznaczyłem którędy przepływa sobie owo dodatkowe powietrze. W podstawie przdzielane jest na dwa przeloty i wypływa sobie przez otworki pod przepustnicami (dwa po układami biegu jałowego w starych, lub jeden pomiędzy przelotami w nowszych)
granadziarz_3M / 2006-02-08 07:32:27 /
Zgadzam się z Granadziarzem, mam tak u siebie w automacie.
Sowa {3M} / 2006-02-08 18:52:49 /
Poprawka....
....na poprzednim zdjęciu źle zaznaczyłem oczywiście (tak to jest być laikiem :))) .Gaźnik już zestrojony,po pierwszej dzis jeździe jestem po prostu zdumiony!!!Okazuje się,że śmigałem bez synchronizacji,z przycierajacą sie przepustnicą,z zamienionymi dyszami...itd. itp... Zostało tylko na analizator wskoczyć,może jeszcze da się "dopieścić"...Jeszcze raz dzięki za porady i informacje.Pozdrawiam.
robertas / 2006-02-08 22:47:06 /
to jest to o czym pisałem.
granadziarz_3M / 2006-02-09 06:45:11 /
Chyba troche nakłamałem z tą dyszą. Ten króciec na przedostatnim zdjęciu to nie jest wyjście podciśnieniowe do skrzyni automatycznej, te mam gdzie indziej. W tym miejscu natomiast mam przewód, który połączony jest do obudowy filtra powietrza od spodu. Laik pyta: Jaka jest funkcja tego przewodu ?
Sowa {3M} / 2006-02-12 18:26:10 /
generalnie to jest wyjście podciśnienia bezwzględnego do czegokolwiek co go potrzebuje, a u ciebie to jest termostat powietrza zasysanego - urządzenie dzięki któremu w filtrze jest zawsze około 40 stopni
granadziarz_3M / 2006-02-13 17:14:42 /
Odgrzeje kotleta..,
Otóż po wyjęciu przekładki lpg z gaznika nie jestem w stanie zejść poniżej 1000-1100 obrotów. Dodatkowo mocno słyszalny jest świst powietrza zasysanego przez gaźnik otworem dodatkowego powietrza. Zatykajac go palcem, silnik schodzi na 800rmp i chodzi jakby trochę równiej. Co się stanie jeśli zakrece dopływ dodatkowego powietrza ?
Patrząc na zdjęcie, otwór nad lewą przepustnicą.
Grzesiek_Rudy / 2015-09-27 21:07:06 /
Też miałem taki problem. Też myślałem o zaślepieniu ale nie tędy droga. Od tyłu jest śruba regulacyjna i jak ją wkręciłem trochę to przydławił się przepływ przez ten otwór i było ok. Przez ten otwór ssie powietrze do wolnych obrotów i nie może być całkiem zatkany. Teraz masz podpartą przepustnicę i dlatego nie gaśnie na wolnych a powinien. W każdym razie u mnie tak było ale poregulowałem i nie trzeba go zaślepiać. Może nie jest dokładnie jak napisałem ale u mnie tak było a teraz jest ok.
docencik12 / 2015-09-27 21:21:13 /
Pisząc zakrecając dopływ miałem na myśli wkręcenie śruby z boku gaznika :)
Grzesiek_Rudy / 2015-09-27 21:33:56 /
No to ok. Ta śruba jest z tyłu i może być na niej taka plastikowa plomba. U mnie była i na rysunkach w Haynes też jest. Usunąłem i wkręciłem i jest ok tylko tak jak pisałem ktoś wkręcił wcześniej śrubę podpierającą przepustnicę i była lekko uchylona niepotrzebnie na wolnych. Tak więc zamknąłem całkiem przepustnicę i przymknąłem przelot powietrza przez ten otwór i są ładne, wolne obroty.
docencik12 / 2015-09-27 21:43:14 /
Nie no regulacja tego jest śruba z boku gaznika (u mnie na klucz ampulowy) przepływ powietrza tak jak na rysunku http://files.capri.pl/u/7/4/43e9907ae9174.l.jpg
Grzesiek_Rudy / 2015-09-27 21:47:15 /
A u mnie jest tak jak na tym rysunku, śruba A bardzo wysoko w pokrywie gażnika a nie w korpusie i jest w osi tego otworu a nie przesunięta w bok. Może inny model?
docencik12 / 2015-09-27 21:56:57 /
Jutro sprawdzę :)
Grzesiek_Rudy / 2015-09-27 22:03:33 /
Śruba od tyłu między przelotami w gaźnikach bez wkrętów w podstawie była jedyną regulacją składu mieszanki, zaś od boku regulowało się ilość mieszanki.
W gaźnikach z wkrętami regulacji w podstawie nie ma (w większości wypadków, zdarzają się jednak takie przejściowe wersje z plombowanymi wkrętami w podstawie i z odkrytą śrubą między przelotami) śruby między przepustnicami. Śrubą od boku reguluje się ilość powietrza, a śrubami w podstawie ilość paliwa.
Grześ, sprawdź czy masz obie przepustnice równo zamknięte. Powinieneś mieć je całkowicie zamknięte. Wkręt zderzakowy ma jedynie zapobiegać kleszczeniu ich o obudowę. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu - za duży też podniesie Ci obroty i będzie problem z zejściem.
granadziarz_3M / 2015-10-06 12:20:49 /
Jarek, przeczytałem kilkukrotnie manual regulacji tego gaźnika i doszedłem do ładu z obrotami. Teraz walczę z dość słabą górą silnika, z niskich obrotów jedzie aż miło lecz od 3-3,5 tyś obrotów zaczyna lekko mulić. Sprawdzę skład mieszanki i zapłon.
Grzesiek_Rudy / 2015-10-06 13:51:32 /
poziom paliwa?
Sprawdziłeś parametry dysz głównych paliwa?
Rozpylacze siedzą sztywno w gardzielach czy latają luzem?
zwężki venturiego siedzą ciasno w gadzielach czy latają?
granadziarz_3M / 2015-10-10 15:10:13 /