Na początku myślałem, że to ja nie umiem zminiać biegów, ale chyba sprawa niestety jest bardziej skomplikowana.
Mój problem ze wrzucaniem biegów w n9. Jedynka prawie zawsze wchodzi z problem- nie mogę jej wrzucić bo jakby coś fizycznie blokuje ruch lewarka. Trzeba próbować po kilka razy. Niezależnie czy po postoju czy w trakcie jazdy po mieście. Raz na 50 wbić jedynka wchodzi tak gładko, że zastanawiam się czy do dobrego auta wsiadłem. Z jedynką jest najgorzej, pozostałe biegi mają identyczny problem ale nie tak często. Ale też jest to irytujące. Wiem, że to nie najmłodsza konstrukcja, ale to chyba nie jest poprawne działanie. Olej wymieniłem na motula polecanego tu w innym wątku o n9, nie pamiętam teraz jaki, ale na pewno dobry...
Mam wrażenie, że to problem z wybierakiem, ale się nie znam... może to te synchronizatory czy coś?
Jak na razie to na 3000 km tylko raz mi wyrzucił bieg (3) zaraz po wrzuceniu...
Curtis_Capri / 2016-09-04 13:54:53 /
Sprzęgło? Na zgaszonym silniku biegi dobrze wchodzą?
brzezin / 2016-09-04 14:02:21 /
W sumie to samo mi przyszło do głowy. Sprzęgło, może łożysko igiełkowe w wale ciężko pracuje?
A zobacz czy z międzygazem będzie łatwiej. Jeśli tak to sprzęgło jednak bym sprawdził.
Na równym podłożu próbuj wrzucić bieg nie trzymając hamulca i ze sprzęgłem do dechy: jeśli auto bd próbować ruszyć to raczej nie skrzynia de gacto ale jak u mnie lozysko prowadzące w wale korbowym silnika.
A jak masz sprzęgło ustawione, w którym momęcie "bierze"? Może po prostu nie wysprzęgla do końca
Ignacy / 2016-09-04 16:15:22 /
Jak już zostało wyżej napisane, takie objawy ewidentnie wskazują na problem z rozsprzęganiem układu silnik-skrzynia biegów, a nie z wybieraniem przełożeń w samej skrzyni.
gryziu liil (EM) / 2016-09-04 16:26:15 /
Albo ten mały plastik pod wajchą.
Grzesiek_Rudy / 2016-09-04 16:32:40 /
Curtis, a pamiętasz jak mówiłeś "nie rozumiem czemu się wszyscy podniecają tą skrzynią z RXa"..
Chłopaki, ale sprzęgło powodowałoby problemy z wrzuceniem jedynki, ale jeśli jakkolwiek wysprzęgla, to przy wyższych biegach chyba by był spokój.
Bo skrzynie z rx-a są chujowe i nie kupujcie ich już więcej bo już 2x podrożały ;)
michalch83 / 2016-09-04 17:32:29 /
Wsteczny wchodzi bez zgrzytów na odpalonym?
Mysza liil (EM) / 2016-09-05 04:07:34 /
Ok. Dzięki za informacje wg których zrobiłem diagnostykę. Wygląda sprawa tak:
1. Zgaszony silnik, bez sprzęgła i hamulca nie wchodzi żaden bieg. Ruch lewarka jest fizycznie blokowany.
2. Zgaszony silnik i wciśnięte sprzęgło- pierwszy przebieg od jedynki do piątki był z małymi oporami przed każdym z biegów. Potem wchodził każdy bieg bez zastrzeżeń.
3. Po przebiegach z punktu drugiego, na zgaszonym silniku i bez sprzęgła- także wszystkie biegi wchodzą gładko.
4. Odpalony silnik, wciśnięte sprzęgło- pierwszy przebieg 1-5 wchodzi z oporami przed każdym biegiem poza 5. Kolejne przebiegi na wciśniętym sprzęgle wchodzą już łatwo. Potem puszczam sprzęgło, ponownie wciskam i znów są opory przed każdym biegiem.
5. Sprzęgło łapie dosłownie po 1cm od puszczenia...
6. Wsteczny wchodzi bez zgrzytów, z charakterystycznym "zapięciem"
7. Międzygazy nie robią jakiejkolwiek różnicy.
Czyli wychodzi na to, ze jest to problem z rozsprzegleniem? W co się uzbroić więc?
Jeśli chodzi o np. ślizganie się sprzęgła to coś takiego nie występuje. Można gwałtownie przyspieszać, redukować itd...
Curtis_Capri / 2016-09-05 19:31:27 /
patrz wyżej co napisał Mysza
Miałem podobny problem z rozsprzęglaniem skrzyni z tym, że miedzygaz załatwiał sprawę.
Wsteczny wchodził bez zgrzytu wchodził tylko jak go wrzucałem bezpośrednio z innego biegu (np szybkie przepięcie z jedynki), natomiast jak wrzucałem z luzu to zgrzytał dopóki nie zatrzymała się skrzynia.
#szaman / 2016-09-05 19:57:07 /
Chłopaki, ja tak mam w swojej czterobiegowej i wiem, że mi sprzęgło niedomaga, oraz że prawdopodobnie jest mało/brak oleju...
Również miałem tak w 4 biegowej, po zmianie na N9 również. (sprzęgło było ok)
Naciągnięcie linki załatwiło sprawę ;-)
#szaman / 2016-09-05 20:17:39 /
Ja bym sprawdził tak:
Zgaszony silnik,wrzucony bieg.
Wcisnąć sprzęgło i odpalać.
Jak zakręci bez oporu i auto nie drgnie to nie sprzęgło.
Jak będzie inaczej to sprzęgło.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2016-09-05 21:04:36 /
hmmmm...
,,5. Sprzęgło łapie dosłownie po 1cm od puszczenia..."
wąski77 / 2016-09-05 21:21:20 /
Niech mu ktoś w końcu naciągnie linkę sprzęgła a wszelkie problemy się skończą :))
Chyba że to nie pomoże to sprzęgło domaga się wymiany :)
Jeśli sprzęgło nie ma specjalnie luzu to i tak dla testu naciągnij bardziej linkę, jeśli większość problemów ustąpi to wyżej masz napisane co zrobić.
Trójkąt / 2016-09-05 22:43:00 /
5. Sprzęgło łapie dosłownie po 1cm od puszczenia...
Za nisko łapie. A przyczyn może być wiele.
granadziarz_3M / 2016-09-05 22:48:44 /
No dobra, czyli problemu szukać w zestawie sprzęgła?
Łożysko oporowe, docisk (to to takie ramię w kształcie skrzydła?), linka?
Jak tak nisko łapie sprzęgło to może linkę należy poluzować?
Curtis_Capri / 2016-09-06 09:59:28 /
Naciągnąć, stary, naciągnąć...
po pierwsze trzeba ruszyć dupę z przed kompa,i się za to zabrać,a nie dywagować
Buhaha :p
Ignacy / 2016-09-06 14:57:49 /
ja bym jeszcze sprawdził samo regulator linki sprzęgła o ile występuje
ja miałem własnie te zębatki uszkodzone tylko czasami udało się wrzucić bieg po wymianie na jakiś czas było dobrze bo okazało się że już samo sprzęgło niedomagało
Baytek / 2016-09-07 10:53:38 /
Ok. Udało się odrobinę poprawić pracę skrzyni/sprzęgła.
Naciągnąłem trochę linkę, teraz sprzęgło łapie to 2-2,5cm od puszczenia, więc nie jest tak źle. Biegi wchodzą trochę lepiej.
Trochę, bo o ile sporo łatwiej wbić teraz 2-3-4-R to niestety dalej ciężko wbić jedynkę. Sprawdziłem jedynkę z międzygazami też, ale nic to nie zmienia.
Curtis_Capri / 2016-09-07 12:48:37 /
No to jeszcze musisz naciągnąć.
a olej w skrzyni masz ?
Grzesiek_Rudy / 2016-09-07 13:04:48 /
Olej jest, nowy, zalany około miesiąc temu. Ok, jeszcze trochę podciągnę linkę.
Curtis_Capri / 2016-09-07 14:10:41 /
To, że jest nowy to zdążyłem przeczytać w pierwszym poście. Pytanie brzmi, czy jest jego wymagana ilość ? :)
Grzesiek_Rudy / 2016-09-07 14:12:45 /
Zacznij nim jeździć, a nie robić;-) Wtedy dużo rzeczy przestaje przeszkadzać...
bobik liil / 2016-09-07 14:23:34 /
Grześ, Ilość i jakość również, choć w tych temperaturach to i na 80w90 by działała.
Mysza liil (EM) / 2016-09-07 14:38:49 /
Sprzęgło nadal ciągnie, jak się da to podciągnij jeszcze i pojeździj trochę, może się ułoży. Między-gaz na jedynce nie będzie działał :) możesz co najwyżej wrzucać najpierw 2 a potem przepinać na jedynkę.
Jak się nie ułoży trzeba by zrzucić skrzynię i obejrzeć sprzęgło, może słoneczko krzywe albo tarcza uszkodzona.
Trójkąt / 2016-09-08 11:13:39 /
Podepnę się pod temat. Szukałem, ale niby objawy mam podobne a może nie...
Stanąłem po jeździe, silnik rozgrzany. Odpaliłem ponownie, coś jakby pękło, stuknęło i przestały biegi wchodzić. Na zgaszonym wchodzą, po odpaleniu już nie. Na zgaszonym wrzucam bieg, po odpaleniu auto rusza normalnie, ale już nie wchodzą inne biegi. z góry dzięki za pomoc, ładna pogoda a Druciak nie jeździ :-(
Lesioo / 2017-07-23 10:59:07 /
A silnik 2,9 skrzynie N9 5 biegów
Lesioo / 2017-07-23 11:13:15 /
Na moje oko to sypnęło się sprzęgło .
Też pierwsze o czym pomyślałem.
A nie ujeb... docisku czasem?
Szafa !G.O.P! / 2017-07-23 14:39:43 /
Jak załączysz bieg na wyłączonym silniku to po odpaleniu sprzęgło działa poprawnie ? Czy mimo wciśniętego sprzęgła cały czas ciągnie do przodu ?
Grzesiek_Rudy / 2017-07-23 14:53:51 /
Można sobie pooglądać czy nie widać czegoś złego przy pedale, albo przy łapie wyciskowej. Jeśli tam jest OK, to skrzynia z auta.
monti0 / 2017-07-23 15:49:03 /
Jak załączę bieg na wyłączonym, po odpaleniu zaczyna jechać dopiero jak puszczam powoli sprzęgło.czyli w sumie normalnie. ale na odpalonym biegi nie wchodzą
Lesioo / 2017-07-23 18:48:09 /
bierze wtedy w normalnym miejscu ?
monti0 / 2017-07-23 19:59:22 /
wydaje mi się, że tak
Lesioo / 2017-07-23 20:24:32 /
Jak próbujesz wrzucić bieg to zgrzyta czy próbuje ciągnąć ?
Ale jak konsylium wyżej obstawiam sprzęgło jako istotę problemu.
Trójkąt / 2017-07-23 21:45:16 /
Miałem bardzo podobnie , albo i tak samo , rozsypały się sprężynki a okładziny całe .
I się dziwnie samo naprawiło. Dziś tak jakby się odblokowało i biegi wskakują normalnie. Drut zaskakuje mnie coraz bardziej, tylko martwi mnie to, że może się zepsuć gdzieś w trasie a nie pod domem :-(. Więc może lepiej wymienić sprzęgło/? jeżeli to było sprzęgło...
Lesioo / 2017-07-25 19:31:46 /
Miałem identycznie jak kończyło się łożysko igiełkowe/pilotujące w wałka sprzęgłowego w wale korbowym silnika. Przez pół godziny problem z wrzucaniem biegów. Potem dwa tygodnie normalnie, aż jeb i koniec.....
Potwierdzam zeznanie dreda. To samo miałem :)
michalch83 / 2017-07-25 19:54:34 /
Czyli wymiana, dzięki za odpowiedzi
Lesioo / 2017-07-25 20:42:18 /
A wibracje podczas jazdy ponad 60km/h to też może być to? Takie, że czuć je na całej budzie auta, no i na skrzyni
Lesioo / 2017-07-25 20:46:20 /
Wibracje to raczej wał. To się wyważa, ale najpierw ocenia stan gumy (precla) jeśli wał go posiada, osiowość, poduszkę skrzyni etc.
chyba łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego w skrzyni też do wymiany.
jeżeli skrzynia idealna to będzie dobrze chodzić także bez łożyska w wale, ale jak długo ?
zenonDWR / 2017-07-26 17:12:43 /
Pilot wałka sprzęgłowego. To jedyne łożysko, które okresowo potrafi się samo nastawić. Ale nie jeździj tak, bo rozpieprzysz wałek sprzęgłowy.
granadziarz_3M / 2017-08-12 16:03:22 /
dzięki za odpowiedzi zamawiam sprzęgło, łożysko i wymiana
Lesioo / 2017-08-12 16:28:03 /