Czesc,
W zakladzie wulkanizacyjnym Cytryn&Gumiak urwano mi niestety szpilke. Szpilka lata luzno razem z nakretka. W jaki sposob moge ja wyjac? Narazie wymyslilem jeden sposob, zeby zdjac kolo - szlifierka zrobie naciecie w szpilce i zablokuje je np srubokretem plaskim, w tym czasie kluczem wykrece nakretke. Pytanie co potem, co trzeba zdjac, zeby ja wyjac?
Drugie pytanie - szpilka na koncu zakonczona jest wieloklinem, co w przypadku jezeli w piascie ukrecilo sie to wszystko? Wymiana piasty? Spawanie? Złom?
Pozdrawiam
rafalu / 2016-06-20 11:04:25 /
Tu masz kilka sposobów:
http://www.capri.pl/forum/704919
szwagierr / 2016-06-20 11:22:54 /
To widzialem, ale tutaj jest odpowiedz na tylko jedno moje pytanie.
rafalu / 2016-06-20 11:29:48 /
Mnie szpilkę udało się odkręcić sposobem opisanym przez michalch83 oraz Classa.
Okazało się, że tylko radełkowanie na szpilce jest zjechane, nowe szpilki załatwiły sprawę i twardo siedzą w otworach, obeszło się bez napawania i nawiercania otworów piasty. Jeśli chcesz, można dodatkowo nową szpilkę przyblokować locktitem na radełkowaniu.
Curtis_Capri / 2016-06-20 11:33:45 /
Czy najgorszy scenariusz - napawanie + wiercenie to jakis raket sajens czy raczej od reki takie rzeczy sie robi?
rafalu / 2016-06-20 11:47:32 /
Taniej wymienić piastę :)
m.kozlowski / 2016-06-20 11:53:50 /
Cyknij migomatem szpilkę do pisaty i masz zabezpiecznie. Szczególnie jak upalasz auto w wyścigach. Tylko cyknij tak, aby dało się to w razie potrzeby ładnie zeszlifować i bezproblemowo wybić szpilkę.
Curtis_Capri / 2016-06-20 12:14:42 /
są takie gilotynki do przecinania nakrętki, bardzo dobrze się sprawdzają w busach, a potem jak koledzy radzą cyknąć migiem dla pewności.
Lukruś / 2016-06-21 15:46:13 /
Podeslesz jakis link? Nie umiem tego nawet sformulowac w google
rafalu / 2016-06-21 16:26:04 /
https://www.google.at/search?q=eisspalter&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQsazkq7nNAhXHiSwKHdCdAVkQ_AUICCgB&biw=1720&bih=1009#tbm=isch&q=muttersplitter
Jak to niestety zwykle bywa, taniocha z marketu budowlanego jest do niczego a porzadny przyzad kosztuje sporo kasy...
bartek nowakowski / 2016-06-21 16:38:05 /
dokładnie, busy w firmie co pracuje serwisuje jakiś słaby C&G i często się szpilki luzują ... my mamy te gilotynki bahco nie wiem ile to kosztuje ale robotę robi
Lukruś / 2016-06-21 20:20:30 /
Jeśli okaże się, że w piaście się wyrobił otwór, to można kupić szpilki nadwymiarowe i to załatwia sprawę. Kupowałem takie kiedyś tuningowe. Co prawda potrzebowałem tylko mocniejszych i dłuższych od fabrycznych, ale dodatkowo one są też nadwymiarowe. Do kupienia w sklepach z felgami na przykład.