witam wszystkich (jestem tu nowy )jak mogę (wizualnie z zewnątrz )odróżnić obydwa te silniki (jakieś harakterystyczne szczegóły )jestem zainteresowany silnikiem 2,8 v6 na gażniku od manualnej skrzyni . wiem - pewnie już nieraz był poruszany tem temat na tym forum ....ale .... może chociaż jakieś namiary !?!
ewentualnie jeżeli ma ktos cos takiego na zbyciu (silnik)
pozdrawiam
ułaz / 2006-01-02 15:15:59 /
Odczytaj kod silnika z bloku - kody znajdziesz w "garazu".
Poza tym sa nieodroznialne :)
pmx (wiewior;) / 2006-01-02 16:31:19 /
jest pare roznic, ale ukrytych
bylo juz na ten temat sporo pisane
gardziele gaznika/kol. ssacego 35mm lub 38mm
na kolektorze ssacym przed gaznikiem wypukle cyfry 2.3 lub 2.8 (ale kolektor i gaznik mogl byc zmieniony)
glowice na jednym z wylotow wydechu maja dwie duze wypukle litery, 2.8 ma chyba EN, 2.3 w tej chwili nie pamietam
2.8 ma wiekszy przedni simmering 56mm i cos w rodzaju wzmocnien dookola niego, na godzinach 9, 12 i 3-ciej sa takie plaskie prostokaty, 2.3 mialy to tylko pod sam koniec produkcji - bardzo rzadko, maly simmering ma 50mm
numer silnika to rzecz oczywista ale mogl byc tuningowany :)
napisz co wychodzi z tych roznic, jesli silnik byl kombinowany top trzeba bedzie poszukac glebiej
camaro / 2006-01-02 16:41:06 /
sęk w tym że chcę kupić silnik 2,8 , oglądałem już trzy egzemplaże ale oprucz zapewnień sprzedajacego nie byłem w stanie zweryfikować w/w problemu . potrzebuję ten motor do terenówki (koniecznie na gażniku i dobrze by było z mechanicznym sprzeglem )......oglądając te motorki znalazłem jakieś literowe kody koło lewej głowicy przy opłączeniu blok - obudowa sprzegła . pozatym NIC .
..........jak widać jestem od dzisiaj - o co chodzi z tym szukaniem w ,,garażu ''
ułaz / 2006-01-02 19:42:29 /
U dołu głównej strony są różne działy tej strony w tym garaż z technicznymi informacjami
http://www.capri.pl/garage/garage
oznaczenia silników znajdziesz w dziale o tabliczkach znamionowych
pozdrawiam
MikeB4 / 2006-01-02 19:45:34 /
na stronie capri.pl na dole jest dzial garaz, tam masz rozne informacje na temat silnikow
oznaczenia glowicy to AN dla 2.3, EN dla 2.8 i CN dla 2.0
camaro / 2006-01-02 19:49:44 /
Najprościej!
Literki na bloku obok aparatu zapłonowego:
E-2.8
A-2.3
C-2.0
I po sprawie.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2006-01-02 20:05:30 /
dzięki za pomoc (już mi się rozjaśniło ).....niezłe to forum macie
pozdrawiam
ułaz / 2006-01-02 20:35:50 /
najlepsze :) i nie mówie tu o mnie bo ja raczej mało wnoszę, ale sa tu wielkie, mądre głowy :)
Spawn co fakt to fakt nigdzie nie można znaleźć takiej ilości informacji co na Capri.pl. Prawdziwa skarbnica wiedzy o starych Fordach...
Wroniasty / 2006-01-03 01:37:25 /
Polecam przy okazji http://www.capri.pl/forum/3f082af6513c2
Rafał L. / 2006-01-03 04:01:15 /
Camaro właśnie moje 2.3 jest chyba z końca produkcji bo literka na bloku to "A" no i duży simmering (kupiłem do 2.3 z katalogu i był za mały - swoją drogą to pan w sklepie powiedział, że to nie możliwe i na pewno to nie jest silnik 2.3) a dodam jeszcze, że koła pasowe jak w 2.8 na dwa paski klinowe.
jest szansa ze masz 2.8, ale wlasnie do koncowych 2.3 uzywali czesci od 2.8 i niektore roznice sie zacieraja
camaro / 2006-01-03 08:17:37 /
2,3 z klimą miał gruby koniec wału jak w 2,8, ale to ze wzgledu na możliwe obciążenie dużą ilością pasków i wielkim kołem pasowym.
granadziarz_3M / 2006-01-03 08:44:45 /
a skoro już tu jestem - czy kolektor dolotowy 2,8 i 2,3 różni się przekrojami ? jeżeli tak to i głowice bedą miały różne otwory dolotowe , a jeżeli wyrzuce wtrysk i zaloże gaznik (v6-2,8 )to kanały dolotowe zgrają się z kolektorem 2,8 czy jest różnica w przekrojach ?(czy jest różnica w przekroju otworów dolotowych w głowicach 2,8 na wtrysku i gażniku ?......zaryzykowałem tak długie i skomplikowane pytanie bo zauważyłem ,,że ktoś tu coś wie'' to i może podzieli sie wiedzą ...mniej lub bardziej chętnie !?!
ułaz / 2006-01-03 09:51:23 /
przekroje są różne.. przy 2,8 oczywiście większe. ale sporo autek jeździ właśnie w kombinacji 2,8 + kolektor od 2,3. kanały niezgrywają się idealnie, ale silnik pracuje uzyskując nieco mniejsze osiągi.
Trójkąt / 2006-01-03 11:58:01 /
no to pozostaje jeszcze walek rozrządu (2,8 )z wtrysku i gażnika jest taki sam czy różny (wysokosc krzywek i fazy ), acha - a czy jest różnica w wielkosci zaworów dolotowych w poszczególnych modelach (2,3....2,8 gażnik ...2,8 wtrysk )
ułaz / 2006-01-03 12:41:04 /
Wałek przy silniku wtryskowym jest inny, ale pracuje też bez problemu na gaźniku, bez zauważalnych niekożystnych czynników.
Zawory w 2,3 i 2,8 mają tą samą średnicę.
Trójkąt / 2006-01-03 12:45:33 /
dzięki - no to może jeszcze jedno - czy sprzegło (koło zamachowe , tarcza dociak - 2,3 i 2,8 )jest jakas rożnica w wadze i średnicy - pytam bo zależy mi bardziej na momencie niż na koniach (silnik ma pracować w terenówce )
pozdrawiam
ułaz / 2006-01-03 12:56:36 /
sprzegło też jest inne ale konkret parametrów nie podam, ja włozyłem do granady 2.8 od scorpio, wywaliłem cały wtrysk razem z kolektorem ssącym i zapłonem, założyłem wszystko (tzn. kolektor pod gaźnik, gaźnik, aparat zapł, sprzęgło z zamachem) od 2.3 wszystko siadło bez przeróbek i bardzo ładnie mi śmigało - zero problemów.
Silnik był zdrowiutki i sprzęgło w prawdzie też bardzo dobre - nie ślizgało.
rozjechany liil / 2006-01-03 13:23:26 /
ale jeśli do terenówki to fakt - moment ważniejszy i co za tym idzie zamach od 2.8
p.s. spotkałem już fordowskie koeln'y w terenówkach i ludzie chwalą bo mają moment nisko
rozjechany liil / 2006-01-03 13:26:05 /
Na pewno zawory w 2.3, 2.8 mają taką samą średnicę?
W katalogach zamienników są inne tj. takie jak napisał tu Granadziarz.
http://www.capri.pl/forum/40ee3f8870785
Gaźnikowy ma mniejszą moc max, ale za to niżej położony max moment obrotowy - ciężko będzie trafić oryginalne 2,8 (gaź) .
PiotrekFCapri / 2006-01-03 18:53:12 /
kiedys miale podobny problem wiec stojac przed samochodem łapie za telefon i do .. Radzanowa/Plonska :) a nastepnie do Gdanska i wszystko sie rozwiazalo ....... jednak byl 2.8 :)
jeszcze z tego co pamietam to miarka oleju miedzy kolektorami !! 2.8
a nie na koncu silnika przy scianie grodziowej jak w 2.3 , 2.0
Wojdat / 2006-01-03 20:43:32 /
z bagnetami to raczej na odwrót - 2,8 na końcu (chyba że są jakieś wyjątki)
PiotrekFCapri / 2006-01-03 21:12:03 /
powiedzcie mi jeszcze ile praktycznie można wykręcic obrotów na 2,8 na biegu jałowym i np na czwórce po równym (dane katalogowe znam - ale co z praktyką )czy wtrysk ,, odcina''przy max no i ile wykręci i na jakim gażniku .
pozdrawiam
ułaz / 2006-01-03 21:53:41 /
zawory sa rozne dla 2.3 i 2.8
dla 2.8 na wtrysku/gazniku sa takie same
walek wtrysku rozni sie odrobine od gaznikowego
kolo zamachowe i sprzeglo jest wieksze w 2.8 niz w 2.3
oryginalny palec rozdzielacza od 2.8 na wtrysku ma odsrodkowe odciecie przy 6200obr/min , palec wystarczy zmienic na zwykly jesli to przeszkadza, zreszta zazwyczaj jest juz zmieniony z powodu zuzycia
kolektor i gaznik do 2.8 jest baaardzo trudny do zdobycia
kolektor od 2.8 ma wieksze kanaly od 2.3, ale pasuje
camaro / 2006-01-04 07:38:58 /
mam namierzony silnik z czterogardzielowym gaznikiem i kolektorami wydechowymi z hromoniklu (chyba 2,8 )szukam jednak zwykłego silnika na zwykłym gażniku i ze zwykłym sprzegłem (gdyby ktoś coś słyszał na w/w temat to się polecam )0605068521 - pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe informacje >
ułaz / 2006-01-04 11:35:51 /
tarcza sprzegła (wiec chyba i zamach i docisk) ma identyczna średnice dla 2.3 i 2.8 (242mm)
kolo zamachowe:
9" dla 2.3 do 12.71
9,5" dla 2.8 i 2.3 po 12.71
tarcza sprzegla:
229mm dla 2.3 do 12.71
232mm dla 2.3 po 12.71
242mm dla 2.8 (i 2.6)
docisk:
229mm dla 2.3 do 12.71
242mm dla 2.3 po 12.71 oraz 2.8
podsumowujac do 2.3 mozna zalozyc tarcze sprzegla 242mm bo kolo zamachowe i docisk sa takie jak w 2.8 ale oryginalnie 2.3 maja 232mm
camaro / 2006-01-04 18:15:22 /
serio mowiac sugerowałem sie tym http://www.capri.pl/garage/clutch
a i kilka lat temu przy zakupie pan w sklepie także to potwierdził,
może poprostu inni producenci (nie motorcraft) poszli na łatwize i ujednolićili ten bajzel.
to prawda, w katalogach zamiennikow zazwyczaj (albo wrecz zawsze) jest tylko 242mm poniewaz pasuje ono do 2.3 wiec po co robic dwie rozne tarcze
camaro / 2006-01-04 21:43:44 /
Witam, moze ktoś mi jasno napisać jak to było z bagnetami? gdzie w 2.8 i gdzie w 2.3? mam teraz silnik podobno 2.3 ale bagnet jest za kolektorem, poprzednio w 2.3 miałem między kolektorami.
Arek 3M / 2006-02-01 14:15:47 /
W "Garażu" też znalazłem sprzeczność, są dwa zdjęcia pokazujące umiejscowienie bagnetu - na jednym za kolektorem, na drugim pomiędzy!!! a moze to od rocznika zalezało???
Arek 3M / 2006-02-01 14:19:33 /
w 2.8 oczywiście
Arek 3M / 2006-02-01 14:26:23 /