Mam taki problem. Pewnego dnia, gdy chiałem tylko przepalić samochód, po dodaniu gazu zaświciła się kontrolka od stanu płynu chłodzącego. Patrzę w zboirniku wyrównawczym jest go mało, dolewam i po włączeniu jest ok. Po przejechaniu ok 20 km znów to samo. Olej w silniku juz sprawdzałem jest wszystko ok i silnik jest suchy, a także i pod nim jest sucho. zanzaczam iż silnik sie nie przegrzewa. Co może być tego przyczyną? Czy tylko ubytek płynu i trzeba dolać, czy coś poważniejszego? samochód mam 4 miesiące i nic nie dolewałem do układu( i nawet nie wiem co i ile było wlane).
Matmor / 2006-02-01 00:08:42 /
a jakie to auto bo jesli nie z kregu zainteresowania tej strony to przykro ale szukaj na odpowiednim dla modelu forum :)
grzecznie bylo...:P
Zakrzak! / 2006-02-01 00:16:26 /
w dowolnym aucie plyn moze wyciekac przy nagrzewnicy i zbierac sie pod dywanikiem (chociaz w starym Fordzie raczej od razu wycieklby przez dziury w podlodze) albo leciec gdzies w okolicy silnika i natychmiast odparowywac, dlatego nic nie widac.
:)
pmx (wiewior;) / 2006-02-01 01:06:43 /
jak wlewasz do wyrównawczego to nalej, poczekaj chwilke, pły pewnie sessa w chłodnice i znow nalej i tak do skutku, albo odkrec chłodnicę jak silnik edzie zimy, zalej pod korek, uzupełnij wyrównawczy i smigaj... po dobrym nagrzaniu silnika zerknij znowu jak sprawa wygląda. natomiast jesli chodzi o nowy samochó to pomoza tu tylko podpalenie szmatki nasączonej bęzyną i włożonej we wlew paliwa ... ;P
odpal motor na suchym podłożu a najlepiej kanał i niech sie zagrzzeje a wtedy zapewniam cie że gdzieś na pewno zobaczysz że sie moczy nie ma cudów ja miałem kiedyś taki wredny wyciek z węża ale dopieru po max zagrzaniu sikał z jakiejś dziurki i od tyłu silnika (poprzeczny) a z lenistwa nie pojechałem na kanał żeby wszędzie dotrzeć i doszło do tego że wymien uszcz pod głowicą niepotrzebnie
Radosław / 2006-02-01 13:09:11 /
może być uszkodzona uszczelka pod głowicą, czasem uszakadza się tak ze na wolnych obrotach niepuszcza a pod obciążeniem w czasie jazdy pompuje spaliny do układu chłodzenia i wywala płyn,
zdiagnozować można w każdym lepiej wyposażonym warsztacie, specjalnym czujnikiem badają czy w obiegu płynu chłodzącego znajdują się spaliny.
obstawiam tą przyczynę :]
Trójkąt / 2006-02-01 13:11:49 /
a nie wiesz czy mi do 2,0 dohc podepną w byle jakim warsztacie do złącza diagnostycznego w celu diagnozy czy musze jechać do fordservice? bo mi coś osłabł na wyższych partiach obrotów coś go trzyma nie mam pojęcia świece wygl idealnie oleju nie bierze może sonda jakie są objawy jak padnie? może pompka dobrze nie podaje mam zwykły zbiornik capri bez przegród pare razy przy niskim stanie było chwilowe szarpnięcie ale to chyba nie powoduje odrazu lipy z pompką. przecież on tak sie wkręcał na wysokie zajeb... a teraz jest tylko buuuuu fakt wbija sie do 6 tyś ale niemrawo i kurcze nie wiem o co chodzi
Radosław / 2006-02-01 13:25:45 /
Matmor jeśli auto ma juz jakiś przebieg obejrzyj czy nie leci pompą wody , u mnie po mrozach zaczęło lecieć tak że gubił prawie litr na 2 dni ( a nie było widać )
CRUISER / 2006-02-02 17:57:48 /
CRUISER jak doszedłeś do tego że w pompie cieknie? Ile zapłaciłeś za wymianę ów pompy. Mnie już głowa pęka od myślenia, gdzie cos mogło się stać. Na pewno do oleju się nie leje, bo by było widać na miarce pęcherzyki i na pewno zwiększyła by się ilość oleju(a u mnie wszystko ok).
Matmor / 2006-02-02 22:57:26 /
Tak szczerze mówiac nie doszedłem do tego tylko w warsztacie wjechali na kanał i dopiero z dołu było widać skąd kapie , to był escort 1.6 16V i z góry za bardzo nie widać bo pompa jest pod rozrządem . Zapłaciłem 150 zł za robociznę bo robili jeszcze parę innych rzeczy , sama wymiana pewnie jest tańsza .
CRUISER / 2006-02-03 09:11:03 /
jak mówiłem na kanał ina gorąco wszystko wyjdzie cudów nie ma stary
Radosław / 2006-02-03 10:56:04 /
Mi we V-ce cieklo w ktoryms miejscu z uszczelki pod pompa. Bylo widac tylko na zimnym silniku, bo na cieplym od razu parowalo.
pmx (wiewior;) / 2006-02-03 12:17:08 /
wleź do kanału bylejakiego
Radosław / 2006-02-03 15:42:59 /