logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » zmiana skrzyni badz.......

zmiana skrzyni badz.......

Witam mam escorta mk2 2.0 i od dłuzszego czasu zastanawiam się nad zmianą skrzyni z 4 na 5 biegową tylko zeby włozyć 5 trzeba troszke pokaleczyc tunel.Moze wiecie czy dałoby się do 4 biegowej dołozyć 5 bieg od pięcio lub jakie były najlepsze skrzynie 4 biegowe

krzys escort mk2 / 2006-01-03 17:50:49 /


każda 4 biegowa będzie miała ostatnie przełożenie bezpośrednie 1:1 czyli prędkość max i obroty na ostatnim biegu sie nie zmienią.

Jeśli masz bude Escorta który oryginalnie był automatem to skrzynia 5 wchodzi bez problemu ...... może jakaś normalna 5 typu N9 podejdzie bez cięcia tunelu ?

Pozatym przy zmianie skrzyni na 5 trzeba skracać wał - bo skrzynia jest dłuższa o 2,5 cm od czwórki.

Lepiej zmienić dyfer na 3,45 - wtedy użyteczne zakresy biegów sie powiększą.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 18:18:39 /


Dyfer zapodałem od taunusa v6 i escort szybciej się zbiera przynajmniej takie mam wrazenie ale gdy na liczniku mam 90km\h to obrotomierz wskazuje około 30tys obr szkoda mi silnika na takie obroty

krzys escort mk2 / 2006-01-03 18:29:08 /


u mnie obrotomierz jest do 7 tysięcy a przy 90 pokazuje w Fieście około 3000 obr/min

To jeszcze żadne obroty ;-) silnik kręci sie do 6 tys ... a wtedy na liczniku juz około 185 km/h

można dać jeszcze dłuższy dyfer np. 3,22 bo z tego co piszesz wynika że masz 3,45 - a to już nieźle w zestawieniu z 2.0

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 19:17:53 /


30 tyś ??

babejsza Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-03 19:21:05 /


3tys. sorry

krzys escort mk2 / 2006-01-03 19:37:39 /


Czyzbym nie zrozumial czegos? Bo jesli wnioskujecie ze skrzynia 5 na ostatnim biegu ma rowniez przelozenie 1:1 to nic bardziej mylnego.

Mysza liil (EM) / 2006-01-03 20:15:01 /


Mike...trzeba skracać wał????
Nie wiem jak w escorcie bo w capri nie trzeba nic takiego robić.
Po to jest luz wzdłużny na wieloklinie.
A poza tym co to za pytanie?
Tyle już było na forum o zmianach skrzyni że to robi się NUDNE!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-03 20:17:54 /


Capri jest troche dłuższe - więc wał w Escorcie będzie sie wsuwał/wysuwał o większe wartości przy tym samym skoku zawieszenia.

Szkoda że nie mam go na miejscu w garażu - bo skrzynia w ogóle wydaje sie krótsza niż zywkła z Capri/Taunusa/Granady .... ale zmierze jakoś w przyszłym tygodniu i będzie jasne ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-04 10:40:48 /


a więc tak zwykła a "zwykła" skrzynia w Escorcie ma 80 cm długości i jest razem z dzwonem jedną całością.

W porównaniu ze 125 cm w Capri skrzynia jest chyba dośc krótka ....

następnie w escorcie idzie wał - wyjście jak w Capri - wieloklin wał jest na 3 krzyżakach w środku podpora (80 cm od skrzyni) Wał ma razem może niecałe 2 metry - jak to jest w Capri z długościami wału to pomierze jutro ale skrzynia 5 to już solidne skracanie wału w przypadku Escorta.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-11 01:05:30 /


Zwykła escortowa czwórka, bodajże typ 2, jest rzeczywiście krótsza o parę cm w stosunku do popularnej caprikowskiej/granadowskiej/taunusowej (pojemności od 1.6 w górę). W przypadku mk2 mojego brata (Ko-zi) wymienialiśmy ją na 4kę, typ bodajże E - wystarczyło wymienić wał z jednoczęściowego na 2-cześciowy od escortowskiego automatu. Wtedy silnik siada na oryginalne mocowania, wału nie trzeba skracać jedynie wajha biegów wędruje jakieś 5-7 cm bliżej ręcznego. Co do skrzynki 5 (N9), to niedługo będziemy ją osadzać w aucie i wtedy opiszę ewentualne kruczki takiego zabiegu. Jest chyba kilka cm dłuższa od 4ki...

Śmietan / 2006-01-11 07:29:19 /


Jak mierzyłem przy wymianie, to N9 była dłuższa od 4-biegówki wyjetej z Taunusa (typ 3) o 1 cm. Obyło sie więc bez ingerencji w dł. wału :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-11 08:40:17 /


W moim taunusie mk3 zmienilem skrzynie 4 na 5 typu 9 i jest jeden kruczek na ktory trzeba zwrocic uwage: skrzynia 5 siada znacznie nizej niz 4, musialem podniesc ja o jakies 8-10 cm na poduszce i opuscic wal o 1cm na podporze bo inaczej skrzynia i wal nie pracowaly w jednej osi - dzieki temu blyskawicznie posypal mi sie lacznik elastyczny (mialem nadzieje, ze jednak to zamortyzuje). Chyba warto rowniez na to zwrocic uwage planujac zmiane skrzyni bo nie zawsze da sie ja poniesc...

chester / 2006-01-14 20:55:34 /