logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia typ F - remont czy wymiana

Skrzynia typ F - remont czy wymiana

Witajcie!
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w podjęciu decyzji. Mam rozłożoną na części skrzynię typ F na zewnętrznych wodzikach. Docelowo ma ona współpracować z lekko podkręconym silnikiem 1.6 pinto i mostem od 1,3 (przełożenie 4,11 jeśli się nie mylę). Do wymiany są łożyska wałka sprzęgłowego i głównego, simmeringi, uszczelki i kamienie synchronizatora 3&4 biegu. Stoję przed dylematem, czy dokupić co potrzebne i złożyć tą skrzynię czy rozglądać się za inną. Moje wątpliwości dotyczą połączenia 4 - biegowej skrzyni z tak krótkim mostem. Gdy mój Caprik jeszcze jeździł, to w trasie połykał 15l/100km. Zastanawiam się czy nie poszukać skrzyni 5-cio biegowej. Nie wiem z jakimi przeróbkami by to się wiązało. Podpowiedzcie proszę co robić?

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-06 09:49:05 /


szukaj 5 biegowej N9

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-06 09:56:06 /


Z mostem 4.11 od razu szukaj pięciobiegowej N9 (a i tak miła dla ucha prędkość to będzie 90 kmh) -- wał napędowy masz z podporą w tunelu? Wał od n9 jest krótszy i ma inny wieloklin - to będziesz musiał zmienić, łapę pod skrzynie pasowną do Capri, i jakos zamaskować otwór na lewarek

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-11 00:27:11 /


Aha - jeszcze tarcza sprzęgła na 23 zęby (np. od Sierra/Taunus), ale to najmniejszy problem na tej liście..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-11 00:29:18 /


Dzięki za informacje. Zaczynam szukać n9. Obecną skrzynię puki co poskładam wymieniając tylko to co niezbędne.
Przeliczyłem sobie prędkości na 4 biegu dla mostu 4,11 i kół 195/60R14 i wyszło mi 54 km/h dla 2000 obr/min czyli 108 km/h dla 4000 obr/min (nic dziwnego, że palił 15l na setkę :-)

Bartek_mk1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-05-11 21:08:22 /


http://allegro.pl/ford-sierra-1-6-b-92r-skrzynia-i6074483982.html Zajrzyj na złomie gdzie będzie jakaś Sierra. Ważne żeby była N9 od R4 1,6 1,8 2,0 ohc (nie diesel, nie dohc, nie v6). Gorzej z wałem na n9 do Capri - tego chyba musisz szukać tu w ogłoszeniach i proponuje to pierwsze zdobyć :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-05-12 08:46:08 /