Witam, mam pytanie nie odnosnie waszych Caprik'ów ale pospolitego escorta, tyle że mk1 i mk2. A mianowicie wie moze ktoś w jakich latach produkowano escorta RS mk1, a kiedy mk2. Bo mam na oku mk1 ale rocznik mi sie niecałkiem zgadza, gościu twierdzi ze w papierach jest wszystko ok.
Dzieki z góry i pozdrawiam wszystkich.
P.S.
Jak coś sie wyjaśni to dam znać
Narazie
fillip / 2002-11-11 19:27:28 /
Escort Mk I produkcja wrzesień 1967 - lipiec 1974, formalnie model 68,69,70,71,72,73 i 74. Escort Mk II produkcja wrzesień 74 - lipiec 80, formalnie model 75,76,77,78,79 i 80. Oficjalna premiera w obu wypadkach październik, początek sprzedazy - "Merry Xmas".
Wersje usportowione w Mk I to:
1300GT (1297cc OHV, 72 PS, prostokątne reflektory, 1968-73),
1300 Sport (j.w. ale okragłe reflektory, 1972-74),
1300E (jak GT, ale z winylowym dachem, 1973-74),
1600GT Mexico (1598cc OHV, 88 PS, okragłe reflektory, 1971-74),
1600TC (1558cc DOHC, 110 PS, prostokątne reflektory, 1968-70),
1600RS (1601cc DOHC 16v, 120 PS, okragłe reflektory, 1971-74)
2000RS (1993cc SOHC, 110 PS, okragłe reflektory, 1973-74)
W Mk II charakter sportowy miały wersje:
Sport 1.3 (1297cc OHV, 70 PS, 1975-80)
Sport 1.6 (1598cc OHV, 86 PS, 1975-80)
Harrier 1.6 (j.w. ale ospoilerowany jak RS Mexico, 1979-80)
RS Mexico (1593cc SOHC, 92 PS, 1976-78)
RS1800 (1793cc DOHC 16v, 135 PS, 1975-80)
RS2000 (1993cc SOHC, 110 PS, spłaszczony przód z 4 lampami, 1976-80)
Pozdro
KRK 4m / 2002-11-11 23:01:21 /
Escort tylko był w miare pospolity - dzis jest chyba trudniej takiego trafić niż Capri, przynajmniej takie odnosze wrażenie ......
1 zdjecie Mk1
2 zdjecie Mk2
MikeB4 / 2002-11-12 11:03:23 /
Chodzi Ci o tego żółtego RS-a z 73 roku ???
daj znac na maila to podeśle Ci zdjęcia, bo cos nie działa
mój mail : mikeb4@poczta.onet.pl
MikeB4 / 2002-11-12 11:05:27 /
Być może to kwestia różnego źródła informacji albo interpretacji, ale o Escorcie MkII zwykle słyszałem/czytałem że był produkowany 01.75-08.80, a nie - jak pisze krk4m - 09.74-07.80. Zresztą sam potem piszesz o wersjach sportowych MkII 1975-80. To tak w ramach czepiania się. :-)
Rafał L. / 2002-11-12 12:27:06 /
do Rafała L. (nie żebym się czepiał)
Przezbrojenie taśmy było podczas urlopu w Dagenham. Ostatnie Mk I zeszły na początku lipca 1974 i od połowy wrzesnia leciały już Mk II (produkowane "na stok" i nie przekazywane dealerom). Z chwilą rozpoczęcia sprzedazy 2 stycznia 1975 r. na placach stało już prawie 100 tysięcy "dwójek' gotowych do natychmiastowego odbioru. Natomiast piszę 1975-80, ponieważ wszystkie "dwójki" mają rok modelowy 1975 albo póżniejszy, chociaż w listopadzie 1974 już widziałem seryjne egzemplarze na placu koło stacji metra linii District jakieś 3-4 przystanki przed Upminster.
Podobnie w pięć lat później produkcję Mk II zakończono w lipcu przed urlopem, a we wrzesniu (tym razem w West Berlinie) już jeździłem przednionapędowym Mk III. Tak więc daty "przełamania" produkcji mogą się zawsze o kilka miechów różnić od oficjalnych dat debiutu rynkowego każdego modelu.
Pozdro
KRK 4m / 2002-11-12 16:07:26 /
To jest normalna praktyka, ze auta najpozniej we wrzesniu sa bite juz jako nastepny rocznik i stad powstalo pojecie "roku modelowego"
Alex Eos / 2002-11-12 16:49:29 /
Dla wszystkich miłosników tylnonapedowego Escorta - "nasz człowiek" w krainie kangurów, Tomek Szafraniec, ksywa "Lipton" posiada 4 ostre Escorty, którymi gania (i nieraz wygrywa) lokalne imprezki sportowe. Podobno dwa są Mk I i dwa Mk II. Facet jest otwarty na pytania dotyczące tuningu tych wózków, kwestii podwoziowych, hamulców, itd. Oto kontakt:
lipton@primus.com.au
Pozdro.
KRK 4m / 2003-01-26 02:13:42 /