Miałem do Zeteca zakładać skrzynię z RX8 ale jest za szeroka i jedyna wymiarowo sensowna to N9. Kilka pytań:
1. Chciałbym po zakupie ją przejrzeć i wymienić te części, które mogą być najbardziej zużyte. Na co zwrócić uwagę, jakie części ?
2. Jak jest z dostępnością części do tej skrzyni ?
3. Zakładając, że będzie jeździła z silnikiem o mocy 160 koni co może najszybciej paść w niej, jakie ma słabe punkty i czy da się je wyeliminować.
Pzdr
Jarek / 2016-06-16 22:38:40 /
WYSZUKIWARKA
http://www.capri.pl/forum/79899
gryziu liil (EM)
/ 2016-06-16 22:59:11 /
Jeśli chciałeś włożyć RX8 a teraz chcesz N9 to:
-albo nigdy nie miałeś N9 albo nigdy nie miałeś RX8
- nie zmierzyłeś dobrze - wajcha w rx wypada 2cm dalej
- nie wiem co porównywałeś, boskrzynia rx jest węższa
Ogólnie porównywanie do N9 to jak porównywanie malucha do ferrari - oba mają silnik z tyłu.
michalch83 / 2016-06-16 23:37:35 /
Sorry, nie zauważyłem tego tematu o usterkach.
Jarek / 2016-06-16 23:55:53 /
Bo żeby zauważyć, to trzeba jednak chcieć poszukać. Wpisanie w wyszukiwarkę frazy "N9" i odnalezienie wątku w wyświetlonych wynikach to jakieś 20 sek.
gryziu liil (EM)
/ 2016-06-17 09:23:26 /
Aby temat się nie zmarnował, opiszę tutaj swój problem:
Posiadam 3 skrzynie do v6: 2xN9 +1xMT-75
pierwsza N9, na niej jeżdżę - generalnie chodzi świetnie, nie szumi, nie wyje, biegi nie wyskakuja, synchronizatory działają OK, ale wydaje z siebie pod obciążeniem dźwięki stukania (jakby wałek miał luz, albo luzy na jakimś łożysku)
druga N9 - leży w garażu, ponieważ pod obciążeniem trochę wyła, najgłośniej na V biegu, najciszej na IV (ale trochę też) + wyskakiwała II przy hamowaniu silnikiem
MT-75 - stan nieznany, ale podobno była OK, z wyjściem na linkę prędkościomierza i vss
no i pytanie: czy warto rozbierać i reanimować N9 nr 2?
na N9 nr 1 zrobiłem ok. 10tyś. km i nic złego się nie dzieje, dźwięk ten sam, w sumie nie przeszkadza, ale chcę mieć pewną skrzynię
a może warto przejść na MT-75 (zmiana łapy, customowy wał)?
Flonder
/ 2016-07-18 12:05:57 /
Ja bym podmienił tymczasowo na N9 nr 2 a rozkręcił i sprawdził N9 nr1.
m.kozlowski
/ 2016-07-18 12:08:18 /
Jestem za Marcina sugestią. Stawiam na łożysko wałka sprzęgłowego. Były w wykonaniu z plastikowym koszykiem kulek. Jak się koszyk zaczynał wysypywać, to kulki nie leżały w równych odległościach i stukało.
granadziarz_3M / 2016-07-18 17:20:34 /
A nie będzie to ta sławna "tulejka" przy dyfrze?
zdecydowanie nie jest to tulejka dyfra, rzeczywiście brzmi to jak łożysko wałka sprzęgłowego i w podobnym miejscu to słychać, dobry pomysł z zamianą nr1 na nr 2 i próbą naprawy...
Flonder
/ 2016-07-20 18:58:40 /
a ta mt75 to do sprzedania? byłbym chetny w razie jakby co
capriman / 2016-08-07 10:28:13 /
jeszcze nie, ale jak dojdę do ładu z n9, to zapewne będzie zbędna
Flonder
/ 2016-08-07 20:57:25 /
może się komuś przyda artykuł o skrzyniach type 9
http://www.classicfordmag.co.uk/wp-content/uploads/2017/07/Classic-Ford-May-2011-Ford-Type-9-five-speed-guide.pdf
Jarzab
/ 2017-07-07 12:43:34 /
rewela , do działu GARAŻ z nim !
marian212
/ 2017-07-07 13:03:11 /
Nic mi nie pokazuje . Mam głośną piątkę , rozważam dodanie ceramizera , ktoś dodawał ?
Gwiżdże jak koła zębate, czy wyje jak łożysko?
granadziarz_3M / 2017-07-08 14:25:05 /
Chyba bardziej jak łożysko .
Zmień łożysko na wału sprzęgłowym oraz igiełki w choince. Igiełki weź od skrzyni typ E, są o połowę dłuższe. Tylko w E jest 19 a Ty potrzebujesz do N9 21. Więc dwie E do rozwalenia na taile.
granadziarz_3M / 2017-07-09 21:19:18 /
Zapisał ktoś z Was tego PDF'a na kompie ? Jest jakiś błąd odczytu. Chętnie bym sobie go przeglądnął
monti0
/ 2017-07-09 21:21:19 /
Na przykład ja. Wysłałem Ci na maila z profilu.
Granadziarz, a jak moja 5tka hałasowała mniej więcej tak, jakbym chciał coś kątówką ciąć to co do wymiany? :)
Dziękuję:)
monti0
/ 2017-07-10 05:28:43 /
Kżyho to chyba proste że kątówka .
Pytanie, gdyż zabieram się powoli za Taunusa:
Czy N9 od rzędówki spina się z 2.0 lub 2.3 16v dohc od galaxy lub scorpio? Dzwony? Tuleje? Adaptery? Czy siada jak do siebie?
Curtis_Capri
/ 2024-09-26 23:38:19 /
Wiesz Ty co, wszystkie jakie robiłem DOHCe były z MT-kami. Ale transol DOHC występował z N9 i miał przejściówkę. Więc raczej ten kierunek.
granadziarz_3M / 2024-09-26 23:58:57 /
Transit miał adapter bo miał sprzęgło 240 i zamach który nie zmieści się w małym dzwonie, dzwon mały pasuje tylko potrzebne cieńsze koło lub troszkę zabawy :-)
Piter M / 2024-09-27 00:10:00 /
N9 od rzędówki pasuje normalnie do dohc, u mnie jeździ taki zestaw z kołem i sprzęgłem od rs2000 (240mm).
MichałPoznań / 2024-09-27 08:15:46 /