Mam pytanie czy widział ktoś lub może ma fotki jak były mocowane i jak przebiegały automatyczne tylne pasy bezpieczeństwa w Granadzie mk1. Jeżeli takiej opcji nie było to może ktoś ma fotkę jak to było rozwiązane w Granadzie Mk2, cały czas mówię o dwóch automatach i jednym środkowym biodrowym , sztywnym. Mam komplet od Granady Mk2 i chcę zamątować z tyłu nie bardzo wiem jak. Nad siedzemiem jest tuleja do mocowania wieszaka, są również śruby pod siedzeniem do mocowania końcówek, nie wiem jednak gdzie zamątować puszkszkę ze zwijarką i gdzie przeprowadzić pas przez tylną pułkę, bo zwijarka chyba powinna być w bagażniku?
Pankol / 2005-12-28 18:50:21 /
Uprzedzam - nie wiem jak było w Grani MkII. Ale przerabiałem ten temat kiedyś w Audi 80 z tych roczników. Zwijarka musi być w bagażniku, ale to muszą być specjalne TYLNE pasy - przednich tam nie założysz, bo zaczep na bocznej ścianie bagażnika jest pod kątem 45 stopni do poziomu [i pionu takoż :) ]. Gdy założysz tam typowe bębny od przednich pasów, to rolka będzie wiecznie zablokowana przez mechanizm poziomująco-inercyjny, tak jak podczas hamowania.
Musisz poszukać na bocznych ściankach bagażnika zestawu otworów identycznego jak na słupku do przednich pasów, tyle że przekoszonego od pionu o owe 45 stopni.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-28 19:33:43 /
Dzięki krk4m!
Może się mylę ale wydaje mi się że w Grani tylne są montowane pionowo. Mam cały komplet od Grani Mk2. Może ktoś z Grandziarzy wrzucił by jakieś fotki jak one są mocowane. Byłbym bardzo wdzięczny. krk4m może wiesz czy Granada Mk1 była fabrycznie wyposażana w tylne automaty?
Pankol / 2005-12-28 19:54:21 /
W granadzie mkII zwijarka pasa tylnego jest inna niz przedniego, niemniej nie jest przykrecona pod katem, a pas wychodzi z niej pionowo w gore poprzez dziure z boku tylnej polki, potem "zakreca" w katowym slizgu, na slupku tuz przy tylnej szybie i wraca pod kanape.
W mojej MkI nawet przednie pasy nie sa automatyczne, ale nie mam zamiaru tego przerabiac, daja niesamowity klimat ;) A z tylu to chyba wogole nie mam? Nie pamietam :/
Mysza liil (EM) / 2005-12-28 20:45:25 /
Mysza
Wrzucił byś jakieś foty jak przebiegają te tylne pasy i w jaki sposób i do czego jest mocowana puszka ze zwijarką. Będę musiał coś takiego chyba wyrzeźbić w bagarzniku bo zdaje się że Granada Mk1 nie miała opcji wyposażenia z automatycznymi pasami z tyłu.
Pankol / 2005-12-30 09:38:12 /
Nie mam zbyt wiele literatury do Granady, ale wersja GXL miała zwijane pasy przednie od samego początku [1972]. Pozostałe miały statyczne pasy 3-punktowe. Jeśli chodzi o tylne siedzenia, to w prospekcie z 1973r. nie ma żadnego punktu mocowania - choćby statycznych pasów. Kiedy sie pojawiły - nie wiem :(
Sorka za zwłokę, ale grypsko uniemożliwia mi ciągłą obecność na forum :(
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-30 11:15:25 /
w bagażniku, za zawiasami klapy jest miejsce z gwintem i otworem pod zwijacz, nie widać tego, ale łatwo można wymacać , trafić, przykręcić, w półce tylnej trzeba wyciąć otwory (są zaznaczone) przeciągnąć klamry przez półę, zdjąć niby tabicerkę ze słupków, tam jest mocowanie wieszka (gwin w słupku), wyciąć po znakach z tapicerki kawałek koło wieszaka, wieszak sie cały chowa pod tapicerką, wjeżdża i wyjezdża tam pas, trzeba pokombinować jak to poodwracać, aby pas łądnie wchodził i się nie plątał, a w środku to pod kanapą powinny być gwintowane mocowania (otwory ze wzmocnieniem)
ADRIANna44 / 2005-12-30 13:26:50 /
Porobiłem dzisiaj troche zdjęć komórką ale gówno mi wyszło. Ten dziadowski flesz odbił se od nadkoli i tylko białe plamy wyszły. To jedno co jest w miarę do zaakceptowania...
bartek nowakowski / 2005-12-30 22:34:22 /
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Pankol / 2006-01-02 15:16:36 /
Jaki gwint mają śruby pasów bezpieczeństwa w Granadzie? Musze kupić gwintownik, aby przegwintować wszystkie otwory.
Jakiś drobny ale nie mam wzornika żeby sprawdzić. Poza tym tyle to wiesz sam więc za wiele nie pomogłem.
wiśnia / 2015-09-01 20:02:18 /
A śrubę jakąś posiadasz?
bad ass boy / 2015-09-01 20:43:56 /
Kilkadziesiąt
to nacinasz ją szlifierką z 4 stron i masz gwintownik do czyszczenia gwintów jak ta lala.
Ale ja chce kupić gwintownik, żeby czekał na mnie przed garażem.
to zmierz srednice i skok (np dlugosz 10 zwoi i podziel na 10 - dla wiekszej dokladnosci). Mi na oko wygląda na M12x1,25 ale trzeba sprawdzić.
Mysza liil (EM) / 2015-09-01 21:43:25 /
Zagadka rozwiązana. Calowy 7/16.
To średnica. A ile zwoi na cal? :)
Mysza liil (EM) / 2015-10-20 19:00:45 /
Dokładnie to jest tak: Calowy 7/16-20 czyli 20 zwoi na cal.
Odgrzewam kotleta bo wracam do Grandzi jako codziennego dupowozu a że wożę dzieciaki w fotelikach to przydałyby się tylne trzypunktowe pasy. Chodzi o kombi ghia z 83 roku. Pytanko czy są tam oryginalne mocowania do takich pasów czy występują one tylko w wersjach z fabrycznymi pasami? Na razie całą fure mam w środku zawaloną gratami po sufit więc sam nie sprawdze, zresztą nawet nie wiem czego i gdzie szukać ...
Hektor / 2018-09-10 09:41:56 /
W mojej L-ce kombi z 84 były nagwintowane dziury pod montaż 3 pkt pasów, szukaj na belce podłóżnej dachu za słupkiem C
Ignacy / 2018-09-10 09:57:06 /
OK, dzięki ...
Hektor / 2018-09-10 10:13:11 /
Hmmm jakoś nie chce mi sie wierzyć, aby w GHIA 1983 nie było pasów z tyłu w standardzie. Trafiłem w życiu jedną Granade i była to Lka bez pasów z tyłu (fabryczne zaślepki, lecz otwory miała wszystie oryginalnie).
Pasy mam ale tylko biodrowe a chce pelne ...
Hektor / 2018-09-10 12:57:53 /