Witam. Moze ktos wie jak odróżnic głowicę silnika 2.3l V6 108KM produkowanego do 11.1979, od głowicy silnika 114KM produkowanego od 11.1979
kavaler / 2002-01-08 12:58:17 /
Według mnie to różnica w mocy polega na tym, że te nowsze (czyli silniejsze) silniki miały zastosowane sprzęgło wiskotyczne w wentylatorze chłodnicy. Wentylator chodzi po prostu wtedy jak potrzeba, a nie non stop. No ale mogę się mylić...
Najprawdopodobniej są następujące różnice:
1. inny kształt kanałów dolotowych i wylotowych
2. inne ukształtowanie komory spalania
3. i coś jeszce ale nie pamiętam, ale mogę zeskanować odpowiednie strony z manuala jeżeli ktoś jest zainteresowany.
tombar / 2002-01-08 13:54:28 /
A czy przypadkiem nie ma różnicy w przepływie kanałów wodnych? Ostatnio szukałem kolektora dolotowego do takiego silnika i okazało się że kanały wodne w kolektorze który kupiłem są w nim w innym miejscu niz w moim. I właśnie zwróciłem uwagę na to że wszystkie kolektory z Capri które widziałem i były ok. 80 roku maja np. wyjscie cieczy do chłodnicy (taki dekielek połączony z jednej strony z gaźnikiem, a z drugiej z chłodnicą) przykręcane na dwie śruby, a starsze na trzy.
kavaler / 2002-03-19 19:10:23 /
ta różnica o której mówisz wynikała bardziej z rodzaju zastosowanego gaźnika... były gaźniki podgrzewane wodą lub elektrycznie... a co do różnic mocy to byłbym za wilkością komory spalania. co za tym idzie za sprężaniem, starsze silniki były przystosowane do gorszego paliwa...
jednak z perpektywy czasu różnice mocy raczej i tak nie mają znaczenia a to z prostego powodu że i tak 1/3 koników pasie się na łące i nie ma chęci do pracy :))) suma-sumarum słabszy silnik może chodzić lepiej jeśli jest w lepszym stanie...
Trójkąt / 2002-03-20 08:19:38 /
1/3 w pole, to przykre......
.....a czy jeżeli silnikowi zrobię szlif wału i nowe panewki, nowe pierścienie, głowica po remoncie, i nieco go usprawnie, korygując kanały dolotowe i szlifując wydechy, trochu splanuję głowicę ,to czy przy całej reszcie starej
(ale: - wałek rozrządu bardzo znośny, prawie ideał - gładzie cylindrów prawie ideał, żadnych progów - stare tłoki, ale bez żadnych rys) to czy wówczas mogę liczyć na moc chociaż nominalną ,czy jeszcze coś muszę zdiełać inszego?
ADRIANna44 / 2002-08-20 09:09:50 /
Co do różnicy miedzy starsza a nowsza:
-masz racje że kolektor od starszego 2.3 ma studzienkę wylotową cieczy chłodzącej inną, bo przykrecana na 2 śruby
-kanały dolotowe kolektora są w starszym 2.3 takie jak w 2.0v6 (mniejsze niż w nowszym 2.3 oraz w 2.8)
- nie jestam pewien czy stary kolektor 2.3 ma podgrzewanie gaźnika spalinami, bo nowszy ma
- stare głowice 2.3 mają mniejsze zawory niż nowsze ale wymiarów nie pamiętam
Tyle z praktyki, bo zakładałem głowice od starego 2.3 do swojego-nowego 2.3 i kolektor też musiałem zmienić ze względu na kanały dolotowe. Na początku mślałem że to głowice i kolektor od 2.0, ale silnik z którego zdjąłem te głowice nigdy nie był rozbierany a na kolektorze (innym niż mój ) był napis 2.3.
Pozdro
Mysza liil (EM) / 2002-08-20 20:49:48 /