rzadko mi się zdarza ,ale znów pytam:
Czy, kto i jaki ma pomysł na naprawę podpiłowanych dżwigienek w inny sposób niż szlifowanie?
Wymiana to raczej problem, bo to 4,0. No chyba że ktoś mi to z Usa w kieszeni przywiezie... Więc poproszę o dobrą radę najlepiej z orientacyjnymi kosztami.
granadziarz_3M / 2005-10-08 10:27:23 /
mam jeszcze kilka szt w zapasie...
co do regeneracji to tylko napawanie i szlifowanie.. tylko kto to zrobi u nas ? :)
Trójkąt / 2005-10-08 10:45:40 /
12 szt podpiłowanych i z rakiem na podpiłowaniu :-(
granadziarz_3M / 2005-10-08 10:59:38 /
Problem jest taki że dźwigienki są utwardzane powierzchniowo i po zeszlifowaniu tracą twardośc. Innymi słowy po szlifie padną w bardzo krótkim czasie. Trzeba by je było jakoś utwardzic.
Redoktiabr / 2005-10-08 20:35:30 /
to to ja wiem , tylko za ile kto i gdzie???????
granadziarz_3M / 2005-10-08 20:57:42 /
Zadzwon do inż.Świątka w czestochowie.Ten od wałków rozrządu.Pozdro
popatrzcie jaka tam jest warstwa lub jakie ma parametry wytrzymałościowe, bo od plazmowego to znam jednego gościa, co by to tanio zrobił, tylko czy tam jest azotowane??
Rydzu liil / 2005-10-10 09:38:16 /
Rydzu, to ja Ci wyślę te koniki i pomierzysz i jak sie da to daj komuś do zrobienia. W sumie nie pomyslałem że ty w tym siedzisz po uszy.
granadziarz_3M / 2005-10-11 07:55:10 /
OT świątek ma siedzibe w bydgoszczy.
grabasz / 2005-10-11 09:32:11 /
Chialem tylko zaznaczyc ze np walki swiatka niemaja zbyt doozej trwalosci . Widzialem walek do pinto po jakis 10 000 i nie wygladal najlepiej. Wiec jezeli Rydzu ma kogos ktory moze to zrobic i moze go polecic , wolal bym u takiego sprobowac.
mam mozliwosc szlifowania ,toczenia, frezowania , wypalania, grawerowania ,polerowania,drązenia, i czego dusza zapragnie.Rafał pozdrawiam
Łukasz 33 radom / 2005-10-11 15:48:13 /
ja mam generalnie człowieka który nakłada plazmowe powłoki PVD i CVD chyba też, tylko zawsze się zastanawiałem czy jak taka wytrzymałość na ścieranie lub b.duża twardość będzie wpływać na inne podzespoły. Ale jak się Jarek o to nie martwisz to ja się w next tyg do niego odezwę i obgadam co i jak :)
Rydzu liil / 2005-10-11 15:58:27 /
Ktoś musi być pierwszy. Gorzej niż jest nie będzie. Kontaktuj się z nim i daj znać. Zobaczymy w praniu jaka będzie trwałość.
granadziarz_3M / 2005-10-12 09:06:09 /
Ja w moim 4.0 również regenerowałem dźwigienki zaspawałem sam i wyszlifowałem,po przejechanych 8 tyś. km nic się wie wytarło nic nie ukruszyło tylko ładnie wypolerowało
8 tysięcy km to ja w niecałe 2 miesiące robię, więc potrzebuje pewnej regeneracji. Nie chcę robić poprawek co rok... Ale dzięki za głos :-)
granadziarz_3M / 2005-10-12 10:51:39 /
ok, popracuję nad tym, w zeszłym roku mówił mi że drobne elementy to może włożyć jak będzie robił jakieś wały czy cosik wielkiego, to za "fuchę" się zrobi :) zobaczymy czy nic się nie zmieniło
Rydzu liil / 2005-10-13 18:48:49 /
No więc okazuje się że:
1) pasują dźwigienki od zwykłych kolnów, ale są inne drążki popychaczy
2) pasują drążki popychaczy od zwykłych kolnów, ale śruby regulacyjne będą się zapierać o pokrywy zaworów
3) pasują pokrywy zaworów od kolnów 2,8 efi (aluminiowe) i 2,4-2,9. W newralgicznym punkcie przegięcia przylgni uszczelki zostaje jeszcze około 3mm dociśniętej uszczelki w przypadku pokryw aluminiowych od 2,8 efi.
Niech żyje globalizacja!
Problem rozwiązany.
granadziarz_3M / 2005-11-10 08:06:50 /
a ja tego kolesia nie mogę na wydziale znaleźć :(
Rydzu liil / 2005-11-13 11:20:16 /