logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9 Efi Stuka mi szklanka, co z tym zrobic?

2.9 Efi Stuka mi szklanka, co z tym zrobic?

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 01:25:57 /


Gdy silnik dostanie po obrotach, przegonie go pod 200km/h lub sie ostro nagrzeje zaczyna pukac szklanka. Co z tym zrobic? Czy to kwestia regulacji zaworow, jesli tak to jak to dobrze zrobic? Czy trzeba wymienic szklanki? Jesli tak to jak? Czy da sie to zrobic bez sciagania glowic itp? Jak sprawdzic ktore to szklanki i czy moze da sie je jakos zregenerowac? Ile kosztuja nowe i czy da sie to normalnie dostac? I co jeszcze radzicie bo boje sie aby kolejne V6 nie wyladowalo na zlomie...

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 01:30:35 /


'szklanki' jesli juz pukaja, to mi sie wydaje ze niezaleznie od temperatury. Nie chce byc zlym wrozbita ale czy to napewno nie panewka??

Mysza liil (EM) / 2005-09-20 06:19:18 /


he he , Mysza, jakbym słyszał gościa który mi sprzedawał żony granadę :-)
Ford76, blisko masz do Lublina, podjedź sobie do Wojdata, to ci chłopaki powiedzą co ci stuka. Że się tak wyrażę: kostucha za rogiem czeka na twój silnik :-(

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 07:30:57 /


podobny objaw miałem w capriku z 2,9.. po przegonieniu na wysokich obrotach zawieszała się jedna szklanka i klepała niemiłosiernie ;] po paru min spokojnej jazdy stukanie ustawało.
Pomogła zmiana oleju, jeździłem na srebrnym lotosie a zmieniłem na mineralnego fordoskiego.. chociaż docelowo zmieniłem szklanki przy okazji rozbierania silnika.
koszt orginałów około 100pln szt :/. ja kupiłem używki, dałem do przeszlifowania i do tej pory śmigają bez problemu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-20 08:20:14 /


u kolegi bylo podobnie w scorpio jak sie go przegonilo to zaczynala jedna stukac nowa ponad 100zl/szt w podrobce mozna za okolo 40 zl kupic /szt ale ponoc nie warto bo potrafia sie bardzo szybko skonczyc jak wymieniasz to komplet bo ciezko zlokalizowac ktora to pozatym jak ci zacznie nastepna za tydzien szalec to masz znowu wydatek na uszczelki ponoc mozna zmienic na zwykle i masz wtedy mechaniczna regulacje ale to niech sie wypowie ktos kto to praktykowal

michałP / 2005-09-20 16:08:23 /


witam szklanka zhydraulikom 110 zeta szt. dowiadywałem się(orginał).umnie w 2,9 padnięta większość obiaw zero oporu przy wciskaniu popychacz to może być obiaw nietrzymania oleju przes hydrauke dlatego stuka,ponoć hydrauliczne szklanki nielubią minerala tylko półsyntetyk lub syntetyk ale jeśli bujał na mineralu to niezabardzo mozna syntetyk i sam zastanawiam się co ztym zrbić prawdopodobnie można zwykłe szklanki dać, ale cza się upewnić koszt szt. 50 zeta , ato że powstawieniu mu w dup- to te typy tak mają

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 19:23:39 /


Jezdze na Castrol Magnatec 10w/40 polsyntetyk. Przed wymiana tez tak stukalo po przeciagnieciu po obrotach i myslalem ze wymiana pomoze. Pomoglo ale na krotko bo dopiero 10000km przejechalem na tym oleju. Chyba ze juz sie olej przepracowal i znow trzeba mieniac...
Jaki olej polecacie dla tych silnikow?
A czy regulacja zaworow nic nie pomorze? Mozliwe jest ze jest poprostu ze duzy luz i szklanka nie daje rady go skompensowac?

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 22:49:56 /


regulacja pomorze skasować luzy hydraulika wymienić oleum +filtr najwyższy czas, ewentualnie sprawdzić przed wymianą poziom oloju jak zamało to też lubi stukać ijeszcze raz hydraulika 2,9 jak mu przeciągniesz po obrotach to musi stukać one tak mają pojakimś czasie się uspokoją .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-20 23:48:11 /


Wymienilem olej na Castrol 15W/40 i przestaly szklaneczki stukac. Jeszcze troche jakby zaworki mialy luz za duzy ale mysle ze regulacja powinna pomoc.

ford76 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-07 03:15:31 /


Kupiłem za śmieszną kasę Granadę z silnikiem 2.9 na gaźniku, niestety w silniku po uruchomieniu coś stuka nieważne czy zimny czy ciepły niskie czy wysokie obroty, czy szklanka może tak stukać cały czas czy raczej spodziewać się wysłużonej którejś z panewek??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-26 14:51:35 /


Stuka, a stuka.... to dwie różne sprawy.
Wklep słowo "stuka", lub "puka" w wyszukiwarkę i jak za tydzień przeczytasz wszystko, to znaczy że czytałeś co drugie słowo :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 07:17:58 /


Zdaję sobie sprawę że po wpisaniu w wyszukiwarkę „stuka” lub „puka” wyskoczy mi lista prawie wszystkich wątków, ale tak prawdę powiedziawszy może dwa są na temat, A ja po prostu chciałbym wiedzieć czy to możliwe żeby szklanka stukała cały czas, odgłos generowany przez ten silnik brzmi jak źle wyregulowany klepiący zawór, tylko czy szklanka może pukać na zimnym jak i na ciepłym silniku??

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 08:15:36 /


korba stuka tylko bez obciążenia, chyba że to już agonia. Wałek rozrządu, szklanka, dźwigienka, zawór stukają non stop. Szkalnka hydrauliczna do uratowania suka tylko na zimno lub/i okresowo na ciepło, zabita na smierć - cały czas. Sworzeń tłokowy stuka z kolei cały czas tylko pod obciążeniem mocniej. Zdarza się również że stukają pierścienie w rowkach, ale to tylko raz w życiu słyszałem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 09:12:23 /


Wielkie dzięki, zacznę diagnozę od szklanek, a jeśli sprawa okaże się poważniejsza, zacznę podróż w dół silnika.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-27 09:26:30 /


osłuchaj silnik stetoskopem. da sie dość dokładnie wychwycić w którym miejscu stuka..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-27 10:01:23 /