Dobry wieczór.
Kupiłem Mustanga z ciekawym silnikiem 2,3 R4 + manual4
Silnik zrobiony w 1990 roku za 6500DM z papierami:
kute tłoki...
wałek 285st z jakąś regulacją na kole pasowym
gaźnik Holley 390cfm
mocna pompa olejowa
duża miska + chłodnica
i inne
Wszystko fajnie bo auto tylko do pomalowania ale dyfer zmielony bo zrobiony był na sztywno i nie przez jakieś spawanie tylko oryginalny kielich zamiast mech. różnicowego. Talerz/atak sprawny 37/12 = 3,08 luz jest na wielowypustach półosiek.
Auto było chyba zrobione do driftu albo na 1/4mili.
--Pytania--
Czy mówiąc o dyfrze 7,5" to średnica koła talerzowego (wewnatrz)?
Nie rozbierałem jeszcze ale co się szybciej zmieli półoś czy wieloklin w dyfrze?
Czy ktoś z Was kupował części z USA i może polecić sklep z niezbyt drogą wysyłką?
A może ktoś ma cały most?
Czy z takim przełożeniem 3,08 lepiej rusza się z pod świateł czy osiąga wielkie prędkości?
Wybaczcie naiwność pytań ale będę wdzięczny za każdą sugestię.
szuraj / 2017-02-06 21:25:39 /
Dobre foto nr 6. Kontrast do niezłego eseju 😁
wiśnia
/ 2017-02-06 21:45:18 /
To 7.5
Ja kupowałem. Szperę kupiłem używaną na ebay.com Reszta części wrzuć w googla "7.5 mustang rear end parts" i wykoczą ci sklepy.
W każdym sklepie oprócz transportu doliczą ci też cło od razu. Próbuj używane albo w USA Polamer ma taką usługę, że podajesz sklepom adres polameru. Przychodzi do polameru np: kilka paczek z różnych sklepów. Polamer przepkaowuje, wyciąga faktury i wysuła do Polski. Wtedy wchodzi bez cła często.
Most z Mustanga koło 700 zł. 7.5 był także w Aerostarze wtedy cena koło 200 zł.
Jarek / 2017-02-06 22:07:01 /
Chociaż po deklu to chyba nie 7.5 :)
Jarek / 2017-02-06 22:13:20 /
Z jednego sklepu w usa CJponyparts odpisali że 7,5". Czy to średnica koła talerzowego wewnątrz?
szuraj / 2017-02-06 22:23:47 /
Nie wiem. Musiałbym zmierzyć bo mam gdzieś w garażu atak i talerz. Zmieniałem przełożenie i mi został. Ma jakieś przełożenie koło 3.8 chyba. Mogę się go pozbyć jak ci się przyda.
Jarek / 2017-02-06 22:34:10 /
To jest inny rocznik i nie wróżę sukcesu ale może akurat....
http://allegro.pl/ford-mustang-3-8-96r-przekladnia-mostu-i6700213004.html
docencik12 / 2017-02-06 22:51:36 /
Jarek proszę zmierz w wolnej chwili. Ale dalej nie wiem czy te 7,5" to wewnątrz talerza czy podziałowa? Jak się ociepli to wyjmę półośki o zmierzę swój talerz.
szuraj / 2017-02-06 22:51:43 /
3.08 to długi most i długie biegi (przełożenie od v8)- sprzyja wysokiej prędkości na ostatnim biegu. Do driftu itp raczej stosują 3.50 3.88 .... przy zakupie szpery trzeba sprawdzić ilość zębów na półosiach -- zwykle szpery są na 31 i trzeba zmieniać półośki które mają tylko 28 zębów.
Ciekawe na ile ktoś zdłubał to 2.3 że jeździło z mostem 3.08 :P Fabrycznie miało 88 KM i z takim przełożeniem to pewnie by nie chciało ruszyć nawet na jedynce :P
MikeB4
/ 2017-02-08 11:34:56 /
Kupię cały most, może ktos ma?
szuraj / 2017-02-08 23:25:10 /
mam most z aerostara, tylko niewiem czy akurat taki jak by cie mogl poratowac..
aero ma jedno mocowanie górnego wahacza, mustang 2, ale wszystko do przeskoczenia jest
Piter M / 2017-02-09 21:42:16 /
Czy ktoś z Was zna tech. niemiecki? Może dowiemy się czegoś więcej o moim aucie.
szuraj / 2017-02-12 17:18:08 /
Nie chce mi się wszystkiego tłumaczyć, silnik po remoncie na fajnych gratach tylko panowie przegięli z wielkością gaźnika do tego motoru. Pewnie ze 150 kunia ma jeśli nie zajeżdżony.
Przemek S. / 2017-02-12 17:33:42 /
dziękuję
szuraj / 2017-02-12 17:55:18 /
Ja znam - ogólnie lista części które założyli do silnika jak wałek rozrządu 285 stopni, rolkowe dźwigienki zaworowe, zestaw mocniejszych spreżyn zaworowych, tłoki 9:1 firmy Schmiede, wzmocnione śruby korbowodów (powinno być Pleuelbolzenschruben) aluminiowe poduszki pod silnik, kolektor wydechowy baran, chromowana pokrywa zaworów, miska olejowa aluminiowa o 1/3 większej pojemności + pompa oleju, kolektor ssący 4 przelotowy, gaznik Holley 390cfm.
Silnik ma wszystkie nowe ułożyskowania (chodzi pewnie o panewki główne, korbowe i wałka rozrządu) nowy pasek napędu osprzętu oraz wyczynowy pasek rozrządu
MikeB4
/ 2017-02-14 16:38:13 /
Shmiede oznacza kute,to nie nazwa firmy. Aluminiowe nie są poduszki pod silnikiem tylko koło pasowe wału.
Przemek S. / 2017-02-14 18:05:19 /
Kurde ale wypas. Dzięki za tłumaczenie. remont w 10.90 roku a za półtora roku wymeldowany. Potem nie jeżdżony do tej pory. Pali fajnie, zbiera się na obroty. Zmierzę kompresję tak z ciekawości a jak założę most to się wszystko okaże. Przypomnę że ma oryginalną szperę 100% i zmielone chyba półośki bo się nie da jechać tylko pół metra i coś stuka i luz jest ale zęby atak/talerz dobre. rozbiore niebawem.
Dzięki za czytanie.
szuraj / 2017-02-14 20:09:51 /
Troszke się rozpędziłem z tym Schmiede - bo piszą wszystkie rzeczowniki z dużej jak to ich język. Faktycznie kute -- pewnie od 2.3 T tylko wysoka kompresja :)
Dolne koło pasowe jest z tłumikiem drgań ? Możliwe, ale przy pasku klinowym a nie wielorowkowym chyba dziwny pomysł :P
MikeB4
/ 2017-02-14 20:36:23 /
Mike, tłumiki drgań na pasek klinowy są stosowane w wyższej klasie silników.
Mam takie kółko na 302 v8 z 69r tyle że żeliwne ;) Wiem, wiem ... ale alu ? :)
MikeB4
/ 2017-02-14 23:50:44 /
Znalazłem chyba! Mam most 6,75 z forda Fairmont miał tę sama płytę podłogową to i most pasował. Jako jedyny miał dekiel dyfra na 8 śrub.
Tu opis z którego można by (słabo znam angiel) wywnioskować czy wejdą do niego bebechy 7,5 czy 8,8.
https://fordsix.com/viewtopic.php?t=69291
szuraj / 2017-02-15 22:20:53 /
Zobaczcie! Mam taki sam dyfer i szperę ja na tym filmie tylko większy luz.
https://www.youtube.com/watch?v=JWAVcJVHZ28
szuraj / 2017-02-19 11:07:03 /
Auto już jeździ i żadnej szpery nie było w pierwotnym dyfrze. Tam w środku był mechanizm różnicowy ze zmielonymi satelitami. Półośki dobre. Załatwiłem inny most 7,5 / 3,75 i jest ok. Amortyzatory z wężykami okazały się pompowane bo przypadkiem znalazłem wentyl.
szuraj / 2017-04-12 05:19:29 /