MAM PROBLEM BO MACH CHOLERNA DRGANIA AUTA (WIBRACJE) PRZY PRĘDKOŚCI 80 I WIĘCEJ. ZMIENIŁEM WAŁ KTÓRY WIEM ŻE JEST W 100%SPRAWNY I NIC DALEJ TO SAMO. JEDEN JAKISOBJAW TO GDZIEŚ MI COŚTZRE W PRAWYM TYLNYM KOLE. TO JEST MOŻLIW EŻE JAKBY TYLNA PIASTA ALBO OŚKA BYŁA KRZYWA POWODOWAŁO TO BY DRGANIA, OD KTÓRYCH LUZUJE SIĘROZRUSZNIK?? CZY MOZE TO BYĆ COSINNEGO. WAŁ WYJĄŁEM Z DRUGIEJ GRANADY W KTÓRYM NIC SIENIE DZIAŁO.
H2O patryk_3M / 2002-11-14 11:47:26 /
A przegub elastyczny między skrzynią a wałem OK? A jeszcze może być, że padło łożysko, które znajduje się w flanszy która wchodzi w skrzynię biegów. Łożysko to ustala wał centrycznie względem flanszy. Mogło się rozlecieć, albo źle złożyłeś, bo nieraz lubi się poluzować i obtócić w ten sposób, że wał nie wejdzie w nie tylko wepchnie je dalej we flansze.
Mysza liil (EM) / 2002-11-14 14:32:52 /
moze to byc rowniez zle wywazone kolo zamachowe ale nie koniecznie albo moga to byc kola zle wywazone lub wydech dostaje za duzych drgan i dlatego duzo moze byc powodow
CHUDER / 2002-11-14 21:30:14 /
na krawezniku mogly wygiac sie druty w oponie i jest do wymiany...
Kriss_MustangII / 2002-11-14 21:35:13 /
a moze byc tez felga krzywa, tez tak mialem. potem jak reka odjal
Kriss_MustangII / 2002-11-14 21:38:49 /
To Riki moze skakac na tylnym siedzeniu z Elvisem:)...
Hoover 3M / 2002-11-14 21:40:05 /
Patryk czy rozwiazales ten problem? Co bylo? Bo u mnie identycznie i powoli sie dezorientuje... Przekladalem 4 waly, z gumami i 3 krzyzakami, lepsze i gorsze, na wszystkich to samo... Teraz mam praktycznie "nowy" wal, ale wiele sie nie poprawia...
Mysza liil (EM) / 2004-02-12 20:12:53 /
a więc Mysza poierwsze to nie tylko części wału, ale też luz na łożysku wałka zdawczego w skrzyni, oraz luz na łożyskach w moście na wałku atakującym jeszcze pare paleń gum i wał bedzie miał odchyły nawet do 0.6-0.8 cm. pozdrowionka.
H2O patryk_3M / 2004-02-12 20:22:27 /
No i problem z glowy! Po wymianie krzyzakow trzeba KONIECZNIE dac do wywazenia i wycentrowania osi, gdyz waly sa jakby jednorazowe (krzyzaki nie posiadaja zabezpieczen tylko sa zapunktowane), i po wymianie krzyzakow nie wiadomo na oko w ktora strone przesunac, a kwestia 1mm wybicia z osi powoduje silne drgania powyzej 60km/h. Tymczasem zlozylem z kilku walow jeden selekcjonujac uzywane ale idealne elementy. Jest teraz CISZA i SPOKOJ, zero jakichkolwiek drgan! Zas wal z nowymi krzyzakami lezy i czeka na wywazenie ;-P . Pojdzie do drugiej grani...
Mysza liil (EM) / 2004-02-19 20:37:13 /
właśnie chciałem napisać o wyważeniu, miałem to samo, wymieniłem krzyżaki i łożysko podpory wału... później dałem wał do wyważenia i po problemie. pozdrawiam.
Daniel vel Treetop liil (EM) / 2004-02-19 21:29:29 /
u mnie są dragania dopiero od 150 km/h , ale niedawno zmieniałem gume za skrzynią na wale i założyłem z poloneza bo nie mogłem dostać fordowskiej i chyba przez nią się tak dzieje. poza tym na wysokim biegu na małych obrotach małe drgania idą po budzie , wcześniej tak nie miałem, może wie ktoś co to jest?
AndrzejKudowa / 2004-04-01 23:38:25 /
Może łożysko na wale ci się wrobiło?JA wkładam polonezoskie i jest gites...u mnhie dragania były spowodowane
1.z przednich opon spadły odważniki tylni miały "jajo"
2.rozwalone sprzęgło gumowe na wale
3.właśnie to łozysko po wymieniałem i jest gites
gilmor / 2004-04-01 23:46:29 /
Oprócz sprzęgła gumowego w wale niszczy się jeszcze jeden element bardzo często niedoceniany i pomijany przy diagnostyce wału: jest to tulejka i czop centrujący względem siebie elementy łączone sprzęgłem gumowym. Jeżeli tulejka rozkalibrowała się, a co gorsza spiłował się czop, to można sprzęgła wymieniać do obrzygania i tak będzie drgało. Mam taki jeden wał- krzyżaki idealne ale czop wyświechtany a tulejki prawie nie ma. Na nowym sprzęgle drgania miał jakby chciał mi urwać skrzynię. Dlatego kolekcjonuję wały z trzema krzyżakami.
granadziarz_3M / 2004-04-02 08:01:45 /
pomocy, bo juz nie mogę!!!! drgania miałem juz dawno, zwlekałem z wyważeniem wału i zwlekałem(podejrzewałem to za przyczynę drgań). Wczoraj wymieniłem most na krótszy(przełożenie:))Zrobiłem jakieś 100 km, całkiem przyjemne wrażenia z jazdy:) aż w pewnym momencie zacząłem odczuwać takie drgania, jak nigdy, cała buda mi chodziła.na poczatku sporadycznie, potem częściej i częściej na niższych obrotach, potem jak sie rozbujał wał, to już było w miare w porządku.Az wreszcie...stało sie..Stanąłem na środku skrzyżowania:( Nie mogłem ruszyc z innego biegu niż 4(skrzynie mam 4), ponieważ wszystkie pozostałe wyskakiwały. Mam wrażenie tak jakby wał dawał taki opór, że biegi wyskakują. Na wstecznym tez cofnie, ale czuć, że z wielkimi problemami. Podczas postoju biei wchodzą wszystkie raczej bez problemów. Dopiero jak próbuje ruszyć, wyskakuja wszystkie oprócz 4 i wstecznego. czy przyczyna może być któreś z łożysk? Most raczej odpada, raczej wszystko ok.prosze o sugestie. dzieki
podnieś tylną oś, sprawdź jak lekko kręcą się koła. Sprawdź podporę gumową wału, czy nie za miękka, luzy na krzyżakach, wielowypuście skrzyni itp.
a ja tak z praktyki z innych samochodow
i nie jestem pewien czy w fordowskich krzynkach moze byc to samo bo jescze nie doswiadczylem
a wiec czy mmoze nie wylecial caly olej z krzynki
jak biegi wyskakuja to takie objawy kiedys mialem (inny niz Ford )
zaczynalo sie zawsze od wyskakiwania 3 biegu i potem w dol znaczy 2 i potem 1 ale zawsze 4 byla , a to byla 4 biegowa krzynka
wiec jesli moge miec racje to prosze o potwierdzenie
a jak nie to sorry za bledne podpowiedzi!!!
postrofka!!!
Wojdat / 2004-05-19 10:13:27 /
wymienić geara :-(
granadziarz_3M / 2004-05-19 16:45:00 /