logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Wkręciłem się do płasza wodnego - co teraz?

Wkręciłem się do płasza wodnego - co teraz?

Odrazu przyznam sie że nie specjalnie szukałem, siedze właśnie w kanale i nie moge uwierzyć co sie stalo... ;p
Wkręciłem chyba za głęboko śrube mocowania skrzyni biegów do indenora bo chlusła woda.... pytanie czy da sie to uszczelnić np sylikonem bo rozumiem że na gwincie nie bd trzymać? Ale buba ;(

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 16:53:16 /


Są kleje do uszczelniania gwintów o wytrzymałości do ponad 100 stopni, firmy wikan chociażby, czy loctite

Al_Coholik / 2017-03-20 17:15:28 /


Chyba wkręce tam szpilke na stałe na ten klej do gwintów

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 17:28:36 /


Wkręć szpilkę na "distalu" dobrze wcześniej odtłuść i obetnij ją równo z blokiem. Bez jednej śruby się obejdzie. Zaczniesz cudować to jeszcze przez "tuleje" się przekręcisz ;) Zrobisz po swojemu ( szpilka przez całość/mocowanie skrzyni na nakrętkę) dokręcisz i czar/klej pryśnie.
Pzdr

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 17:56:48 /


Spróbuj może coś takiego na odpowiednią głębokość i odpowiednio krótsza śrubę, jeżeli starczy głębokości gwintu, żeby nie stracić na wytrzymalosci połączenia

Al_Coholik / 2017-03-20 17:57:08 /


W dieslu tym są jedynie 3 sruby od mocowania skrzyni więc każda raczej na wagę złota ;p
25mm głębokości ma gwint pod tą śrubę, chyba dobry plan z tym korkiem

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 18:22:18 /


Ale na gwint i śrubę nie potrzeba uszczelnień...
Jak chcesz to zlej wodę, wyczyść otwór i wkręć śrubę ze zwykłym silikonem odpornym do 150 czy 200 stopniu...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-20 18:29:48 /


Bez jednej się obejdzie? Heh :) Skrzynia w dyzlu jest na 3 śruby więc nie bardzo :)

Nagwintowal bym głębiej i wkrecil głęboko kawałek szpilki z wewnętrznym imbusem na jakiś Poxipol. Potem normalnie śrubę skrzyni.

Mysza liil (EM) / 2017-03-20 18:31:49 /


Nie wiem, czy przykręcenie skrzyni normalną śrubą zawiniętą na końcu zwykłym teflonem takim do rur nie byłoby wystarczające.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-20 18:50:55 /


Spoko. Wiem na ilu śrubach trzymie się ten diesel ze skrzynią. Jęśli dobrze skręci na pozostałych dwóch to nie będzie problemu. Ten diesel nie rozwija aż tak zawrotnych mocy/ momentu żeby górna śruba była aż tak potrzebna do hamowania silnikiem ;) Rozwierć więcej/głębiej będzie działać jak trza;)
Pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 19:05:24 /


Teflon teflonem, ja jestem mistrzuniu od konopii
Ile głów tyle pomysłów... a ja już ręce załamywałem i sprawdzałem ceny złomu ;p Dzięki panowie!!

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 19:05:51 /


Mysza po co imbus ? Nie mozna skontrować dwoma nakrętkami i wkręcić ?

Kilgore / 2017-03-20 19:15:00 /


Mysza mówi o takim korku jak na foto chyba. Teraz sklepy zamknięte to chyba utne śrube i natne na płaski śrubokręt, wkręce na sylikon i przykręce śrube z pakulami ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 19:22:58 /


Dokładnie o takim "korku" pisałem jak na foto.

Mysza liil (EM) / 2017-03-20 19:29:13 /


Taki korek będzie kosztował pewnie ze złotówkę i będzie w każdym sklepie ze srubami :p szkoda tarczy na cięcie ;)

Al_Coholik / 2017-03-20 19:30:50 /


Ja bym wkręcił szpilkę na klej do gwintów po odtłuszczeniu.
Zyzel ciężki i się trzęsie, każdy zwój gwintu na wagę złota.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 19:36:30 /


aaa korek ma iść pod śrubę, pomysłowe :)

Kilgore / 2017-03-20 19:41:59 /


Ignaś ty to umiesz :)

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 22:05:56 /


A kto jakby nie ja Łuki ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 22:19:55 /


Przypomniało mi się jak skonczyłem kiedyś remont łazienki
i jak wisienkę na tort zawieszałem jakis uchwycik niepamientam na co moze na szczoteczki, wiercę a tu nagle jak zaczeło wiać mi w oko a tu rure przewierciłem

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-20 22:46:50 /


Hehe, hej hej hej inni mają jeszcze gorzej :p
Zalana, narazie nie ciecze
Na zimno nie ciecze
Bez ciśnienia nie ciecze
Ale jak ten stan długo się utrzyma to nie wiem, bo korek miał 7mm, zostało 1.8mm gwintu no i go zerwałem oczywiście ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-21 09:26:15 /


no cóż, czyli ta śruba widocznie nie jest tam potrzebna :D

Al_Coholik / 2017-03-21 09:34:53 /


Ja W Jeepie przykręciłem cosiarkę do skrzyni czterema śrubami i trzęsę portkami żeby mi tam nic się nie urwało a tu nawet na 3 śrubach producent wymyślił że to skręci? Ale francuzi to lubią np koła na 3 śrubach w 2cv przykręcić. Księgowi jeszcze bardziej zacietrzewieni jak u Henrego.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-21 09:43:02 /


Oczywiście 18mm a nie 1.8mm
Ale tam są dwie profesjonalne tulejki które nie pozwolą aby ten potężny moment obrotowy nie przekręcił skrzyni ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-03-21 12:44:28 /


A propos Francuzów na 3 śruby, to patent ten miały wszystkie tylnosilnikowe Renówki (nawet Alpine A110 - 140 PS), z przednionapędowych szczytowo R17 Gordini (120 PS), a z Peugeotów topem był długi jak Granada model 404 Injection 1.6 / 87 PS.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-03-21 18:24:00 /


Gdyby co by.... korek wkręcony na sylikon daje rade, nic nie cieknie ;) odlew blok pękł bo wkręcałem śrube chyba 12×1.5 a tam jest inna

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-12-14 13:53:12 /