logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » roznice w aparatach zaplonowych

roznice w aparatach zaplonowych

Czy jest roznica miedzy aparatami zaplonowymi od 2,3 i 2,8 (na gazniku)?

capriditutti / 2005-12-01 09:10:39 /


Kosmetyczne, ewentualnie roznica mniedzy motorcraftem a boschem, ale sa zamienne.

Mysza liil (EM) / 2005-12-01 11:51:02 /


aparat bedzie dzialal
czasem jest inny typ - motorcraft z niebieska kopulka, ale zmiana na boscha jest jak najbardziej mozliwa

jesli jednak dokladniej patrzyc na sprawe to tych aparatow jest naprawde sporo, pewnie 30-40 roznych numerow, byly zmieniane rocznikowo, pojemnosciowo i w zaleznosci od modelu samochodu
jesli chcesz miec identyczny to szukaj po numerze na obudowie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-01 11:54:50 /


camaro podaj jesli masz gdzieś numery kat. z beru, eps lub hansa priesa kopułki do 1,7 V4 .dzieki

capriman / 2005-12-01 13:04:39 /


moge Ci podac numer forda, albo sprzedac takowa za 41zl
podrobkami sie nie zajmuje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-01 13:10:04 /


Czy aparat zapłonowy z 2,8i automat ma inną charkterystyke od aparatu z 2,3 manual 4 biegi.O co chodzi w kolorowych oznaczeniach aparatów zapłonowych.W dziale garaż przy opisie układu zapłonowego 2,8 jest wyrażnie zaznaczone w szczegółach serwisowych jaki kolor oznaczenia i manualna skrzynia.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-19 11:50:02 /


20 lat temu może i miało t jakieś znaczenie, ale.... teraz to trzebz brać każdy jeden któwy nie ma luzów, podpiłowanych sprężynek i nie ma zatartego tegulatora odśrodkowego.
A co co różnic, to może niech Camaro się wypowie jak to wygląda katalogowo

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-20 17:27:43 /


Chętnie poczytam o szczegółach jeśli Camaro ma takowe informacje i zechce sie podzielić :)

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-20 18:07:15 /


pomijam roznice w typach aparatow widoczne golym okiem
bylo bardzo duzo roznych aparatow wygladajacych tak samo, kazdy na obudowie ma nabity numer czesci
Np. Capri 2.8i ma 78TF 12100 GA
manuale i automaty mialy zazwyczaj inny aparat, Granada i Capri z tymi samymi silnikami tez miewaly inne
jak dostane numer z aparatu to moge podac z jakiego modelu pochodzi

ale nie podam danych charakterystyk przyspieszacza odsrodkowego itp

Wiekszosc podobnych aparatow bedzie dzialala bez znaczacej roznicy, ale lepiej miec taki jaki powinien byc, ktos madry to wymyslil

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-20 21:32:01 /


Camaro,proszę oto nr aparatu-82TT 12100 LA.Jeśli sie okaże,że to nie jest aparat w mojego silnika to wiem gdzie pojechał,ale nie wiem czy do odzyskania.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-21 18:15:51 /


zakladam ze zle przeczytales i jest to 82TF 12100 LA , potwierdz
jest to elektronik z Granady 2.3H po 8.81

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-21 21:25:10 /


Możliwe że tak.Czyli juz wiem na 100% że aparat z 2,8i automat pojechał w polskę.Kumpel ma troche klamotów i gdybym wiedział czego szukac byłoby łatwiej.Czy mogę liczyć na pomoc jak pojawi się następny problem z rozszyfrowywaniem?

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-21 22:51:58 /


jasne, nie ma problemu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-21 23:17:34 /


Podepnę się tutaj co by nie tworzyć nowego wątku.

Co to za aparat od R4? , ma dwa wyjścia na podciśnienia ?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-12 20:58:31 /


Miałem coś takiego w silniku od scierwa. Jeden weżyk jest standardowy (przyspiesza zapłon), drugi opóźnia. Dodam,że miałem to z wersji skandynawskiej.


Pzdr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-12 21:36:42 /


A jak to było w gaźniku podpięte, od przyspieszenia do gaźnika za przepustnicą, a od opóźnienia ?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-13 00:41:38 /


Chyba powinno być tez do gaźnika, ale przed przepustnicą i mam chyba nawet takiego webera DGAV z dwoma rurkami, jedna jest standardowo za pierwszą przepustnicą od strony dekla zaworów, ale druga też jest za przepustnicą(drugą przepustnicą) ale od strony nadkola i jest mniej więcej w połowie gaźnika.

Co sądzicie?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-13 00:47:10 /


Zgadza sie Palio. Ten szajs pochodzi z wersji skandynawskiej. W kolektorze ssacym byla jeszcze jakas recyrkulacja, weber DGAV mial dodatkowy krociec w gornej pokrywie, blok miał zamontowaną grzałkę itd... Andrzeju, daj sobie spokój z tym aparatem. Załóż najlepiej zwykłą membrankę podciśnienia i podłącz standardowo. (chociaż to tez nie jest proste, bo to co ford zrobil z podcisnieniami w pinciaku w latach 82-85 to zakrawa na jakąś zdziczałą japonię...)

Mysza liil (EM) / 2007-01-13 09:07:41 /


Dzięki Mysza, właśnie o to mi chodziło, myślałem, że to coś polepszy, bo teraz mam aparat typowy z podciśnieniem i nie jest źle.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-01-13 23:06:55 /


Podepnę się tutaj postanowiłem zregenerować aparat zapłonowy do mojej jedynki, na stronie "Garaż Marcina" znalazłem że taki o numerze 79 HF 12100RA jest do 1,6gt, a ja mam cztery sztuki od rzędówek i każdy jest inny i ma inne numery, podpowie ktoś który będzie prawidłowy i na co zwrócić uwagę czym się różnią

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-01 19:17:26 /


Generalnie różnice są niewielkie bo niby w czym mają się różnić . Jedynie inne są podciśnienia i co za tym idzie korekta wyprzedzenia względem prędkości obrotowej . Inaczej mówiąc mechanicznie zrealizowana mapa zapłonu . Jak nie będzie luzów nowy przerywacz, kondensator i kopułka oraz działające podciśnienie to każdy powinien pracować dobrze .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-01 19:55:34 /


Dokładnie tak. Różnią się co prawda nie tylko podciśnieniami, ale i pewnie ciężarkami i sprężynkami. Na stronie Konara (fordopedia.org) jest więcej danych.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-01 20:53:33 /


Po 40 latach na bank wszystko trzyma parametry i ma nielada znaczenie, który założysz.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-01 21:30:12 /


orządne czyszczenie to podstawa, zazwyczaj działa cuda. Ciężarki to trzymają parametry, gorzej ze sprężynkami:).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-01 21:42:40 /


Tak jak myślałem ale wolałem się upewnić bo jeden jest trochę wyższy a był na ww silniku, także jeden bez luzów wybrałem, rozebrałem wyczyściłem i zaczynam składać
pozdro.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-01 22:12:55 /