jakie zmiany mnie czekają ,mam capri i siedziało tam 2.3 V6 ze skrzynią 4-ką ,i chcem teraz wsadzić 2.0 Efi 5-tka skrzynka .
Lukas / 2005-10-26 18:45:27 /
Lapy silnika, wydech, wal, chlodnica, cala elektryka, do tego bak i pompa paliwa - pozatym watkow o zmianie r4 na v6 juz pare bylo, a mysle ze sa analogiczne :)
Mysza liil (EM) / 2005-10-26 18:49:07 /
jeśli chodzi o wał to bedzie pasowac od sierki cały nabój silnik, skrzynia, wał, czy jakis patent,a bak to temu bo pompa paliwa w nim jest umieszczona ?
Lukas / 2005-10-26 18:58:14 /
w nim albo obok, a wal od sierki nie pasuje
Mysza liil (EM) / 2005-10-26 19:08:25 /
to co za przeróbke trzeba zrobić ?
Lukas / 2005-10-26 19:38:14 /
Łapy od silnika (o ile nie też cała belka), potem wyciąć tunel o podnieść o jakieś 3 cm, dorobić mocowanie łapy skrzyni biegów, przerobić wał tak by pasował. Słyszałem że pół przednie wału od scorpio (np.) i pół wału tylne od capri łączy żeby pasowało i do skrzyni i do mostu. Ja wziąłem wał od scorpio, skróciłem, dorobiłem mocowanie do mostu i też działa. A pozatym będziesz musiał założyć chłodnice od 2.0DOHC co wiąże się z wycięciem mocowanie oryginalnej chłodnicy. A potem tylko podłączenie elektryki silnika zalanie paliwa.... podłączenie zewnętrznej elektrycznej pompy paliwa i śmiga. U mnie chodzi to bez żadnej przeróbki baku. Nawet na "rezerwie" da się jeździć i nic nie przerywa :)
Piotrek PCK / 2005-10-26 22:02:15 /
Kurde, przecinki mi pouciekały.... a pozatym jest o tym sporo na forum, poszukaj :)
Piotrek PCK / 2005-10-26 22:03:43 /
Mi sie wydalo ze on chce OHC, bo jesli rzeczywiscie DOHC z ORYGINALNA SKRZYNIA, a nie N9, to trzeba tunel podniesc, wtedy jeszcze konkretniejsza rzezba z walem :)
Mysza liil (EM) / 2005-10-26 22:07:18 /
No tak, trochę zmulony jestem ;) ohc też wychodziły na szprycy a tego nie brałem pod uwagę ;)
Piotrek PCK / 2005-10-26 22:09:32 /
tak chodzi mi o 2.0 OHC z jednym wałkiem tylko ze na wtrysku to belka i kanał do przerobienia a łapy silnika bez przeróbek będa pasować.
Lukas / 2005-10-26 22:16:41 /
Jak skrzynia n9 to tunelu nie trzeba ruszać, ale łapy od fałki to raczej nie podejdą ;)
Piotrek PCK / 2005-10-26 22:20:48 /
ja miałbym ten silnik razem z łapami czyli pasowałyby bez przeróbek
Lukas / 2005-10-26 22:29:00 /
napisz jaką masz obecnie skrzynie biegów.. z eodzikami na zewnątrz czy wewnątrz.. ?
jeśli wewnątrz to istnieje szansa że wał będzie pasował do skrzyni 5b typu N9.
ze zmian to trzeba bedzie:
dorobić/znaleźć łapy do silnika,
dorobić/przerobić belkę pod skrzynię.
zmienić chłodnice
jeśli planujesz jazdę na LPG to odradzam elektronikę, lepiej założyć gaźnik do tego silnika. Przepływomierz od takiego silnika baaardzo nielubi strzałów.. skuteczniej więc bedzie chodził z gaźnikiem. a i przeróbek nieco mniej..
Trójkąt / 2005-10-26 22:33:34 /
skrzynia 5-tka ale nie wiem czy na wodzikach zewnętrznych,ale jak ten silnik jest z łapami to nie musze żadnych innych kupować.
Lukas / 2005-10-26 22:58:47 /
bedzie zapewne z łapami od sierry.. a sierra ma inne łapy i napewno niebędą pasować.
Trójkąt / 2005-10-26 23:00:13 /
ale mam także 4-ke na wodzikach od V-ki 2.3 ale to chyba nie bedzie pasowac do tego silnika
Lukas / 2005-10-26 23:01:48 /
Jak mozna zrezygnować z poczciwej V-ki na rzecz 2.0 EFI? Nierozumiem.Myślałem,ze jak ktos jeździł V-ką, to juz nigdy jej nie opuści:)A jednak działa to w dwie strony...
mam v-ke ale potrzebuje remontu a to nic dobrego ,szukam ale nie moge znaleść,a jest do kupienia 2.0 EFI więc musze zobaczyć jakie zmiany mnie czekają,jak bym sie zdecydował.
Lukas / 2005-10-27 10:27:26 /
Przejrzyj ogłoszenia, są do wziecia: 2x 2,3 jeden sam, drugi z automatem i nabój 2,8 gaźnik z N9 i kuuupa innych.
granadziarz_3M / 2005-10-27 10:37:10 /
jak to DOHC i skrzynka MT75 to tunel trzeba podnieść
jak OHC efi to mnie problemów będzie
rozjechany liil / 2005-10-27 10:47:25 /