Witam! Wpadł mi w ręce Taunus 17m pb7 z motorem z granady 2.3 (yyp) 82r .Osobnik który przekładał silnik zaślepił podciśnienia,nie podłączył ssania przy tym blokując przepustnice w pozycji otwartej (przekręcając regulacje ssania na maksa).I wyrzucił cięgno które otwiera "klapy" przy dodaniu gazu na ssaniu (jak się mylę proszę mnie poprawić).Efekt jest taki że dopóki silnik się dobrze nie rozgrzeje jest masakra. Był bym wdzięczny gdyby ktoś mógł mi odpowiedzieć na kilka pytań,na które internet nie był mi w stanie w pełni odpowiedzieć albo źle szukałem.
1.Prawidłowe podłączenie podciśnień (są 3 wyjścia, u mnie z króćca "pod ssaniem" idzie wąż do aparatu,z lewej strony(patrząc z fotela kierowcy) wyjście jest zaślepione ,tak samo króciec wychodzący przy podłączeniu odmy(z przodu po prawej))
2.Połączenie elektryczne czujnik temperatury-ssanie-wskaźnik.Na chłopski rozum widzę to tak:
czujnik ma dwa piny, z jednego idziemy do wskaźnika który mamy podłączony razem z + z zapłonu,z drugiego na ssanie do którego podłączony jest też + z zapłonu (tu biegunowość raczej nie ma znaczenia?). I w tym miejscu mam problem bo po sprawdzeniu każde z wyjść na czujniku ma różna rezystancje- czy ja myślę w zły sposób (elektryka to niestety nie jest moja najlepsza strona :)) czy może czujnik leży?
3. Potrzebował bym znać mniej więcej długość tego cięgna (zaznaczone na rysunku).
Ad. 1
Podciśnienie spod ssania faktycznie do aparatu zapłonowego.
Zaślepiony gumowym kapturkiem króciec w automatach daje podciśnienie do modulatora.
Z trójnika "patrzącego" w kierunku jazdy wychodzi gruby wąż do odmy i cienki do zaworka od spodu obudowy filtra powietrza i dalej do siłownika przestawiającego klapę wlotu.
Ad. 2.
Schemat połączeń ssania elektrycznego masz tutaj:
http://www.capri.pl/image/forum/198683/68978
Ad. 3.
Cięgno mogę Ci zmierzyć jutro bo będę koło auta.
Konar / 2016-08-13 22:59:54 /
Dzięki wielkie Konar ! Trochę mi to pomogło ,jednak zastanawiam się tylko jak w takim przypadku podłączyć wskaźnik temperatury ?
Wskaźnik temperatury ma oddzielny czujnik wkręcony w bulbozaura.
Konar / 2016-08-20 21:23:06 /
Długość całego cięgna razem z zakrętami ma ok 7,5cm ,grubość 3,5mm.
Zmierzone na wyjętym gaźniku.
Czy to puste miejsce w puszce filtra mogę połączyć z tym zaslepionym miejscem w podstawie gaźnika?
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 09:29:28 /
A no i fotka
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 09:30:28 /
Zrób zdjęcie tak, aby było widać całą puszkę filtra. Na dolocie powietrza jest też kikut. Ten kikut łączysz z jednym z dwoch w podstawce puszki, a drugi do podstawki gaźnika.
A no i jeszcze jest mały czujnik w bulbozaurze wkręcony a nigdzie nie podłączony. Kabelki do ssania są jeden do alternatora i dwa do dużego czujnika w bulbozaurze.
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 10:02:58 /
Mały podejrzewam że jest od wskaźnika na desce ale wskaźnik działa i pokazuje temperature
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 10:07:42 /
Mały od wskaźnika, a duży jest od ssania, zasilanie grzałki ssania idzie z altka poprzez ten czujnik :)
Kilgore / 2017-10-24 10:22:38 /
To może zamienione we wtyczce od grzałki? Jak to sprawdzić czy działa? Na zapłonie powinno coś się dziać? Klapki się zamknąć albo otworzyć?
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 10:39:36 /
Wypierpapier I zamontować ssanie wodne.
Jak jest zimny silnik to klapki są zamknięte a po odpaleniu grzałka podgrzewa bimetal i klapki sie otwierają. Po przekręceniu kluczyków nie bedzie efektu. Warto sprawdzić czy to działa w ogóle zmierzyć np. oporność :D U mnie wystarczyło przeczyścić styki w samej grzałce (nie konektorki a pod plastikową obudową są jeszcze jeszcze styki) :)
Kilgore / 2017-10-24 15:22:05 /
Tutaj gdzie wchodzi wtyczka?
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-24 18:27:56 /
1 "Czy to puste miejsce w puszce filtra mogę połączyć z tym zaslepionym miejscem w podstawie gaźnika? "
nie w to miejsce widoczne ne zdjęciu. To ma być podłączone co króćca, który jest połączony z dwoma przelotami, zwykle pod komorą pływakową gaźnika. Nie może być na jedną stronę, bo po nagrzaniu powietrza w filtrze bimetal odsłania kalibrowany otworek i ssie tamtędy powietrze.
2. czujnik na wskaźnik jest w kolektorze a nie w bulbozaurze. W otwartych układach chłodzenia w bulbozaurze mogło nie być wody. Dlatego rurka od ogrzewania jest tak długa. Jak siedzi tam czujnik, to może być albo zaślepka technologiczna, albo od czegoś specyficznego dla rynku, z którego auto pochodzi. Albo wyłącznik termiczno-czasowy od K-jeta, jeżeli bulbozaur pochodzi z takiego silnika. A to możliwe, biorąc pod uwagę kąt nachylenia rurki ogrzewania.
Jak chcesz sprawdzić ssanie, to puść po prostu 12V z aku na styki w grzałce na gaźniku.
po kilkunastu sekundach klapki ssania zaczną się otwierać.
granadziarz_3M / 2017-10-24 23:38:42 /
To tam jest trzeci czujnik ? Czujnik od zegarów jest pod czujnikiem grzałek i chyba widzę kabelek do niego idący... Dlatego działa tobie wskaźnik :D
Kilgore / 2017-10-25 11:11:19 /
Zdjęcie jest tragiczne i nic nie widać, z wypowiedzi wywnioskowałem, że jest tam za dużo czujników....
granadziarz_3M / 2017-10-25 18:46:58 /
Tak jest u mnie
mishq (Mateusz G.) / 2017-10-25 22:38:36 /
No i jest ok
Kilgore / 2017-10-25 22:46:13 /