Korzystając z okazji, że mam motorek wyjęty z autka postanowiłem go umyć i pomalować. I tu pojawia sie pytanie (zważywszy że nigdy takich czynności nie wykonywałem): Jak?? Czym?? (to nawet 2 pytanka) Rozumie się samo przez się, że należy go odtłuścić porządnie, więc proszę o porady za które z góry dziękuję!
Aha i czy malować z pędzla czy może lepiej spray??
Mam nadzieję, że nie powtarzam tematu, szukałem ;)
Pozdro!
...::$nuffy (Grześ) / 2005-11-03 22:14:03 /
sciemniasz, ja nie szukalem i zobacz http://www.capri.pl/forum/4036675eecc99#4038686b4a064 ;)
Mysza liil (EM) / 2005-11-03 22:23:47 /
Było,było.......
Ja moje stare 2,3 pomalowałem normalnym lakierem samochodowym i było ok.
Ale to już 5 lat temu:)
Z 2,8 nic się nie bawiłem.....tylko mechanicznie jest dopieszczony.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2005-11-03 22:24:28 /
szukałem pod myć, umyć, mycie jak babcie kocham!!
...::$nuffy (Grześ) / 2005-11-03 22:28:06 /
przepraszam że post pod postem ale
w podanym wątku nie znalazłem żadnych konkretnych odpowiedzi więcej tam raczej o chromowaniu :(
chodzi mi o: jakie specyfiki, nazwy itd. itp. :)
Dzięki!
...::$nuffy (Grześ) / 2005-11-03 22:40:51 /
ja mylem swoj silnik bezyna a pomalowalem hameraidem czyt jak to sie tam pisze. jezdzi juz tak rok i jest dobrze, tylko radze bardzo dokladnie umys silnik, najpierw jakims srubokretem wydlubac z zakamarkow najwiekszy syf a potem kilka razy pedzlem myc (warto uzyc takiego do lakierow bo maja twardsze wlosie i lepiej wtedy zmywa caly syf z silnika)
Gleacken / 2005-11-03 23:00:17 /
wydzę że tylko pomalowałeś blok, a co z głowicą??
Podobno trzeba zapodkładować i pomalować lakierem odpornym na wysokie temp.
...::$nuffy (Grześ) / 2005-11-04 00:16:14 /
mycie; najlepiej z grubsza umyć myjką ciśnieniową, jak jest dostęp to na gorącą wodę, następnie całość omyć pędzelkiem i rozpuszczalnikiem nitro!
co do malowania to każda jedna farba wytrzyma.. silnik poza kolektorem wydechowym nie nagrzewa się powyżej 100'C. bo już taka temperatura powodowała by wrzenie w układzie chłodzenia, a to z wiadomych przyczyn nie jest wskazane. ;]
do tej pory malowałem silniki farbą NITRO, i trzyma się to bardzo dobrze. jedyne miejsca gdzie farba niewytrzymała to kanały wylotu wydechu z głowic.
Trójkąt / 2005-11-04 00:34:27 /
Tak jak napisał Gleacken. Ropa, śrubokręt, pędzel, wiertarka i nakładki druciane z pionowym i poziomym "owłosieniem", coś do odtłuszczenia i okulary ochronne.
Najpierw dobrze ropą, pędzlem i śrubokrętem odczyścić cały powierzchowny syf. To jest czynność całkiem miła i przyjemna w porównaniu z zabawą z wiertarką, którą trzeba objechać całą czyszczoną powierzchnię punkt po punkcie (jak zostanie gdzieś jakiś syf to farba nie będzie się trzymała). Potem odtłuścić jakimś rozpuszczalnikiem i masz gotową bazę pod malowanko :).
Farba raczej w spray-u. Pędzlem jest ciężko pomalować w zakamarkach. Może się to skończyć zaciekami i za grubą warstwą.
Obcykaliśmy kiedyś ze spawn'em proces odnowy. Co prawda skrzyni biegów, ale zasada ta sama :). Tu masz link: http://www.babecki.com/main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=2975&g2_page=6 . Dobrych kilkadziesiąt fotek :D
Aha, spawn odnowił już tak kilka rzeczy i zawsze używał hammerite'a, który wydaje się być dobry do tego typu zastosowań. No i nic nie zardzewieje ;D.
Pod spodem poglądowe przed i po :).
babejsza / 2005-11-04 00:45:23 /
Mi tam Hammerite odpadł z pokrywy zaworów i juz nim nic nie robie. Głowica nagrzewa sie do więcej niż 100 stopni zwłaszcza okolice kanałów wydechu ..... żeby sie trzymało trzeba to porządnie zrobić.
MikeB4 / 2005-11-04 00:55:39 /
myjka cisnieniowa jest najlepsza do wyczyszczenia z sporej ilosci syfu, trzeba jednak pamietac ze to woda i jak naleje sie do cylindrow czy do oleju to cos moze podrdzewiec
hammerite jest dobry do malowania plotu
na silniku temperatura to jedno (na glowicach rzadko cos wytrzymuje) a syf to drugie, zazwyczaj farba bedzie oblana olejem czy benzyna
podstawa to idealnie oczyscic i odtluscic silnik, jak juz bedzie czysciutki to przemyc acetonem
trzeba tez zapodkladowac - ja uzywam specjalnego podkladu do silnikow lub wydechow, jednak u nas nie mozna go dostac
camaro / 2005-11-04 07:58:15 /
MikeB4 widac cos zle zrobiles ze ci odpadla farba:) moze nie odtlusciles powierzchni? nie usunales starej warstwy ktora odpadala? a moze poprostu polozyles tyko jedna warstwe farby? hammerite nie ma co klasc 1 warstwy bo to zazwyczaj sie tak konczy ze albo odpada albo go rdza pokrywa:)
Gleacken / 2005-11-04 08:48:02 /
Pokrywka była porządnie oczyszczona - odpadło w jednym miejscu ;-)) po prostu sie sporo nagrzewa od oleju
MikeB4 / 2005-11-04 09:23:02 /
Na świeżo - 10 minut temu sciągnąłem mise , malowaną z 5 lat temu Hameritem (czy jak sie to pisze). Po stronie , gdzie misa była wilgotna od oleju - jest OK , temperature wytrzymał , po stronie gdzie było suchutko - gnije cała misa.
Wniosek - hamerite na płot.
Teraz robię tak : stalowe , żeliwne elementy z wyj głowicy i kolektora wydechowego tak samo jak na samochodzie ,z podkładem , utwardzaczem itp. aluminium - taka farba jak do aluminiowych felg - u mnie sie sprawdza. Kolektor i glowica - silikonowe farby. Słabiutko to trzymie , starcza na góra sezon , ale nie stac mnie jeszcze ja sprowadzanie zza granicy specjalnych farb do tego celu.
marian212 / 2005-11-04 13:26:46 /
A ja panowie moją V4 zrobiłem tak :
wypiaskowałem blok idealanie razem z glowicami zanim rozebrałem motor ":) , po rozebraniu wszystkie elementy aluminiowe poszly w odsatawke a zeliwne i satlowe dostały cienka warstwe podkładu i na to lakier samochodowy akrylowy . Mozna malowac NITRO tylko nitro to taki poł mat i niema posłysku ( chyba ze naoliwisz albo polozysz wosk heheh) Elementy aluminiowe zapolerowałem na polerce na lustro i jest gites:) Zdjecia niebawem dołacze :)
P.S. Wypisakowłem pistoletem ze zbiorniczkiem z super marketu troche meczące ale dobre bo gdy wymyjesz blok silnika nitro kerszeremczy innymi cudami to i tak masz gdy calosc wyschnie jakis kolor czasem fabryczny ktory siedzi w porach odlewu a tak po wypiaskowaniu masz zajebista nowa powierzchnie .
Czy ktoś spotkał się kiedyś z tym specyfikiem?
http://polexpo.4b.pl/39_740_0_24108/emalia/emalia.aspx
Kontaktowałem się z firmą i uważają że można stosować na głowice nawet bez stosowania żadnych podkładów!
...::$nuffy (Grześ) / 2005-11-10 16:00:15 /
Czym pomalować pokrywy zaworów? Nie mogę doszukać się jednoznacznej odpowiedzi, poza tym, że napewno nie hamerajtem ;)
Curtis_Capri / 2010-08-07 16:21:04 /
Najlepiej w proszek, ale akryl tez da rade.
i tak sie przemaluje na olejno ;P
Mysza liil (EM) / 2010-08-07 18:28:54 /
Ja miałem pomalowany blok, zaciski i bębny itd. w fieście jakieś 8 lat temu i z perspektywy czasu moge powiedzieć że malowanie na rdzę przetartą papierem sciernym i druciakiem nie ma sensu bo po takim czasie wszytko odłazi płatami razem z sypiącą sie rdzą z pod farby, lepiej nawet by było usunąć luźną rdzę i zostawić nie malowane!
Wszytko oczywiście miałem wyczyszczone papierem sciernym, szczotkami drucianymi na tyle na ile było to możliwe i odtłuszczone ale nie piaskowane i pomalowane podkładem i na to farba chlorokauczukową.
Uważam że bez piaskowania nie ma sensu niczego malować no chyba że bedziemy co roku to poprawiać:(.
Kilgore / 2010-08-07 19:03:50 /
Ja pomalowałem farbą stalochron bębny, zaciski i dekle po oczyszczeniu luźnej rdzy i już 3 rok śmiga i nawet bąbelka nie widać.
...::$nuffy (Grześ) / 2010-08-07 19:26:24 /
Hmm Tylko jest jedna różnica o której zapomniałem napisać:(. Fiesta nie miała lekko bo jeździła codziennie zarówno latem jak i zimą po soli niestety. Ty pewni nie jeździsz dużo i na pewno zimą jak wiekszość fordów z forum:) wiec raczej takie malowanie spokojnie ci wytrzyma:).
Morał z tego taki że albo nie jeździć zimą albo piaskować i malować:D
Kilgore / 2010-08-07 21:19:01 /
Stalochron to specjalna farba którą się stosuje bezpośrednio na rdzę.
Zastosowałem też ją na paru elementach dupowozu, który sól i śniegi widzi corocznie i póki co też daje radę.
...::$nuffy (Grześ) / 2010-08-07 22:09:48 /
czym pomalować alu dekle, żeby uzyskać efekt struktury? Taki mat pomarszczony, jak na deklach Ferrari, czy Lambo...
bartozłomero / 2024-11-10 23:45:57 /
Malowałem tym silniki harleya. Bdb efekt.
VHT SP201 FARBA DO SILNIKA CZARNY MARSZCZONY WRINKLE BARANEK spray
szwaycar / 2024-11-11 06:50:24 /
Możesz malować proszkowo ze strukturą, mam tak u siebie zrobione. Z tego co pamiętam grubość struktury była możliwa do wyboru
mateush (proko) 3M / 2024-11-11 07:51:25 /
VHT Wrinkle
Murmur vel Magman / 2024-11-11 08:29:06 /