Mam pytanko, czy wstawienie do głowicy nadwymiarowych zaworów znacząco polepszy moc silnika i czy warto to robić. Zależy mi na dosłownie kilku dodatkowych konikach które możnaby uzyskać przy okazji remontu.
Pozdrawiam;
baaati / 2005-11-30 12:13:34 /
jeśli dodatkowo skorygujesz kanały w głowicy, wymienisz wałek na taki o dłuższych czasach otwarcia zaworów i zapodasz sportowy/e gaźnik/i to napewno pare koni więcej uzyskasz
♠Zoggon♠ / 2005-11-30 12:16:33 /
To ja sie podepne: czy da cos zalozenie do 2.0V6 kolektora ssacego z 2300 z duzymi kanalami (wersja 114KM) - czy moze kanaly w glowicy sa i tak za male i nie warto tego robic.
pmx (wiewior;) / 2005-11-30 13:49:48 /
jak kolektor bedzie mial wieksze kanaly niz glowica to na ich polaczeniu bedzie prog, przez niego silnik straci zamiast zyskac
aby cokolwiek zyskac trzeba poszerzyc kanaly na calej dlugosci od gaznika do zaworow
camaro / 2005-11-30 18:40:55 /
Temat wałkowany przynajmniej parę razy.
A słowo "nadwymiarowe" nie jest tu właściwe,bo odnosi się do zaworów dobieranych po remoncie głowicy odpowiednio do prowadnic zaworowych(w v-ce chyba nieosiągalne nadwymiarowe-ja próbowałem coś znaleźć)
Właściwe było by "większe" zawory.
Jak dla mnie-duży koszt-frezowanie gniazd,większe gniazda+większe zawory i całość dotarta....myśle że coś koło 1000zł...a może się mylę?
W przypadku standardowego remontu głowicy koszt to 250-300 zł.
A gdzie jeszcze nowe większe zawory...
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-11-30 19:15:44 /
mhm w mojej 2.0 v6 tłoki nie dochodza na równo z blokiem więc jakby zmienić wykorbienie to można by uzyskać większa kompresje,ale czy nie stuknie w zawory to nie wiem...albo tłoki z ggrzybem ;]
Burza / 2005-12-01 19:40:21 /