logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Granada MkII kombi łożyska kół tył

Granada MkII kombi łożyska kół tył

witam,
poprosiłbym o informacje na ten temat. musze je wymienic i moze ktos zna jakies tansze a dobre zamieniki, czy sa jakies "knyfy" ktore trzeba znac aby to wymienic lub potrzebne jakies specjalne klucze. nie chciałbym "rozbabrac" auta i wtedy sie zastanawiać. pozdrawiam graniadziarzy, FordForever
o i czy sedan ma takie same jak kombi?

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-14 14:25:45 /


Wszyskie dwójki mają takie same łożyska. Oryginał do granady jest niemiłosiernie drogi, więc proponuję opel omega I. Z Optimala to będzie 202168. Jeżeli chcesz jeszcze taniej to weź z literką A na końcu. Potrzebny sprzęt: solidny klucz 36mm nasadowy lub oczkowy odgięty, z ramieniem około 70cm do 1m, prasa albo solidny młotek. Uwaga, z jednej strony (nigdy nie pamiętam z której) jest lewy gwint. Chyba z prawej, ale nie dam się za to pokroić. Postaraj się nie niszczyć uszczelniaczy - w zestawie Omegi ich nie ma. Miłej roboty.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-14 14:39:52 /


dzieki, za wskazówki.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-14 15:08:37 /


Z lewej strony masz lewy gwint.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-14 18:40:45 /


Potwierdzam slowa maroo, z lewej lewy gwint, z prawej - prawy :)


Czasem ramie klucza moze sie przydac dwumetrowe... a nawet wiecej - najbardziej oporny przypadek - grandzia Zająca. On skakal na metrowym drazku, a ja z drugiej strony dzwigalem dwumetrowy... Za ktoryms razem puscilo...

Czy napewno klucz 36 ??

Optimal do granady 180 zeta, SKF jakies 230, ja wole oryginal z uzywanych ;) Wymiana zajmuje do 15 minut jak masz z piasta i nie musisz sie naszarpac przy wybijaniu.

Uwazaj na rurke hamulcowa podczas odchylania tarczy kotwicznej. Jesli peknie to znaczy ze i tak byla na nic ;) Szczek i calego mechanizmu hamulcow nie trzeba rozbierac!

Problem moze wystapic, gdy pierscien wew lozyska zakleszczy sie na polosi. Wtedy musisz poznac historyjke o palniku i mlotku...

Mysza liil (EM) / 2005-12-14 20:21:00 /


No ja nakrętkę odkręcałem kluczem pneumatycznym o sile 1080Nm i nie było mowy o oporze.A klucz jest nr.36.I ja też wymieniałem całe piastki bo na nowe łożyska nie było mnie stac a akurat miałem luzem dobre używane.No i jak będziesz to wszystko demontował to uważaj na przewód hamulcowy.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-14 23:28:25 /


producentów dużo, ceny rużne, za nówki nie są wcale takie duże.
producenci jakich prowadzi firma w której pracuje to skf,q-line,corteco. cen nie znam na pamiec ale nie ją astronomiczne.

grabasz / 2005-12-14 23:36:36 /


jak bys chcial mam nowe orginaly Skfa w cenie optimala ktory jakosciowo jest zdecydowanie gorszy

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-14 23:41:13 /


Z powodu wewnętrznej bieżni, polecam odkręcić półośkę wcześniej (te 6 imbusowych śrubek M8) to jak wewnętrzny pierścień zostanie na wałku, to można wałek w imadło wkręcić i delikutaśnie wąziutkim ostrym przecinaczkiem daje się zbić (sprawdzone).
Co do optimala bez literki A to w pudełku siedzi SKF, a z literką A siedzi optimal.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-15 07:40:36 /


kupiłem optimala z uszczelniaczami, 145pln/kompl. dzis sie zabieramdo pracy.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-16 13:39:39 /


Wykrec piaste i jedz do kogos kto ma praske, chociaz srubową. Nowym lozyskiem wycisniesz stare. Mlotkiem nie robota ;/ Ja mam do dyspozycji imadlo ktore osiaga 4t nacisku.

Mysza liil (EM) / 2005-12-16 14:04:39 /


Ja jak próbowałem wielkim motem je wybić to mi tylko pęła posadzka betonowa w garażu... uśmiechnołem się do sąsiada wulkanizatora który dysponuje stosowną prasą hydrauliczną

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-16 14:33:51 /


witam,
a wiec pomimo ze granada stała 1,5 roku pod chmurka i ogólnie rdza króluje to, przewód hamulcowy odkreciłem bezproblemowo, nakrętki piasty kluczem 30mm nawet nie stekneły a ramie było moze z 40cm,kotwe szczek również, całosc zajeła mi moze z 30min. łozysko pierw sie wysypało a zew. bieznie wybiłem młotkiem bez wiekszych oporów. reasumuja całos to moze 1,5 godzinki w miłej "twórczej atmosferze" z przyjaciółmi. wyczyszczone,zmontowane, dokrecone i sprawdzone małą przejazdzką.
dziekuje wszystkim za pomoc w tym temacie.
nie dodałem ze wszystkie sróby wczesniej spryskałem sprayem typu Wd czy Cx.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-19 11:31:28 /


Ale czy napewno kluczem nr. 30?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-19 20:28:36 /


napewno nie 30, bo taki mam, a do łożysk tył muszę chodzić w łachę do kumpla.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-20 08:26:36 /


klucz 30, sam byłem zdziwiony bo przygotowałem 36.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-24 19:28:31 /


No to może przegub kombinowany?
Od jakiegoś filcwagena?
Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-24 19:56:36 /


Moze od scorpio??

Mysza liil (EM) / 2005-12-24 20:22:51 /


na przegłubie były numery katalogowe i logo Forda, nakretka podwójna, tj. nakretka i kontra.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-25 15:42:38 /


Kontra to juz patent. Sam musialem tak zrobic u Zajaca, gdy bez przerwy sie luzowalo, a niebylo chwili zeby wymienic cala oske z wyrobionym wieloklinem...

Mysza liil (EM) / 2005-12-25 16:20:42 /


wieloklin na osce jest jak nowy ale na bebnie to juz czas na niego aby go wymienic. pozdr.

dawers FordForever Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-27 19:32:54 /


Podepnę się tu. Granada jest większa od Capri, a łożyska w kołach ma mniejsze. Dzięki temu tańsze, ale czy przypadkiem nie mniej wytrzymałe? Jakie łożyska proponujecie do Granady wsadzić? Oryginał Ford/Motorcraft, czy może istnieje coś jeszcze lepszego?

Jeśli to ma jakieś znaczenie, to ja akurat mam na myśli przednie koła.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-10 18:35:12 /


Nie wiem czy sa lozyska motorcrafta. W granadzie nie spotkałem, wydywałem FAG, SKF i japońszczyzne jakąś. Z polskich sa FŁT oraz jeszcze jakies inne, ale teraz nie pamietam nazwy. Jak chcesz polskie tanio to wal na priv. Najwazniejsze dla zywotnosci to prawidłowy montaż, czyli czystość, wciskanie pierscieni, dokrecenie, nalozenie smaru, jego rodzaj. Dopiero po prawidłowym montażu do glosu dochodzi marka łożysk, ale łożyska za 30 zł na strone to chyba mozna i co rok zmieniać... ;)

Mysza liil (EM) / 2006-04-10 21:19:03 /


Po odpowiedzi Myszy chyba ostudzi Twój zapał do oryginałów cena - ok. 250 zł/koło. Taką cenę podał sprzedawca w Fordzie. Ja z tyłu przez 10 lat eksploatacji 3 Granad wymianiałem jeden raz (na używane), a to i tak wskutek poślizgu i uderzenia tylnym kołem w krawężnik.

mtango / 2006-04-10 21:35:11 /


do $miecha granady po 205tki wsadziłem koyo, sam przy normalnych laczkach jeżdżę na potimalu z literką A i nie narzekam. Najważniejsze to napełnienie łożysk smarem, ale to niestety nie wielu robi. Pac, pac smarem i w koło i wio.. Tak to i NSK padnie po dwóch miesiącach.....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-10 21:41:46 /


O przednich kołach pisał.

CO do kół tylnych to rzeczywiscie sa drogie. Ale ponoć opel omega daje rozwiazanie ;) Coprawda łożysko wyglada inaczej bo jest obustronnie kryte (ZZ, a nie jak w granadzie - osobne uszczelniacze w piascie), jednak wymiary ma identyczne. Sam nie testowałem, ale moja byla "klatka smierci" miala oplowe założone. Cena SKFa to 100 zł.

Mysza liil (EM) / 2006-04-10 21:44:08 /


nie ma lozysk produkowanych przez motorcrafta, sa jedynie w pudelkach motorcrafta, mozliwe ze sa identyczne z lozyskami sprzedawanymi bezposrednio przez producentow, ale czasem czesci w fordowskich pudelkach sa nieco inaczej robione
ford nigdy nie korzystal tylko z jednego producenta lozysk, nawet jedeno konkretne lozysko motorcrafta miewa w pudelku lozyska roznych producentow, zmienialo sie to z biegiem lat, jednak FŁT nigdy do nich nie nalezalo...

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-10 21:54:34 /


Moje przednie kosztowało chyba ok. 60 zł/szt. i wytrzymało 1,5 roku (chociaż po takim czasie to już nie pamiętam, czy padło w tym samym kole, czy w drugim). Bardziej pytam o trwałość niż o cenę, chyba że chodzi o takie samo łożysko, tylko bez logo Forda. Rozumiem, że wszystkie wymienione przez Was marki są godne polecenia. FŁT też? W sumie takie powinienem sobie sam załatwić. A co do rozmiaru laczków, to trzymam się fabrycznych.

Granadziarz, czy dobrze rozumiem, że wymieniasz NSK jako przykład najwyższej jakości? A polskie FŁT koledzy wymieniają jako przeciwną skrajność? A przypadkiem jedni z drugimi nie współpracują (albo współpracowali) blisko? No i jak ich teraz odróżnić?

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-11 14:36:50 /


odgrzebuje temat- czeka mnie wymiana łożysk w tylnej piaście w granadzie (straszny huk, i pojawił się już luz, dokręcenie nakrętki nic nie pomogło). I jak już wymienię łożyska to czy nakrętkę 36 muszę dokręcić jakimś momentem czy dociągnąć ją do oporu?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-12 18:36:13 /


teoretycznie momentem, praktycznie do oporu z huśtaniem się na breszce.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-12 19:03:40 /


No i chyba jednak 38

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-12 19:24:14 /


oj nie pamiętam, ważne że posiadam odpowiedni klucz

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-12 19:32:29 /


Dokręcanie nic nie pomoże,tam nie ma stożkowych łożysk

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 00:07:49 /


odkręcanie tego ręcznie ..... wrażenia niezapomniane !!!

duży pneumat nawet się męczy
i pamiętaj że gwinty w nich są inne
nigdy nie pamiętam które koło ma lewy czy prawy , sprawdź wcześniej na odcinku który wystaje

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 08:49:58 /


mocny klucz, 2 metry rura i jedziesz. Chyba że masz nowe nakrętki, to od razu bym jechał szlifierką po stycznej do półośki i ścinał nakrętkę jeśli nie idzie. Czasem są masakrycznie zapieczone i nie warto się siłować. Czasem odkręcają się normalnie. Nie trafisz.

Mysza liil (EM) / 2009-02-13 08:53:24 /


Murmur, czytaj ze zrozumieniem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 09:00:07 /


Potwierdzam. Po wymianie łożysk z tyłu w mojej 2de przestałem ja lubić;-) Lekko to nie idzie:/

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 09:01:15 /


Na nakrętkach jest oznaczenie jaki to gwint

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 09:28:58 /


vice versa ;) - "dokręcanie nakrętki nic nie pomogło "

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 11:46:14 /


Pytanie było o moment dokręcania. Wcześniejsza uwaga dotyczyła tego co pytający sprawdził zanim podjął decyzję o wymianie łożysk. Ważne, bo zdaża się że coś jest niedokręcone. Dlatego uważam że należy odpowiadać na pytania, a nie komentować to, co nie jest pytaniem. Statystyki można nabijać w dziale Off topic i Odrzuty.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-13 13:06:20 /


Nie kłóćcie się, przy piwie kiedyś o tym pogadacie. Co do tego luzu, to poprzedni właściciel musiał z takim luzem już trochę jeździć, możliwe że nakrętka się poluzowała, nie wnikam w to. Dzięki za te wszystkie rady, na pewno z nich skorzystam. Za wymianę biore się jak będzie trochę cieplej.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-13 13:27:00 /


Jakoś nie przyszło mi do głowy nabijanie statystyki,ale Tobie widocznie tak skoro tak widzisz sprawę ,a sobie też co nieco mógłbyś zapewne zarzucić.Pozdrawiam :)

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-14 08:03:15 /


Doszedłem z tym już do wprawy!
w godzinkę wymieniam :D (nie licząc upychania smaru)

Jak byś był w warszawie to bym pomógł.
Nie musisz rozpinać hamulca i odkręcać czopa półosi- no tego wystającego z nakrętką 38.

Też tego nie lubię i jak się odkręci to jeszcze walka z wyjęciem starego łożyska -
wrażenia niezapomniane, dlatego mam podatkową piastę i najpierw osadzam w niej nowe łożysko (nie muszę się śpieszyć z wcieraniem smaru. Można się bawić przed telewizorem godzinami :P)

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-17 15:09:02 /


no do warszawy to mam kilkaset kilometrów, ale dzięki za ofertę, czy te łożyska będą dobre, porównałem z innymi i wymiary się zgadzają http://www.allegro.pl/item554870075_lozysko_kola_opel_omega_vectra_senator_meyle.html a i czy to jest komplet na jedna piastę?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-17 15:20:05 /


Na jedną.Pasują

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-17 16:58:08 /


Tak jak mówi murmur pasują tylko nie ma w tym zestawie nowych uszczelniaczy. Jak stare popsujesz przy wyciąganiu to ci na 10tyś. góra wystarczy łożysko. ja tam wole dedykowane, granadowe np HQ bo optimal ma kijowe uszczelniacze.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-18 16:42:03 /


hmm... Samo łożysko ma jakiś uszczelniacz może da rade, jak nie, to się po 10 kkm dowiesz:P

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-18 16:43:28 /


Oczywiście samo łożysko ma uszczelniacz. Jeśli go nie wybijesz niechcący przy nieumiejętnym montażu, to będzie chodzić długo. Stare uszczelniacze można na wszelki wypadek zostawić, chociaz przed grubszym błotem ochronią. PS. czy w dedykowanych łożyskach jest trzeci uszczelniacz, czyli ta guma która wchodzi na przegub i siedzi w otworze wahacza? Jeszcze przed pierwszym uszczelniaczem w piaście?

Mysza liil (EM) / 2009-02-18 21:22:20 /


Mysza, zestaw zawiera tylko to co jest na zdjęciu, i czy ta gumę wymienia się za każdym razem czy może ona być powtórnie założona?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-18 21:25:52 /


a może ktoś ma luzem na sprzedaż niewyjącą piastę?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-18 21:28:00 /


Myślę że jak ta guma jest w całości, to nie ma się co rozdrabniać i szukać nowej.

Mysza liil (EM) / 2009-02-18 21:30:07 /


prawie dwa lata od mojego ostatniego wpisu tutaj minęło i dopiero teraz zabrałem się za wymianę tych łożysk, Mysza wyżej napisał, cytuję "Wykrec piaste i jedz do kogos kto ma praske, chociaz srubową. Nowym lozyskiem wycisniesz stare" koniec cytatu, niestety nie, piasta nie jest "przelotowa", z jednej strony jest próg o który opiera się zewnętrzna bieżnia (jednak z wybiciem łatwo sobie poradziłem)k kupiłem łożyska od omegi, przy cenie samego łożyska do granady (150 zł) cena tego z omegi (50 zł) wydała się atrakcyjna. Ale do czego zmierzam, otóż w starych łożyskach wewnętrzna bieżnia (jedna z dwóch) łożyska obróciła się na osi piasty i lekko ją przytarła i teraz wewnętrzna bieżnia nowego łożyska ślizga się po niej, czy wystarczy jak napunktuję ośkę w kilku miejscach na obwodzie i osadzę łożyska na klej do łożysk czy szukać ośki w lepszym stanie. Odrazu piszę że wymiary oplowskiego łożyska są takie same jak fordowskiego.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-11-08 09:31:01 /


Powinno byc "nowym lozyskiem WCISNIESZ stare". Co do oski to zalezy jak duzy jest luz, przy lekkim wystarczy klej i punktowanie, przy wiekszym napawanie i przetoczenie ale przy znikomej cenie uzywanych sprawnych osi caly sens naprawy tej wytartej staje pod znakiem zapytania. Sprawdz jeszcze jak wyglada piasta w miejscu styku z wewnetrzna tuleja lozyska, u mnie bylo to tak wyrobione ze nakretka co chwile sie luzowala. Po wymianie na taka idealna problem zniknal.

Hektor / 2010-11-08 10:04:53 /


Co ja pier... ten tego, oczywiscie powinno byc - "starym lozyskiem wcisniesz nowe" :P ...

Hektor / 2010-11-08 10:08:50 /


czy tylne łożyska od sierry będą pasować do granady na tył?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-15 15:59:26 /


Nie

Mysza liil (EM) / 2011-09-15 16:23:33 /


a ma ktoś wymiary łozyska tylnego od granady lub od omegi?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-15 18:21:41 /


Znalazłem pudełeczko po łożyskach jakie kupiłem, i tak:
omega A sedan 2.3 2,4 2.6 3,0 od 1986 do 1993
omega A caravan wszystkie wersje od 1987 do 1993
omega B wszystkie wersje od 1994 do 2000
Zaznaczam, dane z nalepki na pudełku :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-13 19:33:05 /


Ja montowałem od Omegi.Pasują

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-10-13 20:01:49 /


a no sprawdziłem w takim internetowym katalogu iparts.pl i faktycznie wymiary łozysk od granady i od omegi są te same :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-13 22:52:33 /


Ale uszczelniacza pewnie nie ma w komplecie?
Ma ktoś patent, skąd taki uszczelniacz dorwać można (oczywiście chodzi o ten nietypowy, zamykający piastę od strony wewnętrznej auta)?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-14 09:09:39 /


no nie ma w komplecie, moje na szczęście nadawały się jeszcze do ponownego założenia

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-14 09:47:35 /


Z lewej strony lewy gwint, a z prawej prawy??
Na pewno?

Jaki to ma sens? Wydawało mi się, że to to w czasie jazdy ma się dokręcać, a nie odkręcać.

Jakby z lewej był prawy, a z prawej lewy to wtedy dokręca się przy jeździe do przodu i w zasadzie nie powinno się odkręcać.

Nie rozumię:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 11:46:46 /


Na pewno?;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 12:35:05 /


gdyby było tak jak nie jest... to mogły by się nakrętki odkręcić przy hamowaniu.

zenonDWR / 2015-02-15 14:28:09 /


W związku z tym, że w końcu zrezygnowano zupełnie z lewego gwintu i jakoś piasty w scorpio nie zaczęły masowo się odkręcać można wysnuć przypuszczenie, że te teorie mają z prawdą tyle wspólnego co białe rosyjskie transporty z pomocą humanitarną.

Nakrętki tak czy siak powinny się dokręcać podczas jazdy czyli prawe koło lewy gwint i vice versa.

To tylko teoria, w praktyce nie ma to żadnego znaczenia.

Z ciekawszych zagadnień z dziedziny konstrukcji maszyn podsunę Wam teoretycznie prawidłowe wykonanie połączenia za pomocą śruby z użyciem kontrnakrętki. Otóż dwie nakrętki mają różną grubość czy wysokość, jak kto woli. Jedna jest wysoka i przenosi obciążenie a druga jest niska i kontruje. Prawidłowo najpierw dokręca się cienką a następnie wysoką. Zupełnie na odwrót jak by się mogło wydawać. Dlatego właśnie że to trudne do pojęcia dla wielu hemaników stosuje się dwie takie same nakrętki i zapobiega wypadkom wynikającym z błędnego wykonania tego połączenia. Ot taka ciekawostka ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 16:19:10 /


A Ja wierzę bardziej w białe transporty z pomocą humanitarną od zamiany stronami gwintów.

W samochodach Ford Granada od początku produkcji do jej zakończenia, przez 12 lat nic się nie zmieniło w nakrętkach kół tylnych. To znaczy, że tak chciał producent i tak było prawidłowo, inne samochody porównywać jest bezzasadne, bo są inne.

zenonDWR / 2015-02-15 18:04:46 /


Czyli uważasz Zenonie, że scorpio nie należy porównywać, bo ma inną konstrukcję tylnej piasty niż granada?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 18:48:24 /


>> Jakby z lewej był prawy, a z prawej lewy to wtedy dokręca się przy jeździe do przodu i w zasadzie nie powinno się odkręcać.

A którą stronę uważasz za lewą ?? :) od kierowcy czy od pasażera ? Może głupie pytanie ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 18:49:56 /


z technicznego punktu widzenia strony pojazdu rozróżniamy z pozycji siedzenia w samochodzie - lewa to od strony kierowcy, prawa od strony pasażera

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 18:51:35 /


Zapek, wiesz że coś dzwoni ;) Dla ciekawostki powiem, że żadnej podwójnej nakrętki w scorpio mk1 i mk2 (przejściówce) nie stosowano. Tylko pojedynczą, z teflonem, z prawym i lewym gwintem jak w granadzie, stąd różnice w numerach łożysk na prawą i lewą stronę (nakrętka w zestawie) i brak zjawiska masowego odkręcania się.

Co do mk3 czyli wieloryba, zrezygnowano owszem z lewych gwintów, ale zastosowano specjalną nakrętkę (taką samą z resztą jak mondeo i focusie do przednich przegubów). Samokontrującą, złożoną nie z dwóch części, a z 4 częściowej kanapki. Jest teoretycznie jednorazowa, po zakontrowaniu jedyną opcją jest rozłupanie boków i odkręcanie po jednej cienkiej.

Mysza liil (EM) / 2015-02-15 18:59:51 /


W transicie śruby kół też miały lewe i prawe gwinty.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 19:42:50 /


Scorpio to mnie mało interesuje:)
Lewa strona to strona lewa czyli kierowcy.
To jak w końcu było oryginalnie w Granadzie?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 20:48:06 /


strona kierowcy, lewe tylne koła, nakrętka lewy gwint dokręcana w lewo, jak nie masz danych to poszukam ale około 240Nm, a to jest trochę dużo
prawa strona, prawe tylne koła, prawy gwint dokręcana w prawo , moment taki sam.
Ważne najlepiej nowe nakrętki lub w dobrym stanie /nie uszkodzona część z plastykiem/

zenonDWR / 2015-02-15 21:09:37 /


To dlatego klucze mi się łamały:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-15 21:26:53 /


przy odkręcaniu wskazane dobrze oczyścić gwint plus WD,
dobrze mieć na odkręcanie mocny udar pneumatyczny lub elektryczny
ale tak musi być :)

zenonDWR / 2015-02-15 21:36:55 /


Kolega od tej Granady http://www.capri.pl/car/3130 pracuje w serwisie ciężarówek.
Jeb z pneumata odpowiedniego dla 4 osiowych wywrotek załatwił temat. Szybko, sprawnie, bez nerwów i łamania kluczy.
Tak jak napisane było powyżej. Lewa - lewy gwint. Prawa - prawy gwint. Bez sensu zupełnie ale tak jest.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-16 19:32:22 /


I ja odgrzeję kotleta.
Wysypało mi się łożysko z tyłu i wypadałoby go zmienić. Szukam oryginału, ale podobno to duży problem.
O łożysku z Omegi wiem, ale to już raczej ostateczność ze względu na brak rzeczonych uszczelnień.
Pytanie jest następujące: czy ktoś może potwierdzić "pasowalność" łożysk z E34? Poprzedni właściciel mojej Granady twierdził, że takowe są w niej zastosowane, ale chciałbym wiedzieć, czy rzeczywiście tak jest, zanim zacznę robić zakupy...

DrStein / 2015-11-12 12:11:53 /


Wymiary te same, uszczelnienia inne - jak w Omedze.

Mysza liil (EM) / 2015-11-12 18:52:55 /


Dzięki za info.
Uszczelnienie podobno pasuje jako uszczelniacz wału z Mazdy 323. O ile mi się nie trafi oryginał, to będę testował to uszczelnienie z Omegowym łożyskiem, bo stawiam, że jest tańsze od bawarskiego.

DrStein / 2015-11-12 23:13:27 /