Witam,
wsadziłem nabój 2.9 BOA do swojego capcia. Zakupiłem go od Kongesa z gotową instalacją tylko do podłączenia. Wszystko podłączyłem tak jak było opisane poza przekaźnikiem pompy paliwowej i jej samej. Wcześniej ją kupiłem i zrobiłem do niej przekaźnik. Po kilku dniach walki szukam pomocy co mogło pójść nie tak. Dziś zauważyłem że z komputera wychodzi masa do przekaźnika tej pompy tylko jak go podłącze to się ona nie załącza. Tylko jak masa idzie z budy to działa. Mimo to i tak auto nie zagada. No i nie wiem czy ta pompka daje takie ciśnienie jak ten silnik potrzebuję i nie wiem jak to sprawdzić. Do listwy paliwowej idą dwa węże po odpięciu jednego i włączonej pompie paliwo nie leci. Nie wiem czy jest to przelew i nadmiar powinien wracać????
Za jakąkolwiek pomoc będę wdzięczny .
gwidii / 2016-02-10 18:52:48 /
Może pogadaj z Kongresem?
Zazwyczaj w silnikach gdzieś na listwie paliwowej na wierzchu jest miejsce do podłączenia manometru. Zazwyczaj tez ma nakręcony czapeczkę na wierzch żeby brud nie leciał do środka. Z listwy pewnie masz dopływ i przelew stąd dwa przewody. Ale to są tak jakby oczywistości o których chyba wiesz?
michukrk / 2016-02-10 19:01:38 /
Rozmawiałem z Kongresem , powiedział że przez telefon mi nie wiele pomoże. Co do odpływu to chodzi mi o to czy przy włączonej pompie i zdjętym wężyku nie powinno lecieć paliwo ponieważ nie leci. Jeśli chodzi o podłączenie manometru to na listwie w okolicy cewki jest zamontowany wentyl jak w kole z którego leci paliwo ja go wcisnę tylko nie wiem czy mogę zmierzyć takim pistoletem do pompowania kół? i jakie powinien pokazywać ciśnienie. Gdzieś zwidziałem że 3 bary.
gwidii / 2016-02-10 19:08:53 /
wypnij wtyczkę z wtryskiwacza któregokolwiek podłącz próbnik z żarówką,i sprawdź czy podczas kręcenia mruga.....
Komp steruje masą przekaźnika pompy. Zwróć uwagę, czy prawidłowo podpiąłeś przewody do przekaźnika. Wszak ta wiązka miała fordowskie przekaźniki które mają inny rozkład pinów niż standardowe. 85 i 86 są obok siebie a nie naprzeciwko.
Mysza liil (EM) / 2016-02-10 20:45:33 /
Przekaźnik nie jest fordowski ale podpięty jest według schematu. Jak wezmę masę z auta to sie załącza wiec raczej jest dobrze wpięty.
gwidii / 2016-02-10 21:05:37 /
Z przelewu paliwo powinno lecieć, jeśli nie leci to albo zamieniłeś zasilanie z przelewem albo pompa ma zbyt małą wydajność.
Podepnij przekaźnik pompy według schematu, po włączeniu zapłony przekaźnik powinien załączyć się na 5s. Jeśli tego nie robi to komputer nie dostaje zasilania lub ma nieprawidłowo podłączona masę.
Kolejna istotna do zdiagnozowania jest informacja czy podczas kręcenia pojawia się iskra.
Trójkąt / 2016-02-10 22:19:37 /
Jak nie pojawia się iskra to rozrusznik kręci równiutko jak wiertarka, jak jest iskra to wyraźnie słychać jak zwalnia w momencie kiedy prąd zmyka na świeczkę. To tak na ucho ale lepiej sprawdzać tradycyjnie.
aaannnd / 2016-02-11 08:54:45 /
sprawdz iskre to podstawa, jak jest to strzel paliwa ze strzykawki w kolektor i zobaczysz czy beknie coś jesli tak to:
podepnij pompe na ostro do aku to odpadnie ci jeden punkt
wążne podpiąć do prawidłowego wężyka, czyli zasilającego ( biała szybkozłączka to zasilanie) jesli nie masz to szukasz miejsca gdzie wchodzi w listwe i tam gdzie masz bączek regulacji ciśnienia to jest powrót
prawidłowo podpięta pompa o odpowiedniej wydajności przeleje paliwo przez powrót
sprawdz to i będziemy dalej mysleć :)
Piter M / 2016-02-11 09:22:17 /
Żeby sprawdzić ciśnienie na listwie wykręć wentyl i podłącz jakimś byle jakim wężem plus obrony byle jaki manometr. Cisnienie to visnienie i nie ma znaczenia czy powietrza xxy wody. U mnie nabiło 3 bary i było ok. Z dnia na dzień ciśnienie ci zejdzie pewnie ok 0.5 barac jak masz listwę szczelna i pompę sprawną.
michukrk / 2016-02-11 11:17:12 /
Dziś udało mi się sprawdzić tylko dwie rzeczy, a wiec podłączyłem pompkę bezpośrednio pod manometr bo nie miałem jak odkręcić wętyla i na wet nie ruszył. Używam go do sprawdzania instalacji wodnych i grzewczych na budowach. Trochę chyba przekłamuję bo jak podpiąłem go pod kompresor to na nim było 2,5 bara a na kompresorze 3,5 ale na popce nawet nie ruszył wiec chyba musze pompe tak i tak kupić . Czy musi być to dedykowana do tego silnika czy wystarczy jakis zamiennik z allegro dedykowany do tego auta? Drugą rzecza jaka zrobiłem to szczykawką wtrysnołem paliwo do 3 garów i tak nawet nie jęknął. Nie wiem czy daję iskre na świece bo byłem sam nie nie miałem jak sprawdzić ale na wszystkich 4 kabelkach z kostki ze zdjęcia jest napięcie jak kluczyk jest w pozycji pierwszej.
gwidii / 2016-02-11 18:03:46 /
A powinno być tylko na jednym gdy kluczyk jest w pozycji II...
PiotrekGran / 2016-02-11 18:56:46 /
to co może być przyczyną??
gwidii / 2016-02-11 19:05:52 /
Czytaj mój post wyżej i odpowiedz na pytania bo z fusów to można na walentynki wróżyć.
Czy jest iskra? Jak zachowuje sie przekaźnik pompy paliwa ??
Trójkąt / 2016-02-12 18:51:30 /
kolega widze że na siłe robi wszystko od tyłu więc ciężko mu będzie pomóc..
Piter M / 2016-02-14 11:26:53 /
Witam,
co do iskry to niestety nie ma. Przekaźnik pompy sam podłączyłem zanim kupiłem silnik. W instalacji silnika są dwa kable czerwony gruby z opisem Kongresa "pompa stacyjka" i cieńki czarny wychodzący z komputera z opisem " masa pompa". Czerwony podłączam pod stacyjkę i nie wiem co zrobić z czarnym. Jeśli podłącze go pod swój przekaźnik w miejscu na masę to nie załącza jej.
gwidii / 2016-02-16 16:51:13 /
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/2.9_24V_BOA_schemat_silnika_do_1992.jpg
Sprawdzaj po kolei schemat i połączenia.
Prawidłowo podpięty przekaźnik pompy dał by cenną informację czy komputer ma poprawne zasilanie. Przekaźnik powinien włączyć się na 5s po przekręceniu stacyjki i wyłączyć jeśli nie odpalimy silnika.
Jeśli nie mamy tego sygnału to ciężko określić powody braku zapłonu, gdyż może być zarówno uszkodzony czujnik położenia wału jak i nieprawidłowo zasilony komputer lub EDIS.
Niezbędne minimum dla tego silnika to:
MASA na pinach ECU: 40, 49, 60
Stałe zasilanie 12V dla ECU na pinie nr: 1
Zasilanie po stacyjce dla ECU na pinie nr: 37, 57
Zasilanie po stacyjce pinu nr 8 na module EDIS oraz zasilanie cewki pin 4
Masa na obudowie modułu EDIS oraz na pinie numer 9
Bez tego minimum nie ma szans na pracę silnika.
Jak ogarniesz minimum a iskry nadal nie będzie to może być uszkodzony czujnik położenia wału lub niesprawne okablowanie.
Zrób co wyżej i się odezwij, jeśli nadal nie odpali dostaniesz kolejne instrukcje diagnostyczne :)
Trójkąt / 2016-02-16 22:50:38 /
E tam 5s, góra dwie.
Mysza liil (EM) / 2016-02-17 00:01:18 /
Może, stoperem nie mierzyłem. :)
Trójkąt / 2016-02-17 00:11:32 /
Dzięki bardzo za wszelkie informację .
Z powodu pogody muszę parę dni poczekać aż się ociepli i jak wszystko sprawdzę to odpiszę , pozdrawiam.
gwidii / 2016-02-17 17:13:02 /
Przyszła wiosna wiec wracam do projektu.
prawie wszystko z opisu Trójkąta jest ok tzn.
''MASA na pinach ECU: 40, 49, 60
Stałe zasilanie 12V dla ECU na pinie nr: 1
Zasilanie po stacyjce dla ECU na pinie nr: 37, 57
Zasilanie po stacyjce pinu nr 8 na module EDIS oraz zasilanie cewki pin 4
Masa na obudowie modułu EDIS oraz na pinie numer 9''
Zasilanie po stacyjce pokazuje się na wszystkich czterech pinach cewki.
gwidii / 2016-03-31 15:34:27 /
A czym sprawdzasz to zasilanie? Bo jak tym co myślę, to jeszcze masz swoje "zasilanie" na wszystkich pinach od kabli wtryskiwaczy...
PS. Masa jeszcze na pinach 40 i 60.
Mysza liil (EM) / 2016-03-31 18:13:19 /
Sprawdzam miernikiem jak probówką.
gwidii / 2016-03-31 19:38:33 /
wszystko z opisu Trójkąta jest ok. poza tą cewką w tym masa na pinach 40 i 60
gwidii / 2016-03-31 19:40:16 /
Sprawdzasz na odpietej wtyczce cewki? EDIS dokrecony do masy?
Mysza liil (EM) / 2016-03-31 20:46:29 /
Na podpiętej wtyczce. A edis może mieć trochę słabą mase choć na mierniku pokazuję że jest ok, tyle że jest trochę utleniony wiec jutro go dobrze oczyszczę i mocno dokręce jeśli to pomoże.
No i na przewodzie idącego z budy do pinu 9 w edisie jest takie coś?!... na zdjęciu.
gwidii / 2016-03-31 21:28:59 /
zdjęcia
gwidii / 2016-03-31 21:31:48 /
Cewka ma znikomy opór na uzwojeniu pierwotnym więc jeśli zasilimy ją na pinie 4 to na pozostałych pojawi się napięcie. Jest to prawidłowy objaw.
Odepnij wtyczkę od EDIS-a i zmierz opór na wtyczce pomiędzy pinami 5 i 6, podaj wynik pomiaru.
Trójkąt / 2016-04-01 13:27:01 /
1.3 jeśli na mierniku ustawie miernik na "200"
gwidii / 2016-04-01 14:51:11 /
To oznacza zwarcie czujnika położenia wału, lub zwarcie na okablowaniu czujnika.
Trójkąt / 2016-04-01 19:47:38 /
Czy oba przewody z pinów 5 i 6 idą do czujnika wału? Jeśli tak to zrobię nowe.
gwidii / 2016-04-01 20:04:41 /
Znalazłem jak sprawdzić czujnik. Kable też posprawdzam. Czy taki czujnik w razie czego jest dostępny? bo na googlach nic nie mogę znaleźć.
gwidii / 2016-04-01 20:23:34 /
Sprawdź kable, czujnik rzadko się psuje.
Trójkąt / 2016-04-01 22:32:56 /
Czujnik mam jakby co.
DrStein / 2016-04-01 22:47:11 /
Ta dioda tam nie jest potrzebna. Świetna wiązka...
Mysza liil (EM) / 2016-04-01 23:47:18 /
Nie na tych pinach mierzyłem opór. Całe życie się człowiek uczy.
Okablowanie czujnika jest ok a , opór na nim wynosi 555 jak miernik ustawiony jest na ''2000''
gwidii / 2016-04-02 10:00:45 /
Dziś sprawdzałem iskrę to raczej nie ma. Napięcie na kostce od cewki po odpięciu jest tylko na jednym pinie. Chyba 4-tym wiec jest ok, ale jak podpinam jakąś świece i dotykając obudowy nic nie widać by iskrzyło.
gwidii / 2016-04-04 17:13:04 /
Zasadniczo dla iskry wystarczy czujnik położenia wału, EDIS i cewka,
Komputer nawet nie musi być podłączony a iskra i tak się pojawi. Komputer jedynie wysyła do edisa sygnał o korekcie wyprzedzenia zapłonu.
Tak więc odkręć komputer i odepnij od wtyczki, zakręć silnikiem i sprawdź czy jest iskra.
Jeśli nie ma to masz uszkodzony: czujnik/edis/cewka/wiązka*
*-niepotrzebne skreślić.
Jeśli iskra pojawi się po odpięciu komputera to jest coś nie tak z komputerem lub jego podłączeniem.
Ważne!! nie kręcić ze zdjętą fajką, wiszącą w powietrzu, grozi uszkodzeniem cewki lub edis-a.
Trójkąt / 2016-04-04 23:56:14 /
Po odpięciu kompa iskra się nie pojawia. Wiązkę przepatrzę miernikiem ale nie wiem czy jestem w stanie sam posprawdzać resztę? Czyli edis-a/ cewkę i czujnik?
gwidii / 2016-04-07 16:42:59 /
Jest tu ktoś kto mógłby Mi sprawdzić w/w elementy. Oczywiście za opłatą . Wyjąłbym całą wiązkę, komputer , edis , cewkę , czujnik i wszystko co potrzebne . Jest taka możliwość czy bez auta nie da rady? Nie wiem co ma robić . Drugi rok się z tym męcze. Kupe pieniędzy i czasu wsadziłem w te auto i chciałbym nim w końcu pojeździć. Albo może znacie kogoś z okolic Jeleniej
Góry kto by to ogarnął.
gwidii / 2016-04-09 07:13:45 /
Sprawdzałeś iskrę na wszystkich 3 sekcjach? Jeśli brak to obstawiam edis-a lub problem z zasilaniem.
Cewka nawet jak padnie to mało prawdopodobne że wszystkie 3 sekcje na raz.
Czy jest zasilanie sprawdź podpinając żarówkę 21-45W /12V zamiast miernika. Ma jasno świecić. Miernik czasem pokazuje napięcie bez obciążenia a mimo to może być problem w kablach.
Trójkąt / 2016-04-09 09:58:52 /
Na dzień dzisiejszy napięcie jest . Sprawdzane żarówką, a iskry nie ma na żadnej sekcji. Podczas tych testów zauważyłem ,że ta instalacja w komorze silnika jest w opłakanym stanie. Przy EDIS-ie były przewody bez kawałków izolacji co mogło spowodować jakieś zwarcie. Przepatrzę ja całą i spryskam końcówki preparatem. Jeśli to nic nie da to poczekam ,bo znalazł się ktoś chętny pomóc. Może coś z tego będzie.
gwidii / 2016-04-11 15:48:20 /
Kable bez izolacji się raczej wymienia a nie spryskuje, wypadało by przejrzeć całą instalacje pod tym kątem.
Trójkąt / 2016-04-11 19:31:51 /
Spryskać chciałem końcówki , a kable tylko przy edis-ie na długości do 1cm ma starą twardą otulinę kruszącą się.
gwidii / 2016-04-11 19:55:14 /
Kable poizolowałem trochę prowizorycznie ale nie moge rozebrać wtyczki edisa by móc powyciągać piny i nasunąć na każdy przewód termokurczliwą izolacje. Wyjąłem plastikowe zabezpieczenie ale nie wiem w którą stronę wychodzą przewody.
gwidii / 2016-04-11 20:09:58 /
Powymieniałem kilka kabli poizolowałem co się dało. Kupiłem i podmieniłem Edis, a iskry jak nie było tak nie ma. Dwa lata walki i moce odeszły.
Teraz już tylko czekać na ludzi dobrej woli.
gwidii / 2016-04-14 10:41:49 /
nie mogę czytać jak się z tym męczysz, spakuj do paczki wszystkie elementy i ci sprawdze w moim aucie, jesli będą ok to zostanie ci wiazka, wtedy się pomysli nad tym
Piter M / 2016-04-14 11:45:28 /
Panowie , po weekendzie ma przyjechać zaprzyjaźniony fan motoryzacji który ma pomóc rozwiązać Mi problem. Jak się nie uda to odeślę podzespoły do sprawdzenia kolegom z forum. Jednak nie daje Mi to spokoju i resztką sił dzisiaj znalazłem zły opis kabli.
Po zmianie pompa paliwowa pracuje prawidłowo, tzn włącz się na 2 sekundy po czym się wyłącza.
Został mi jeden kabelek z opisem ''masa pompa'' zmostkowanym z kabelkiem wychodzącym z ECU pod pinem 56?
No i zauważyłem że na pinie 4 cewki podczas kręceniem rozrusznikiem ginie napięcie. (Sprawdzane probówką z żarówką)
Może Ma ktoś jakiś pomysł.
gwidii / 2016-04-14 17:59:45 /
Brak zasilania na pinie 4 i masz przyczynę problemu. Dlatego pisałem o sprawdzeniu zasilania żarówką większej mocy. Gdzieś siedzi babol w kablach i pod obciążeniem odcina zasilanie.
Podaj zasilanie z akumulatora prosto na pin4 zapewne iskra się pojawi.
Trójkąt / 2016-04-14 18:06:06 /
A jeszcze głupie pytanie, ? poda który przewód przy stacyjce podpiąłeś wiązkę silnika i zasilanie cewki ??
Powinie być podpięty pod przewód czarno/żółty ,pin numer 15 na stacyjce.
Trójkąt / 2016-04-14 18:17:38 /
Pojawiła się iskierka nadziei . Po podłączeniu na krótko pinu 4 z cewki za aku jest iskra!!!!
Jednak próba skończyła się połową obrotu silnika , bo akumulator nie wytrzymał tylu prób i padł.
Ładuje się więc jutro dalsze próby.
Pytanie czy tak na krótko auto odpali czy to tylko pojawiła się iskra?
Co do pytania odnośnie podłączenia pod stacyjkę to jest problem z odpowiedzią .
Ponieważ przede mną auto posiadał mój brat i jest tam mały burdel w kablach choć wszystko działało. Ale zasilanie do kompa podłączyłem pod jakiś kabel na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki, wychodzący z jakiegoś przekaźnika. Czy to może być problem???
gwidii / 2016-04-14 19:12:42 /
Jeśli chodzi Ci o pin nr 1 w kompie to tam powinno być stałe zasilanie o ile dobrze pamiętam.
rzułty BUC / 2016-04-14 19:36:04 /
sprawdź czy nie masz podpięte pod stacyjkę w miejscu w którym znika napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
aaannnd / 2016-04-14 21:09:20 /
Mam zamiar to zrobić z samego rana. Tak właśnie wywnioskowałem z pytania Trójkąta, że może istnieć taka możliwość. Ale niestety nie otrzymałem instrukcji jak mam to prawidłowo podłączyć. Przed zakupem tego pieca usłyszałem ,że wszystko pasuje bo to capri jest wyjęte wiec wystarczy plus , masę i pod stacyjkę podłączyć i będzie git. Jednak się okazało po przywiezieniu pieca, że na początek muszę zmienić pompę hamulcową bo silnik nie wejdzie. Wiec szukanie pompy , dorabianie jakiś płytek by podpiąć przewody, ale silnik był zatarty wiec kolejna pompa . Trafiłem na szczęście bez ABS-u wiec płytka już nie była potrzebna na szczęście bo i tak nie udało się zrobić dobrej choć majstry próbowały chyba ze 2 miechy. Po przerobieniu i podłączeniu pompy wrzuciłem piec. Jak się szybko okazało nie było jak podwiesić skrzyni wiec przerabiałem łapę. Jakoś na sztukę na razie wisi. Następnie niestety nie pasował wał napędowy . Po kupieniu ze 3 sztuk na szrocie i skręceniu ich do kupy wał zamontowany choć jest za krótki i bedę musiał zrobić odpowiedniej długości w Wałbrzychu. Ale powiedziałem sobie ,że najpierw muszę go odpalić. No to zostało podłączyć chłodnicę którą dostałem z silnikiem. Wyciąłem stare mocowania razem z podporą akumulatora i jak się okazało chłodnica nie wchodzi , bo moja buda ma jakąś belkę między podłużnicami nie przerabialną wiec przyłapałem z powrotem wszystkie wycięte blachy i zamówiłem nową aluminiowa chłodnice, siedzi. Następnie musiałem zamontować pompę paliwową no i zostało mi podłączenie tych TRZECH kabelków o który słyszałem przed kupnem silnika. Jak już je podłączyłem to dalszą część można przeczytać w wątku. Wiec to ,że na przykład powinienem podłączyć pod 15 pin w stacyjce dowiedziałem się dzięki ludziom dobrej woli i chęci ich pomocy jak Trójkąt którym mam nadzieje się jakoś odwdzięczę za poświęcony mi czas. Niech tylko odpali bym mógł się w końcu przejechać po dwóch latach stania w garażu. tym bardziej ,że siedem lat poświęciłem na odbudowanie tego auta. Po czy zachciało Mi się większej mocy.
gwidii / 2016-04-14 21:41:35 /
Jest połowiczna radość. Auto coś tam zagadało lecz nie odpala. No ale motywacja wróciła.
Istnieje możliwość ,że zamieniłem podłączenie wtryskiwaczy ponieważ część końcówek nie była opisana. No ale jakoś może do tego dojdę. Bardziej mnie zastanawia ten kabel który nie wiem gdzie podłączyć z opisem ''masa pompa'' zmostkowanyz z przewodem między pinem 56 ECU z 1 pinem Edis-a wiec wydaje mi się , że to jakiś istotny przewód.
gwidii / 2016-04-15 10:59:42 /
jesli to ten kabel o którym mysle i jest koloru brązowego to ma isc do masy na bude
Piter M / 2016-04-15 20:57:35 /
Wydaje mi się że to nie może być aż takie proste, w dodatku kabelek opisany jako "masa pompa" nawet nie sugeruje, tylko jest oczywistą oczywistością, że należałoby go podpiąć pod masę.
rzułty BUC / 2016-04-15 21:02:40 /
Kabel jest czarny i przylutowany do fioletowego.
gwidii / 2016-04-15 21:12:48 /
to jak wiązka jakas zmota to cięzko bedzie
Piter M / 2016-04-15 21:22:05 /
Pin 1 edisa ma być połączony z pinem 56ecu za pomocą kabla ekranowanego i to wszystko. Żadnej masy, żadnej pompy. Jest to sygnał PIP bardzo istotny dla działania ecu i jakiekolwiek zakłucenia mogą sporo napsuć.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/2.9_24V_BOA_schemat_silnika_do_1992.jpg
Schemat w łape i sprawdzasz wszystko po kolei. Albo dajesz schemat komuś kumatemu i on sprawdza. Zepsuć tą elektronikę jest wyjątkowo trudno i na moje oko masz jeszcze burdel w przewodach.
Trójkąt / 2016-04-15 21:36:18 /
Ja przeleciałem ten cały schemat i nie ma w nim tego przewodu dlatego tak drążę temat. Ten przewód jest chamsko dolutowany zaraz przy wyjściu z ECU do przewodu który łaczy pin 56 z pinem 1 Edisa . Nie wydaję mi się by miał iśc na masę. Pomyślałem ,że może został źle opisany.
gwidii / 2016-04-15 21:47:32 /
Nie wiem czy w Twojej wiązce jest podłączenie do zegarów, ale zanim złożysz auto pamiętaj o podłączeniu amperomierza i czujnika temperatury. No i obrotomierza... Nie wiem czy masz N9 czy MT75 ale jeśli MT i to jeszcze bez wyjścia na linkę pozostanie Ci kwestia rozwiązania wskazań prędkościomierza.
Aha, i jak masz burdel w wiązce to przejrzyj wszystko, albo chociaż sprawdź czy Ci nic prądu nie kradnie na wyłączonym zapłonie. Ja po swapie, co wynikało z mojej niewiedzy i burdelu w instalacji miałem sytuacje, że mi aku rozładowywało w godzinę. Warto zapobiec ewentualnemu rozgrzebywaniu tego na nowo.
rzułty BUC / 2016-04-15 21:58:20 /
Ok ale ja tą wiązkę kupiłem razem z silnikiem , które podobno jeździło . Przyjechałem po piec w trakcie jego wyciągania. Nic w tej instalacji nie robiłem poza próbą podłączenia, a że opis był na kawałkach brudego plastra to mogło pójść coś nie tak aczkolwiek to jedyny przewód nie podłączony z całej tej instalacji.
gwidii / 2016-04-15 22:14:24 /
Tu nie ma co drążyć. Pin 1 edisa ma być połączony z pinem 56ecu za pomocą kabla ekranowanego i to wszystko. Jak cos jest dolutowane na chama to trzeba to usunąć i przywrócić fabryczny przebieg instalacji.
Trójkąt / 2016-04-16 00:47:30 /
Ok odcinam przewód i po temacie. Auto i tak nie pali i teraz powrót do tematu pompy. Czy taka z allegro za 100pln z opisem ford capri 2.8 i jakieś tam inne może nie dawać rady. Jak podłączam manometr pod wentyl z tyłu silnika to nawet nie drgnie. No i jak odłączę przewód przelewowy za raz za tym nazwę to bączkiem , paliwo nie leci. To może być za słaba czy auto powinno odpalić ale gorzej chodzić?
gwidii / 2016-04-16 06:49:16 /
Film z próby odpalenia
https://www.youtube.com/watch?v=-Y1ePTo3Y0M&feature=youtu.be
gwidii / 2016-04-16 07:38:08 /
pompa niestety nie może być "za słaba". Jeśli masz podejrzenie, że jest walnięta to podmień. z filmu może taka muka wynikać, bo silnik zachowuje się, jakby chciał odpalić, dostaje jakąś mini dawkę, ale mu się od razu waszka kończy...
bartozłomero / 2016-04-16 07:56:03 /
Benzyna musi lecieć przelewem. Pompa uszkodzona albo zapchane przewody.
Trójkąt / 2016-04-16 08:31:55 /
Pompa z allegro z opisem ford 2,8 może być od k-jeta i nie jest odpowiednia. Szukaj pompy od efi, jeśli jest zewnętrzna to np. pod hasłem OMEGA opel :)
Trójkąt / 2016-04-16 08:35:18 /
http://allegro.pl/pompa-paliwa-opel-kadett-vectra-omega-calibra-seat-i5333903004.html
Trójkąt / 2016-04-16 08:36:57 /
Pompa i przepraszam przewody nowe więc raczej nie zapchane. Te dwa metalowe beczki na obu przewodach są stare.
gwidii / 2016-04-16 09:39:30 /
zdjęcie nie weszło... a stare beczki to pewnie filtry paliwa? no jak zmieniasz przewody i pompę, to beczki też trzeba ... :)
bartozłomero / 2016-04-16 09:48:15 /
to nazywam bączkiem , bo nie wiem co to jest .
gwidii / 2016-04-16 10:17:56 /
to chyba regulator ciśnienia paliwa....
musisz sprawdzić porządnie, czy pompa daje odpowiednie ciśnienie i czy dochodzi ono na listwę... regulator jest na powrocie - i jeśli jest uszkodzony (nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia), to też może być winowajcą braku ciśnienia na listwie...
bartozłomero / 2016-04-16 10:34:54 /
To u mnie są dwa , bo na obu wężach.
gwidii / 2016-04-16 11:49:08 /
To nie jest regulator. Regulator jest na listwie, pod kolektorem.
To może być co najwyżej jakiś zawór zwrotny, ale ja się tego pozbyłem i działa jak trzeba...
PiotrekGran / 2016-04-16 12:59:45 /
To tłumiki drgań ciśnienia paliwa. Można się ich pozbyć.
Mysza liil (EM) / 2016-04-16 21:24:28 /
No Panowie Wielkie Dzięki dla wszystkich i każdego z osobna. Bez waszej pomocy jeszcze by wiele wody upłynęło zanim by kapeć odpalił. Pompa dziś przyszła i po zamontowaniu oraz odpowietrzeniu autko odpaliło za pierwszym cyknięciem. Pojawił się co prawda nowy problem , bo auto nie chce zgasnąć , nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, może jakiś pomysł?
Jeszcze raz dzięki.
gwidii / 2016-04-20 18:01:59 /
Załóż starą pompę :P
zapek??? !G.O.P! / 2016-04-20 19:41:29 /
Moze takie cos.
adi1980 / 2016-04-20 20:47:01 /
Spróbuj wcisnąć hamulec.
Ligacz 3M / 2016-04-20 21:41:52 /
Mi kombiak nie gaśnie jak mam światła włączone i jednocześnie kierunek obojętnie w która stronę:)
Ale zawsze tak było i się przyzwyczaiłem:)
Tak już jest że uczymy się całe życie ;)
wiśnia / 2016-04-20 22:08:59 /
Najpewniej na plusa po stacyjce dałeś stałego +
#szaman / 2016-04-20 22:10:03 /
Dred, nie mam pytań...hahahaha ;DDD
zapek??? !G.O.P! / 2016-04-20 22:45:15 /
edis lub cewka zostaly zasilone z przekaznika prawdopodobnie a powinny bezposrednio ze stacyjki.
Mysza liil (EM) / 2016-04-21 01:14:49 /
Pany , przeszukałem co mogłem i jedyne zdjęcie (pic1) jakie znalazłem odnośnie układu chłodzenia nie odpowiada na moje pytanie wiec może ktoś pomoże. Z tyłu silnika znalazłem chyba trzy miejsca (pic2) do węży wodnych wiec nie bardzo wiem jak je połączyć. Dwa idą do nagrzewnicy a trzeci?
gwidii / 2016-04-21 20:21:24 /
Jaaa synek, wlej tam woda.... ;P
To po środku to odma, tam wali smród.
zapek??? !G.O.P! / 2016-04-21 20:24:15 /
aaa oki tam właśnie Mi to nie pasowało. Dzięki :)
gwidii / 2016-04-21 20:29:22 /
Panowie kolejna pomoc potrzebna.
Czy na to wyjście odmy mogę założyć taki filterek ?
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-sportowy-odma-odme-9-12-25-35mm-25-i5327454513.html
W poprzednik silniku inaczej miałem to rozwiązane i nie wiem co z tym zrobić.
Druga sprawa to auto na wolnych jakoś chodzi , ale jak dodam gazu to gaśnie po weekendzie wrzucę filmik może ktoś coś doradzi.
No i jeszcze założyłem do auta wspomaganie , którego wcześniej nie miałem. Po zalaniu płynem i odpaleniu auto samo skręciło w prawo po czym rozsadziło nowo zakuty wąż. Moje pytanie to czy zasilanie listwy kierowniczej jest od przodu czy od tyłu listwy. Nie znam sie na wężach , ale przypuszczam ,że nie odpowiedni został zakut na zasilanie.
gwidii / 2016-04-23 17:08:10 /
Wyreguluj zawory w maglu, instrukcje znajdziesz na tym forum.
zapek??? !G.O.P! / 2016-04-23 17:52:03 /
Filtr wrzucić możesz. Chyba lepiej tak, niż żeby odma szła donikąd.
A co do gaśnięcia po dodaniu gazu, to miałem w BOBie ten sam objaw. Podejrzenia były na regulator ciśnienia paliwa, ale ostatecznie okazała się to być umarnięta na śmierć pompka.
DrStein / 2016-04-23 18:03:46 /
Ja też źle podpiąłem listwę na początku i taki sam objaw był:) Zasilanie listwy ma mniejszy wlot niż powrót, tak na przekór logice. Tylko to była wspoma od taunusa.
tak właśnie pomyślałem ,że może źle zostały podłączone. Węży nie miałem wiec sam je sobie wymyśliłem jakie mają być i jak podłączone. Znalazłem jakieś pdf-y z opisem ale nie wiele na nich widać. Zrobię nowy wąż zasilający pod to drugie wejście w listwie. Może będzie ok.
gwidii / 2016-04-23 19:21:37 /
a dlaczego wbrew logice? zasilanie jest po wysokim ciśnieniem, powrót zaś niskim. Siłą rzeczy przepływ ten sam, więc... tak być musi...
Masz rację, chodziło o intuicję - wbrew logice:)
Niestety ale skończyła się nowa pompa paliwowa. Wytrzymała może jakieś 10 min pracy na wolnych obrotach. Nie wiem czy taki shit teraz sprzedają , ale niestety dalsze próby staną na przynajmniej tydzień , masakra.
gwidii / 2016-04-25 15:54:32 /
Syf w baku.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2016-04-25 16:14:27 /
Albo syf pompka.
Mysza liil (EM) / 2016-04-25 23:08:14 /
Trochę czasu upłynęło , ale wracam do tematu. Pompkę wymieniłem i auto odpala choć za równo nie pracuje. Na razie nie będę zawracał tym głowy. Chciałbym się nim przejechać w końcu i zostało mi parę rzeczy z którymi nie wiem jak Sobie poradzić.
Na początek nie wiem jak podłączyć czujnik temperatury wody. Nie chciałbym przegrzać silnika podczas testów. Wszystkie kable z silnika idą do kompa i nie wiem jak ,gdzie i co podłączyć pod deskę. Może jest mi w stanie ktoś pomóc.
Potrzebuj jeszcze zawleczkę linki gazu ktoś wie od czego pasuję , albo ma na zbyciu.
gwidii / 2016-07-06 19:49:56 /
Nie wszystkie idą do kompa. I nikt Ci nie każe podłączać czujnika temp na deskę kablem z wiązki silnikowej wtrysku. Zapnij swój oryginalny kabel na czujnik i po temacie.
Mysza liil (EM) / 2016-07-06 19:54:07 /
To nie zawsze bywa jednak takie oczywiste ;)
zapek??? !G.O.P! / 2016-07-06 23:35:20 /
No już było blisko pierwszej przejażdżki , podłączyłem wentylator. Rozgrzałem auto i wentylator załącza się gdy auto osiąga ok 100 stopni. Nie wiem czy to dobrze, ale ważne że w moment schładza temperaturę. No i zgasiłem na chwilę auto po czym już nie odpaliło. Po rozgrzaniu auta rozrusznik nie ma siły kręcić silnikiem , ledwo nim rusza. Myślałem ,że może akumulator się coś rozładował , ale rano auto normalnie odpaliło. Przeszukałem różne fora i znalazłem ,że winą mogą być tulejki lub wirnik. Może ktoś coś jednak doradzi.
Dzięki z góry
gwidii / 2016-07-19 18:42:46 /
mogą być tulejki w rozruszniku... po rozgrzaniu "puchną" i właściwie unieruchamiają rozrusznik... gorzej, jeśli Ci tłoki puchną i nie można przekręcić silnikiem... ale pewnie to ten rozrusznik... :)
bartozłomero / 2016-07-19 19:21:56 /
Kup rozrusznik od coswortha,ja taki założyłem i hula.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2016-07-19 19:41:00 /
Będzie pasował od 2.9 BOB? jest taki do kupienia.
gwidii / 2016-07-19 21:18:06 /
Będzie.
PiotrekGran / 2016-07-20 00:39:47 /
Nie będzie.
Mysza liil (EM) / 2016-07-20 06:06:31 /
Dlaczego ma niepasować? Ja bez problemu go wsadziłem do 2,8 więc co za różnica?
zapek??? !G.O.P! / 2016-07-20 07:25:57 /
I na jedną śrubę kręciłeś?
Mysza liil (EM) / 2016-07-20 16:38:28 /
Ja ma 2.9 BOA i skrzynie pięciobiegową , ale do końca nie wiem jaki jest jej symbol. To jakiego rozrusznika muszę szukać, tylko do tego silnika?
gwidii / 2016-07-20 18:35:23 /
A może po prostu wyciągniesz obecny i dasz do regeneracji, a nie kupisz kolejny szrot?
popieram Dreda - to zwykle 100-200pln... ale wiesz, co masz... :)
bartozłomero / 2016-07-20 20:17:49 /
Kurcze, nie zauważyłem żeby rozstaw śrub był inny bo o to Ci Mysza chodzi?
zapek??? !G.O.P! / 2016-07-20 23:25:26 /
Rozstaw jest taki sam. Chodzi o różnicę pomiędzy rozrusznikami BOA i BOB.
Mysza liil (EM) / 2016-07-21 00:46:26 /
Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem. Faktycznie inny, trochę ;D
zapek??? !G.O.P! / 2016-07-25 00:29:10 /
Od czego jest ta wtyczka? Co tu ma być wpięte.
mishq (Mateusz G.) / 2021-11-20 16:38:22 /
To nie od boa ☺️
Piter M / 2021-11-20 20:04:41 /
Po kolorach to vss, obrotka, czujnik temp, jakiś plus po zaplonie - wyglada na kostkę ktora laczy wiazke kompa z autem.
Mysza liil (EM) / 2021-11-21 15:01:11 /
Zapalił ale jak ustawiam na 12* to sie dusi i strzela w dolot potem podpinam sp-out i zapłon przyspiesza ale też tak o ło chodzi. Najlepiej chodzi jak mu dużo przyspieszę zapłon tak ze wtyczka od aparatu opiera mi się o pokrywę zaworów.
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 12:41:35 /
Pan! to jest wątek o BOA, a nie efi 12V...
rozjechany liil / 2021-12-07 12:48:00 /
Jeden wuj ten sam złom :D
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 12:53:39 /
Sprawdzałeś czujnik położenia wału? 😄
Hubert_M / 2021-12-07 13:05:43 /
Jest w aparacie. Wczoraj zmieniałem aparat na inny ale o tych samych numerach.
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 13:27:55 /
Masz tam map sensor?
Grzesiek_Rudy / 2021-12-07 13:31:04 /
Nie. Tylko przepływki. Nie klejone nie wybuchnięte nie widziały gazu.
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 13:39:15 /
W BOA nie ma aparatu.
To naprawdę nie jest właściwy wątek.
m.kozlowski / 2021-12-07 13:39:46 /
A właśnie przepływki mają coś do zapłonu?
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 13:41:32 /
https://www.capri.pl/forum/542583
https://www.capri.pl/forum/268490
https://www.capri.pl/forum/11670
#szaman / 2021-12-07 15:30:56 /
Dziękuję szamanie :)
mishq (Mateusz G.) / 2021-12-07 17:43:33 /