logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Bzykający przekaźnik ;) Problem z obwodem elektrycznych wiatraków.

Bzykający przekaźnik ;) Problem z obwodem elektrycznych wiatraków.

Niby każdy powie, że masa w tym obwodzie jest problemem bzykającego przekaźnika ale nie po kolei.

Wiatraki mam załączane czujnikiem w chłodnicy, który zwiera kabelki i następnie idzie sygnał na przekaźnik, który to uruchamia wiatraki. No ok, ale wiatraki po około 30-60s się wyłączają a przekaźnik zaczyna bzykać. Bzyka jak wariat.

Wypinam więc kable z włącznika termicznego i spinam na krótko. Wiatraki pracują około 30s i znów to samo - zamiast pracy wiatraków mam bzykający przekaźnik.

Pewien, to problem z masą, przeczyszczam oczko, śrubkę, skręcam mocno i dalej to samo.
Pewien, że to w takim razie walnięty przekaźnik, wymian go na inny, sprawny. Dalej dokładnie to samo. Tym razem zamiast bzykania jest brzęczenie :)

Dlaczego te małe, prostokątne wariaty tak brzęczą i bzykają, uniemożliwiając pracę wiatraków?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-22 10:17:06 /


Zmierz napięcie zasilania przekaźnika jak zaczyna bzyczeć.
Jakiego przekroju przewodu użyłeś do zbudowania wiązki wiatraków?

Konar / 2016-05-22 10:22:40 /


Przewód 1,5mm.
Też pomyślałem, że może jednak za cienki, więc wypiąłem jeden wiatrak z wtyczki i załączyłem drugi.
Taka sama sytuacja. Przestaje pracować, a przekaźnik w bzyk...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-22 10:34:29 /


Z kad masz plus wzięty?
Alternator masz sprawny?
Jak podasz sygnał na krótko to też bzyka?
Woda do przekaźnika się nie dostała? B bo taki efekt jest

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-22 11:20:43 /


Plus mam wzięty z +plusowego+ punktu pod maską.
Ładowanie jest. Sprawdzałem też z podpiętym prostownikiem.
Jak spinam na krótko to też bzyka.
Woda nie mogłaby się dostać, bo:
-przekaźnik za schowkiem schowałem.
-dałem nowy i też bzyka.

No nic, zrobię alternatywy, drugi obwód i zobaczę co się będzie dziać :(
Nie lubię tak mnożyć kabli pod maską :(

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-22 11:48:32 /


A po co tam przekaźnik skoro nie lubisz mnożyć kabli pod maską?

Mysza liil (EM) / 2016-05-22 21:01:59 /


Zamiast wiatraka wstaw jakiś mniejszy odbiornik - np. żarówkę P21W i zobacz wtedy czy efekt jest ten sam.

Konar / 2016-05-22 21:15:26 /


Ile wat mają wiatraki?
Ilo amperowy masz przekaźnik?
Może przekaźnik nie wyrabia?
Zdejmowałeś obudowę przekaźnika może będzie widać czy coś się nie przypala.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-22 21:58:22 /


Wiatraki to typowy wiatraki od scoprio. Ile wat mają, nie jestem w stanie Ci powiedzieć.
Ale przekaźnik, żółty fordowski, który oryginalnie steruje tymi wiatrakami ma 40A.
Gdyby to było za mało, to po odłączeniu jedneog z wiatraków, drugi chodziłby non stop, a też przestaje gdy zaczyna brzęczeć przekaźnik.

Racja, zrobię test z żarówką i zdam relację, dzięki :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-22 22:21:28 /


Coś źle podłączone. Pamiętaj że fordowsskie przekaźniki mają inny rozkład pinów niż zwykłe.

Mysza liil (EM) / 2016-05-23 09:14:31 /


Zdążyłem zauważyć i jak wymieniałem przekaźnik to podłączałem sugerując się numerkami, a nie pasowaniem kostki.
Chyba, że jest różnica w numeracji i na przykład 87a, 30, czy 86 nie oznaczają tego samego co przekaźnikach "uniwersalnych"?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-23 10:00:31 /


Zrobiłem test z żarówką p21w.

Przez 15 minut żarówka nie zgasła, a przekaźnik nie zaczął bzyczeć. I wszystko wskazywało, że bzyczeć nie zacznie.

Czyli po prostu wstawić większy przekaźnik?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-23 19:39:46 /


Hej
Brzęczy mi przekaźnik nr I wg Gryziowego schematu, tylko przy bardzo niskich obrotach silnika.
Tam jest jakaś historia z masą zmieniąjącą się w plus przy kręceniu rozrusznikiem, ktoś podpowie co sprawdzić?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-25 15:28:08 /


Nie wiem, czy w "klekotach" jest ten sam układ, ale w "benzyniakach" przekaźnik "I" ma jedynie za zadanie odciąć zasilanie skrzynki "wypasu" oraz odbiorników podpiętych do bezpieczników "1" i "12" w momencie, gdy jest zwiększone zapotrzebowanie na prąd ze strony pracującego rozrusznika. Powyższe odbiorniki po prostu żrą dużo prądu a nie są niezbędne do rozruchu silnika.

Powinien on działać jednoznacznie - monostabilnie, a jeśli brzęczy, to albo styki w skrzynce nie łączą, albo sam przekaźnik ma już chęć na emeryturę.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-25 17:07:31 /


Dzięki Gryziu za wskazówki.
Dzisiaj Granada postanowiła nie pojechać na wycieczkę... przekaźnik nie brzęczy bo... nie działa :) na styku 85 i 86 jest napięcie a rozrusznik nie reaguje na przekręcenie kluczyka... chyba stacyjka do wymiany

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-31 15:27:18 /


Kostka stacyjki kostką, ale sprawdź i przeczyść masy... 7 mnie Consul swirowal z nieodpalaniem, a w końcu wyszło, że masa do silnika poluzowana i styki zaśniedziałe.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-31 20:04:58 /