Cześć.
Starałem się wczoraj ustawić dokładnie zapłon w moim transicie.
Używałem lampy stroboskopowej.
Pytanie:
Czy prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym ma duży wpływ na ustawienie zapłonu?
Jeżeli ustawiłem wyprzedzenie na zalecane 2 stopnie dla bez ołowiowej lub nawet 6 dla ołowiowej, to silnik wkręca się bardzo opornie na obroty. Zapala średnio.
Jak wyprzedziłem zapłon bardziej, silnik pracował żwawiej i zapalał z jak Chuck noris z półobrotu. Bez kopnięć.
Pytanie, czy mogłem mieć za wysokie jałowe obroty?
Czy + 100 -150 obrotów na minutę będą powodowały już wyprzedzenie kąta zapłonu?
Czy podstawową zasadą jest pilnowanie podczas ustawiania zapłony katalogowej prędkości obrotowej silnika?
Pomóżcie zrozumieć...... :)
Pozdrawiam,
Wojtek.
vOOytas / 2016-10-03 13:16:49 /
Ustaw 12 stopni, sprawdź platynki i zapomnij ;)
michalch83 / 2016-10-03 19:58:15 /
u mnie w 1.3 v4 ustawiałem na lampę i jest dobry centymetr za podziałką i odpala na dotyk wkręca się bardzo dobrze, jak mu ustawiłem na punkty to miał problemy z zapalaniem i strasznie przebierał, próbowałem wszystkiego wymiana platynek, całego zapłonu, regulacja zaworów, zmiana cewki i bez różnicy. Więc czasem trzeba ustawiać na słuch i wyczuć silnik w którym momencie najlepiej pracuje.
thcmały / 2016-10-03 20:25:07 /
ja jeszcze w żadnym moim starym fordzie nie miałem ustawione na znakach jak książka każe tylko zawsze było większe wyprzedzenie
wąski77 / 2016-10-03 20:27:04 /
Dzięki za odpowiedzi.....
Jedno chciałem zrobić książkowo chociaż.
Może next time :)
Pozdrawiam i dziękuję!!!
vOOytas / 2016-10-03 21:00:28 /
Znaki to są po to, żeby prawidłowo zamontować aparat i żeby silnik odpalił do regulacji.
Mysza liil (EM) / 2016-10-03 21:42:47 /
A może znaki są po niemecke paliwo :)
vOOytas / 2016-10-04 06:38:45 /
Ustaw to ze stoperem... najlepsze osiągi to prawidłowo ustawiony zapłon :)
Mysza liil (EM) / 2016-10-04 09:24:11 /