Witajcie, pewnie każdy z Was remontując swojego Forda spotkał się z czarną farbą, którą Ford malował np: listewki w Granadzie, tylna listwe w Dziobaku, czy fragmenty atrapy, a w Capri np aluminiowe ramki podwójnych lamp przednich. Nie jest to żaden proszek ani farby z rodziny ktl'ek. Widać, że jest ona natryskiwana z pistoletu "na mokro". Bez żadnego podkładu, bezpośrednio na metal. Trzyma się jak diabli i często po 30-40 latach wciąż wyglada dobrze i nie chce złazić.
Spokałem się z taka farbą również na metalowych obudowach starszych modeli wykrywaczy metalu firmy White's. Zarówno z czarną jak i białą (napisy na obudowach tych urzadzeń). Wytrzymałe niesamowicie.
Czy ktoś z Was robi w chemi lub branżach pokrewnych i wie co to za typ/rodzaj farby?
bad ass boy / 2016-10-09 18:54:39 /
jak znam życie to napewno już zabronili produkować takich farb ze wzgledu na ich toksyczność
aaannnd / 2016-10-09 20:55:06 /
Podepnę się tutaj, bo już wiele wersji słyszałem.
Czy czarna farba na nowych oryginalnych elementach blacharskich to kataforeza czy jakaś tylko magazynówka? W sensie czy należy to zdejmować przed lakierowaniem?
Opcje widze takie:
1. Zdjąć do gołej blachy i reaktywny
2. Nie zdejmować i od razu podkład jakis podlakier?
Co to za gunwo jest to czarne?
novol twierdzi, że należy zdejmować do gołej blachy.
Zdejmuj. Widziałem efekty pozostawienia tego.
gryziu liil (EM) / 2017-09-22 13:01:21 /
Jakie były?
Po roku błotnikowi bliżej było do stanu sprzed remontu :(
gryziu liil (EM) / 2017-09-22 16:22:54 /
a było to polakierowane ?
Kilgore / 2017-09-22 16:58:30 /
Do zdjęcia w całości. Syf. Nitrem powinno się zmyć.
Mysza liil (EM) / 2017-09-22 18:58:32 /
Jak rozmawiałem z novolem to mówili, że jeśli schodzi nitrem to usunąć, jeśli nitro tego nie rusza to wtedy jest to ktl i nie ściągać.
Przemek S. / 2017-09-23 09:20:59 /