Montował może ktoś z was wskaźnik mieszanki paliwo-powietrze do 2.0 OHC-a.
Czy jest sens monitorowania i montażu czegoś takiego?
jacob81 / 2016-08-14 21:13:27 /
a to działa na podstawie sondy lambda, czy skonstruowano na przestrzeni lat jakiś inny czujnik ?
musisz mieć szerokopasmówkę.
albo robisz na stałe gniazdo w wydechu albo masz imadełko do końcowej rury.
Grzesiek_Rudy / 2016-08-14 21:36:20 /
Działa na podstawie lambda z tego co wyczytalem ale jak to zaadaptowac do ohc-a nie mam bladego.
jacob81 / 2016-08-14 23:32:59 /
Po pierwsze - musisz mieć szerokopasmówkęm i kontroler do niej, żeby podłączyć ten wskaźnik
Po drugie - co Ci da ta informacja? To ma sens tam gdzie możesz zmieniać mapę dawki paliwa. W gaźnikowcu ta mapa jest zdefiniowana na stałe przez rozmiar dysz - zmienić i tak nic nie jesteś w stanie.
Mógłbyś co najwyżej regulować mieszankę biegu jałowego na podstawie tych wskazań.
Konar / 2016-08-15 00:04:16 /
Przydatne po zwiększeniu mocy, można lepiej dobrać dysze.
Przemek S. / 2016-08-15 10:41:11 /
Jak lubisz pocisnąć to jak najbardziej wskazane bo widzisz co się dzieje na bieżąco i można podziałać z dyszami np
Mordian / 2016-08-15 11:23:31 /
Jacob przyznaj się że to do golfa ma być :)
najdos / 2016-08-15 12:34:45 /
A z czym to zgrac, byly jakies lambdy w sierrach lub w czyms pokroju ohc-a?
jacob81 / 2016-08-15 13:33:50 /
Z niczym tego nie zgrywasz, to jest oddzielny układ. Montujesz w wydechu sondę i do niej masz wskaźnik w aucie.Cała filozofia.
Grzesiek_Rudy / 2016-08-15 14:03:59 /
Tyle ze z tego co widze to sonda nie jest w zestawie. Czy tzn ze mogę dowolną dać od czego kolwiek ? Czy sonda jest indywidualnie robiona pod parametry silnika.
jacob81 / 2016-08-15 14:06:34 /
Zwykła sonda szerokopasmowa np. Boscha
Grzesiek_Rudy / 2016-08-15 14:15:27 /
Tu masz cały zestaw http://www.phjacus.pl/E82-Analizator-spalin-STAG-AFR-Zestaw-p2566.html jakbym miał trochę wolnej gotówki bym już zamawiał
Grzesiek_Rudy / 2016-08-15 14:19:22 /
Potrzeba przede wszystkim sondę szerokopasmową + kontroler. Zegar jest dodatkiem - pokazuje tylko chwilowe wskazanie. Sam kontroler jest w stanie zgrać się z RPM silnika i na laptopie pokazać wykres AFR względem RPM - to już jest bardziej przydatne. Najczęściej taki kontroler ma 2 wyjścia programowalne, tzn. Każde z nich może być szerokopasmowe/wąskopasmowe, np. by wpiąć zamiast zwykłej lambdy do oryginalnego kompa od EFI a jednocześnie widzieć co się dzieje rzeczywiście (o ile i gdzie jest za bogato / za ubogo).
Generalnie są 2 typy tych urządzeń - montowane na stałę, lub "diagnostyczne" w rurę wkładane.
Zależy kto jakie ma potrzeby. Te wkręcane są o tyle lepsze, że można z nimi pocisnąć na torze i nie wypadną, a z kablem wystającym z d.... bym się nie odważył :-)
Dla turbo - must have.
Konrad vel smasher / 2016-08-15 15:03:59 /