Mam takie pytanie:
Czy w takim silniku reguluje sie zawory??, bo kiedys pytałem takiego gościa co się podobno na tym zna i on stwierdził, że w tych silnikach zawory się same hydraulicznie regulują, a kumpel odstawil wczoraj scorpiaka do warsztatu i mu powiedzieli że zawory trzeba wyregulować,
więc jak jest trzeba regulować czy nie trzeba??
Krzypek / 2002-11-06 16:05:33 /
Kurna dlaczego wszyscy mają 2.0 r4 a ja nie mogę nigdzie kupić :(
Ale zależy w jakim 2.0R4. Regulować trzeba w zwykłym OHC, natomiast w 2.0 R4 DOHC 8V montowanym w Skorpiaczu nie da się wyregulować, bo ma popychacze hydrauliczne. Były one montowane od maja `89, więc może Twój kumpel ma taki w swoim aucie. (POJ.1998, oznaczenie N9D-kat/N9B-bez kat., moc 120/125 KM@5500 RPM, st.sprężania 10.3, wtrysk EFI, paliwo super 95/98)
Mysza liil (EM) / 2002-11-06 19:58:21 /
Ej ja tez chce taki silnik :-) Ale lepiej 2.8 bo to V-ka :-)
Konrad vel smasher / 2002-11-06 20:52:38 /
w moim sie jednak reguluje dla inforamcji podam luzy na zaworach. tzn wartosci
wlotowy : 0,20
wylotowy: 0,25
wartosci wg seemana(dla 2,0 OHC r4)
Krzypek / 2002-11-07 09:06:12 /
Gwoli ścisłości, Mouseman, motor DOHC występował równiez z gaźnikiem Weber TLD jako N8C o mocy 105 PS@5500 RPM. Ale generalnie masz rację - silnik Pinto SOHC wymaga regulacji zaworów (0.20 i 0.25 MIEDZY WAŁKIEM a DŹWIGIENKĄ), a wszystkie DOHC (8-zaworowe z Sierry i Scorpio, 16-zaworowe z Escorta, Focusa i Mondeo) mają już hydrauliczne kasowanie luzów.
Pozdro.
KRK 4m / 2002-11-07 20:23:39 /
A dla absolutnej ścisłości...Gaźnik WEBER TLD-2V, ale symbole N8B(kat.nieregul.)/N8D(bez kat.), moc105/109 KM@5600 RPM, paliwo super 95/98. Może N8C występował w Sierrach, bo w Scorpio chyba nie.
Pozdro
Mysza liil (EM) / 2002-11-08 13:52:38 /
Tak jest jako rzeczesz, Mouseman, ponieważ N9 (wtryskowy DOHC) w Sierrach tez ma inne literki niż w Skorupach. Osobiście nigdy nie użytkowałem Skorpiona (parę razy prowadziłem cudze), a Sierrę DOHC mielismy przez 1.5 roku, więc dlatego z przyzwyczajki podawałem oznaczenia "ścierkowe". Swoją sciezką w instrukcji Sierry dla gaźnika TLD-2V podają obroty 5500 dla wersji 105 PS a 5600 tylko dla 109 PS.
Pozdro.
KRK 4m / 2002-11-09 00:20:01 /
potrzebuje jakiejs podpowiedzi
na cylindrach mam rowno po 8 na kazdym, wpierdala mi olej prawie tak szybko jak gaz, zrobil sie mulasty, ale nie dymi przez korek i bagnet!!
jak mi sie poprzedni 2.0 r4 konczyl to rzygal olejem, a ten go calego spala,
moj mechanik powiedzial ze to raczej pierscienie + uszczelniacze, bo wg niego ,gdyby zawory to by mial nizsza kompreje i mniej rowna prace!
remointowac?
robic glowice?
wymieniac uszczelniacze?
kupowac silnik(qrwa z tym to mam chyba pecha bo autkiem zrobiem 17000 a to jest juz 3 silnik)
(jak macie 2.0 r4 na sprzedarz to tez dajcie znac)
Krzypek / 2003-02-06 16:43:09 /
korzystajc w watku, bo sprawa dotyczy 2.0 r4
jakie sa wymiary, jesli chodzi o wysokosc i szerokosc numerow na tych silnikach? ( rok 84), bo gosc mi przywiozl taki silnik, ale numery sa chyba nieoryginalne, no, a jak juz sa przebijane, to juz bym chcial wiedziec, czy przynajmniej wielkosc zostala zachowana.....
Krzypek / 2003-04-30 19:23:55 /