Mam pytanie: posiadam silnik 2.8i most 3.22 i wał z możliwością przesówu wzdłużnego, jest taki przegłub na wysokości mocowania koło łożyska podporowego nie wiem jak się to fachowo nazywa ten przegłub ale w czym rzecz. W tym moim wale mam bardzo duże luzy na krzyżakach i stuka to troche wszystko co mi troche przeszkadza. Mam wał od 2.3 V6 kupiony razem z mostem 3.22 i teraz mam zgryz ponieważ. Ten most od 3.22 nie ma żadnego takiego przegłubu no i nie wiem co jest. są tam tylko zwykłe przegłuby kardana ale nic takiego jak w poprzednim wale. Założył bym go bo nie ma żadnych luzów i jest w stanie raczej idealnym ale boje się że przy ruchach podłużnych a napewno takie są bo przecież most nie stoi w miejscu coś mi to uszkodzi. Prosze oświećcie mnie czy można założyć taki wał i czy to niczego nie uszkodzi ?? Czy guma łożyska podporowego będzie niwelować ewentualne ruchy wzdłużne ??
Bridgestone / 2005-09-22 07:20:53 /
Wydaje mi się, że w poprzednim wale ktoś coś przepatentował, bo kompensację długości wału fordy mają w skrzyni - na wielowypuście wałka głównego. Ale może się mylę, ja tam jestem od granad, może jakiś caprikowiec się odezwie.
granadziarz_3M / 2005-09-22 08:49:02 /
byly takie waly napedowe z przegubem w capri przy silnikach 2.8i
jest to mocnejsze od krzyzaka rozwiazanie
mozesz miec jeden porblem poniewaz ten wal z przegubem jest troche krotszy i moze ten zwykly byc za dlugi ale nie koniecznie w capri bylo okolo 5 rodzaji walow w zaleznosci od skrzyni biegow i wersji silnikowej
automaty mialy inne waly, 2.8i jeszcze inne a manuale 4 biegowe jeszcze inne zdarzaly sie takze waly jedno czesciowe
aby sprawdzic czy bedzie pasowac zaluz i sie okaze
CHUDER / 2005-09-22 09:05:32 /
granadziarz_3M przegób z wału capri 2,8i znasz pewnie bardzo dobrze :) bo jest to tosamo co w granadzie siedzi na półosiach.
a co do tematu wątku to trzeba zamontować. jeśli fizycznie długość podejdzie to wał będzie pracował prawidłowo. Jedyna różnica to taka jak pisał Chuder. nieco mniejsza wytrzymałość.
Trójkąt / 2005-09-22 11:27:12 /