logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » 2,0 PINTO - OHC EFI vs. Weber32/36 vs. Weber 30/34DFTH vs. Webery DCOE

2,0 PINTO - OHC EFI vs. Weber32/36 vs. Weber 30/34DFTH vs. Webery DCOE

Nie znalazłem podobnego tematu więc niech będzie wszystko w jednym miejscu.
Choroba wróciła, znowu szukam Forda :-)

Na ładne Capri i Granadę mnie nie stać, została Sierra choć one też na wyginięciu...
Mam dylemat z zasilaniem silnika.

OHC EFI czy Weber32/36 czy Weber 30/34DFTH czy Webery DCOE ?

Dobrze jakby ze spalaniem nie przekraczać 15L/100km , auto ma być użytkowane codziennie bez LPG .

Miałem dwa ohc efi, jeden wszystko fajnie, drugi pół roku walczyłem z gaśnięciem i obrotami- wkońcu przerobiłem na gaźnik.

Miałem też Webera 30/34 z krokowcem i nawet ładnie chodził ale dławił się na niskich obrotach. Wolałbym coś bez kabli i on jest też w takiej wersji.

Weberów DCOE nie miałem, wiem, że trzeba liczyć ponad tysiaka za komplet, ale czego się nie robi dla starego Forda :-) Najgorsze, że nie jeździłem czymś takim dla porównania.

Zostaje jeszcze OHC EFI z megasqirtem, może wtedy bym się nie wku... z obrotami i można by jeszcze wywalić przepływkę.

Z moich odczuć najlepiej chyba jeździło się OHC EFI gdyby nie te obroty, znowu najmniej awaryjnie z Weberem 32/36

Co wybrać???
Napiszcie proszę swoje wrażenia.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 15:44:02 /


Jak chcesz mieć pełną kontrolę to albo MegaSquirt albo EMU.
Standardowy wtrysk powinien też dawać radę moim zdaniem, zasada jest prosta - każdy z jego elementów musi być sprawny w 100%.
Co do gaźników, to w Pinto 2.0 śmigałem na Weberach IDF 40 - fajnie to śmigało, ale spalanie miałem 15+ (noga sama jakoś tak wciskała pedał gazu wtedy) :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 16:27:30 /


Dobry wątek, od siebie na razie mogę dodać ze miedzy tym zamulaczem z krokowcem a 32/36 jest kolosalna różnica jeżeli chodzi o moc. Co do efi to warto szukać wersji is, o wiele mniej kabelkow i 115 km

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 16:49:10 /


- moduł z podciśnieniem (taki jak ten: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-89fb-12a297-ga-ford-czesci-i6127920295.html)
- cewka z jakiegoś fordowego 4cylindrowca (jak z fiesty escorta)
- gaźniki motocyklowe (obciąć flanszę z oryginalnego kolektora dolotowego i na silikonach połączyć gaźniki)

moim zdaniem to najprostszy i najbardziej rokujący zestaw do pinto...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 17:14:41 /


http://allegro.pl/modul-zaplonowy-89fb-12a297-ga-ford-czesci-i6127920295.html

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 17:15:13 /


no ok - jeszcze chyba czujnik położenia wału i kółko zębate trzeba do tego zestawu...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 17:17:26 /


@ bartozlomero i to by miało być dobre i oszczędne do codziennej jazdy?
@ Andrzej sierra wychodzila z silnikiem o kodzie XD3 i taki by miescił sie w połowie tych litrów o którzch mówisz i prosty i niezawodny ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 17:31:22 /


zależy jakie dysze dasz główne... ale wiem, że taki zestaw przy spokojnej jeździe to ok. 10l/100km... (jeśli silnik zdrowy oczywiście ;)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 17:41:27 /


OHC EFI iS 115KM miałem kiedyś kompletny z splanowanym kołem.
Nawet barana sobie wyspawałem.
Ale byłem głupi i nie potrzebnie sprzedałem.

Podobny moduł z kawałkiem wiązki i wtyczkami gdzieś mi się wala, kolektory EFI(chyba z 5 szt.) w hucie. Był kiedyś też plan przyciąć kolektor z efi i posadzić na nim jakieś Mikuni albo Keihin.
Ale tam za dużo niewiadomych jest, na yotube jest filmik nawet Sierrki w Rosji chyba z tymi gaźniczkami.

A jakby OHC śmigał na wiązce z DOHC ? Potrzeba chyba tylko wymodzić koło pasowe z ząbkami?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 18:41:28 /


Ignacy w grę wchodzi tylko pinto i tylko benzyna, żadnych dieslów!

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 18:45:56 /


Wiem wiem, taki głupi żarcik ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 19:24:43 /


Wkładaj jakiś duratec albo inne coś , Doły od Ohaca zostawiaj dla mnie :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-31 21:10:57 /


Ja mam obecnie Sierre na 32/36 (jeszcze 1.8 ohc) i dopiero teraz nic tam nie ruszam i śmiga kolejne dziesiatki tysiecy km bez problemow. Polecam

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-31 23:35:52 /


weber 32/36 to dobry gaźnik też polecam
jeszcze jak go sobie zregenerujesz to jest bajeczka

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-01 09:05:03 /


Też mi się na nim dobrze i bezawaryjnie jeździło kilka lat, co prawda przy ohc efi czuć różnicę, ale spokój bezcenny :-)

A te nowe Webery 32/36 co są na ebay-u i burtonpower to chinole, produkowane teraz oryginały czy leżaki magazynowe oryginały?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-01 19:06:50 /