mam problem jak przejade okolo 6 do 9 kilometrow to z chlodnicy wycieka przez korek wlewu plyn silnik jest prawie zimny a chlodnica sie gotuje gdy ostatnio jechalem to z nagrzewnicy dawalo tak cieple powietrze ze arz nie dalo sie reki przy nadmuchu trzymac. pytanie jest moje nastepujace co najpierw musze sprawdzic i co moze byc tego przyczyna
cichymk / 2005-10-09 21:56:50 /
Myśle że powinieneś najpierw spradzić termostat , czy się wogóle otwiera.
kstachów / 2005-10-09 22:39:35 /
termostat moze sie zacinac ale jezeli ogrzewanie dziala to raczej to nie jest przyczyna, sprawdz ile masz plynu albo/i czy przewody nie sa zapowietrzone
Rondel / 2005-10-10 00:06:51 /
musisz to najpierw sam dokladniej sprawdzic i opisac
niemozliwe zeby silnik byl zimny a nagrzewnica mocno grzala czy woda w chlodnicy sie gotowala
moze wyrzucac wode spod korka - ale to zupelnie cos innego niz gotowanie
po czym wnioskujesz ze silnik jest zimny, po wskazniku czy dotknieciu?
trzeba sprawdzic:
-czujnik temperatury
-termostat
-korek chlodnicy
-pompe wody (czy wogole cos pompuje)
jesli to wszystko bedzie dobre to wniosek jest jeden - uszczelka pod glowica lub sama glowica
dla upewnienia sie mozesz sprawdzic plyn chlodzacy na obecnosc spalin
jesli to "gotowanie" pojawia sie przy ostrym nawet krotkim przyspieszaniu to rowniez wskazuje na uszczelke
camaro / 2005-10-10 00:27:03 /
wlasnie w tegy ostro przyspieszalem i momentalnie z nawiewu lecialo mi gorace powietrze a silnik byl letni nie mial czasu sie ostro nagrzac
cichymk / 2005-10-10 19:04:23 /
wiec chyba od przyspieszenia robilo Ci sie goraco ;)
logika, jak silnik jest zimny to skad ma sie brac cieplo w ukladzie chlodzenia?
w Capri nie ma elektrycznego podgrzewacza
camaro / 2005-10-10 19:14:17 /
nie nie o to chodzi ze te przyspieszenie bylo na okolo 100 metrach a puzniej juz spokojna jazda przez 3 kilometry a na postoju z korka plyn mi sie wylewal
:( to jest nie mozliwoscia zeby normalnie V ka tak szybko sie zagotowala a silnik jak silnik dotknelem to byl jeszcze letni
cichymk / 2005-10-10 19:23:44 /
wiec nie moze to byc gotowanie tylko wywalanie plynu przez wzrost cisnienia, najprawdopodobniej spaliny z cylindra dostaja sie do ukladu chlodzenia i wydmuchuja wode
pojedz do warsztatu w ktorym maja urzadzonko wykrywajace spaliny w chlodnicy
camaro / 2005-10-10 19:36:00 /
to moze przestań go tak katować
JoKo 3M_U / 2005-10-10 19:38:15 /
o co ci chodzi jokko
cichymk / 2005-10-10 19:48:42 /
3 km imho wystarczą. No ja nie wiem, ale moje 2.9 baaardzo szybko łapie temperature, a jak się go przegoni to praktycznie momentalnie robi się gorący.
Piotrek PCK / 2005-10-10 20:39:06 /
A moje 1.7, przynajmniej póki co, to w pełni się nagrzewa w momencie gdy go gasze przy robocie... Więc niestety silniczek pracuje w najgorszych warunkach jakich się da :(
Sorry... trochę mi się chyba z tego wszystkiego wątki pomyliły ;)
ja tez mialem problemy podobnego typu , nie mart sie , moj silnik szlak trafil, wiec jest problem z glowy ;p
raceface / 2005-10-11 22:41:06 /
U mnie przy pełnej chłodnicy ( nie mam zbiorniczka wyrównawczego ) na otwartm korku przy pracy silnika też chlapie wodą ale to chyba normalne , w końcu woda krąży przez chłodnicę . Przy dobrym korku trzymającym ciśnienie jest wszystko o.k. Pytanie właśnie czy w chłodnicy się "gotuje" czy "bombluje" :) , bo jeśli sie gotuje to faktycznie nie ma róży bez ognia i chłodnica grzałki nie ma . Gdzie macałeś ten silnik że był zimny ?
CRUISER / 2005-10-12 11:55:38 /
Oj z tym chlapaniem to chyba niepokojący objaw moim zdaniem... ale się nie znam w końcu jestem od dróg a nie rydwanów, tak na przyszłość może ktoś mi podpowie jak jest prawidłowo
Mati_Poznan / 2005-10-12 12:06:19 /
W firmowym aucie mam to samo. Popieram teze camaro o uszczelce. Jak przegonie na trasie auto to jakieś dziwne cisnienie wywala mi płyn przez zbiorniczek, a silnik sie nie gotuje. Dopiero jak wywali pare litrów to zagotuje bo silnika juz nie ma wtedy czym chłodzic. Jest jeszcze opcja, że pompa wody ciagnie jakieś lewe powietrze, ale ja w to nie wierze, więc prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. A w mieście nic sie nie dzieje, dopiero przy szybszej jedzie.
Mati zalej swoją chłodnicę do pełna po korek i odpal silnik do momentu jak puści termostat. Jak przy otwartym korku i wyższych obrotach nic nie wyleci to stawiam zgrzewke browca :)
CRUISER / 2005-10-12 13:36:10 /
jeśli poszła uszczelka to ze zbiorniczka wyrównawczego będzie czuć spaliny, miałem kiedyś taki objaw. okazało się, że głowica była zbyt słabo dokręcona, po dociągnięciu śrub problem zniknął.
taunus78 / 2005-10-13 12:12:57 /