Mam taki problem.
Rozleciał mi się dyfer od majej Grani Mk1 2.0 V6. Chciałem włożyć taki sam, ale latem będę do niej pakował Cosworth'a 2,9 24V razem ze skrzynią MT 75. Szkoda na te pare miechów ładować mi dyfer od Grani 2.0. W związku z tym mam dwa pytania. Jaki dyfer będzie do tego układu najlepszy od Grani 2,9?, Ojakim przełożeniu? Czy jeżeli zapakuję teraz dyfer pod cossiego to muj motorek 2.0 uciągnie na takim przełożeniu? Jakie będą tego minusy? Skrzynia MT75 znalazłem taką na Allegro z dopiskiem że to do Transita Diesla czy to dokładnie ta sama skrzynia co pasuje od ściery czy Scorpio. Czy skrzynie te mają różne przełożenia? Jeżeli tak to jaka najlepsza dla Cosiego?
Z gury dziekuję za wszystkie odpowiedzi.
Pankol / 2005-12-02 15:59:45 /
Najlepszy bylby most od 2,8i z oryginalna szperą. Pewnie go latwiej znalezc niz zamontowac od scorpio 2,9 (te bywaly juz zacznie czesciej zeszperowane)
2,0 tez pociagnie szybki most, ale marne szanse na podjezdzanie pod krawezniki bez przypalania sprzegla :( No i ruszanie nieco utrudnione.
Skrzynia MT75 musi byc od v6, bo ma niewymienny dzwon (rozbiera sie mniej wiecej w pol) Najlepiej zeby byla od 2,9v6 - sierra czy scorpio.
Mysza liil (EM) / 2005-12-02 17:52:48 /
Ja myślę, że łatwiej wydumać montaż mostu od scorpio w granadzie niż znaleźć zeszperowany most 3,45. Na razie wiem o dwoch zeszperowanych mostach do granady w polsce, oba 3,64 z czego jeden mam ja.
granadziarz_3M / 2005-12-03 11:15:52 /
Dzięki za odpowiedzi, nie spotkałem się tylko z określeniem zeszperowany? Możecie mnie oświecić.
Pankol / 2005-12-03 14:18:03 /
Mysza wiem że kiedyś miałeś MT 75 po czym ją rozpoznać ma jakieś oznaczenia? Czy były różne przełożenia biegów skrzyni MT 75?
Pankol / 2005-12-03 14:20:33 /
Jest conajmniej sześć różnych układów przełożeń w MT75 i dwa rodzaje dzwonów - do R4 i V6, wzajemnie niewymienne. Obudowa jest odlewem aluminiowym, łączonym w połowie długości. Trzeba dobrze uważać - tu są fotki http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm przy czym nie każda MT75 wygląda tak jak na owym zdjęciu - tu pokazali wariant dla układu 4x4 z dodatkowym wyjściem mocy na przednią oś. Większość ma tylko tylne wyjście.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-03 14:32:31 /
Mam dane do trzech choinek MT75 - pewnie Camaro ma pozostałe, choć temat już był poruszany parę lat temu i info ze Szczecina nie dotarło :)
A więc znane mi są zestawy biegów :
3.89-2.08-1.34-1.00-0.82 ze wstecznym 3.51 [stosowany w Scorpio DOHC 8v]
3.61-2.08-1.44-1.00-0.83 ze wstecznym 3.26 [Scorpio 16v do 1997 r. włącznie]
3.61-2.08-1.36-1.00-0.76 ze wstecznym 3.26 [16v od 1998 oraz Diesel TCI 2.5]
Nie znam zestawów dla motorów V6 oraz dla Sierry R4 [w tym Cosworth 4x4].
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-03 14:46:06 /
zeszperowany - szpera - lsd - limited slip differencial - mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
Dzięki krk4m teraz mam jakieś podstawy żeby zacząć poszukiwania.
Coke wiesz może na czym polega działanie takiego mechanizmu o ograniczonym poślizgu rozumiem że zwykły dyfer od Granadynie nie jest zeszperowany?
Pankol / 2005-12-04 12:03:32 /
http://www.capri.pl/forum/3d91b9d94a682
Dzięki Coke oświecio mnie.
Może ktoś wie czy dyfer od Granady z silnikiem Essex 3.0 wytrzymał by Cossiego 2,9 24V i czy jest on zeszperowany i jakie ma przełożenie?
Grandziarz czy Granada 2,8 to najmocniejszy sprzęt jaki wychodził nie było wersji z silnikami np 2,9 EFI.
Pankol / 2005-12-04 20:06:13 /
Spośród produkowanych przez Forda w Europie najmocniejszy był 2.8i. Zresztą 2.9 ma mniejszą moc od 2.8 - lepszy ma jedynie moment obrotowy. W RPA wychodziła Grania z Windsorem v8 5.0 [Perana], a Mako w RFN oferował nawet wariant z 4.5-litrowym V8 z Porsche 928 - o obu było kilka razy na stronce.
Dyfer z Grani MkI 3.0 miał przełożenie 3.45:1, a moment Essexa wynosi 174 funtostopy, co się równa niecałe 240 Nm, a więc więcej niż 2.8i, ale mniej od Coswortha. Niemniej jednak - na starca szkiełko i oko - powinien zdzierżyć 2.9 24v bez sprzeciwu.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-04 23:31:30 /
Jak do tej pory najwięksi rzeznicy zdołali uszkodzić mosty w granadach tylko przez palenie laczy, więc nie obawiaj się. Nie bawiąc się w palenie laków, nie zepsujesz mostu od granady. 3,45 to najszybszy most od granady (nad czym boleję, bo do automatu przydał by się szybszy). Ntomiast najlepszych wrażeń dostarcza most 3,64, bo i kopyto jest i na trasie da się go wytrzymać.
granadziarz_3M / 2005-12-05 07:11:39 /
grandziarz skąd wymarałeś ten most 3,64 przy jakich budach i w jakich rocznikach ewentualnie go szukać?
I jeszcze tylko jedno pytanko czy skrzynie MT 75 niezależnie od przełożeń w wersji dla V6 z jednym wyjściem mocy przenoszą ten sam moment?
Pankol / 2005-12-08 00:18:39 /
Pankol - na pewno most 3.64 jest w Grani MkI Essex 2.5.
Co do Koelnów V6 to nie mam pod ręką danych, ale były na forum - poszukaj.
A skrzynie MT75 w wersji V6 z wyjściem RWD wszystkie liczone są na ten sam moment.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-08 00:52:03 /
http://www.capri.pl/forum/4077017f7a11e#407bc455c645f
Stąd wynika, że Grania 2.3 MkII oraz 2.5 Diesel też mają 3.64:1
Pozdreaux
KRK 4m / 2005-12-08 01:01:07 /
Ok a teraz pytanko czy dyfer od 2.9 24V bedzie z LSD? czy bez? I co za przeszkody są aby zamontować go w Grani??
Ludwik 3M / 2005-12-08 07:45:23 /
Pankol: 2,5d ma most 3,89 (na 100%), 3,64 mają 2,3 V6 w każdej budzie. Przełożenie odczytuje się z blaszki (zwykle niewykonalne) lub z koła talerzowego - pisane białą farbą (wartość przełożenia) i bite (ilości zębów). Powinienem jeszcze mieć na swojej plantacji mostów jeden 3,64 a jak nie ja, to może Mysza hoduje u siebie taki. Jeżeli chodzi o most ze szperą.... Niestety ale nie wiem skąd wytrzasnąć jeszcze jeden taki mostek. Był swego casu w ogłoszeniach na capri (to ten drugi o którym wiem że istnieje), pierwszy, jak piałem, rośnie u mnie w ogródku.
Ludwik: Widziałeś u mnie w ogródku mosty od granatnika - most od scorpio nie ma tej dokręcanej z przodu lufy, tej którą się przykręca do belki. Trzeba wydumać mocne sanki które zastąpią ten patent i wydumać mocowanie tych sanek do poprzeczki, bo dyfer w granatniku to element kostrukcyjny tylnego zawieszenia. Do tego wynalazka trzeba przykręcić dyfer od skorupy.
granadziarz_3M / 2005-12-08 08:02:18 /
Temat dyfra w Granadzie wałkowany był już nie raz. Proponuję powrót do korzeni. http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3fedf6f3b4400#3ff071c471712
Od razu zastrzegam się, że organoleptycznie nie sprawdzałem, ale rzetelne źródła twierdzą, jakoby Diesel 2.1 miał 3.89, a Diesel 2.5 jednak 3.64 [Wiśniewski - Samochody osobowe, opisy techniczne i dane regulacyjne, WKiŁ Warszawa, 1990, str.103].
Podobnie 2.3 ma ponoć dyfer 3.64 tylko w budzie MkII - wg www.laffey.co.uk/ford/granada3.php Consul/Grania MkI miały 3.64 tylko z motorami Essex 2.5 oraz Koeln 2.6. Wg Laffeya zresztą w MkI R4 2.0 miał mieć te same dyfry co 1.7 V4 [4.11 w sedanie, 4.44 w kombi], zaś V4 2.0, V6 2.0 i V6 2.3 dostawały dyfer 3.89:1.
Z kolei Autodata 1983 podaje, że MkII 2.8i do sierpnia 1978 też miała 3.64, a potem dopiero 3.45 [tak jak gaźnikowe 2.8 oraz wszystkie 3.0].
Może ktoś jednak ma jakiś AUTORYZOWANY przez FORDA papier na ten temat?
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-08 09:52:04 /
ja jednak ufam bardziej sobie i Haynesowi niż p. Wiśniewskiemu (z całym szacunkiem). Co do reszty - Mk I i Mk II przed fl - hmmmm, bądźmy realistami: Essexa 2,5 na oczy nie widziałem, 2,6 też nie, choć niektórzy twierdzili że mają i okazło się że to 2,3, Mk I oryginalne 2,8, też nie widziałem.... Więc zostaje nam jedynie europejska produkcja Mk II przed i po fl-u. Poza tym po tylu latach to naprawdę nie wiadomo co siedzi w samochodzie dopóki nie zdejmiesz dekla i nie przeczytasz z kół zębatych.
granadziarz_3M / 2005-12-08 10:16:25 /
Dziękuję za odpowiedzi!
grandziarz a jak jest z dostępnością zeszperowanych mostów 3,45 od 2,8 to była raczej norma czy rarytas :).
Tak apropo może ktoś z was wie jaki moment daje Cossi 24V i przy jakich obrotach on jest już dostępny? Mówimy tu o nowej nafaszerowanej kabelkami wersji.
Pankol / 2005-12-08 13:37:07 /
Ok Grandziarz.... sanki trza wydumać i rozrysować, ew sklecić byle jak na wzór, a mój ojciec je wyczaruje... ma ku temu sprzęt na okręcie :D a jak to jest z tymi dyframi od 2.9 24V jakie są:
a/przeważnie ze szperą
b/przeważnie bez szpery
c/zawsze ze szperą
d/a kto to wie...
ps. Na forum scorpio widziałem dyfer do 2.9 24V za 250 pln jak by był z LSD to myślę że było by to kombinowanie warte zachodu...
Ludwik 3M / 2005-12-08 14:33:47 /
mam 3 mosty 3,45 i żaden nie ma szpery, moim pierwszym zeszperowanym oryginalnym mostem od granady był właśnie ten co mam 3,64 i na razie to jest ostatni.
Jednym słowem 3,45 ze szperą to rarytas, jak piękne kobiety, wiadomo że są, ale tak na prawdę to nikt ich nie widział.
granadziarz_3M / 2005-12-08 15:14:33 /
Granadziarz, chyba nie problem podmienic kosz?? Chwila roboty i masz 3.45 ze szpera
Mysza liil (EM) / 2005-12-08 15:17:23 /
Teoretycznie nie. Praktycznie - ustaw 25-letnie zęby tak żeby nie hałasowały :-( Wolę zostawić 3,45 bez szpery, a zrobić 4,11 ze szperą. W trase tym napewno nie pojadę, a do poczochrania na zlocie może sobie hałasować :-)
granadziarz_3M / 2005-12-08 15:31:17 /
Granadziarz, te kobiety wielu widziało. Niestety alkohol nie trzyma w nieskończoność :D
gryziu liil (EM) / 2005-12-08 15:43:00 /
a czy przy wymianie kosza coś sie zmieni w ustawieniu zębów??
przecież to nie POLONEZ;-)
bobik liil / 2005-12-08 16:17:14 /
Pankol - było tutaj http://www.capri.pl/forum/3e3664332e5c0#3e3875a7438b4
Model BOA ma 275 Nm przy 4500, a BOB - 281 Nm przy 4200.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-08 16:18:32 /
Różnica jest taka, że w polonezie nie dało się mostu ustawić nawet jak był nowy, bo jakiś idiota wymyślił utwardzanie powierzchniowe uzębień po docieraniu pary kół. A w granadzie jest wszysko ok, tylko po 25 latach i około 300-500 000 km przelotki musisz ustawić koła dokładnie tak samo jak chodziły, choćby ślad współpracy był w złym miejscu. Ryzykowne przedsięwzięcie, aczkolwiek wykonalne.
granadziarz_3M / 2005-12-08 17:11:00 /
ale chodziło mi o to, ze moim zdaniem wymiana kosza nie powinna zmienic ustawienia talerza z atakiem. wydaje mi się, że w naszych wozach (fordach) te elementy sa wykonanane z jakąś zadowalającą precyzją (tzn. każdy jest taki sam), nie tak jak w Poldkach, ze każda część inna w zależności od różnych wiadomo jakich czynników;-)
Ja zmieniałem ze 3 razy sam kosz w capciu i nie powodowało to moim zdaniem żadnych zmian w zazębieniu.
bobik liil / 2005-12-08 18:53:19 /
A ja mimo wszystko sobie odpuszczę kombinacje.
granadziarz_3M / 2005-12-09 22:26:35 /
Jarek co robili w pomylonezach, bo mnie to zainteresowało, utwardzali po dotarciu???? Jak tak to ......... o fuck :) to na 100% nie Polacy :))
Rydzu liil / 2005-12-09 23:33:17 /
Ponieważ docieranie zębów już utwardzonych jest i bardziej energo i materiało - chłonne, więc jakiś pomylony racjonalizator wymyślił, że będą najpierw docierać miękkie koła (oszczędność energii, naszyn i materiału ściernego), a później je utwrdzą powierzchniowo, bo przecież ta obróbka (azotowanie bodajże) nie powoduje zniekształceń powierzchni..... Dlatego od któregoś tam roku we wszystkich pomylonezach wyły mosty, chyba że w porę zostały w serwisie zalane olejem 85W/140.
granadziarz_3M / 2005-12-10 11:13:01 /
Camaro - raz jeszcze prośba: znalazłem czwarty zestaw przełożeń do MT75 z dzwonem pod R4 DOHC. Tym razem 3.61-2.08-1.36-1.00-0.83 i wsteczny 3.26. Zastosowanie w Sierrach i Escortach Cosworth 4x4.
Sprawdź w swoich kwitach, czy istnieją jeszcze inne zestawy, pliiiz.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-18 23:36:14 /
nie czytalem tego watku a widze ze zostalem wezwany do tablicy po raz drugi
niestety nie mam tych przelozen
camaro / 2005-12-19 09:02:22 /
Wot, żałko :(
A może ktoś inny dysponuje wiedzą tajemną w owej kwestyi?
Mówiąc krótko - kompletowany jest zespół napędowy R4 pod skrzynię MT75 i jesteśmy na etapie zakupu skrzyni. Chodzi o wybranie modelu auta, z którego owa skrzynia ma pochodzić pod kątem optymalizacji zestawu przełożeń, zaś celem jest uzyskanie najkrótszych czasów 0-400m i 0-100 km/h.
Zakładając odpowiednio wysokie przełożenie dyfra przydałaby się zatem jedynka "poniżej" 3.60 i dwójka poniżej 2.00. Gdzie szukać ??
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-19 09:27:10 /
Borg warner od sierry cosworth....mnie nie pasuje jedynie cena,bo bym ją łyknął.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76045172
Pozdro:)
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-12-19 15:54:05 /
Czy ma sens taki układ w granadzie?
silnik 2,9 12v+skrzynia MT 75+dyfer od scorpio cosworth ze szperą.
Może lepiej nie rzezbić i założyć dyfer od 2,3 granady.
Miałem zakładać silnik cossiego ale po przeliczeniu kosztów na razie sobie odpusciłem.jestem w trakcie prac nad montażem (przymiarki)dyfra od skorpiaka ale jak nie będzie cossiego to zastanawiam sie nad sensem tej pracy.Czy 145 konne 2,9 bedzie ciągnął dyfer od cossiego.Może ktoś wie jakie przełożenie ma dyfer od zwykłego 2,9 a jaki ma cossi.
Ewentualnie jaki dyfer byłby nalepszy do w/w zestawu.
mario75 / 2006-06-05 23:07:06 /
z 2.8 lub 2.3 bedzie lepszy pocisk :)
Zakrzak! / 2006-06-06 00:01:31 /
Ja bym polecał most od Grandzi 2.3 (3,64) - moim skromnym zdaniem idealne połączenie lepszego przypiesza i nadal sensownej Vmax i spalania.
Czy duże byłyby różnice w V/max między tym od cossiego a tym z 2,3.Bo szczerze chodzi mi o coś co miało w miare niezłe przyspieszenie i sporą prędkość.
Cz ta szpera ze scorpiaka jest wykorzystywana w czasie normalnej jazdy czy tylko podczas uślizgu jednego z kół?
mario75 / 2006-06-06 14:48:37 /