Witam wszystkich
Jestem nowy na tym forum i mam takie duże pytanko na początek do grona expertów
Mam silnik Granady 2.3 V6 na hamowni wyszło mi ze ma 70 KM
I chciałbym podnieść moc w miarę w rozsądnej cenie
Na razie chodzą po głowie pomysły w stylu:
- wymiana kolektora na ten od 2.8 i założyć trzy gaźniki
- założyć turbinę mechaniczną (kompresor) [tyle ze nie wiem od czego]
- założyć zwykłą turbinę najlepiej dwie mniejsze tak żeby niebyło turbo dziury
Ma ktoś jakieś inne propozycje lub opinie na ten temat
Pozdro
Niko / 2005-12-02 15:54:52 /
zanim zaczniesz tjuningowac.. wyremontuj silnik by osiagal seryjna moc
DeMaDeS / 2005-12-02 16:03:24 /
hehe
2,3 70KM DOBRE;-)
na początek zmień hamownię, albo silnik:)
a potem użyj wyszukiwarki i poczytaj sobie o rasowaniu silników:(
bobik liil / 2005-12-02 16:05:31 /
Te zawrotne 70KM świadczą o tym, że chhyba silnik ci sie kończy. Za 400 zł kupisz 2.3 które będzie miało około 100KM, za 800zł - 2.8 z około 130KM(gaźnik). Koszt montażu kompresora bądź turbiny mieści się w przedziale 5-9 tys... Koszt kapitalnego remontu twojego silnika to około 2-4 tys... Sam oblicz co ci się bardziej opłaca. Pozdrawiam
Śmietan / 2005-12-02 16:08:57 /
Cze!!!
A mierzyli moc na kołach czy silniku?? Bo z tego co wiem to zupełnie dwie różne historie.
Najpierw załóż 2.9 albo 4.0 a później możesz kombinować z turbinami ;-) szkoda poczciwego i chyba dość zajechanego 2.3 na takie rzeczy ....
MikeB4 / 2005-12-02 16:34:39 /
Witam! 70 KM... to tyle, co moja warszawa, możemy się pościgać hehe ;) Jeśli to faktyczna moc twojego silnika, to najpierw zapędź utracone koniki do cylindrów (kupa kasy) lub znajdź inny silnik, a potem pomyślisz, co dalej. Spróbuj skorzystać z wyszukiwarki http://www.capri.pl/services/forum , bo na forum jest cała masa informacji, które Cię interesują. Jeszcze co do nazewnictwa: jeśli istnieje "turbina mechaniczna", to istnieje także "pasek zębaty mechaniczny" lub "łańcuch mechaniczny" http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina
pzdr!
...albo raczej "wał korbowy mechaniczny", heh :P
z tymi trzema gaznikami to ja nie wiem czy wyjdze "za rozsadna cene", bedzie to zarlo tyle beny ze sie nogami nakryjesz
Turbina mechaniczna --- hmmm....ciekawe :)
a moze to chodzi o sprezarke mechaniczna ale to tez raczej za rozsadne pieniadze nie bedzie
najpierw to zaladuj pod maske cos wiekszego jakies 4.0 albo 2.9 (moze byc Cosworth)
wedlug mnie wyjdze zdecydowanie taniej
Ligacz 3M / 2005-12-02 18:43:41 /
Witam ponownie !!!
Samochód był hamowany z instalacją gazową. Prawdopodobnie zapłon,gaźnik i wszystko inne ustawione pod gaz. Czytałem forum i najwięcej dowiedziałem się o podtlenku azotu. Chodzi mi głównie podniesienie mocy i jej dostępność non stop. Jestem ciekaw czy ktoś z forum uturbił lub założył kompresor do V-ki, i jakie są tego koszty. Czy kolektor od 2.9 pasuje do 2.3. "- założyć turbinę mechaniczną (kompresor)" - mój błąd zabrakło słowa o napędzie mechanicznym.
Liczę na odpowiedźi na temat bo na forum jest dużo informacji ale nic konkretnego z nich nie wynika :)
pozdrawiam
Niko / 2005-12-02 20:03:58 /
Przecież dostałeś konkretne informacje. Najpierw doprowadź silnik do porządku, a potem pomysl o tuningu. Dostałeś tez info, że lepiej znaleźc drugi silnik niż zakładac turbinę. Nie warto. Chyba, że masz za duzo kasy i koniecznie chcesz zostawić oryginalny silnik, ale wątpię.
Powodzenia
Piotr Siemiątkowski (Irpac) / 2005-12-02 20:12:43 /
Napisałem,że moc jest tak niska prawdopodobnie przez instalację gazową i dostrojenie silnika pod nią. Silnik był sprawdzany i ciśnienie jest w normie. Jeśli już czepiacie się do mocy fabrycznej to jestem ciekaw który silnik po tylu latach legitymuje się mocą fabryczną. Co do wykresu z hamowni to wrzucę go gdy będę miał skaner. Przebieg mocy i momentu jest prawidłowy.
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=23730 to jest projekt chłopaka który założył kompresor do vr'a i moc przed modyfikacją też nie była taka jak powinna być.
Zależy mi bardzo na podniesieniu mocy w tym silniku i dlatego szukam kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie a nie pisze "zmień silnik" lub inne podobne. Nie jest sztuką zlecić taką przeróbkę firmie która się tym zajmuje. Najlepsza jest satysfakcja z własnoręcznej pracy. Zaplecze tchniczne mam dobre - jest to Politechnia Białostocka.
pozdrawiam
Niko / 2005-12-02 20:26:12 /
wydaje mi sie ze celem jaki sobie stawiasz jest przyklejenie na tylna klape znaczka turbo hiper power tuning
powinienes skierowac te pytania na strone tuning.pl lub podobna
owszem, mechaniczna sprezarka na V6 to byloby cos ciekawego, ale nie zaklada sie tego na zajezdzony silnik z gazem zeby podniesc moc, taki silnik nie wytrzymalby jazdy probnej z turbo
gdyby chodzilo ci o efekt podniesienia osiagow a nie o napis turbo to powinienes kupic 2.8/2.9, ewentualnie go wyremontowac i dopiero jak bedzie to niewystarczajace kombinowac z przerobkami
camaro / 2005-12-02 21:10:08 /
70 koni to mialo 1,6 i nie gadaj ze po paru latach tyle zostanie z 2,3. Chyba ze podali Ci w kW i przeoczyles ten szczegol ;p
Co do ustawienia gaznika pod gaz to cos takiego nie istnieje (chyba ze zatkanie go do polowy gabka w filtrze), aparatu zaplonowego (zgodze sie ale tylko zeby lepiej chodzil na gazie a nie gorzej, czyli ponad 100 koni tez powinno byc) a mowiac "wszystko inne" nie wiem co miales na mysli... pompy wodnej i alternatora sie nie da przestawic "pod gaz".
Skoro cisnienie masz dobre, to ustaw jeszcze zaworki, zmien swiece i kable w razie potrzeby, uruchom na benzynie, zaloz SPRAWNY gaznik, koniecznie od 2,3. Potem sprawdz aparat zaplonowy - palec kopulke oraz najwazniejsze - regulator podcisnieniowy i odsrodkowy. Rozumiem ze zaplon na modul a nie na platynki. Wsadz nowy filtr powietrza, sprawdz czy nie ma zwezek w dolocie, ustal czy nie zapchany wydech. Ustaw zaplon wg zalecen fabrycznych i dopiero na hamownie. Bo narazie to byla chamownia chyba :(
Gwarantuje ze powinno byc ponad 100 konikow niezaleznie czy silnik bierze troche oleju czy nie.
Jesli ten silnik to pazdzierz, mozesz go remontowac (rzeczywiscie ponad 2 tysie) wiec lepiej kupic zdrowe 2,8 i do niego kombinowac turbine jesli 160 koni z k-jeta bedzie Ci malo (tyle wlasnie jest do osiagniecia z 2,3 turbo).
Mysza liil (EM) / 2005-12-02 21:20:27 /
a wy dalej swoje gaz, już jest zdemontowany, nalepek nie bedzie bo niema gdzie, co będe oszukiwał budujemy z kolegami pojazd typu min dragsterCar i juz zakupilismy ten silnik, bo prawdopodobnie jest idioto odporny, cała konstrukcja nie będzie ważyć wiecej niż ok.400kg, silnik taki a nie inny bo tanio kupilismy granade z takim silnikiem.
Wiecie w czym były montowane te kompresory konkretnie gdzie możemy szukac tego typu cześci, za w miarę rozsądne pieniądze.
ten post nie jest to bicie piany poważnie zalerzy nam na tym aby to jeźdźiło
pozdro :)
Niko / 2005-12-02 21:22:19 /
Przysiegam ze sie nie konsultowalismy z camaro ;)
Mysza liil (EM) / 2005-12-02 21:22:26 /
jeżeli masz: "zapłon,gaźnik i wszystko inne ustawione pod gaz" to moze bys dał cynk jak to sie robi?? szczególnie mnie interesuje jak sie gaźnik i wszystko inne ustawia pod gaz?? Tym bardziej, że dzięki temu silnik 2,3 osiąga niesamowitą moc 70ps:) może wystarczy ustawić zapłon,gaźnik i wszystko inne pod turbine i bedzie git?? :-) to zarty:) bez urazy.
A tak poważnie to wszyscy Ci dobrze piszą. Najpierw jeżeli chcesz mieć radochę że coś sam zrobiłeś i masz zaplecze to poszukaj tych brakujących 40km w tym silnku.
A sensownego turba, raczej sam sobie nie "uspawasz"
bobik liil / 2005-12-02 21:24:06 /
panowie
pierwszy konkretny post jest "myszy" na taki temat mozemy rozmawiac a nie czepiac sie słownictwa i tego jak ja ziterpretowałem wykres chodzi nam o konkretne rozwiazania,
ok
silnik ma 100PS jak podnieść w nim moc i moment za rozsądne pieniądze
pozdro :)
Niko / 2005-12-02 21:28:21 /
pewnie na eBay-u znajdziesz to czego szukasz, ale zapmnij o rozsądnych pieniądzach.
A na pocieszenie to jest 2,3 na gazie;-) http://www.capri.pl/photo/b/d/42f0683f9ecbd.l.jpg
bobik liil / 2005-12-02 21:58:44 /
oto konkrety o ktore pytasz, do kazdej z tych opcji silnik musi byc w idealnym stanie bo zajezdzisz go bardzo szybko:
-sprezarka mechaniczna nigdy nie byla montowana seryjnie do tego typu silnikow, chodza plotki ze ktos kiedys skonstruowal cos co bedzie pasowalo do V6 ale o ile wiem nikt z nas tego nie widzial nawet na zdjeciach
- NOS - byc moze ktos to juz zakladal do V6, Bulas? , ale do tego silnik musi byc absolutnie nowka sztuka
-turbina, bylo troche seryjnych wynalazkow, gaznikowe turbo mialy moc maksymalna taka jak 2.8 z wtryskiem, za to dol duzo gorszy, 2.8i turbo to juz cos lepszego ale ciezkie do dostania
biturbo nigdy nie wystepowalo seryjnie w V6
ostatnio do Gryzlin przyjechal poldolot z 2.9 biturbo, byl niezly ubaw ale silnik prezentowal sie calkiem niezle, tylko chyba slabo dzialal
przejrzyj sobie strony www.burtonpower.com
camaro / 2005-12-02 22:01:12 /
dodam ze ostatnio calkiem tanio na ebayu poszedl kolektor ssacy offenhausera pod 4-gardzelowego holleya, 320 euro, zazwyczaj sa drozsze
camaro / 2005-12-02 22:03:17 /
panowie
czyli nikt nic niewie nikt nic nie widział?
to co mam usiąść i płakać??
ja nie wiem ze to sie nieda wiec zamierzam to zrobic jeszcze niewiem jak ale zrobie :)
pisaliscie żeby szukac na forum a przed chwilą napisałes ze nikt nic nie widział konkretnego z tym silnikiem wiec......
przeglądałem archiwum i kilku z forumowiczów chwaliło sie ze planuje uturbienie swoich wózków wiec moze ktos wypowiedziałby sie na ten temat.
a jak ja popełnie błąd to moze ktos na tym skorzysta, i nie pomełni :)
Niko / 2005-12-02 22:23:16 /
jezeli wogole rozmawiamy o podnoszeniu mocy to:
po pierwsze latwizna jest kupic wiekszy silnik i nowszej generacji
dla mnie zadna frajda wiele osob tak robi bo jest to tansze rozwiazanie i prostrze
po drugi jak stary kalsyczny samochod to szeroko pojety tuning nalezy wkonywac z duchem histori bliskiej daty pochodzenia samochodu
po trzecie najtansza opcja jak wogole wchodzi w gre to minimum 1600-1800 zl na przerobienie glowic pod zawory sportowe gniazda twarde przystosowane do zasiloania paliwem lotniczym lub nawet nitrometanolem ale tego jeszcze do konca nie przetestowalem poniewaz kwestia chlodzenia jest tu bardzo wazna
po czwarte aby przerobienie glowic mialo sens nalezy pomyslec o lepszym walku rozrzadu najlepiej semi sporti lub sprint typowo sportowego nie polecam brak wolnych obrotow i do jezdzenia zwyklego nie nadaje sie wg mnie
po piate zestaw turbo uzywany do silnika V6 z koloni kosztuje w granicach 2500-5000 zl i trzeba to jeszcze zalozyc, jest to turbina nisko cisnieniowa nie wmaga odprezania silnika oraz zakladania kutych tlokow i korbowodow
po szoste dobry wychech odpowiedniej srednicy i bez zbednych zalaman oraz przwezen za duza ilosc tlumikow tez nie jest wskazana ale ich kompletny brak tazke nie wplynie dobrze
po siodme zalozneie wiekszego gaznika z koletorem do mnjeszego silnika lub zrobienia prawidlowego zasilania powitrzem nie musze mowic ze to podstawa najmniejeszgo nawet podnoszenia mocy ale taki zabieg wiele nie pomoze jezeli nie zrobimy czegos w silniku dodatkowo
to tylko kilka waznych zasad wiecej mi sie nie chce pisac bo mozna by cala ksiazke o tym napisac ja caly czas eksperymentuje co by tu zrobic aby miec jeszcze lepsze osiagi
moje capri jest 2.8 na gazniku ma przebudowane glowice wydech inny walek wiekszy gaznik z kolektorem zwiekszona iskre i zasilane jest paliwem lotniczym, efekt taki ze jak narazie nikt nie ma szybszego w polsce jezeli chodzi o sprint na prostej, jedyny porblem jaki mi sie zaczyna pojawiac to moc powoli zaczyna przerastac przyczepnosc auta do nawierzchi i to jest kolejne wyzwanie co zrobic aby tak nie bylo
CHUDER / 2005-12-02 22:29:37 /
a co do turbo to ja zakladam do swojego auta postawilem sobie takie wyzwanie zobaczymy co z tego wyjdzie jak bedzie zalozone
CHUDER / 2005-12-02 22:35:11 /
brawo kolejny post na temat to juz drugi
oto własnie mi chodzi
koszt przerubek w granicach ok.5tys
i jakies konkretne rozwiązania
temat nadal otwarty :)
"CHUDER" napisz cos wiecej o swoich przeróbkach jesli to nie tajemnica i do kogo trzeba uderzyć aby się dowiedzieć konkretów
pozdro
Niko / 2005-12-02 22:35:26 /
za ile? jak? czemu? kiedy planujesz to zrobić za tydzien, miesiąc, rok?
napisz czy robiłes te przeróbki sam czy posiłkowałeś sie jakąś profesjonalną firmą?
Niko / 2005-12-02 22:38:23 /
niko - wystarczyło dobrze poszukać...
http://www.capri.pl/forum/3c7c91dc42c24#3c7d43411a5c8
zajrzyj też tutaj ;-)
http://www.capri.pl/page/401669ac21680
ogólnie da sie do 2.3 V6, ale efekty są raczej mizerne za to koszty horrendalne. Tanio to sie nic nie da zrobic z silnikiem - najwyżej go umyć chyba.
Podajesz za mało szczegółów - tu o gazie - tu, że wymontowany - nikt z nas nie jest jasnowidzem żeby tych szczegółów sie domyślać.
Tak pozatym 70 KM to po prostu porażka jak na 2.3 V6 - trzebaby konkretny remont, szlify, wymiana panewek, tłoków, zrobienie głowic ..... dopiero wtedy można myśleć o turbo. Sam remont to najmniej 3000 zł dołożyć turbo i to zestroić to kolejne tyle ...... a ile docelowo uzyskasz z 114 bazowych koni ? 180 ? 190 ?
za 6000 zł to już ładne 5.0 EFi z Mustanga (ze skrzynią i osprzętem) kupisz. Ma to bazowo 225 KM i znaczy moment obrotowy - a palić będzie mniej niż 2.3 v6 turbo. Do niego wtedy są dedykowane zestawy sprężarek mechanicznych a koszt sprężarki nie jest jakiś kosmiczny nawet w przypadku nówki szutki. Można podejść do 400 KM a to juz naprawde sporo problemów przy utrzymaniu kierunku na wprost ;-)
MikeB4 / 2005-12-02 22:38:24 /
do mnie ja sie tym zajmuje na codzien
ja robie swoje a ludzie na forum pisza dlatego zadko tu pisze
CHUDER / 2005-12-02 22:39:25 /
Chuder masz recht!! niech zostanie 2.3
silnik niech zostanie, proponuje wyregulowac doprowadzic do odpowiedniego stanu układ zapłonowy zregenerowac gaźnik wsio dobrze ustawic, pojechac na hamownie i sprawdzic co sie okarze, jak dalej będzie mało to możesz zrobic głowice (jeśli tak jak piszesz ciąnienie jest oki) i będziesz miał moc o połowe wiekszą (przy pokazji można robic polerki poprawy pasowań itp its, ale o tym wszystkim już na stronie jest conajmniej dużo, wiec znajdziesz napwno.
jak będzie Ci dalej mało to możesz myślec o turbinach i bajerach.
grabasz / 2005-12-02 22:41:55 /
a w tym roku na wiosne bede zakladam trubo wszytkie czesci juz mam
kto mi to wykonywal zwykly zaklad obrobki silnikow spalinowych po udzieleniu im wskazowek na temat tego co maja mi wykonac i ja u siebie w warsztacie reszte
CHUDER / 2005-12-02 22:43:57 /
ustalilismy ze ma 100PS
temat zaczyna sie rozkrecac i coraz wiecej konkretów pada ale te linki co podałes to tylko gdybania cały czas piszecie o wiekszym silniku. Tu mamy temat 2.3V6 i nim sie zajmujemy może cos z tego bedzie
"CHUDER" podaj jakies konkrety jesli możesz albo jakieś namiary na siebie (email jak wolisz)
Niko / 2005-12-02 22:46:24 /
jest w profilu
ale prosze chuder@capri.pl
CHUDER / 2005-12-02 22:48:43 /
ale ide na browara bo piatek i przed komputerem mnie sie siedziec juz nie chce w razie co napisz
CHUDER / 2005-12-02 22:51:21 /
"CHUDER" chodzi o konkretne dane :
-jakie turbo
-jakie intercoolery
-kolektory wylotowe standart czy przerobione
-jakie zasilanie gażnik seria czy modyfikacje
-pompa pailwa seria czy..
-jesli seria gażnik to obudowany czy przewód do komory pływakowej wyrównujący ciśnienie czy inny patent
pozdrawiam zachecam innych do wypowiedzi :)
Niko / 2005-12-02 22:56:08 /
poczyaja może sie czegoś dowiesz:
http://www.modyfikacje.pl/index.htm
grabasz / 2005-12-02 23:40:16 /
"grabasz" prosiłem nie odbiegajmy od tematu którym jest silnik 2.3V6
przykładowe rozwiązania owszem ale konkretniejsze by sie bardziej nadały :)
pozdro
Niko / 2005-12-02 23:52:36 /
www.fordcapri.de - kliknij na dział TurboMay
MikeB4 / 2005-12-03 02:18:45 /
niko, przemyśl jedną rzacz. Trzeba było napisać pierwszy post: mam silnik 2,3, chcę do niego załozyć turbo, mam na to 5000 i pewnie cała dyskusja inaczej by sie potoczyła (ja bym np. sie nie odzywał, bo turbo mnie nie interesuje, ale wiem napewno, że w ledwo dychającym silniku to nie jest dobry pomysł).
Ale Twoj pierwszy post zabrzmiał dla wszystkich chyba: mam ledwo dychające 2,3 (70ps) słabo działa, chce go dobic turbiną;-) i to jeszcze za nieduże pieniądze. i stąd te wszyskie komentarze o remoncie lub wymianie silnika. W trakcie nam wyjaśniłeś lepiej o co Ci chodzi, no i chwała Ci za to.
Ja już sie nie odzywam, ale myslę, że nie powinienneś liczyć postów, które są według Ciebie na temat, jeżeli ten temat sam zmieniłeś w trakcie.
Ja znikam z tego wątku.
Pozdrawiam
bobik liil / 2005-12-03 09:27:46 /
niko rozumiem chcesz gotowego rozwiązania i dokładnego algorytmu co masz w tej chwili zrobic?? takie coś jak "podniesienie mocy w 2.3v6 dla opornych"?? jak masz takie podejście to sam i tak tego nie dokonasz wiec po co pytanie??
grabasz / 2005-12-03 11:02:06 /
mój błąd ze podałem wynik hamowni :)
duzo ludzi wypowiada sie niemaja wogle pojęcie o tym co pisze przepisnie gazety nie swiadczy o tym ze ktoś posiadł jakąś konkretną wiedzę. no i czepianie sie słownictwa ale to juz mamy za sobą i teraz mam nadzieje posypią sie konkretne posty o tematyce forum "silnik i okolice"
a sprawa turbo jest jednym z trzech pomysłow ktore chodza aktualnie po głowie
przypomne:
- założyć kolektor od 2.9 i na to trzy gażniki (czy kolektror pasuje?)
- założyć turbinę o napędzie mechanicznym (od czego?)
- założyć tutbinę napędzaną spalinami :)
- inne propozycje??
założenia ogólne koszt ok.5tys i silnik ma katalogowy moment i katalogową moc
pozdrawiam
Niko / 2005-12-03 11:07:45 /
chodzace mi po głowie 3 pomysły sa do zrobienia i w moim zasięgu
piszac tu miałem nadzieje ze pomożecie mi zdecydowac sie ktory znich bedzie lepszy lub podacie jakies inne rozwiazanie jestem świadomy że nie otrzymam instrukcji typu komponent A umieść w miejscu D :)
interesuje mnie jak to widzicie. co jest efektywniejsze? lub z jakim problemem moge sie spotkac zmieniając "to" lub "owo"
czy ktos juz robił cos podobnego czy chodź planował
Niko / 2005-12-03 11:22:09 /
ja to widze tak tanio i we własnym akresie usprawnic silnik i zrbic głowice przy dobrych wiatrach jesteś w stanie dojśc do 120-125 KM czyli o 1/4 wiecej niż masz teraz a to hyba dobry wynik.
a co do pomysłów to masz 3 wyjścia:
1-zrobic ten silnik
2-wstawic inny
3 uturbiac,
konkrety co do wymiany modyfika cji i uturbiana są na forum omówione wiec wysrtarczy poszukac.
ale najtaniej bęzie zrobic wersje nr1.
grabasz / 2005-12-03 11:44:39 /
Ja na Twoim miejscu wsadziłbym większy silnik, ale skoro na upartego chcesz brnąć w 2.3 V6. To zacznij od wyremontowania go, wypolerowania kolektorów, zregenerowania gaźnika i prawidłowego wyregulowania go (jak się okazuje to wcale nie jest takie łątwe, bo w dzisiejszych czasach już rzadko kto umie to dobrze zrobić), jak już silnik będzie w stanie fabrycznym to poszukaj sobie (najlepiej na niemieckim E-Bayu) kitu Maya i go załóż - jest on dedykowany do 2.3V6, więc moim zdaniem nie ma co brnąć w sprężarkę mechaniczną, którą nie wiadomo jak, od czego itp założyć do tego silnika. Co do podtlenku to wcale tak nie niszczy silnika jak niektórym się wydaje, to wszystko zależy od tego jakiego przyrostu mocy spodziewasz się po N2O. Przy rozsądnych dyszach i sporadycznym używaniu silnik nawet tego nie odczuje - owszem żeby nie odczuł musi być w naprawdę dobrym stanie. Myślę, że czeka Cię naprawdę duuuużo roboty i wysooookie koszty poprawienia fabryki przy tym silniku, znacznie rozsądniej byłoby zaopatrzyć się w 2.0 Pinto i z nim kombinować (za te same pieniądze możesz się spodziewać naprawdę szybkiego autka), albo wsadzić 2.8V6, 2.9V6 (za tą kasę nawet 24 zaworowego Cossiego), czy 4.0V6, 5.0V8, albo Cossiego 2.0...
Mimo wszystko fajnie, że ktoś chce ulepszać 2.3V6, bo jak już wzmocnisz ten silnik i powiesz nam jak to wyszło to może skorzystamy z tego i my. Na Twoim miejscu zgłosiłbym się do Pająka, on z całą pewnością powie Ci więcej niż my na ten temat. A jeśli naprawdę bardzo Ci na tym zależy to odezwij się do mnie na priva postaram się skontaktować Cię z kumplem zajmującym się problematyką N2O i turbin wszelakich.
Pozdroxy
Wroniasty / 2005-12-03 11:58:32 /
dysponując taką kwotą niebawił bym się w uturbianie.. jestem zwolennikiem rozwiązań prostych i wytrzymałych a uturbione 2,3 z niewiadomo jakim przebiegiem nie będzie ani prostym ani wytrzymałem rozwiązeniem..
do granady powinieneś zakręcić się za silnikiem 4,0 od explozji lub 2,9 cossie..
w kwocie powinieneś się zamknąć.
komplikacja przy montarzu takich silników będzie mniejsza niż montarz turbo.. :)
za to będziesz dysponował ponad 300Nm momentu obrotowego i sporą niezawodnoscią..
Trójkąt / 2005-12-03 12:26:54 /
Niko - czytam te twoje wypociny od kilkunastu godzin i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jedynym człekiem w tym wątku, który [cytując autora wątku] "nie ma w ogóle pojęcie o tym co pisze (przepisanie gazety nie swiadczy o tym, ze ktoś posiadł jakąś konkretną wiedzę)" jesteś właśnie ty. Na dodatek sprawiasz wrażenie głuchego na każdą formę odzewu na swoje pytania - czy to wyrażoną w postaci opinii, czy też prośby o wyjaśnienie. Dostałeś pytanie, czy moc 70 PS była na kołach czy na wale - odpowiedzi brak.
Kilku ludzi próbuje ci wytłumaczyć, że każda turbina jest mechaniczna [podobnie jak wał korbowy], a ty nadal dzielisz turbiny na mechaniczne i napędzane spalinami [czyli jakie? filologiczne? historiozoficzne?]. W obliczu twej prezentowanej oporności na wiedzę powątpiewam w możliwości owocnej współpracy dyletantów tego pokroju z Politechniką Białostocką, którą szanuję [kilku moich kumpli ukończyło tamże architekturę].
Przyjmij do wiadomości, że turbina gazowa jest urządzeniem mechanicznym, które zamienia energię i temperaturę gazów spalinowych na energię kinetyczną ruchu obrotowego swego wału - a nie na odwrót. Do podnoszenia mocy silników spalinowych służą SPRĘŻARKI, któe mogą być napędzane za pomocą paska zębatego lub zespołu kół zębatych z wału silnika [s.mechaniczna], albo też za pomocą turbiny umieszczonej w układzie wydechowym [turbosprężarka]. Tyle podstaw.
Zaś co do meritum kwestii - można zbudować czołg z płyt kartonowo-gipsowych, pokryć go warstwą substancji pochłaniającej promieniowanie radarowe, pomalować w wymyślny pięciokolorowy kamuflaż i wyposażyć w załogę z tytułami doktorskimi. Ale jeśli uzbrojony będzie w pojedynczego Kałasznikowa i napędzany silnikiem z "wuefemki" to wiele nim nie zwojujesz. Silnik Koeln V6 2.3 jest ustrojstwem potwornie opornym na zabiegi tuningowe, archaicznym konstrukcyjnie i technologicznie, produkowanym masowo [i tanio] z podłych materiałów i jakiekolwiek formy "podkręcenia go" do mocy ponad 180PS - niezależnie od metody [sześć gaźników, kompresor mechaniczny, turbo, NOS] kończą się zawsze w jeden jedyny sposób - totalną demolką kadłuba i zespołu korbowo-tłokowego. Firmy o potencjale badawczym deko większym od w/w uczelni w grodzie nad rzeką Supraśl [choćby Mayturbo cytowany przez Mike B4] mogły spokojnie podnieść ciśnienie ładowania i oferować 200- czy 220-konne Capri 2.3 Turbo. Ale nie zrobiły tego z prostej przyczyny, wskazanej 3 linijki wyżej.
Dlatego dobrzy ludzie na tej stronce radzą ci zajęcie się innym silnikiem - jeśli musi to być Koeln V6, to szukaj 2.9 [zdzierży 220PS bez ingerencji w tłoki, korby i panewki], Coswortha 2.9 24v [seryjnie 207PS, a 250 bez wysiłku], albo Explorera 4.0 [wersja OHV przyjmuje do 280PS]. Jesli wystarczy żeby był to Ford V6 - to Mondeo ST 3.0 spokojnie po zmianie chipa daje 260PS. Jeśli V6 a niekoniecznie Ford - to proponuję Alfę 3.2 [do 300PS], VW VR6 [280PS bez sprężarek] albo Audi V6 3.2 [też ponad 270, a w wersji turbo i ponad 500PS]. Jeśli musi być Ford, a nie musi być V6, to Cosworth R4 z Sierry czy Escorta RS ma 300PS na samym chipie, a korby, wał i blok wytrzymują tuning do 550PS.
Przemyśl to sobie jeszcze raz i uwierz, że świat wokół składa się nie tylko z zawistnych debili, którzy chcą ci uniemożliwić zbudowanie twej wymarzonej zabawki. Niektórzy naprawdę dobrze ci życzą :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2005-12-03 12:36:42 /
jezeli dobrze rozumiem, to z ktoregos postu niko mozna wywnioskowac ;p ze uparl sie na te 2.3, bo ma taki silnik i na jego podstawie chce zbudowac, cytuje : "mini dragstera o wadze nie przekraczajacej 400kg" ;]. i to chya wyjasnia niechec do innych silnikow.
pozdr.
KaczoR / 2005-12-03 13:05:00 /
panowie może troche przesadziłem ale często jeśli pokarze się ktoś nowy na forum to wszyscy po nim jada, chciałem posilić się wiedzą fachowców którzy posiadali lub posiadają takie silniki a nie z wami "walczyć".
[moc 70PS nie była na kołach][a silnik musi zostać 2.3 bo juz taki jest]
a jak z kolektorem od 2.9 pasuje do 2.3 można w ten sposób założyć trzy gaźniki?
pozdro
Niko / 2005-12-03 14:59:11 /
3 gaźniki:
http://www.capri.pl/forum/3edc88f7ad597#3f7c5f7132814
♠Zoggon♠ / 2005-12-03 15:15:06 /
"silnik musi zostać 2.3 bo juz taki jest"
Zrozum, że taniej będzie Ci kupić, zamontować i jeszcze podkręcić chociażby 2.9 24V Cossie niż bawić się z tym silnikiem... skoro masz pięć tysiaków, które chcesz wrzucić w ten silnik, to dlaczego do licha tak się upierasz, że musi być ten bo już taki jest? Oddaj go na skup złomu i kup sobie jakiś inny motor.
Wroniasty / 2005-12-03 18:23:44 /
Kurcze, jak ja lubię wypowiedzi krk4M'a :D !
Sowa {3M} / 2005-12-03 18:28:44 /
krk4Mjest moim idolem.
Niko jak koniecznie chcesz zwiększyć moc silnika 2.3 to jeśli chodzi o montaż kolektora z 2.9 to nie wiem czy ci podejdzie,prędzej kolektor z 2.8Efi do którego możesz zamontować nawet sześć gazników motocyklowych.Jeśli chodzi o sprężarkę mechaniczną to proponuję kompresor z Mercedesa np.CLK.Ciśnienie doładowania( oczywiscie jeśli seryjne ciśnienie doład. kompresora będzie nie wystarczające) ustalisz za pomocą zmiany średnicy kółka pasowago napędzającego kompresor.Do kompresora oczywiście musisz dorobić mocowanie oraz dotoczyć dodatkowe kółko na wale korbowym.Silniki Koeln mają generalnie stopień sprężania 9.2-1.Bezpieczne ciśnienie doładowania na takim sprężaniu to ok. 0.3-0.4 bara.Jak chcesz większe ciśnienie to trzeba odprężyć silnik.Ja osobiście nie bawię się w tego typu przeróbki więc moje informacje są tylko teoretyczne.Osobiście jeśli miałbym skonstruować pojazd o jakim wspomniałeś to prędzej wybrałbym lżejszy silnik.V-ka jest cholernie ciężka.A jak już to ma być lekkie to prędzej v8 3.5 z Rovera bo jest aluminiowe i lekkie.Taki silnik już kupisz w cenie od 1500 zl do 2500 zł.A przy masie 400 kg to nic ci więcej nie trzeba.Pozdro
Niko jak cos mam kolektor z 2.8 efi i go moge oddac .... za odpowiednia oplata
DeMaDeS / 2005-12-03 20:05:22 /
Orientuje się ktoś jakie miało parametry turbo dedykowane do silnika 2,3
pozdro
Niko / 2005-12-04 14:39:51 /
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_1_May-Turbo/capri_1_may-turbo.html
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Berkenkamp_Turbo/berkenkamp_turbo.html
Bitte...