Witam mam escorta mk2 i chciałbym załozyc mu większe hamulce od czego je najlepiej dopasuje pozdrawiam
krzys escort mk2 / 2005-12-16 17:33:32 /
Z tego co gdzieś czytałem to od Sierry... ale ja w tym temacie nie jestem fachowcem, więc może lepiej skończę na tym swoją wypowiedź;) Pozdroxy
Wroniasty / 2005-12-16 18:22:37 /
pod cossiego to trzeba by kupic przynajmniej 4 tłoczkowy kit wilwood'a :)na tarczy z 280mm ale wtedy felga przydała by się większa niz 13 a essi wtedy juz traci na uroku :(
Nie trzeba zaraz wydawać 2500 zł żeby mieć super hamulce.
Wystarczy przeczytać >>>>Czy warto zakładać tarcze na tylne koła<<<<czy jakoś tak...
Ponadto-zyworld.caprisport.uk-jest wszystko na temat przeróbki hamulców
Ogólnie-
1.Pompa+serwo-Volvo seria 240
2.Tarcze przód Mondeo+zaciski od Mondeo
3.tył-tarcze sierra+zaciski sierra
.....
Ja robię
1.Pompa i serwo volvo 240
2.Tarcze Mercedes 124 wentyl.284mm+zaciski 4-trłoczki volvo 240
3.Tył-już mam-tarcze Scorpio 260mm+zaciski Sierra
Na tym forum jest już tyle na temat przeróbki układu hamulcowego że na dobrą książkę starczy:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-12-16 22:41:54 /
mam do escorta naszykowany zestaw hamulców na które wejdą kołą 13..
-przód są to zaciski i tarcze wentylowane od sierry. tarcza stoczona na średnicy ok 2cm.
-tył zaciski od sierry na tarczach przednich od fiesty
do tego pompa hamulcowa ze wspomaganiem elektrycznym również od sierry..
wspomaganie elektryczne ze względu na brak miejsca pod maską na klasyczne serwo..
jak działataki zestaw?? jeszcze nie wiem :)
Trójkąt / 2005-12-17 09:46:43 /
trójkąt nie chwal się swoją bronią przed wojną :-)
granadziarz_3M / 2005-12-17 10:19:10 /
z samych składników toru nie upieczesz ;]] potrzebny jest jeszcze odpowieni przepis.. ;]
Trójkąt / 2005-12-17 10:42:31 /
no i kierowca o stalowych nerwach :P ;)
Wojdat / 2005-12-17 19:49:13 /
Hej, Trójkąt, jak idą prace nad hamulcami w escorcie?
Mam okazję tanio nabyć zaciski od volvo 244 celem adaptacji w escorcie. Podobno "prawie" pasują. Ktoś wie co trzeba przerobić?
Śmietan / 2006-06-04 23:25:13 /
A! Doczytałem już wątek Piotrka Ł....vel Kankkunena - podobno wystarczy rozwiercić mocowania i doprowadzić płyn do dwóch wejść...
Śmietan / 2006-06-04 23:29:38 /
W kola 13*7 mieszczasie tarcze od Mondeo-Scorpio o srednicy 260mm + zaciski od Scorpio...
Arunas / 2006-06-05 05:11:39 /
A jak z ich mocowaniami? Nie trzeba przerabiać? Wszystko pasuje?
Śmietan / 2006-06-05 07:18:32 /
http://www.caprisport.com/
BRAKES
Tam jest wszystko dosyc dokladnie opisane i ilustrowane...
Arunas / 2006-06-05 08:13:56 /
Dzięki, Arunas :)
Śmietan / 2006-06-05 08:38:48 /
osobnik który zrobi sobie naprawde dobre hamulce i zachowa przepis w sekrecie ryzykuje utratą bagażnika na najbliższym SO, dlatego proponuje odtajnić prace w tym temacie, szkoda blachy
.STICH. / 2006-06-05 08:50:09 /
A może ktoś zna dokładnie wymiary adapterów do zacisków od mondeo na przednią oś capri??
Pod tarczę Cosworth 283 mm są takie:
mieras / 2006-06-05 15:20:28 /
Cos nie poszło, to jeszcze raz:
mieras / 2006-06-05 15:28:28 /
A może ktoś ma wymiar adaptera pod zestaw tarcz 260mm tak żeby felga 13 dała się założyć??
ja tez bym poprosił... zrób ktoś no, prosze ;)
No skoro nikt nie posiada wymiarów adaptera pod tarcze 260mm a ja już posiadam tarcze z zaciskami postaram się zwymiarować i zlecić ich wykonanie, zaprzyjaźnionemu zakładowi ślusarskiemu.
mam pytanko , przy układzie hamulcowym bez wspomagania / naleśnik/, jaką pompę hamulcową zastosować, Wilwood ma kilka średnic do wyboru, 5/8, 3/4, 13/16, 7/8, 1, 9/8 cala, oczywiście zależy mi na maksymalnej skuteczności ?????
.STICH. / 2006-10-29 09:24:30 /
Zająłem się ostatnio tematem większych tarcz i doszedłem do następujących wniosków, adapter podany powyżej, tarcza od sierry cosworth, zacisk mondeo i mamy zestaw pod felgi 15-stki.
Pod 13-stki ma się to nieco inaczej adapter ten sam tylko grubszy o 6,5 mm (grubość 29mm), tarcza 260mm z mondeo, do tego zaciski od sierry 2.0, bądź tylko samą nieruchomą część zacisku(bez tłoczka), część pływającą możemy Np. założyć z modeno, scorpio (większy tłoczek) pasuje bez problemu.
Jeśli adapter został dokładnie dorobiony wszystko pasuje idealnie.
no i piasty trzeba stoczyć tak żeby nasunąć na nie tarcze.
Kamel, chętnie podzielę się kosztami prac badawczych. Interesuje mnie zestaw pod koła 15 cali. Odezwę się na priv.
Śmietan / 2007-02-06 14:47:54 /
Panowie tylko kupcie sobie takie ręczne korektory siły hamowania pomiędzy osiami , na szczęście nie są jakieś zabójczo drogie, bo jak wam zaczną auta tyłem do przodu jeżdzić po hamowaniu , to będzie smutek.
.STICH. / 2007-02-06 19:32:46 /
ee bez przesady, tarcze na tyle, nie hamują dużo lepiej od _sprawnych_ fabrycznych bembnów i blokują sie chwile po przednich wiec luzik.
tarcze na tyle mnie nie martwią, tylko super heble z przodu i nie najlepsze z tyłu, w takiej konfiguracji autko będzie chyba chciało się odwrócić przy ostrym wdepnięciu w pedał ? jedno z moich aut przy ekstremalnym hamowaniu na mokrym tak właśnie robi /pomimo ABS-u/
.STICH. / 2007-02-06 20:22:32 /
nie wiem jakie to auto tak robi..
ja jezdzilem z calkiem odlaczonym tylem i nie obracalo sie (jezdzilem w zimie po lodzie i sniegu)
Zakrzak! / 2007-02-06 20:34:56 /
cOke z tym się nie zgodze :) u siebie musiałem założyć korektor siły hamowania na tył. 2 lata temu na PC niemiałem korektora i przez to wyprzedzał mnie tył przy hamowaniu :]
Trójkąt / 2007-02-06 20:37:16 /
fizyka to fizyka, nie po to poważniejsze brytyjskie kity mają osobne pompy na przód i na tył z płynną regulacją - bo chłopcy chcą wydać 200 funtow więcej - po prostu chcą dłużej pożyć :), do ustawień hamulców w F1 nie ma sensu tu nawiązywać , bo mamy nieco słabsze furki.
.STICH. / 2007-02-06 20:48:03 /
a taki korektor z granady nie wystarczy?
mario75 / 2007-02-06 23:10:33 /
moim skromnym zdaniem profesjonalny hebel z płynną regulacją, plus kilka prób to bezpieczne rozwiązanie przy głębokiej modyfikacji hamulców, po to je robią, ale przy odrobinie szczęścia może i wystarczy, .............nie chciałbym wszczynać tu niechcący kolejnej awantury, niech ktoś pokaże poważnie zrobione hamulce, to się będzie o co martwić.
.STICH. / 2007-02-06 23:34:06 /
ja zastosowałem bezwładnościowy regulator, taki jak na stronce http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm
mocowanie wykonałem tak aby była możliwość zmiany konta regulatora, dzięki temu można regulować siłę hamowania tylnych hamulców.
Trójkąt / 2007-02-06 23:50:39 /
"konta regulatora" -> kąta pracy regulatora :))
Trójkąt / 2007-02-06 23:53:13 /
brawo Trójkąt, czasami jednak zdradzasz drobne sekrety swoich sukcesów . na jakiej zasadzie to coś działa ?
.STICH. / 2007-02-07 00:10:35 /
w środku jest ciężarek, który naciska sprężynę pod wpływem sił bezwładności ( przy hamowaniu) im bardziej, naciska, tym bardziej zredukuje ciśnienie w przewodach hamulcowych ( a dokładniej- nie dopuści do jego wzrostu, mimo "wdepniętego" na maksa pedału hamulca) Regulując kąt położenia, ustalamy jaka składowa sił bezwładności dziłaa na ciężarek- np ustawiając ten regulator pionowo całkowicie przestał działać na przyspieszenia i opóźnienia w poziomie, za to np. mógłby regulować siłę hamowania przy spadku swobodnym z przepaści, pod warunkiem ,że kołami w dół...
Ja mam zamontowany regulator identyczny jak ten z fotki pochodzi z forda sierry 2.0 dohc i działa.
Na PC06 startowałem z hamulcami tylko na przedniej osi w dodatku seryjnymi i moje tarcze od tamtego czasu maja czarny kolor hmmm Oxydowane.
:) bardzo mi sie podoba to mocowanie 3-kata regulatora :D .
taki hebel dzielący ciśnienie w obwodach to rozumiem jak działa i zwykle jest przy pompie, to tajemnicze Trójkątowo-Kamelowe ustrojstwo zakłada się gdzie ? najlepiej chyba mieć przewody poprowadzone środkiem i regulator przy fotelu, inaczej regulacja auta to chyba masa roboty.
.STICH. / 2007-02-07 23:05:10 /
Chyba nie, zdaje się po prostu hamujesz na pałę i po każdym hamowaniu tak zmieniasz kąt tego ustrojstwa, żeby tylnych kół nie blokowało przed przednimi... a korektory regulowane płynnie, również od środka, można kupić np. na summitracing.com
Wroniasty / 2007-02-08 01:04:16 /
Korektor montujemy przy pompie, ściera miała z tyłu tarcze i te same zaciski, wystarczyło ustawić reduktor pod trym samym kontem, aby działał prawidłowo.
no tak, ale zakładając, że mamy inny rozkład sił hamujących i masy, kąt trzeba zmienić, i do tego dobrać eksperymentalnie, czyli często otwierać maskę.
.STICH. / 2007-02-08 08:12:53 /
.stich, ja opisałem działanie tego ustrojstwa na zdjęciu. On tak naprawdę działa.
No i jest tak jak piszesz Stich... ale raz ustawisz i już masz ustawione:)
Wroniasty / 2007-02-08 08:27:24 /
KTO ma adaptery do zaciskow na przerobke tylnych chamolcow z bebnowych na tarczowe???? pozdro a morze jakies wymiary???
cichymk / 2007-02-08 13:56:00 /
adaptory mają jak zwykle...............Brytyjczycy, tylko drogie jak cholera.
.STICH. / 2007-02-08 19:16:00 /
Znacznie prościej poprosić Wroniastego o zmierzenie;) I taniej... ale to jak będę miał trochę czasu, bo ostatnio nie mam go prawie wcale. Ale jak będę u Caprika w odwiedzinach to wezmę adaptery i postaram się machnąć jakiś rysunek techniczny dla wszystkich. Pozdroxy
Wroniasty / 2007-02-08 22:56:18 /
w cadzie proszę, to da się wyciąć CNC i będzie z górki.
.STICH. / 2007-02-08 23:07:01 /
ja mam te co kupilem od karola ale one gdzies juz byly zwymiarowane.
Spoko Stich mogę machnąc to w Cadzie tylko nie wiem kiedy znajdę na to wszystko czas, ale jak znajdę - to machnę:)
Wroniasty / 2007-02-08 23:42:12 /
alwax to jak bedziesz kiedys jechal przez nowogard to wez je ze sobą:) tylko ja nie zawsze jestem w domu:/
cichymk / 2007-02-09 08:47:33 /
ok.
http://cgi.ebay.co.uk/4-POT-CALIPER-REAR-BRAKE-KIT-ESCORT-MK1-MK2-CAPRI-2-8i_W0QQitemZ150051790684QQihZ005QQcategoryZ21654QQtcZphotoQQcmdZViewItem
co wy na to?????:)
cichymk / 2007-02-11 13:25:45 /
Cena zwala z nóg...
Śmietan / 2007-02-11 13:53:31 /
Tak się zastanawiam, po co w Capri wentylowane tarcze i czterotłoczkowe wilwoody, na tylnej osi ??
Nie no Kamel dlaczego... jeżeli ktoś buduje 300/400 konne Capri to pewnie przydadzą się:) A nawet do 200 konnego to raczej po prostu przerost formy nad treścią...
Wroniasty / 2007-02-11 14:49:57 /
cena to jakies 1600 zeta:)
cichymk / 2007-02-11 15:18:50 /
Dwa pytania.
Czy wentyle z przodu, zwykłe tarcze na tył (obie osie pod 13") wystarczą do jazdy pare razy w roku na imprezach okolicznościowych (PC, YTP, itp)? Zda to egzamin?
Od czego najlepiej przełożyć tarcze na tył i zaciski? Prosiłbym o dokładne informacje, bo chcę już to kupić ;) Pod koła 13".
Pozdr.
Curtis_Capri / 2010-07-07 10:52:46 /
Pod koła 13 montujesz z tyłu tarcze przednią od fiesty i zacisk tylni scorpio/sierra.
Z przodu najłatwiej tarcza wentyl od capri + przekładki w zacisk.
Trójkąt / 2010-07-07 12:32:40 /
Jeszcze fotka. Co prawda ja montowałem tarcze od sierry pod koło minimum 14 ale na fieście wygląda tak samo.
Trójkąt / 2010-07-07 12:35:14 /
Tak z ciekawości:) czemu tam masz elastyczny przewód?? tam nic nie pracuje, nie lepszy by był miedziany? czy gwint w zacisku za duży?
Szafa !G.O.P! / 2010-07-07 12:44:09 /
Łatwiej zmienić tarczę ;-)
Fiesta ma elastyk wkręcany prosto w zacisk ...
MikeB4 / 2010-07-07 12:51:01 /
Zacisk Sierra/scorpio pracuje, dlatego jest potrzebny przewód elastyczny.
W sumie do zmiany tarczy łatwiej:) o tym nie pomyślałem:)
Szafa !G.O.P! / 2010-07-07 12:53:44 /
Ten zacisk ma jeden tłoczek, więc pływa.
gryziu liil (EM) / 2010-07-07 13:22:38 /
na te zaciski na tylnej osi ATS-y fordowskie też wchodziły...
bartozłomero / 2010-07-07 13:44:42 /
13'' znaczy się...
bartozłomero / 2010-07-07 13:44:58 /
klocki tez jakoś trzeba wymieniać
mario75 / 2010-07-07 14:16:02 /
Tarcze od fiesty z ktorych rocznikow?
Zaciski scorpio mk1? Sierra mk1/mk2?
Coś jeszcze jest potrzebne o czym nie wiem, poza "uchem" mocującym dla zacisków?
Curtis_Capri / 2010-07-07 15:21:31 /
Dobry byłby jeszcze korektor siły hamowania tyłu ....
MikeB4 / 2010-07-07 15:36:06 /
Mam ;) I serwo od granady też.
Curtis_Capri / 2010-07-07 15:42:15 /
Sierra/scorpio ma zacisk pływający i musi być zasilany przewodem elastycznym! Podpięcie go na sztywnym przewodzie to proszenie się o wypadek. Drgania po jakimś czasie przewód uszkodzą a wtedy może zabraknąć tych 2m do wyhamowania.
Trójkąt / 2010-07-07 15:54:15 /
ściery i scorpiaki z tarczami niewentylowanymi maja takie same zaciski tylne
mario75 / 2010-07-07 21:29:47 /
Mam Scorpio na tajle :D
Beddie / 2010-07-08 00:11:44 /
Pytanie jak dużo trzeba rzeźbić i w jakiej kolejności by do TCII wsadzić przednie zaciski i tarcze wentylowane ze sierry?
SKUN_3M / 2012-03-05 12:35:17 /
łatwiej, bezpieczniej, taniej: tarcze wentylowane od capri i poszerzki zacisków lub zaciski od wentylowanej granady.
Trójkąt / 2012-03-05 13:27:54 /
Z poszerzkami do zacisków capri jest lipa. Niby są w Burtonpower ale ich nie ma.
Choć w zasadzie same blaszki dorobić nie problem ale znowu znaleźc długie śruby jest prawie niemożliwe. Tak że lepiej znaleźć zaciski od grani.
Aldaron / 2012-03-05 15:36:44 /
Chuder ma u siebie komplet poszerzajacy, wiec nie ma zadnego problemu. Jedyny plus granadowych, to to, ze maja wiekszy klocek, ale tez nie chca sie do konca miescic z piasta Capri/Escort/Taunus i trzeba delikatnie podszlifowac.
Ja nie wiedziałem, że się nie chcą mieścić na taunusa i się zmieściły bez szlifowania :)
m.kozlowski / 2012-03-05 16:29:37 /
3 kąt sęk w tym że mam nowe bardzo fajne hamulce w sierrce, robie taunusa a chyba już sierrki nie chcę stąd moje pytanie KNOW HOW ? :P
SKUN_3M / 2012-03-05 17:44:53 /
Również mam komplet hebli ze sierki w stanie bdb zostawiony z myślą o escorcie, ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wróciłem do tarcz capri jako najmniej inwazyjna przeróbka.
Oczywiście wszystko da się przerobić tylko nie wiem czy ktoś to robił bo łatwiej i skuteczniej przerobić na 4 tłoczkowe zaciski od mondeo.
Trójkąt / 2012-03-05 21:13:17 /
Eee ... ale Mondeo nie mialo czterotlokow ...
Hektor / 2012-03-05 21:58:53 /
Racja, miałem na myśli zacisk volvo 24x nie wiem skąd się mundek wziął, chyba późna pora + niedospanie :)
Trójkąt / 2012-03-06 10:51:37 /