Niewiele sie na tym znam, wiec napiszcie mi czy istnieje jakas metoda (mozliwie najprostsza) na naprawienie tego.
Pare tygodni temu odpalilem granade (10 lat stala w garazu) i probowalem wrzucic jakis bieg - zaden nie wszedl z wcisnietym sprzeglem. Naciagalem linke i bylo to samo. Pare dni temu wskoczyla przy takiej probie na wsteczny, szarpnela i zgasla. Wsteczny nie chcial wyjsc. Po probie popchniecia auta do przodu wrzucilem bez problemu na luz. To samo bylo z jedynka, tylko pchalem auto do tylu.
Jak ktos zrozumial o co chodzi prosze o diagnoze i jakas dobra rade ;) Zalezy mi na tym zeby to byla w miare latwa metoda bo za pare dni wyjezdzam na dosc dlugo i chcialbym zeby Grania chociaz wjechala do garazu o wlasnych silach :)
obawiam się że:
1. tarcza sprzęgła przyrosła do koła zamachowego i docisku
2. stanęło dęba lub/i pomieliło się łożysko pilotujące wałka sprzęgłowego.
granadziarz_3M / 2005-09-26 13:50:18 /
Na 99% masz sklejone sprzegło.Spróbuj zrobić tak:wciśnij sprzegło na zgaszonym motorze wrzuc 4 i niech dwoch kolegow spróbuje ją pchnac troche do przodu troche do tyłu,tak pare razy ale nie za mocno.Jak to nie pomoże to trzeba skrzynie targać.Pozdro
maroo, czy ja nie zepsuje czegos tym sposobem?
nic co nie będzie wymagało wymiany po rozebraniu - czyli w najgorszym razie zerwiesz okładziny.
granadziarz_3M / 2005-09-26 16:20:25 /
A oliwa to wogóle jest w tej skrzyni? Że się tak głupawo zapytam :o
gryziu liil (EM) / 2005-09-26 16:50:47 /
Podłączam się do tematu bo mam chyba podobny problem.
Silnik 1.6 KENT
Autko stało jakiś rok przed postojem miało wsadzoną nową tarczę i docisk, jeździłem na tym może z 1000km i wstawiłem do blachy i lakieru.
Dziś podczas próby odpalenia auta na lince nie mogłem wrzucić żadnego biegu podczas toczenia się, na postoju wchodzą ładnie wszystkie.
Co czynić, czy trzeba będzie skrzynie wyjmować?
...::$nuffy (Grześ) / 2007-05-10 17:01:41 /
Czy jak zapalasz z wrzuconą jedynką i wcisnietym sprzegłem to auto ciągnie ??
U mnie objaw był taki że szarpał na wrzuconym dowolnym biegu + próba odpalenia ... a przy uruchomionym na luzie silniku nie dało sie wrzucić żadnego biegu...
MikeB4 / 2007-05-10 17:19:43 /
Ja nie miałem odpalonego silnika. Ale wogóle nie występował poślizg na sprzęgle. Zawsze kręciło silnikiem, przy pchaniu holowaniu itd. Żadne podciąganie linki nic nie pomagało. Kombinowałem na wszystkie sposoby łącznie z ciąganiem drugim autem na każdym możliwym biegu ;). Strasznie nie chciało mi się wyrzucać skrzyni, ale niestety bez tego się nie obeszło. Plus był taki, że nic nie ucierpiało.
Obawiam sie ze przykleilo ci sie sprzeglo do kola zamachowego .
ja miałem podobnie jak umyłem silnik który stał luzem chemią do silników, niby uważałem.. ale gdzieś mi zacieklo na sprzęgło..
efekt był własnie taki sam.. po odkręceniu docisku nie szło go zdjąć.. musiałem na siłe... tarcza sie rozwarstwiła.. jedna okładzina została na docisku jedna na zamachu przecinakiem ciezko było to usunac..:)..
oczywiście brak sprzegła stwierdziłem dopiero po zamontowniu wszystkiego do samochodu silnika skrzyni po podłaczeniu wszelkiego osprzetu i odpaleniu silnika..:)
ja również ten brak stwierdziłem po założeniu już wszystkiego, mam nadzieję że odpuści jak się ściągnie skrzynię
...::$nuffy (Grześ) / 2007-05-11 16:48:52 /