Witam wszystkich
Posiadam forda Granada z 1984r w porozumieniu z mechanikiem postanowiliśmy wsadzić tam silnik v8... (już to przemyslalem) teraz proszę szanowni wyjadacze o pomoc w doborze silnika , chodzi o jak najmniej przeróbek...
Chce kupić silnik wraz ze skrzynią i całą wiązka... nieukrywam ze cena nie jest mi obojętna 😉
wydaje mi sie ze ideałem byłby silnik z thunderbird
5.0 ale ciężko to dostać.
Pojawił się na alegro linkoln Town car 4,6 za rozsądną cenę
http://allegro.pl/czesci-lincoln-town-car-4-6-v8-ford-limuzyna-i5106996993.html?reco_id=05553223-4858-11e6-bf03-56847afe9799&ars_rule_id=201
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Adam
Perła / 2016-07-12 20:15:29 /
Dobry kierunek.
Silnik to chyba najtańszy zakup... co innego montaż w aucie;) a co z hamulcami, zawieszeniem, dyferkiem masz zamiar zrobić? Idealnie to mieć jeżdżącego dawcę i z niego przekładać. Wtedy jest pewność, że działa i masz wszystko co potrzebne. Co do finansów sky is the limit ale ja bym bez 10k nie podchodził jeśli trzeba kupić silnik osprzęt skrzynię i dać to komuś do pożenienia.
Ludwik 3M / 2016-07-12 20:28:07 /
Silnik 5.0 jest zdecydowanie mniejszy (węższy) niż 4.6 Modular - to tak dla przemyślenia... ja kupiłem 4.6 i teraz zastanawiam się jak to wcisnąć do Capri :P
Popcio / 2016-07-12 20:49:45 /
Tak myślałem ,najlepszy byłby dawca części... najlepiej anglik z rozbitym tyłem bądź bokiek... tyle ze ciezko znaleźć. co do hamulców ,to na pewno założę odpowiednie , ale zawieszenie też trzeba zmieniać?
Perła / 2016-07-12 20:58:40 /
Popcio to kup 5.0 a 4.6 wrzuc do bagażnika Probe :)
Mysza liil (EM) / 2016-07-12 21:35:55 /
Witam ponownie , znalazłam t hunderbirda po gradobiciu , rozmawialem z wlascicielem (typowy handlarz) podobno silnik pracuje całkiem nieźle .
Ale czy 4,6 to dobry silnik ? I czy wejdzie do grandzi wraz ze skrzynią ?
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Ford-Thunderbird-4.6-LX-v8/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:9000_40_,frn:1990/pg:vipcar/228694359.html
przesylam dodatkowe fotki silnika
Perła / 2016-07-12 22:48:58 /
Ten Tbird jest fajniejszy od Granady i już ma v8.
bad ass boy / 2016-07-13 00:10:40 /
Mysza: gdyby to było takie proste :P
Dodam tylko że 4.6 z T-birda jest słabsze niż 4.6 z Lincolna.
Popcio / 2016-07-13 08:46:04 /
Jeśli chciałbym thunderbirda to nie zawracalbym glowy z przekladka silnika... Fakt jest sliczny, ale chce by to moja Granada mruczala v8-ą
Czekam na podpowiedzi czy to dobry projekt.
Pozdr
Perła / 2016-07-13 09:55:11 /
W zawieszeniu to na pewno trzeba springi zmienić, jakieś mocniejsze amory pewnie też by się przydały. Wahacze górne przerobić, aby auto skręcało. Tunel pewnie trzeba będzie podnieść. Założyć dyfer ze szperą ze scorpio i w związku z tym przerobić tylną belkę, aby było go na czym zawiesić, wał dorobić. Na pewno jest co robić.
Część z tych rzeczy była już robiona wiec nie ma sensu wyważać otartych drzwi tylko zebrać spory worek kasy i kupić gotowe rozwiązania z pudełka:) u fourM3M na przykład....
No i hamulce bo trzeba będzie rozpędzoną Granadę zatrzymać ;) Najbardziej upierdliwe będzie chyba pomieszczenie skrzyni w za ciasnym tunelu :) Na resztę tak jak Dred napisał są gotowe patenty. Może by tak to ze skrzynią od RX8 połączyć? Ciekawe ile taki zestaw by wytrzymał.
Ludwik 3M / 2016-07-13 10:06:14 /
Sprzeda za £750, samochod w pelni sprawny - jagranady w klubie jeszcze nie bylo :D
on_the_run / 2016-07-13 15:24:47 /
No i link:
http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ8-4-0L-/142050826850?hash=item2112e39a62:g:PRMAAOSwJhNXT~L1
on_the_run / 2016-07-13 15:25:01 /
ja natomiast bym proponował 1UZ-FE z Lexa, swap całości z pełną elektryką albo od razu postawić na EMU
Ewentualnie tańsza opcja - 4.2 z Audi i przerobienie ori skrzyni na rwd
Flonder / 2016-07-13 15:58:36 /
pogadaj z Prokiem. on właśnie kombinuje jak Lexa zapakować
https://www.youtube.com/watch?v=YiIKeOcWnYQ&app=desktop
najdos / 2016-07-13 16:03:30 /
"Część z tych rzeczy była już robiona wiec nie ma sensu wyważać otartych drzwi" dred
"Na resztę tak jak Dred napisał są gotowe patenty" Ludwik 3M
To jak macie juz jakies rozwiazania to podeślijcie koledze linki lub napiszcie konkretne rozwiazania , ja z chęcią też bym zobaczył a tego forum nie mam tak opanowanego i bym samemu tego szukał i szukał .
A Myślał ktoś już ( a być może juz ktos tego dokonał ) aby takie 4,6 połączyć z jakąś ogólnie dostępną skrzynią biegów np. z BMW produkcji ZF z 2,5 i 3,0 l, nie są drogie a wytrzymuja po 300 KM ??
diobol / 2016-07-13 16:20:00 /
Kwestia wykonania odpowiedniego adaptera/płyty. Do wykonania takowego potrzebne są wybrana skrzynia oraz blok silnika reszta to już pomiary. Na chwilę obecną na tapecie jest skrzynia z mazdy RX8 i pasowanie jej do różnych silników (Koeln V6, Fordowskie R4 ze starym bolt patternem, volvo R5). Jedyne co należy pamiętać przy doborze skrzyni to to że nie moc a moment działa destruktywnie na wnętrzności skrzyni.
Ligacz 3M / 2016-07-13 18:25:42 /
pomysł zabawy z klamotami thunderbirda jest wysoce abstrakcyjny, bo nikt nie będzie widział na drodze co jest pod maską. Do mruczenia taniej kupić mruczący tłumik.
A do Granady można dobrze inwestując zrobić silnik 2.6 lub 2.8 lub 3.0
na gaźniku lub wtrysku i satysfakcji znacznie więcej
zenonDWR / 2016-07-13 21:23:45 /
po co komu mruczący tłumik? można przeca teniej :)))
https://www.youtube.com/watch?v=FmNolu_ZUpk
najdos / 2016-07-13 21:36:15 /
1UZ-FE?
Konrad vel smasher / 2016-07-13 21:54:43 /
Zenon - w twoim przypadku też na drodze nikt nie będzie wiedział co jest pod maską.
wąski77 / 2016-07-13 21:55:56 /
oj Diobol, Diobol...
Dzieki dred za zarys przedsięwzięc jakie przede mną czekają, liczyłem się z tym że to nie będzie takie proste... mimo wszystko uważam że warto:)
Teraz kolejne pytanie, czy kupno wyzej wymienionego tunderbirda z silnikem 4,6 jako dawce części jest dobrym rozwiązaniem, czy raczej szukać czegoś innego ? Dred wspomniałeś o gotowych rozwiązaniach tj; fourM3M .... nie ma już tej osoby na forum , macie jakieś namiary do tego człowieka ?
Pozdr
Perła / 2016-07-13 23:15:47 /
Jest: http://www.capri.pl/user/6592
bobik liil / 2016-07-13 23:20:32 /
Misiek jak to misiek , raz jest a raz , jak to Misiek .
Wąski77 - użytkownik Perła prosił o opinię i te są różne.
A Twoja - Waski77 - ???
Perła- buduj, wszyscy popatrzą co wyszło. Jak nie będzie jechać to -Wąski77-
i tak wystawi białą kartę :)
zenonDWR / 2016-07-14 08:59:31 /
ja tylko odniosłem się do niedorzecznego Twojego wpisu Zenonie.
wąski77 / 2016-07-14 12:37:52 /
"Kwestia wykonania odpowiedniego adaptera/płyty." Ligacz 3M
NO spoko to wiadomo i wydaje mi sie że jest do wykonania ale....
co z kołem zamachowym i rozrusznikiem w 4,6 patrzyłem w garażu rozrusznik jest przykrecany normalnie od strony silnika , wykonujac nabe łączącą blok 4,6 z skrzynia bmw automatycznie sie to wydłuża przez co zębatka z rozrusznika nie bedzie dosięgać koła zamachowego dobrze myślę ?? Dało by sie to przeskoczyć np. wycinajac mocowanie rozrusznika przy silnik ( kawałek bloku ) i przykrecić rozrusznik do owej naby (adaptera/płyty) lecz teraz kwestia druga żeby dopasować koło zamachowe z BMW też będzie trzeba je przykrecić przez jakiś adapter bo
1. nie ma szans na ten sam rozstaw śrub mocujących do wału korbowego
2. jesli adapter silnik - skrzynia bezie mał np. 1 cm grubości , to dystans zmianiajacy rozstaw śrub bo mocowania koła zamachowego też by tyle musiał mieć
teraz Pytania
1. czy dobrze kombinuje czy sie gdzieś mylę jeśli tak prosze mnie poprawić
2. czy oddalenie masy wirującej (zamachu ) od silnik może spowodować jakieś spustoszenie
Ktoś na pewno robił podobne przeróbki ja tylko znalazłem jak łączą silnik bmw z skrzyniami z nissana Patrola zachęcam do dyskusji i od razu zaznaczm że sie nie znam wiec jak sie myle to poprawiajcie
diobol / 2016-07-14 12:46:15 /
Nie no zamach i sprzęgło zostawiasz takie jak z silnikiem wyszło. Zabawiasz się z tarczą sprzęgłową, tak by spiąć się z wałkiem w skrzyni.
No chyba, że np. silnik nigdy nie wychodził w manualu (np. 1UZ-FE), wtedy coś dopasować trzeba.
Generalnie warto wybrać zestaw, który popularny jest w przeróbkach / swapach, bo nie trzeba nic na nowo wymyślać i tak jak chłopaki pisali sporo rzeczy P&P można dostać tu i tam (wyjdzie taniej na koniec dnia).
Konrad vel smasher / 2016-07-14 15:13:50 /
Nie widziałem sposobu przykręcania rozrusznika w 4,6 ale zakładam że jest on przykręcany do skrzyni nie do bloku zatem po zastosowaniu płyty będzie przykręcany do adaptera, thats all. Odległość zostaje ta sama.
Co do koła to na pewno istnieje koło zamachowe pasujące rozstawem na wał korbowy, zresztą tak się robi że szuka się koła pasującego ewentualnie gdy takiego nie ma, toczy się je i wyważa. Natomiast koło pasujące i tak trzeba przerobić pod kątem pasowania docisku (w przypadku skrzyni od BMW potrzebujesz docisk i tarczę sprzęgła pasującą na wałek w skrzyni i pod taką tarczę przerabia się koło zamachowe).
Tak to z grubsza wygląda.
Ligacz 3M / 2016-07-14 15:26:43 /
Waski77 - Ty wykazałeś się niedorzecznością.
Perła - buduj, udowodnij, że to nie jest słomiany wątek.
Załóż stronkę i będziemy śledzić. Kiedyś był Tu ktoś, co budował najszybsze Capri z przednim napędem, ale zaczął i kawałek karoserii zrobił dość ładnie
zenonDWR / 2016-07-14 15:49:41 /
1UZ z adapterem pod skrzynie z bety z odchudzonym zamachem od bety i oryginalnym flywheelem z automatu
mateush (proko) 3M / 2016-07-14 18:38:26 /
Dobrze widzę, że to "punktowo" przyspawane jedno do drugiego?
Konrad vel smasher / 2016-07-14 19:18:26 /
Ja nie widzę nigdzie na tym foto spawania punktowego a trochę spawam na codzień.
wiśnia / 2016-07-14 19:31:39 /
To "punktowe" spawanie to jest właśnie flywheel od automatu z wieńcem od lexa
mateush (proko) 3M / 2016-07-14 19:38:58 /
pewnie jak u nas w fordach - na wcisk, ale dla pewności jeszcze robot z 4 stron na raz podspawywał... :)
bartozłomero / 2016-07-14 21:02:16 /
Barto bo to jest cieńka blacha i nie ma sie jak na wcisk trzymać w automacie. Ale w sumie to jest jakieś dziwne zwykłe kolo zamachowe skręcone z kołem z automatu ?
Kilgore / 2016-07-14 21:08:03 /
A co w tym dziwnego ?? ktoś dobrze pomyślał i zrobił łatwo i skutecznie. flywheel od automatu dla rozrusznika, zapewne oryginalny rozrusznik siada bez problemu. Do tego zamach ze sprzęgłem od bawary.
Sam bym lepiej tego nie wymyślił.
Trójkąt / 2016-07-15 09:50:51 /
Koło zamachowe zrobione, ale co dalej ? W myśl zasady mechaniki silników – koło zamachowe z wałem korbowym stanowi jedną całość, więc należy wyważyć, jeżeli to sobie odpuścimy to następstwa będą bardziej brutalne niż złośliwe komentarze.
I tak każda przeróbka wiąże się z mnóstwem dodatkowych prac bardzo czasochłonnych i kosztownych.
zenonDWR / 2016-07-15 10:54:34 /
Zenon i tak i nie. Koło zamachowe może być wyważone same w sobie i nie stanowi to problemu.
Czy myślisz że na taśmie produkcyjnej ktoś bawi się w wyważanie całego układu tłokowo korbowego ??
Wyważa się każdy element z osobna z odpowiednią tolerancją tak aby finalnie nie przekroczyć zaprojektowanych wartości.
Poza tym .... ne take żeczy rzesimy ze szfagrem robili i jakoś jeździło :]
Trójkąt / 2016-07-15 11:42:02 /
Ktoś się oczywiście zaraz doczepi że zdarzają się jednostki w których koło zamachowe stanowi element wyważenia układu korbowo tłokowego. Ale nie są to częste przypadki i na tyle specyficzne że nikt nie rzeźbi w takich silnikach.
Trójkąt / 2016-07-15 11:44:01 /
o ile dobrze pamiętam to 4.4 V8 bmw ma taki sam zamach hybrydowy fabrycznie,flayweel od automatu znitowany z kołem od manuala
Trójkąt, a Windsor v8 nie jest czasem takim silnikiem?
bad ass boy / 2016-07-15 22:10:38 /
np sześciocylindrowe benzyniaki 2,2; 2,3, 2,5 od mercedesów z lat 60/70/80 XX wieku.
granadziarz_3M / 2016-07-18 17:33:22 /
Do autora wątku. Najlepszy wybór to Windsor 302 czyli po naszemu 5.0 EFI + skrzynia AOD. Mam u siebie w Granadzie. Auto jezdzi od roku a ja zbieram się aby uzupełnić profil i wiecznie brak czasu :P Przerabiałem wszystko sam więc służę pomocą. Aha, jako dawca posłużył mi Lincoln Town Car z 1990. Podobny projekt jest opisany na pewnej finskiej stronie ;)
cwiekv / 2016-12-14 14:29:17 /
Aby nie być gołosłownym ;)
cwiekv / 2016-12-14 14:42:00 /
estetycznie, podoba mi się
Piosiu. / 2016-12-14 14:45:48 /
Miałem porwać się na coś podobnego, ale za cienki w uszach jestem i zwątpiłem.
A dawca w zasadzie wpadł w ręce sam...
DrStein / 2016-12-14 16:51:38 /
Tak z ciekawości: Przy swapie na 5.0 z AOD musiałeś powiększać tunel ??
Ludwik 3M / 2016-12-14 17:30:37 /
Ludwik, nic nie ciąłem. Skrzynia AOD pomimo swojej wielkości pasuje w tunel. Jest ciasno ale w żadnym miejscu nie dotyka do budy.
Dr Stein, trzeba podejmować wyzwania ;)
cwiekv / 2016-12-14 23:53:02 /
Jakby co to będę miał napęd 302cu ze skrzynią th350 , do granady jak znalazł :)
Bartektech / 2016-12-22 10:07:55 /