logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Róznice miedzy głowicami silników 2.3l V6

Róznice miedzy głowicami silników 2.3l V6

Witam. Moze ktos wie jak odróżnic głowicę silnika 2.3l V6 108KM produkowanego do 11.1979, od głowicy silnika 114KM produkowanego od 11.1979

kavaler / 2002-01-08 12:58:17 /


Według mnie to różnica w mocy polega na tym, że te nowsze (czyli silniejsze) silniki miały zastosowane sprzęgło wiskotyczne w wentylatorze chłodnicy. Wentylator chodzi po prostu wtedy jak potrzeba, a nie non stop. No ale mogę się mylić...

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-01-08 13:10:40 /


Najprawdopodobniej są następujące różnice:
1. inny kształt kanałów dolotowych i wylotowych
2. inne ukształtowanie komory spalania
3. i coś jeszce ale nie pamiętam, ale mogę zeskanować odpowiednie strony z manuala jeżeli ktoś jest zainteresowany.

tombar / 2002-01-08 13:54:28 /


A czy przypadkiem nie ma różnicy w przepływie kanałów wodnych? Ostatnio szukałem kolektora dolotowego do takiego silnika i okazało się że kanały wodne w kolektorze który kupiłem są w nim w innym miejscu niz w moim. I właśnie zwróciłem uwagę na to że wszystkie kolektory z Capri które widziałem i były ok. 80 roku maja np. wyjscie cieczy do chłodnicy (taki dekielek połączony z jednej strony z gaźnikiem, a z drugiej z chłodnicą) przykręcane na dwie śruby, a starsze na trzy.

kavaler / 2002-03-19 19:10:23 /


ta różnica o której mówisz wynikała bardziej z rodzaju zastosowanego gaźnika... były gaźniki podgrzewane wodą lub elektrycznie... a co do różnic mocy to byłbym za wilkością komory spalania. co za tym idzie za sprężaniem, starsze silniki były przystosowane do gorszego paliwa...
jednak z perpektywy czasu różnice mocy raczej i tak nie mają znaczenia a to z prostego powodu że i tak 1/3 koników pasie się na łące i nie ma chęci do pracy :))) suma-sumarum słabszy silnik może chodzić lepiej jeśli jest w lepszym stanie...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-20 08:19:38 /


1/3 w pole, to przykre......


.....a czy jeżeli silnikowi zrobię szlif wału i nowe panewki, nowe pierścienie, głowica po remoncie, i nieco go usprawnie, korygując kanały dolotowe i szlifując wydechy, trochu splanuję głowicę ,to czy przy całej reszcie starej
(ale: - wałek rozrządu bardzo znośny, prawie ideał - gładzie cylindrów prawie ideał, żadnych progów - stare tłoki, ale bez żadnych rys) to czy wówczas mogę liczyć na moc chociaż nominalną ,czy jeszcze coś muszę zdiełać inszego?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-20 09:09:50 /


Co do różnicy miedzy starsza a nowsza:
-masz racje że kolektor od starszego 2.3 ma studzienkę wylotową cieczy chłodzącej inną, bo przykrecana na 2 śruby
-kanały dolotowe kolektora są w starszym 2.3 takie jak w 2.0v6 (mniejsze niż w nowszym 2.3 oraz w 2.8)
- nie jestam pewien czy stary kolektor 2.3 ma podgrzewanie gaźnika spalinami, bo nowszy ma
- stare głowice 2.3 mają mniejsze zawory niż nowsze ale wymiarów nie pamiętam
Tyle z praktyki, bo zakładałem głowice od starego 2.3 do swojego-nowego 2.3 i kolektor też musiałem zmienić ze względu na kanały dolotowe. Na początku mślałem że to głowice i kolektor od 2.0, ale silnik z którego zdjąłem te głowice nigdy nie był rozbierany a na kolektorze (innym niż mój ) był napis 2.3.
Pozdro

Mysza liil (EM) / 2002-08-20 20:49:48 /